Silent Grove anordnade spelkväll för tjejer

Robot
Inaktiv
Silent Grove anordnade spelkväll för tjejer

vilka grejor man hört om SuperMarit då )


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem

Stiftades det inte en ny lag som förbjöd diskriminering av kön även på dylika tillställningar? Nu vet jag inte hur strikt det var på detta "tjej-lan" men det känns ändå lite bakåtsträvande. Men så länge det diskrimineras åt "rätt" håll så blundas det väl...

Medlem

Damhockey? Domfotboll? Inom sportvärlden är det inget nytt...

Medlem

Va fan? Diskriminering på hög nivå. Detta verkade ju vara lite some någon preview/beta test och det hade ju aldrig gått igenom om det var "men only".
Kan ju hoppas att dem blir anmälda eller något för sånt här är bara för jävligt.

Medlem

Hmmm, som jag tolkar lagen verkar röra sig om att man inte får tillhandahålla en tjänst (inkl inträde på tillställningar och dyl.) mot betalning och samtidigt ha olika regler för män och kvinnor. Således skulle "tjej-lanet" vara okej om det var gratis inträde. Någon som råkar veta hur det låg till?

Medlem

om jag inte minns fel så riskerade DH att få böter om dom skulle fortsätta ha det gratis på kvinnor men inte för män osv. sedan lagen trädde i kraft.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Lanet var gratis och syftet från vår sida var att få in feedback från testare som vi normalt inte når ut till. SuperMarit organiserar regelbundet LAN för tjejer eftersom deras mål är att få fler tjejer att spela och utveckla spel.

Medlem

Jag tycker inte att det är diskriminering när man försöker få fler tjejer att börja spela/utveckla spel genom att anordna tjej-LAN. Eftersom det är majoriteten killar som spelar/är utvecklare kan det ju vara ett trevligt att kliva in i spelvärlden där det finns likasinnade. Av nån anledning tror jag inte ni låg sömnlösa pga det heller.


signatur
1
Skriv svar