Xbox 360-exklusivitet på Fallout: New Vegas-DLC

Robot
Medlem
Xbox 360-exklusivitet på Fallout: New Vegas-DLC

Ett spel som Fallout 3 vill jag ha till datorn. Då man klarat och utforskat och haft sig då finns det många coola mods att leka med.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Puuh. Va rädd att det skulle bli ps3 denna gång

Medlem

Synd att jag fick RROD precis när jag hade köpt Halo Reach, GTA 4 episodes of liberty och RDR och sedan slog sönder lådan med en hammare. Fan dom är ju byggda som brödrostar

Medlem

Nooooooooooooooooo! Varför varför!

Medlem
Avstängd

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Inaktiv

Var det någon som bemödade sig att läsa första stycket?

Medlem

All denna bullshit med exklusivitet hit och dit går bara för långt. Det är idiotiskt, om jag får tycka vad jag vill. Det blir en piratkopiering till PC utan den minsta skam!

(Inte enbart pga DLC:n, men även för att jag tycker Bethesda har gått ner, ner och ner. Motorn är dessutom fullständig skit enligt mig, och både Oblivion och Fallout 3 var inte lyckade enligt mig. Bara besvikelser. Litar inte på New Vegas.)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

All denna bullshit med exklusivitet hit och dit går bara för långt. Det är idiotiskt, om jag får tycka vad jag vill. Det blir en piratkopiering till PC utan den minsta skam!

(Inte enbart pga DLC:n, men även för att jag tycker Bethesda har gått ner, ner och ner. Motorn är dessutom fullständig skit enligt mig, och både Oblivion och Fallout 3 var inte lyckade enligt mig. Bara besvikelser. Litar inte på New Vegas.)

Hade du tycks spelet hade varit så dåligt kunde du ju låta bli att skaffa det, eller köpa det när det är billigt. Genom att piratkopiera visar du bara att du tycker det är ett grymt bra spel men du är för snål för att betala
Bojkotta eller köp när det är billigt (eller begagnat), då visar du ditt missnöje iaf.

I övrigt håller jag med om motorn etc. Nytt spel = nya grejer, gammal motor, gamla karaktärer/modeller men ny miljö, det är DLC enligt mig. Aldrig att de ska få mer än 100-150kr för den...

Medlem

Såna jävla osköna muppar dom är. Fy satan!

Först så gör dom en massa grymt content till spelet som dom sen splittar upp i en bunt exklusiva releases, så en schysst portion (ärligt talat) av spelets content går förlorat till att fördelas på ett inkomplett sätt mellan förhandsbokare. Så jävla dåligt. Sen nu detta, 360-exklusivt DLC. Far åt helvete!

Stort Bethesdafan här, stort F3 och TES-fan också såklart. Även en Xbox 360-ägare. Så varför klagar jag? Jo, för det är bara idiotiskt. Artifical scarcity. Trevligt att dom kapar innehåll för (tvivlande) storfans för att istället kunna pumpa kidsen på cash. Sen så vet alla med en halv hjärna att Gamebryo-spel är totalt ospelbara på andra plattformar än PC. Varför? Jo, för att Bethesda är jävligt slarviga med deras buggfixande (inb4 Oblivion Unoffical Patch, Fallout 3 Unofficial Patch) och dom patchar otroligt slött. Så dels det, att din spelupplevelse levereras som damaged goods. Sen så ligger en schysst portion av hela spelet och spelupplevelsens värde i moddandet och alla brilljanta moddar. Texturer, ljud, modeller, quests, monster, spelmekanik, BUGGFIXAR... allt detta endast till PC.

Jag stör mig rejält på det här ockerbetéendet. Kapa mer spelinnehåll för att kunna fylla era fickor och skit i att buggfixa. Sådant här gör mig riktigt, riktigt provocerad. Som respons så är det ju dock värt att påpeka att för många så kommer TPB stå för utdelningen av deras spel, och någon moddare/pirat kommer bunta allt tillgängligt "exklusivt material" till en torrent/modd och göra tillgänglig - gratis, endast till PC'n.

Så ta era ockertendenser och kör upp dom. Signed, Bethesdafan (med över 10,000:- i KÖPTA spel, som så många andra).

Medlem

illa... DLC'na kommer säkert komma till ps3 senare ändå.
så jag kommer nog köpa det till ps3an.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

1
Skriv svar