Robot
F1 2011

F1 2010 var så snabbt att det halkade in i nästa år. Codemasters anammar ett spel per år-principen – med blandad framgång.

#ea-sports, #codemasters, #f1-2009, #f1-2011, #f1-2010, #shift-2-unleashed, #forza-motorsport-3, #f1-2012, #forza-motorsport-4


Moderator | Testpilot
F1 2011

Diggar fotnoten, borde nästan stå i större text dock så alla ******* här förstår


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har höga förväntningar på F1 2011, kör F1 2010 nästan dagligen, och ett F1 spel kan inte skilja sig från föregångaren så mycket i variation. Körkänslan är det viktigaste lyftet i år och lär nog bli riktigt bra på PC.

Spel som släpps varje år, tex Fifa, NHL och F1, kan inte skilja sig så mycket om man jämför hur en elitseriesäsong ser ut i verkligheten mellan två år. Bara det blir förbättringar och inga försämringar så är nog de flesta glada.

Inaktiv

Tack då vet jag att de då inte blir något nytt F1 i år, eller på ett bra tag tror jag. Nytt Grid vill jag ha dock

Medlem

Skippade 10 för jag gissade på att det skulle komma mer
Men finns det DRS? Då är det ju ett steg närme realism

Medlem

Med tanke på hur F1-cirkusen ser ut borde väl snart F1-spelen bli politiksimulatorer.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Modern Warfare 3 förlåt Black Ops förlåt Modern Warfare 2 förlåt Modern Warfare

Made it happen!

Medlem

Någon som vet hur det är med inställningar för Logitech G27 ps3/pc. Har 2010 men kommer inte ihåg och har inte spelat på länge pga utrymme.

Då recensionen är på 360 så frågar jag allmänheten ^^

Medlem

Var grymt imponerad av F1 2010, underbar musik och en riktigt härlig känsla i karriärläget.
Tyvärr är jag ingen F1 fantast och kunde inte hålla mig till spelet någon längre tid.

Önskar dock att det kom ett WRC eller WTCC spel med samma upplägg och känsla som F1 2010 hade


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hade åndå inte tänkt köpa detta med tanke på att jag har 10, hade det kommit som ett dlc hadej ag nog gjort det men känns inte värt nu.

Medlem

mkt bra med att ha med "En andra åsikt" får så mkt mer perspektiv på recensionerna då, mer sånt!

dmn
Medlem

Jag älskar F1 2010, så detta kommer bli ett garanterat köp...till PC, givetvis.

Medlem

86 på metascore hittills. FZ ger kraftigt underbetyg igen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

86 på metascore hittills. FZ ger kraftigt underbetyg igen.

Icke då, varför ge 4/5 till ett spel som inte gör mycket nytt? Detta är inget simulatorspel utan ett sikte på f1, inte 100% realism.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Redaktör
Skrivet av Paddington:

86 på metascore hittills. FZ ger kraftigt underbetyg igen.

Som jag försökte få fram i texten är det under rätt förutsättningar en fyra i betyg. Jag satte en trea, av skäl jag hoppas framgår, och det är inte ett "kraftigt" underbetyg.

Sen är våra betyg och procentbetyg inte i närheten av direkt jämförbara. Och det visar ett rätt stort problem med Metacritics översättning av alla skalor till procent: medel ligger på helt olika håll på skalorna. En trea är fullt godkänt hos oss, men 50 procent är ju nära en sågning. Spontant skulle jag säga att 1-5-skalan och procenten förhåller sig ungefär så här:

1 = 1-50 %
2 = 51-70 %
3 = 71-82 %
4 = 83-90 %
5 = 91-100 %

Edit: kan tillägga att det var ovanligt svårt att bestämma betyget. Jag gillar spelet skarpt, men ju mer jag spelade och skrev, desto tydligare kände jag hur lite det faktiskt är som skiljer mellan spelen. För vissa kan den nya körkänslan säkert vara värd 400-600 kr, men överlag tycker jag man kan förvänta sig mer nytt för den summan.


signatur
Redaktör
Skrivet av Anubiz:

Någon som vet hur det är med inställningar för Logitech G27 ps3/pc. Har 2010 men kommer inte ihåg och har inte spelat på länge pga utrymme.

