Battlefield: Bad Company 2

Medlem

Klart som fan Steam ska vara offline när man kommer hem efter typ världens längsta dag på jobbet och ser fram mot att testa sitt nya spel lite. Får nog omvärdera mitt beslut att köpa mina spel över steam.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Att ha 3 kompisar och lira detta slår fan det mesta..

Medlem
Skrivet av bf07:

Jag vet inte riktigt jag, jämnfört med första spelet känns det spretigt platt och oinspirerat. Efter tre uppdrag har jag fortfarande inte en blekis om vad kampanjen handlar om. Haggs nya röst är tråkig och dialogen verkar bestå till hälften av "fuck" i olika former. Var har den charmiga dynamiken mellan karaktärerna i gruppen tagit vägen, var är humorn och vad hände mellan slutet på första spelet och detta?

Det känns mer som man har startat om men återanvänder gamla karaktärer för varumärkets skull.

Jag håller med dig. Jag blev lite besviken på SP, det var ingenting som ettan där det var mycket humor och bra kemi. Och tyvärr så verkar det som att DICE tycker om att säga "fuck" då det sägs i varannan mening under hela spelets gång.

Men som tur är så håller flerspelarläget hög klass, inte riktigt lika bra som BF2, men tillräckligt för att man vill återvända ut på fältet.

Medlem

Kändes skönt att spelet tuffar på stadigt med min Ahtlon 64 X2 4400+ och Radeon HD 4850.

För övrigt så tycker jag att alla som kommenterar om betyg kan ge fan i att kommentera då de uppenbarligen inte läst recensionen där de står klart och tydligt att betyg kommer senare.

Sedan har jag sett kommentarer om att detta är värre railshooter än MW2, BC var helt öppna banor och då klagades det för att de var för oinspirerande.

För att kunna göra underhållande FPS krävs snitslade banor. Motivering till det påståendet? Som någon före, Half-life.

Tycker det är underbart att jag inte kan komma in på en enda laggfri BF2 server fast BC2 fungerar adekvat nog.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Var lätt värt pengarna detta spelet. Köpte det till ps3 och tycke rdet är sjukt snyggt gjort och allt. tog mig 8 timmar att klara ut alla banor. nu väntar bara mp biten.

Medlem

Multiplayer är grymt roligt. Dock är spelet fortfarande tokigt buggigt..

Medlem

Bästa FPS-spelet.

Medlem

Bästa spelet sedan BF2! Har köpt det både till ps3 och PC

Medlem

Hört att det är mycket fel och buggar? Stämmer kanske inte då... Anyhow, bra recension!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Förvånar mig att det finns singleplayer. Men men. Dör nätet så har man ju och göra. Spelat rätt mkt sen jag köpte spelet idag(igår?) och måste säga att det är mycket bra. Spring och köp! Och grafiken är hyfsad. Besviken över att det inte stödjer tesselation i DX11 dock.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

KÖPT! köper aldrig spel annars men nu slog jag på stort...kolla bloggen så fattar ni


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

Har köpt mitt exemplar på Steam. Är det bara jag som inte kan lira MP?

Jag får meddelandet "unable to connect, try again" när jag ska regga min key.... *snyyyft*

Medlem
Skrivet av Creep:

Har köpt mitt exemplar på Steam. Är det bara jag som inte kan lira MP?

Jag får meddelandet "unable to connect, try again" när jag ska regga min key.... *snyyyft*

Det verkar vara så för alla med Steam-versionen. Jag kunde inte aktivera min kopia igår för steam var nere för underhåll men min kompis kunde starta spelet men kunde inte spela MP, han fick samma felmeddelande som du.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Kan FZ svara på varför de använder EAs efterbehandlade screenshots som skickas ut till spelsajterna istället för att ta egna?

Är inte poängen med en recension att vi får se hur spelet verkligen ser ut på monitorn/TV istället för hur det ser ut efter filter och efterbearbetning i photoshop?

Bevis: Precis samma bild som i recensionen finns på IGN med IGN logga istället för FZ. http://pc.ign.com/dor/objects/14320744/battlefield-bad-compan...

Det kan knappast vara en överraskning för speljournalister att de bilder som spelbolagen släpper är manipulerade på olika sätt för att framställa spelet snyggare än vad det är.

Då är min fråga återigen, vad tjänar FZ på att ljuga för läsarna?

Medlem

Saxat direkt från ett mail jag skrev till en polare (och mig själv;)

Kanske hjälper det någon.

Citat:

Here are a few steps to try to connect to servers:

Uninstall the BC2 BETA
Look in MY Documents for BC2 BETA directory. If it exists delete it.
Look where BC2 BETA was installed, if the BC2 BETA directory remains, delete it.
Try running the game again.

For all the players connecting to servers and being kicked straight away (and pbsetup.exe or manual updating didn't help) then you will be happy to know we are sending out R4 servers to our hosting providers which will hopefully solve this issue.

