Codemasters har blivit hackade

Robot
Codemasters har blivit hackade

Codemasters uppmanar spelarna att byta lösenord och vara uppmärksamma på lurendrejeri – dina personuppgifter kan vara på vift.

#nyhetstips, #codemasters


Medlem
Codemasters har blivit hackade

Fick just se detta mail är det samma idioter som har hackat sony då bör dom inte få ett litet straff....

Medlem

Nix, har inge konto hos dem alls som tur är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var bara forum medlem, aldrig köpt nått där, fick dock ett mail på fulmailen om det, men känns inte som nån fara. Däremot har mitt Blizzard konto stängts ner (WoW) 3 gånger på raken pga attacker, vilket slutade med att jag total tröttnade på WoW (på nått sätt droppen som fick bägaren att rinna över ändå).

Medlem

Tur i oturen för alla LotRO-spelar att Turbine har tagit över driften av LotRO nyligen... om man har kommit ihåg att radera kreditkortsuppgifterna dvs...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

För att heta Codemasters så verkar dom inte vara mästare på kod alls, faktiskt.

Medlem
Skrivet av KatOne:

För att heta Codemasters så verkar dom inte vara mästare på kod alls, faktiskt.

Nej precis, en del är inte som dom heter, ett annat exempel är EA (Electronic Arts).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KatOne:

För att heta Codemasters så verkar dom inte vara mästare på kod alls, faktiskt.

Visst är det ironiskt

Red River sög ju stenhårt också.

Medlem

Vad är dessa Codemasters för några?

Antar att det är en dålig fråga


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Frågan är ju om man vågar ha konto hos någon alls i framtiden.

Medlem

Fick precis ett email om att Epic Games har blivit hackade också. Tydligen har info om konton på deras hemsidor och forum blivit stulna (krypterade lösenord och email addresser). Alla konton blir tvingade att byta lösenord.

Börjar bli lite löjligt det här...

Medlem

"Tipstack till Alldeles för många för att nämna alla enskilt; TACK ni som tipsade. Vi älskar er!."

lol För många som klagar över att ni inte tackar dem?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Trodde först det var scam mail , men ok nu vet man


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Verkar som om det är en våg av sådant nu.

Epic Games Forums - Account Password Vulnerability

Skrivet av Mail från Epic Games:

** We apologize if you're getting this message twice. We had a problem with our password reset script. **

Dear conthox,

Our Epic Games web sites and forums were recently hacked. After some downtime, they're back up and running now.

The hackers may have obtained the email addresses and encrypted passwords of forum users. Plaintext passwords weren't revealed, but it's possible that those passwords could be obtained by a brute-force attack on the encrypted passwords. Therefore, we have reset all passwords. Your new password at the bottom of this message.

The Unreal Developer Network (UDN) hasn't been compromised. Thankfully, none of our web sites ask for, or store, credit card information or other financial data.

We're sorry for the inconvenience, and appreciate everyone's patience as we wrestle our servers back under control.

Tim Sweeney
Founder, Epic Games Inc


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Verkar som sagt, vara på modet att bli hackad men de lär inte få några sympati medlemsvärvningar, ingen som vågar dessa dagar....


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

men förfan, var ett år sedan jag använde mitt codemasters konto, kommer inte ihåg mitt lösen dit...

Inaktiv

.. så går det när man prioriterar fel och lägger säkerhetsbudgetens pengar på swimingpool och brudar med kalleanka-jackor ..

Medlem
Skrivet av ingen aning:

men förfan, var ett år sedan jag använde mitt codemasters konto, kommer inte ihåg mitt lösen dit...

Inte för att det är att föredra, men skadad är ju redan gjord, så en hackning till kan ju inte skada

P.S För alla ska vara nöjda så var det där ett skämt!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Tybalt:
Haha. När 25+ personer är förtjänta av ett tack tar det helt enkelt för lång tid för mig att sitta och gå igenom tipsen och skriva ut varje namn enskilt. Därav det massiva jätte-tacket istället.

1
Skriv svar