Robot
Star Fox 64 3D

Nintendo fortsätter att gräva i sin djupa kista med fantastiska spelklassiker. Den här gången dammar de av Star Fox största stund.

#nintendo, #star-fox-64-3d, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d


Medlem
Star Fox 64 3D

Var oerhört besviken på SF64 när den kom. Gillar originalet klart mer, där fick man kämpa en hel del för att överleva på vissa banor.

Medlem

Förstår inte riktigt hur det kan få 4/5 när det bara är samla gamla trick, gammalt spel i ny förpackning för DS. Otroligt tråkigt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spel har inte utvecklats nämnvärt senaste åren, faktiskt så har det nog mer gått bakåt i tiden förutom rent visuellt.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Spel har inte utvecklats nämnvärt senaste åren, faktiskt så har det nog mer gått bakåt i tiden förutom rent visuellt.

Håller med, mycket tråkig utveckling på senare tid.

Medlem

Sluta Whina nu

Medlem

Do a barrel roll!

Redaktör
Ponny
Skrivet av KlosterKatten:

Förstår inte riktigt hur det kan få 4/5 när det bara är samla gamla trick, gammalt spel i ny förpackning för DS. Otroligt tråkigt.

För att det är sååå bra. Ett av den generationens bästa shoot 'em ups, precis som Zelda var det bästa äventyret. Men du har så en god poäng; det behövs nya spel och nya tricks för att 3DS ska bli riktigt slagkraftig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

och grodan är lika jävla irriterande som han var i originalet ? =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Nostalgi! Älskade det här spelet på n64an :P! Kul med olika vägar o att försöka få perfekta runs

Medlem

Jag har väldigt svårt för remakes. Man kan ju tycka att ett spel för 97 borde kännas gammal. Menar office 97 är riktigt fint och funkar utmärkt även idag, men det känns gammalt.
För att ställa detta i kontrast så är detta lika bra som SC2, Deus Ex, Driver: San francisco med fler. Man tycker att det borde har hänt något på 14 år men vem vet :x

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

och grodan är lika jävla irriterande som han var i originalet ? =_=

http://www.collegehumor.com/video/5633958/star-fox-in-iraq

Beställde spelet igår, ska bli kul att få spela det framöver.

/ LordDaimos

Medlem

Det räckte med OoT.

/ LordDiamos

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Förstår inte riktigt hur det kan få 4/5 när det bara är samla gamla trick, gammalt spel i ny förpackning för DS. Otroligt tråkigt.

Det kan ju vara skönt för folk som gillar originalet att kunna spela det på nyare konsol.

Medlem

"Men ett faktum kvarstår; de två bästa titlarna till 3DS släpptes för första gången 1997 respektive 1999 (Ocarina of Time, givetvis)."

Nej nej, Ocarina of TIme släpptes 1998. I Sverige kom det den 11 december -98. Jag åkte runt till varenda butik och letade den dagen. Det var slut på många ställen. men jag fick tag på ett exemplar.

Medlem

Inga nya features i single player-läget? Ny planet eller nåt som avskiljer det från det gamla?
Och jag hoppas det är samma voice-overs som i 64'an för nostalgivärde?

Ish
Medlem

Det var inte kul då, och jag tror inte det är kul nu. Men inte min typ av spel heller.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Det var inte kul då, och jag tror inte det är kul nu. Men inte min typ av spel heller.

Så du påstår dig kunna säga att det inte är kul, du kan säga "jag finner inte detta spel kul" men du kan inte säga att det inte är kul för det finns många som finner det kul.

Medlem
Skrivet av Ytje:
Skrivet av Ish:

Det var inte kul då, och jag tror inte det är kul nu. Men inte min typ av spel heller.

Så du påstår dig kunna säga att det inte är kul, du kan säga "jag finner inte detta spel kul" men du kan inte säga att det inte är kul för det finns många som finner det kul.

Sådant är underförstått.

/ LordDiamos

Ish
Medlem
Skrivet av Ytje:
Skrivet av Ish:

Det var inte kul då, och jag tror inte det är kul nu. Men inte min typ av spel heller.

Så du påstår dig kunna säga att det inte är kul, du kan säga "jag finner inte detta spel kul" men du kan inte säga att det inte är kul för det finns många som finner det kul.

Ehh jo.. Det var i princip det jag skrev. Det är inte *min* typ av spel. No need to feel butt hurt..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av LordDiamos:
Skrivet av Ytje:
Skrivet av Ish:

Det var inte kul då, och jag tror inte det är kul nu. Men inte min typ av spel heller.

Så du påstår dig kunna säga att det inte är kul, du kan säga "jag finner inte detta spel kul" men du kan inte säga att det inte är kul för det finns många som finner det kul.

Sådant är underförstått.

/ LordDiamos

Varför skriver du "/ LordDaimos" efter varje post? Detta är ett forum, inget jävla e-mail. Alla vet redan vem det är som skriver.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av LordDiamos:
Skrivet av Ytje:
Skrivet av Ish:

Det var inte kul då, och jag tror inte det är kul nu. Men inte min typ av spel heller.

Så du påstår dig kunna säga att det inte är kul, du kan säga "jag finner inte detta spel kul" men du kan inte säga att det inte är kul för det finns många som finner det kul.

Sådant är underförstått.

/ LordDiamos

Varför skriver du "/ LordDaimos" efter varje post? Detta är ett forum, inget jävla e-mail. Alla vet redan vem det är som skriver.

Varför får han inte skriva det?

"Orginal" nintendo har aldrig varit riktigt min grej. 3D är det inte heller...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Ish
Medlem

Kan folk snälla sluta citera 30 pers samtidigt, det är jävligt drygt att få "pm" om det bara till att finna att det inte var en själv de svarade på. Var inte lat, ta bort de ni inte svarar på.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vincent_graymore:

"Orginal" nintendo har aldrig varit riktigt min grej. 3D är det inte heller...

"Original" *


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hjälp mig att förstå .. hur bra spelet än är, varför klagas det inte mer på grafiken? Alla spel till N64 var gräsligt fula redan när de kom, idag är det spelen snudd på ospelbara pga detta. "Lite oslipad" är inte ett uttryck jag hade använt för att beskriva de här enstaka polygonerna. Man bör kräva mer av en ny spelkonsol från 2011.

Medlem
Skrivet av Ish:

Kan folk snälla sluta citera 30 pers samtidigt, det är jävligt drygt att få "pm" om det bara till att finna att det inte var en själv de svarade på. Var inte lat, ta bort de ni inte svarar på.

Dagens I-landsproblem.

1
Skriv svar