This is going out to the hosts shortly and then allowing time for them to update you should see connections going back to normal in the next few hours and continuing to spread to all servers during this evening.

Kan vara värt att testa

Go to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common
There will be 2 files there, delete the battlefield beta fold with the pb in it.
then get http://www.punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.php
launch it
then click add game
select bfbct
then click browse
then go to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\battlefield
then ok
then update
... now this worked for all my conncetion issues i was having

Även om windowsbrandväggen är avstängd kan detta hjälpa

I went to my control panel and clicked on the exceptions list for the windows firewall and added BC2 to it. It worked. I played for about an hour after that in good, low ping servers here in the states. I logged out multiple times and back in to check it and it seems to load up any server I try to enter now.
Probably a fluke, definitely a long-shot, but what do you have to lose? Try it.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

vilka här kör på ps3?

Medlem
Skrivet av Langos:
Skrivet av Creep:

Har köpt mitt exemplar på Steam. Är det bara jag som inte kan lira MP?

Jag får meddelandet "unable to connect, try again" när jag ska regga min key.... *snyyyft*

Det verkar vara så för alla med Steam-versionen. Jag kunde inte aktivera min kopia igår för steam var nere för underhåll men min kompis kunde starta spelet men kunde inte spela MP, han fick samma felmeddelande som du.

Jag har löst det nu, några som fortfarande problem så maila mig på mackedusan@hotmail.com

Medlem

Viktigaste frågan är: FINNS DET COOP-LÄGE?

Medlem
Medlem

Oj, 5:a i betyg? Spelade vi samma spel?
De scriptade sekvenserna är buggiga, världen är så snitslad och scriptad att man tror att spelet gjordes för 5 år sedan.
Spelet är snyggt och ljudet är bra och väggarna kan raseras, men inte ens en sekund lever man sig in i rollen som hårdbarkad soldat på det sätt man gjorde i Modern Warfare 4. FY FÖR SCRIPTNING!!!!

Gör ett tillägg i mitt inlägg. Kom äntligen in på en MP-server och då rockar spelet REJÄLT!
Utan tvekan ett rättvist betyg för MP-läget (dock underkänt för deras serverbrowser).

Medlem

"Du har ofta möjlighet att ta din egen lilla omväg och bandesignen är så mycket bättre".

Jomenvisst, du kan gå till höger eller vänster om en låda, ungefär så stor valmöjlighet har man att ta en "omväg". Skrattretande dåligt minst sagt!

Likaså har man ingen som helst möjilghet att välja om man vill ha "stealth" gameplay eller inte, det väljer spelet åt en och gör du inte som du ska får du spela om?? Riktigt jävla superuselt.

Tycker det är väldigt synd att recencenter smörar på som fan och inte törs (eller verkar se svagheter - så som en recencent bör). Slutar väl med att alla FPS spel blir som det gamla "house of the dead", dvs man styr inte ens utan skjuter bara, verkar inte vara någon som direkt protesterar mot denna utveckling heller. I Gears of War tog man to.m bort hopp-funktionen så man skulle vara ännu mer styrd, och alla recencenter hurrar och ger det 10/10.. Trist smörande eller så är dom bara konsolifierat hjärntvättade och förstår inte bättre?

Ljudet och grafiken är iaf bra, likaså att man gjort banorna i varierande (men igen, tyvärr hårt begränsade och små miljöer). Det LITE tråkiga med ljudet är att man dragit på alldeles för mycket reverb, så det låter sjukt burkigt bara ibland (låter kanske okej ur lite sämre system där man måste överdriva effekten lite för att den ska gå fram).

Singelplayer får 2/5 av mig. MP har jag inte provat, inväntar buggfixar.


signatur
Medlem

Alltså har kört igenom halva BFBC2 nu och det jag märkt är att gobbarna skjuter igenom 15 väggar med en ak47, o det är ju lite löljigt. samtidigt som man blir o fundera på hur stor skillnad det är mellan medium o high på detaljerna i spelet, medium kan man köra på en 4x86a amiga style men sen sätter man på max på advanced så måst man ha dubbla 5970, o det är inte ens dx11? nåja negativt åtsidan, förbannat skönt spel annars, o ljudet är extremt bra, bf har nog alltid varit ett favorit enligt mig, Testa jämföra metro 2033 och bfbc2 på ljudet, fyfan vilken skillnad, dock är metro EXTREMT mycket snyggare. men då ska ni ha vettiga ljudkort o ljudsystem, inte INBYGGT SKIT och inte 2.1 TRUST skit.

Medlem

Oj jag är ett år efter här vill bara säga att d måste vara synd om dom som spelar d här på pc,om d nu är så fult på pc. För på ps3 är det mycket snyggt och flyter på bra.

Skriv svar