Livsfarlig Grupp B-racing i Dirt 3

Robot
Livsfarlig Grupp B-racing i Dirt 3

1982-1986 existerade galna Grupp B-racingen. Snart får du tillgång till den igen, i Dirt 3. Spana in filmen på spektaklet i vårt arkiv.

#dirt-3


Medlem
Livsfarlig Grupp B-racing i Dirt 3

RALLY! Love it!
Men gillar inte hela xgames grejen över de här spelen :/
Inte bestämt mig om detta ännu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Grupp B är speciellt!

Det sägs att Lancia Delta S4 Integrale accelererade 0-100 på 2,3 sekunder... på grus! Det ni...

Medlem

http://www.garaget.org/video/56643

Där har ni lite Grupp B IRL, sjuke grejjer
Synd att det inte finns längre

Medlem
Skrivet av Soulless:

RALLY! Love it!
Men gillar inte hela xgames grejen över de här spelen :/
Inte bestämt mig om detta ännu.

Vadå, det är väll inte så mycket X-games? Det var mer i Dirt 2, men nu har dom ju sagt att det ska bli mer vanligt rally, iallafall om jag kommer ihåg rätt

Medlem
Skrivet av Crusader38:
Skrivet av Soulless:

RALLY! Love it!
Men gillar inte hela xgames grejen över de här spelen :/
Inte bestämt mig om detta ännu.

Vadå, det är väll inte så mycket X-games? Det var mer i Dirt 2, men nu har dom ju sagt att det ska bli mer vanligt rally, iallafall om jag kommer ihåg rätt

Jo det stämmer men av det som visats från spelet hitills tycker jag det påminner en hel del om DiRT2. Hela gymkhana (stavning) konceptet är inget som lockar mig överhuvudtaget


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är tyvärr inte gammal nog att bli nostalgisk över detta utöver en å annan leksaksbil, var bara en liten skit på den tiden, ser helt sjukt ut dock, dagens rally är läskig nog.

Dirt 3 kommer bli rusktigt kul att få sätta tänderna i, och säga vad man vill om x-games attityden dem slängde på, för min del var körglädjen det bästa med tvåan, helt underbar force feedback och alltid total kontroll.

Saknade kopplingen dock, får hoppas dem slänger in den i trean.

Medlem

jädrar detta ska bli riktigt kul altså

RBg
Medlem

Fanns inte dessa bilar redan med i första Colin McRae-titeln på juratiden??? Jag hoppas jag har fel, men det känns som att bilmodeller, grafik och karriärlägesdesign har tagit över fokus på bekostnad av körkänsla... Det var tyvärr alldeles för länge sedan som det var kul att sladda runt i ett spel...

Ish
Medlem

Fan vad awesome med grupp B! Men det finns ju i GT5 också, som lär vara aningen mer realistiskt..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Otroligt mysig trailer!


signatur

Nämen!

Medlem

GÖTT! när körde man senast Group B? Rallisport Challenge 2 tror jag nog. det är roligt som sjutton

Medlem

Synd att matt tvingas spela med en massa buggys, lastbilar och sådan skit. Annars hade detta varit ett dag 1-köp.

Medlem

hoppas dom har tagit med banan "Pikes Peak" http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Inaktiv

grym video corp. lyckas de återskapa det i dirt3 köper jag det iaf. människorna på videon verkar ju vara totala idioter. står nästan i vägen för bilarna...

Medlem
Skrivet av Gottn:

hoppas dom har tagit med banan "Pikes Peak" http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU

Är inte den med i Dirt 1?....typ

Medlem
Skrivet av Nilzz:
Skrivet av Gottn:

hoppas dom har tagit med banan "Pikes Peak" http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU

Är inte den med i Dirt 1?....typ

Ingen aning. Jag har bara kört 2 banor från Dirt 1.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Corp!:

Det sägs att Lancia Delta S4 Integrale accelererade 0-100 på 2,3 sekunder... på grus! Det ni...

I all välmening:

Lancia Delta S4 Integrale finns inte.
Lancia Delta S4 och Lancia Delta Hf Integrale är två olika bilar.
Faktum kvarstår, båda var monster..

