EA: alla blev inte nöjda med Dragon Age 2

Inaktiv

nä, det blev "vi" fan inte. gå o förstöra vad som hade kunnat bli spelhistoriens bästa spelserie. sen har vi det taktiska djupet ni tog bort i tvåan samt val som faktiskt betyder nåt. mer av dragon age origins tack. elr ännu hellre witcher 3 elr nåt annat härligt rpg från CPR

Medlem

Inte konstigt att folk inte var nöjda när man fortsatte ett riktigt bra rollspel genom att göra någon slags action-rpg som gick på räls i samma omgivningar om å om igen. Märkte knappt av att det var långa tidshopp som skulle vara så innovativt. Ska jag vara ärlig så märkte jag inte speciellt mycket innovation över huvud taget. Spelet var ett helt ok spel men så mycket sämre än 1an att man inte kunde vara annat än besviken.

Inaktiv

Vad sägs om att göra en riktig uppföljare till första spelet. De ändrade för mycket för att kalla Dragon Age II en uppföljare!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av DUNXIII:
Skrivet av LeoparD:

GÖR BALDURS GATE 3..! :OO

Nej låt dem inte göra fler ur kassa uppföljare till klassiker. Isåfall är det bättre de säljer rättigheterna till ett företag som faktiskt vet vad de gör och har kvalitetskontroll.

This

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av donhenri:

Inte en chans att man går tillbaks till Dragon Age serien efter DA2. Var så jävla pinsamt att se hur de behandlade kritiken på deras forum under betan/demot. All kritik ignorerades och man stängde av folk hela tiden. Värst av allt så var de nöjda med resultatet vilket är en skandal på hög nivå.

Tacka CD Red Projekt som vet hur man skapar BRA pc spel.

Älskar killen som fick sitt konto avstängt så han inte kunde spela sitt spel efter han gav Bioware kritik

Vem syftar du på?

Medlem

"Den spirituella uppföljaren av Baldurs Gate" Var väl deras mål med DA-serien? Det gick iaf helt förlorat med 2an som känns mycket mer som ett action-spel utan djup, man känner att man spelar ett spel utvecklat för konsoller. Sen utöver allt annat så släpptes det alldeles för tidigt, mycket buggar och som de själva säger repetitiva miljöer.

Medlem

Det första som blev ett rejäl hack i mina ögon var hur de gjort om darkspawn. I stället för de högresta ganska läskiga darkspawn från ettan så fick vi hulkande, väsande, hjulbenta orcher a al mordor. Sen då var det ju då återanvändandet av miljöer... en strid ström av dessa. Bästa helt klart var qunari och deras arishok.. trevlig prick.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av DUNXIII:
Skrivet av LeoparD:

GÖR BALDURS GATE 3..! :OO

Nej låt dem inte göra fler ur kassa uppföljare till klassiker. Isåfall är det bättre de säljer rättigheterna till ett företag som faktiskt vet vad de gör och har kvalitetskontroll.

This

Fair enough. Baldurs Gate 3 är en fjärran dröm. Men ett spel som utspelar sig i Faerûn hade inte varit fel?


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Inaktiv
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av donhenri:

Inte en chans att man går tillbaks till Dragon Age serien efter DA2. Var så jävla pinsamt att se hur de behandlade kritiken på deras forum under betan/demot. All kritik ignorerades och man stängde av folk hela tiden. Värst av allt så var de nöjda med resultatet vilket är en skandal på hög nivå.

Tacka CD Red Projekt som vet hur man skapar BRA pc spel.

Älskar killen som fick sitt konto avstängt så han inte kunde spela sitt spel efter han gav Bioware kritik

Vem syftar du på?

Kommer ej ihåg hans namn, men han fick sitt konto för Dragon Age origins avstängt efter han klagat på Biowares forum. Detta fick i följd att hans OFFLINE KONTO inte kunde använda DLC han köpt, eller hans karaktär.

Vilket EA/Bioware sa var "en bugg" efter det blev en sån jävla shitstorm.
Jobbigt när såna buggar händer

Medlem

Jag tyckte båda spelen var bra...

Medlem

Att man var på ett enda ställe förstörde dragon age känslan helt och hållet för mig. Kunde inte tagit lång tid att göra skiten.

Medlem

Har inte spelat 2:an för att det var så mycket förbokningsskit, vilket jag principiellt är emot. Så om de vill att jag ska köpa spelet så gäller att de inte larvar sig med NÅGON pre-order bonus överhuvudtaget samt att de gör ett bra spel med det som dragon age gör bäst - en bra story med många tvister och upptäckarelementet intakt.

Medlem

Dragon Age är som serie alldeles för tunn och casual enligt mig, aldrig gillat den. Mängder med meningslösa konversationer och val som inte ger något, styltigt gameplay där du ska pausa spelet var 3:e sekund för att säga åt AIn vad den ska göra, snacka om lata utvecklare och daterat gameplay.
Det fungerade bar i SWKOTOR då det var gjort på ett snyggt och smidigt sätt, i Dragon Age kändes det bara som en löjlig gimmic. Tvåan var lite bättre iaf där men fortfarande riktigt illa, nej tack.

