Ubisoft släpper nytt gitarrspel

Robot
Ubisoft släpper nytt gitarrspel

Musikspelens framtid heter Rocksmith. Åtminstone om du frågar Ubisoft. PS3- och 360-spelet släpps i september och kommer att ha stöd för riktiga gitarrer.

#rocksmith


Medlem
Ubisoft släpper nytt gitarrspel

Varför? Jag skulle låta schangern dö ut. Om man vill spela ett instrument så köp en riktig gitarr

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jansons Frestelse:

Varför? Jag skulle låta schangern dö ut. Om man vill spela ett instrument så köp en riktig gitarr

"och kommer att ha stöd för riktiga gitarrer."

Om man så behagar vill säga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Vad hette nu det där spelet då man fick lära sig riktiga ackord, man lärde sig spela på riktigt samtidigt som man klarade spelet?. Nu det är bara positivt om fler spel som dessa dyker upp, leka och lära.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jansons Frestelse:

Varför? Jag skulle låta schangern dö ut. Om man vill spela ett instrument så köp en riktig gitarr

"och kommer att ha stöd för riktiga gitarrer."

Om man så behagar vill säga.

Läste inte så långt men jag tycker ändå att man borde skippa den här "Genren"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Traveller in time:

Vad hette nu det där spelet då man fick lära sig riktiga ackord, man lärde sig spela på riktigt samtidigt som man klarade spelet?. Nu det är bara positivt om fler spel som dessa dyker upp, leka och lära.

Kan det möjligen vara.. Guitar hero?

Garv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om den verkligen har stöd för hela gitarren, och inte bara fem noter, så kan detta bli riktigt intressant.

Medlem
Skrivet av Zaoeon:

Om den verkligen har stöd för hela gitarren, och inte bara fem noter, så kan detta bli riktigt intressant.

Gjorde inte senaste rock band något sånt? Som ett mellansteg mellan rock band/guitar hero - gitarren och en riktig gitarr.

Medlem

Om det funkar med riktiga gitarrer så är det väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Traveller in time:

Vad hette nu det där spelet då man fick lära sig riktiga ackord, man lärde sig spela på riktigt samtidigt som man klarade spelet?. Nu det är bara positivt om fler spel som dessa dyker upp, leka och lära.

Kan det möjligen vara.. Guitar hero?

Garv.

Tror han syftade på detta.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Please, köp en riktig gitarr istället. Detta känns löjligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jansons Frestelse: Det stavas "genre" och inte "schanger"


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

- Hurr hurr, köp en riktig gitarr, alla som gillar det är 12, etc etc

Lägg ner. Genren är död för att den blev utmjölkad och inget annat.
Folk som spelar DDR inbillar sig nog inte heller att dom dansar särskilt bra på riktigt.

Medlem

Varför är det löjligt? Rock Band 3 har pro-läget där det finns både en spelgitarr med alla band och strängar gjorda som knappar och Fender gjorde en äkta, vanlig elgitarr som man kunde koppla in i spelet såväl som förstärkare och sen spelade man noterna som är på riktigt, om du satte Rainbow in the Dark på expert pro med en pro-gitarr så har du spelat låten exakt som gitarristen gjort, samma med drums pro och bass pro. Sen är det inte samma sak att nöta in en låt i minnet som att spela som man ser på skärmen men till slut sitter låten oavsett vilken metod man använder.

Om det här spelet fungerar likadant fast har stöd för fler gitarrmärken så är det ju hur bra som helst! Att säga "Köp ett riktigt instrument istället!" låter ju faktiskt lite korkat när det faktiskt står att RIKTIGA gitarrer kommer att stöttas. Om jag vill lära mig spela gitarr på riktigt genom ett spel så låt mig göra det, varför är det mer löjligt än att sitta vid papper och titta på noter och sen försöka spela efter dem?

Så få ut musikerkonservatismhuvvet ur arslet och var glad för att folk får upp ögonen för musik istället, för det är väl faktiskt bara positivt?

Medlem

Jag är på!
Jag vill lära mig att spela på min el gura som mest bara står här och hänger. Kan jag koppla in den och bli duktig på gitarr till slut så är jag...jävligt nöjd!

Guitar Hero var kul, men rätt meningslöst i längden. Vad har man lärt sig egentligen. Rassla loss på ett gäng plastknappar...tillsammans med lite fet Rock and Ó Roll!

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

- Hurr hurr, köp en riktig gitarr, alla som gillar det är 12, etc etc

Lägg ner. Genren är död för att den blev utmjölkad och inget annat.
Folk som spelar DDR inbillar sig nog inte heller att dom dansar särskilt bra på riktigt.

