Dirt 3 får premiär i vår

Medlem

hoppas det blir lika bra som 2an

Medlem

Bara Urquattron och S1 är med och en grym rallykänsla så är jag nöjd:)

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av smuglan:
Skrivet av Ish:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Ish:
Skrivet av KlosterKatten:

Gymkhana är inte rally, det är drifting. Så patetiskt att de ska trycka in massa skit i spelen hela tiden. Blir absolut inget köp.

Du får återkomma när du vet vad du pratar om tycker jag..

"Gymkhana is a type of motorsport practiced in an increasing number of countries. Similar to autocross, gymkhana courses are often very complex and memorizing the course is a significant part of achieving a fast time.

Låter det som drifting eller? Och vem fan kommer tvinga dig att spela just detta spelläge? Ingen! Eller har du hittat på något angående detta också?

Gymkhana är bara drift-time trial runt olika objekt. Det tillför inget nytt för att klassas som en genre. Olika objekt i banan har funnits i drifting länge.

Du har verkligen ingen koll alls va? Hur fan får du ens ihop drifting och time trial? Och vem är du att bestämma vad som får klassas som en ny genre?

om du inte tycker det är drifting så kanske du ska titta på det här ? http://www.youtube.com/watch?v=rs-jAImScms

Men är ni synskadade eller? Läs va det står i videon du postade. Exakt vad jag skrev tidigare..
Man driftar inte för show, utan för att få en bra tid. Precis som i rally. Ibland är det snabbare att sladda än att köra. Fattar ni inte detta så ger jag upp..

jo jag vet att i vissa fall så går det fortare att "drifta" genom en kurva. men Sporten Drifting är inte rally, och Gymkhana är princip samma sak som drifting som han skrev man använder kör stillen drifting för att ta sig runt objekt i time trial, och det är väll fortfarande inte rally ? så om man tycker att man ska trycka in Gymkhana i ett rally spel bara för att man använder drifting som körstil . och använder det ibland i sporten rally så tycker jag att det är ett ganska dåligt argument.

Medlem

Skillnaden är att i Drift så får du poäng för själva momentet. I Gymkhana så räknas tiden precis som i Rally men själva driftingen är bara ett sätt att ta kurvorna. I Rally så har det inget självändamål, som någon har föreslagit ovan, utan det är bara ett sätt att kontrollera bilen genom att själv försätta den i ett instabilt läge innan det inträffar själv genom de fysikaliska lagarna. Men det är INTE det snabbaste sättet att ta sig igenom en kurva om någon trodde det. Dock så är det ett måste på grund av underlaget. Hade det varit det mest effektiva så hade ex F1 använt det.. och det gör de inte.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Och ska vi vara väldigt petiga så driftar man inte genom en kurva i rally utan man gör en sk scandinavian twist som vår käre Stig Blomqvist "uppfann". Man svänger åt fel håll in i kurvan för att fyrhjulsdriften ska tappa grepet.

12
Skriv svar