Audi dunkar dock högst i mitt hjärta.

Lyckas dom med känslan i detta har dom en glad köpare här..

Medlem
Skrivet av Corp!:

Grupp B är speciellt!

https://www.youtube.com/embed/ozntieZs8Bg

Det sägs att Lancia Delta S4 Integrale accelererade 0-100 på 2,3 sekunder... på grus! Det ni...

Hah fan vad irriterande pubik då, står mitt i vägen för att ta kort och sedan slänga sig åt sidan. Fan rätt åt miffona som stog vid vägkanten där det va vatten, blev en fin fetdusch när en bil kom farande...rätt åt asen

Medlem

Är det GFWL jag ser på boxart? NO TY!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hah fan vad irriterande pubik då, står mitt i vägen för att ta kort och sedan slänga sig åt sidan. Fan rätt åt miffona som stog vid vägkanten där det va vatten, blev en fin fetdusch när en bil kom farande...rätt åt asen

Publiken är en av dom största anledningarna att dom avskaffade Grupp B klassen, dom var helt galna, hände ett par olyckor där folk blev påkörda för att dom stod mitt i vägen och på utsidan av kurvorna osv. Detta är väll den värsta i rallyhistoria om jag inte har helt fel för mig (saxat från wikipedia)

"On the first stage of the 1986 Rally Portugal, Joaquim Santos lost control of his Ford RS200 while trying to avoid spectators on the road, crashing into a "human wall" of spectators, killing three and injuring over thirty. All the factory teams – Audi, Austin Rover, Ford, Lancia, Peugeot and Volkswagen – withdrew from the event."

Kan tilläggas att bland annat Audi drog sig ur sporten helt pga av den idiotiska publiken... Tråkigt när dom mer eller mindre regerade sporten med sin Audi Quatro E2, som otroligt nog fortfarande är den mest aerodynamiskt avancerade rallybilen som byggts.

Tråkigt att folk inte har lite vett i skallen, isåfall kanske vi fortfarande hade haft denna fantastiska rally klass kvar, eller iallafall något liknande! Inte många bilar numera som gör 0-100 på 2.5 sekund oavsett underlaget (asfalt, snö, grus osv)

Medlem

Edit: dubbelpost

Medlem

Fyfan va vackert!=D

Lite kuriosa om finnen som körde ihjäl sej, brandsläckarna i bilen var egentligen bara atrapper, inuti dem var vätskan till lustgassystemet, blev ett rätt ok eldklot när de sprack.

Även blomquist körde med gas, fast han hade en "portfölj" med sej som han kopplade in en slang till, enligt "legenden" plockade de ut 800-900 hästar vid rätt lufttryck/fuktighet=) sant eller ej låter jag va osagt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Ish
Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Corp!:

Det sägs att Lancia Delta S4 Integrale accelererade 0-100 på 2,3 sekunder... på grus! Det ni...

I all välmening:

Lancia Delta S4 Integrale finns inte.
Lancia Delta S4 och Lancia Delta Hf Integrale är två olika bilar.
Faktum kvarstår, båda var monster..

Audi dunkar dock högst i mitt hjärta.

Lyckas dom med känslan i detta har dom en glad köpare här..

Lancia är ju dem som vunnit flest titarl inom rally. Löjligt att inte ha med dessa ikoner.. DLC?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Corp!:

Det sägs att Lancia Delta S4 Integrale accelererade 0-100 på 2,3 sekunder... på grus! Det ni...

I all välmening:

Lancia Delta S4 Integrale finns inte.
Lancia Delta S4 och Lancia Delta Hf Integrale är två olika bilar.
Faktum kvarstår, båda var monster..

Audi dunkar dock högst i mitt hjärta.

Lyckas dom med känslan i detta har dom en glad köpare här..

Lancia är ju dem som vunnit flest titarl inom rally. Löjligt att inte ha med dessa ikoner.. DLC?

Vad menar ni?

Dom är ju med..
Både Delta S4 och Delta Integrale.
Vad jag kunde se iaf.

1
Skriv svar