Medlem

jag vill se att du spelar som en ensam hjälte i 3an och inte behöver ha en massa andra folk att styra JA jag vet det kommer aldrig att hända men jag skulle vilja se det hända ^^ polarna som man får med sig kan vara typ med dig eller nått men du behöver inte styra dom, istället har du mer godsaker du kan göra ^^

Nä men förutom det så bättre "värld" och story som kanske inte är så svart på vitt.. Ska jag välja vara me magikerna eller templars etc. Men det antar jag ändå blir säkert bättre i 3an.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av donhenri:

Inte en chans att man går tillbaks till Dragon Age serien efter DA2. Var så jävla pinsamt att se hur de behandlade kritiken på deras forum under betan/demot. All kritik ignorerades och man stängde av folk hela tiden. Värst av allt så var de nöjda med resultatet vilket är en skandal på hög nivå.

Tacka CD Red Projekt som vet hur man skapar BRA pc spel.

Älskar killen som fick sitt konto avstängt så han inte kunde spela sitt spel efter han gav Bioware kritik

Vem syftar du på?

Kommer ej ihåg hans namn, men han fick sitt konto för Dragon Age origins avstängt efter han klagat på Biowares forum. Detta fick i följd att hans OFFLINE KONTO inte kunde använda DLC han köpt, eller hans karaktär.

Vilket EA/Bioware sa var "en bugg" efter det blev en sån jävla shitstorm.
Jobbigt när såna buggar händer

Haha just det nu kommer jag ihåg snubbens inlägg. Vart ju världens kritik efter det där sen en sjukt lam ursäkt från Bioware..

Varför gå till Dragon Age när The Witcher finns?

Medlem

jag gillade DA2...

Medlem

Jag tyckte DA origins var fantastiskt bra. Hade oerhört kul när ajg spelade det. Men tvåan var värdelöst. Kanske inte ett dåligt spel men med tanke på mekaniken i ettan så var det inte ett "Dragon Age". Och som andra har redan sagt här, tacka vet jag The Witcher 2. Ingen konsolsjuka och förbannat bra.

Testpilot

Jag citerar mig själv på de saker jag anser vara nackdelar efter spelat igenom DA2 , jag har spelat 1an samt alla DLC och har öven lirat gamla klassiker som Baldurs Gate , NWN mfl.

* Striderna går i vågor så efter man tagit död på de tex första 5 fienderna så "POFF" dyker det upp nya ur tomma intet , man kan aldrig vara säker att ens mages/rangers står säkra i bakgrunden för nästa våg fiender kan behaga dyka upp rakt på dem trots man står i ett hörn med vägg bakom sig.

^^ Detta är den största idiotmissen de gjorde ... vågor av fiender som dyker upp hursomhelst - det förstör taktikelementet helt .
Det hade varit betydligt smartare om det kom vågor av fiender från en mer realistiskt synvinkel . dvs de kommer från areor där man kan strategiskt skära av dem , men inte en fiende som dimper ner från himlen precis då man tar död på sista fienden i våg1.

Finns såklart fler nackdelar:
* Många miljöer ser likadana ut / återanvända & man är ju i stan nästan hela tiden.
* Många sidouppdrag är rätt intetsägande och känns ibland rörigt då man oftast bara fläskar på o tar alla quests man hittar.
* Efter ett tag känns striderna mer som ett hinder i storyn som man vill gå vidare med.

* Du kan inte byta rustningsdetaljer på dina companions , vapen & ringar/bälten går bra. Går dock att köpa upgrades till deras rustningar men trist att inte kunna trycka på en tex. en full plate som ser cool ut på companions.
* AI'n 'är ruskigt konstig ibland , den byter target & trots man själv manuellt satt dem att hugga vidare på en viss fiende så byter de då man byter karaktär, likaså får de för sig att springa fram rakt in i fiender osv.

* Fortfarande en förvirrande sörja av sustained mode spells/skills som är skitjobbigt o ha koll på.
* Default AI scripten är fortfarande rätt stendumma och kräver tweaks.
* Svårt o se om man verkligen aktiverat en spell/skill
* trist med "junk items" känns rätt meningslöst o hitta sånt , de kunde skippat det helt & ge pengar direkt.
* Många gånger svårt att markera fiender i strider , platsen där fienden är respk där man kan markera dem är ofta olika.

* Sist men inte minst , de val du väljer påverkar inte huvudstoryn nämnvärt , slutstriden är i princip identisk till skillnad mot Witcher 2 där du får helt annorlunda spel under stor del av spelet berooende på val.

Medlem

Vedervärdig story i DAII, slutet var katastrofalt dåligt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Vill se free camera och ett bättre combatsystem, ett som fanns i ettan.

Inaktiv
Skrivet av donhenri:

Haha just det nu kommer jag ihåg snubbens inlägg. Vart ju världens kritik efter det där sen en sjukt lam ursäkt från Bioware..

Varför gå till Dragon Age när The Witcher finns?

Sant, undrar mest hur Bioware kan säga att de tycker DA2 är ett "värdig" uppföljare, specielt eftersom de försökte "breda ut" spelet för "nya" spelare.
Var någon hos dem som även sa att de ville ha CoDs publik, eftersom CoD tydligen är ett RPG utan att de vet om de.

Skrivet av Pyzen:

jag gillade DA2...

Bra! Gött att någon gillar spelet iallafall

Medlem

Dragon Age 1 var "innovativt" och fick genomgående extremt bra betyg av alla som spelade det.

Dragon Age 2 var en koreansk hackn´slash med extrem konsoll-sjuka och en majoritet hatade det. (kolla in meta-kritics... pinsamt för bioWare)

Dragon Age 3 ...?

Medlem

Dragon Age är en serie jag inte har spelat ännu..

12
Skriv svar