Är det någon här som spelar spel för att det är moget!?
Jag spelar lite av varje så jag är nog nere på -12 vid detta laget. MEN jag spelar...för att det är KUL!

...visst, håller med om att genren blev hårt mjölkad!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Jansons Frestelse: Det stavas "genre" och inte "schanger"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schanger Keep em coming.

Medlem
Skrivet av Jansons Frestelse:
Skrivet av DonGrif:

Jansons Frestelse: Det stavas "genre" och inte "schanger"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schanger Keep em coming.

lol...kolla du länken själv!?

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Jansons Frestelse:
Skrivet av DonGrif:

Jansons Frestelse: Det stavas "genre" och inte "schanger"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schanger Keep em coming.

lol...kolla du länken själv!?

ˈɧaŋer = Schanger

Skrivet av Shimo:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Traveller in time:

Vad hette nu det där spelet då man fick lära sig riktiga ackord, man lärde sig spela på riktigt samtidigt som man klarade spelet?. Nu det är bara positivt om fler spel som dessa dyker upp, leka och lära.

Kan det möjligen vara.. Guitar hero?

Garv.

Tror han syftade på detta.

Ja den var det ja..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

- Hurr hurr, köp en riktig gitarr, alla som gillar det är 12, etc etc

Lägg ner. Genren är död för att den blev utmjölkad och inget annat.
Folk som spelar DDR inbillar sig nog inte heller att dom dansar särskilt bra på riktigt.

Tro mig, det finns. Har man sett folk som är singstar-proffs och som sen ställer upp i Idol så finns det mesta.

Medlem
Skrivet av Janson:
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Jansons Frestelse:
Skrivet av DonGrif:

Jansons Frestelse: Det stavas "genre" och inte "schanger"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schanger Keep em coming.

lol...kolla du länken själv!?

ˈɧaŋer = Schanger

dej.. mej.. oxå.

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Janson:
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Jansons Frestelse:
Skrivet av DonGrif:

Jansons Frestelse: Det stavas "genre" och inte "schanger"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schanger Keep em coming.

lol...kolla du länken själv!?

ˈɧaŋer = Schanger

dej.. mej.. oxå.

Ser iaf bättre ut än Änkligen.

Medlem

Guitar Hero: Begins. Now grittier and darker.

Som sagt varför skulle bara 12 åringar tycka det är kul??
Är det roligare o sitta framför guitar pro och lära sig låtar?

släng in lite olika förstärkar ljud trumm komp bas gångar o diverse som kan konkurera med andra musik program så är vi väll hemma redan där


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

låt de dö nu för helvete..äger man en riktig gura, använd den till o lira på riktigt och inte fjanta runt i spel och tro att ni är nå gudar...och man lär sig inte att spela genom påhittade ackord, knalla du upp vid en brasa o impa på brudarna me dina jävla guitar hero-riff liksom, kommer låta jävligt strålande vill jag lova.
vill man inte lära sig lira, så köper man ju inte en riktig gura utan kör på plastskiten, eller?

köp gitarrlektioner istället, så får våra musikstudenter lite inkomster också

Medlem

Om man jag kan använda min schecter så köper jag det antagligen

Medlem
Skrivet av Mortalis:

låt de dö nu för helvete..äger man en riktig gura, använd den till o lira på riktigt och inte fjanta runt i spel och tro att ni är nå gudar...och man lär sig inte att spela genom påhittade ackord, knalla du upp vid en brasa o impa på brudarna me dina jävla guitar hero-riff liksom, kommer låta jävligt strålande vill jag lova.
vill man inte lära sig lira, så köper man ju inte en riktig gura utan kör på plastskiten, eller?

köp gitarrlektioner istället, så får våra musikstudenter lite inkomster också

Ja Mortalis, men har någon verkligen tänkt så långt som att besluta om att använding till och med går och vilja göra som det ser ut?

Medlem
Skrivet av Janson:

Varför? Jag skulle låta schangern dö ut. Om man vill spela ett instrument så köp en riktig gitarr

Varför kan inte folk gå och köpa riktiga vapen istället så att vi kan låta FPS genren dö?

Du hör ju själv hur korkat det låter... Detta är ett spel.. sluta gnäll och blanda ihop det med riktiga instrument...

Alla spel finns för att ge ett visst nöje (eller w/e), likadant med detta (och alla andra inom genren)...

Skulle dock aldrig få för mig att spela detta. Tycker bara det är tröttsamt med folk som fortsätter säga "skaffa ett riktigt instrument!" ._.

Ska nog gå och skaffa mig en riktig svärd nu och döda lite goblins, så vi kan få död på RPG genren när vi ändå håller på

1
Skriv svar