Då recensionen är på 360 så frågar jag allmänheten ^^

Det finns i alla fall officiellt G27-stöd, både till pc och PS3. Jag försökte få loss pc-versionen för testning också, men det gick tyvärr inte.


signatur

När det släpps i budgetform är det ett givet köp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skaffade F1 2010 på 360, det här kommer jag skaffa till PC. Nuff said.

Medlem

Kanske jag som bara läser slarvigt men...
Har dom fixat AI:n? Väldigt slö i vissa kurvor t ex "turn 8" i turkiet.
Frenetiskt blockerande både under träning och kval samt fler än 1 manöver när man försöker köra om.
Har dom fixat bränsle-buggen när man körde med bränsle sim på så va ens bil riktigt tung medans AI:n körde på ångor genom hela loppet.
Är pitstop buggen fixad?

Såg inget av det i recensionen vilket är lite synd eftersom f1 2010 hade problem med just dom sakerna.

Medlem
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Paddington:

86 på metascore hittills. FZ ger kraftigt underbetyg igen.

Icke då, varför ge 4/5 till ett spel som inte gör mycket nytt? Detta är inget simulatorspel utan ett sikte på f1, inte 100% realism.

Det är inte rätt att sänka betyg för att spelet inte gör så mycket nytt. Det kan man notera i textform isåfall. Praktexempel är NHL och FIFA, där är det ingen som sänker betygen. Som det låter så är det helt klart ett dugligt sim-spel. Det där med 100% realism är det inte så många spel som lever upp till om man gräver ordentligt. Det ska nog gå hitta faktorer som inte simuleras i iRacing och andra spel som anses de mesta sim-spel som finns. De flesta söker en nivå som anses tillräckligt mycket simulation och efter att detta väl är uppfyllt så vill man ha hellre ha bättre mjuka värden som grafik och presentation än ännu mera realism på bekostnad av grafik och presentation. Så funkar det för mig iallafall.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Verkar som FZ är dom enda som recenserat F1 2011 som påstår att det är väldigt likt F1 2010 eftersom alla andra säger att det är ett helt nytt spel och ett jäkligt bra sådant. FZ är som enda som gett spelet så här lågt. Gamereactor.se har n helt annan recension och som är mer lik alla andras,så jag tippar på att den stämmer mer övernns med hur spelet egnrligen är

Grafik: 8
Spelbarhet: 10
Ljud: 8
Hållbarhet: 9
Vårt betyg: 9/10
Plus:
Ljuvlig bilfysik, läcker grafik, lysande onlinespel, bra splitscreen-läge, härlig presentation, välgjorda ljudeffekter
Minus:
Väldigt långa laddningstider i konsolversionerna


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Jag skulle också vilja veta om de har polerat AI:n och deras "oj vi kör för sakta på vissa sektioner på banan, låtom oss fuska"
Och kan man spara online multiplayer-mästerskap?
2010 kunde man det inte i, utan var tvungen att köra "papper och penna"-varianten för att hålla koll på poäng.
Även, är det "lättare" att köra fort på mesnivåerna jämfört med svårare.
I 2010 så blev bilen magiskt "lättare" på mesnivåerna.
Var nåt jag störde mig på.

Eftersom Codemasters inte kommer släppa mer än den "post release"-patchen som nu har kommit så är detta spel inte ens värt att titta på om de inte har fixat de sakerna.

Medlem

Testade PS3 versionen av spelet och kan bara säga håll er borta från den! Ruggigt dålig grafik, suddig text etc jämfört med 360 och PC versionen. Att detta inte tas upp i någon recension är konstigt.

Medlem

Köpte F1 2011 på lanseringsdagen, har kört en del sedan dess. Tycker inte det blev någon jätteförbättring från F1 2010 men vissa saker har förbättrats, styrningen och fysiken i bilen känns bättre, A I har blivit lite bättre på att köra om men bara lite. Grafiken tycker jag har optimerats men blivit "fulare" än i 2010 pga det ser ut som ett dataspel för 10 år sedan, nått mellanting av 2010 och 2011 vore bättre.

Sen har de gjort väldigt många irriterande småmissar, menyerna är konstigt placerade, särskilt front menyn. Sedan hade man önskat bättre färgval när man gör inställningarna på bilen.

Har upptäckt små grafiska buggar även på banan, vissa fanns redan i 2010. Exempelvis så fastnar lite bilskrot i luften om man krockar ibland.

Men har man inte kört F1 2010 innan så är 2011 grymt bra.

1
Skriv svar