Utspelar sig GTA V på 60-talet?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slutbossen:

Det skulle vara fräsigt tror jag. En sak som alltid, iaf för mig, vart viktig är soundtracket. Alla GTA sedan Vice city har haft fantastiska musikspår. Säger inte att 60talet hade usel musik men ett spel där man lyssnar så mycket på musik som man gör så tror jag att ett konstant skvalande av 60talsdängor som många inte kan relatera till kan bli trist i längden.

Finns ju hur mycket bra musik som helst från 60-talet. Du får det att framstå som om all 60-talsmusik går i samma spår, vilket förstås inte alls stämmer. Varför skulle det vara svårare att relatera till musik från 60-talet än dagens musik, såvida inte texten berör ett särskilt 60-talsfenomen? De vanligaste ämnena som tas upp i musiktexter är trots allt tidlösa.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Slutbossen:

Det skulle vara fräsigt tror jag. En sak som alltid, iaf för mig, vart viktig är soundtracket. Alla GTA sedan Vice city har haft fantastiska musikspår. Säger inte att 60talet hade usel musik men ett spel där man lyssnar så mycket på musik som man gör så tror jag att ett konstant skvalande av 60talsdängor som många inte kan relatera till kan bli trist i längden.

Finns ju hur mycket bra musik som helst från 60-talet. Du får det att framstå som om all 60-talsmusik går i samma spår, vilket förstås inte alls stämmer. Varför skulle det vara svårare att relatera till musik från 60-talet än dagens musik, såvida inte texten berör ett särskilt 60-talsfenomen? De vanligaste ämnena som tas upp i musiktexter är trots allt tidlösa.

sen har väl aldrig musiken varit det viktigaste, det bästa är alltid lazslo och alla andra djs som pratar. dom manusen har ju varit sjukt bra sedan start!

Redaktör
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Slutbossen:

Det skulle vara fräsigt tror jag. En sak som alltid, iaf för mig, vart viktig är soundtracket. Alla GTA sedan Vice city har haft fantastiska musikspår. Säger inte att 60talet hade usel musik men ett spel där man lyssnar så mycket på musik som man gör så tror jag att ett konstant skvalande av 60talsdängor som många inte kan relatera till kan bli trist i längden.

Finns ju hur mycket bra musik som helst från 60-talet. Du får det att framstå som om all 60-talsmusik går i samma spår, vilket förstås inte alls stämmer. Varför skulle det vara svårare att relatera till musik från 60-talet än dagens musik, såvida inte texten berör ett särskilt 60-talsfenomen? De vanligaste ämnena som tas upp i musiktexter är trots allt tidlösa.

60-talet la ju grunden till oerhört mycket musik. Jämför Beatles och Stones rätt enkla slagdängor i början av decenniet med Velvet Underground, Captain Beefheart och The Stooges bara 5-7 år senare, bara för att ta ett par exempel. Det hände mycket och det hände galet snabbt.


signatur
Medlem

Jättegärna, och helst får dom återinföra cyklar också!
Skulle inte ha nåt emot att glassa runt på en sista färden-cykel


signatur

Chooch it

Medlem

OMG OMG JA TACK!!!

Medlem

Agent kommer väl utspela sig på 60-talet? Men det spelet har väl alla glömt...


signatur

Imperator

Medlem

Känns lite som man redan fått det av Mafia 2, men det var ju ioförsig 40 och 50 tal men ändå. Blir det en dåligt portat blir det att plocka upp ur den digitala reakorgen om några år.

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av MasLegio:

Gissar på irländskt gängkrig i Boston på 60-talet.

+1

Amen.

Medlem
Inaktiv

Är ju inte första GTA spelet att utspela sig under 1960-talet heller. GTA London utspelade sig då också.

Medlem

jaa varför inte Rockstar har hitils inte ''förstört'' några spel titlar tvekar starkt att detta inte kommer slå genom, har själv spelat 4an ett par gånger och spelar det fortfarande, men dom där j*kla duvorna e en mardröm för mig, hoppas dom skippar det till 5an

Medlem

Kärnvapen och mustanger. Mina två favoritsaker här i världen

Medlem

60-Talet nästa station det vore så NICE

Medlem

Spelar ingen roll vart eller när det utspelar sig, Rockstar kan inte göra dåliga spel.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar