F1 2011 – så skapas det

Robot
F1 2011 – så skapas det

Massiva förbättringar utlovas i uppföljaren till fjolårets fullträff.

#f1-2011

Medlem
F1 2011 – så skapas det

Jag kommer skaffa det, ja. Detta eftersom jag älskar F1 MEN... det ska förbättras mycket från F1 2010 ändå. Bättre AI, fler röstskådespelare (störde mig på att det var samma röst för chefsingenjörerna i de olika teamen), bättre karriärläge m.m.

Medlem

Det enda som jag störde mig på i F1 2010 var att det var SÅ INIHELVETES JÄVLA SVÅRT. Det var verkligen sjukt svårt. Seröst. Svår skit.

Medlem

Har också lite svårigheter så här vid start av 2010an, men jag skall stänga av massa assistskit så man har egen kontroll på gasen framför allt.

Har väl inte riktigt samma kick av körkänslan än som t.ex Dirt-seriens bilar.

Det kanske växer.

Medlem

Naj, F12010 var inte svårt Bara lära sig banorna. Ser fram emot 2011, kommer skaffa det på PC nu istället för 360. FPS makes a difference.

Medlem

Codemasters har gått in för att deras F1 ska kännas coolt och realistiskt istället för att faktiskt vara det: inte alls ett bra spel. Dåligt med funktioner och helt bakvända setup val vilket om du spelat sims förut förstår vad jag referarar till. Höja bakre krängningshämmare för mer grepp och traction?! VA!? Hur jävla fel som helst.

Sen är spelet A: buggigt som fan B: så jävla anglo-centriskt att resultaten är löjliga och stämmer inte alls överrens med verkligheten.

Näe, Codemasters är numera en dev för 17-åringar som man kan blända med grafisk fluff. Skitdåligt.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Näe, Codemasters är numera en dev för 17-åringar som man kan blända med grafisk fluff. Skitdåligt.

Nae, tycker Dirt 3 är rätt trevligt, speciellt rally. Sen längtar jag som en galning efter Grid 2, då jag tyckte Grid var ett riktigt bra spel.

F1 2010 var buggigt & laggigt, och inte gjorde dom ett skit åt det, körde igenom ett par race endast.
Pinsamt att jag pungade ut 400kr+ på ett totalbuggat spel som aldrig fixades, tänk om det blir samma med 2011?
Patchen till F1 gjorde knappt någon nytta, och ställde dessutom till med bland annat grafiska problem.

1
Skriv svar