Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

är man dum och uppgradera datorn för 8000 för ett spel för lite "högre" texturers få man skylla sig själv den skillnaden gör knappast något då man sitter 4meter ifrån tvn

Varför skulle man vara dum?? Hört talas om hardware enthusiast? Sen kanske man vill inte bara ha högre texturer så man ser klart och tydligt på långt håll utan också ha en hög och skön fps. Sen uppgraderar du inte datorn för 8000 för bara ett spel utan många andra som kommer i framtiden. Jag själv kommer köpa Ivy bridge och sli lösning på nvidias nästa generation grafikkort. Allt för att få ut så hög och stabil fps i Bf3 som möjligt. Då det ger bästa spelupplevelse. Och självklart i andra spel. Framerate is life. Men du får gärna njuta i dina 30 fps och texturer stora som pingisbollar.

Går man in för ett spel så köper man hårdvara för att kunna njuta till det. Hur mycket grafikkort och ramminnen tror du inte såldes när WoW släpptes.

Medlem

Nog för att jag gillar BF3, men FZs konstanta artikelbombning kring spelet osar svågerpolitik och ryggdunkar-fasoner i stockholmsområdet.

Som nämnts tidigare, dessa "recensioner" är mest smålarviga kärleksförklaringar i nivå med slash fiction.

Hoppas ni får betalt för det i alla fall, direkt eller indirekt. BF3 är en svensk stolthet men propagandan klarar vi oss utan tycker jag

Medlem

Skönt att slippa fylla forumet med gnälliga trådar fyllda med "BF3 kraschar" och bla bla bla. Skönt att inte tjatat hål i skallen på folk om hur upphetsad man är över förbokningen av spelet osv. osv. Tro fan att jag inte köper detta till PC. Det var helt ok att sitta i 2 veckor att krångla med ett nytt spel 1993. Nu är det 2011 och man borde kunna förvänta sig mer av ett modernt spel till PC.

Sen vet jag inte om jag vill lägga mina pengar på BF3 överhuvudtaget men det är en annan sak...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Folk som klagar på konsollen kan ju kolla kommentarerna i serverproblem-artikeln.
- Prova underklocka grafikkortet
- prova ditt
- prova datt

allt för att slippa krascher.

- Skulle jag ha köpt det andra grafikkortet istället?

Det är ju den typen av problem man har med cutting edge - man skär sig hela tiden.

Backa lite i prestanda och kör konsoll och slipp de problemen. Allt är testat på den hårdvara du själv kör. Är det ändå problem är det spelet det är fel på.

Sedan får du konsoll + 30 spel för samma pengar bara vettig gaming-pc kostar.

Olika preferenser förståss om gaming är största fritidsintresset - det kan jag förstå som mer casual gamer. Istället för 40 tv-kanaler att slå ihjäl lite tid och koppla av har man spel av välja på - ena kvällen ett en annan kväll ett annat spel.

Medlem

Jag förstår inte hur man kan sätta "hårt skriptad kampanj" som ett minus. En kampanj som är skriptad bidrar ofta till en mycket mer engagerad story, man vill få spelaren att uppleva episka och regisserade moment med mera som vore helt omöjligt om allt bara betedde sig som en enda stor "sandbox".

Däremot så är dice exekvering av sin skriptade kampanj urusel, det finns så många andra som gjort/gör det så mycket bättre som gamla Doom3, Half-life 2 eller vissa av Cod spelen med mera. Som sagt om spelet är skriptat är väl knappast ett minus i säg...

Medlem

BF3 är och förblir "MP" (Vilket inte intresserat mig på länge). Allt krångel med serveruppkopplingar mm. gör nog att det blir så fortsättningsvis. I alla fall gällande BF3...

LariosoDog: Bullseye!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Riiicco80:

Jag bara gillar BF spelen i multiplayer..
Varit med från början på PC:n å gått över sedan till konsol.
(Dock köpte en dator för att kunna spela just BF3 men inte köpte spelet ännu)
För att mina vänner/kollegor/kompisar kör just PS3..

Så nu till själva klagan på det...
Hur i helvet skall man kunna komma i samma lag. Å när man väl gör det så är det max två kompisar i squade som kommer mer..
Å när man använder sitt headset så hör man inte en ända hel mening...
Å det tar lusten av allt speladande för mig å minna vänner.. suger verkligen....

Jag vill ju kunna prata skydda hjälpa mina kompisar å det är RÄTT SVÅRT att göra det när man inte hör ettskit.. Tycker det är laggit och ryckigt i spelet.. Mera tur att träffa någon är skicklighet..

Kanske bara är jag men som det är just nu så är jag GRYTM besviken.... (det gör ont att skriva det men fan asså)

Hoppas att det blir bättre snart..

Några tips på att joina/creat squade så att man kommer med 4 spelare i samma spel och att man kan prata med varandra..
/ Riiicco80

Om man joinar som party från battlelog hamnar man oftast i samma lag, om man är 3 eller mer kommer alltid någon hamna på det andra laget och då är det bara vänta tills han kan byta sida.
Vi har aldrig problem med squads =S bara joina en tom squad så är det frid o fröjd.
Sen måste du ha dåligt internet eller så joinar du servrar med hög ping, för jag har då inte problem med min 100/100 lina... (o nej jag suger inte så mkt så jag inte känner av problemen, får oftast mvp ribbon när jag lirar >.>)

Edit: Oj de kanske va ps3 versionen du snackade om? =O

Medlem

Duger åt dom.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Totalbiscuit om BF3 single player:

Rätt kul snubbe - man skrattade gott åt hans kommentarer.

Hur är det gjort undrar man?

Han fick kliva in i baksätet som gunman i flygplanet.

Är det för han reggat sig som soldat?
Kan man spela som pilot och genomföra flygningarna också?

Det lät som om det enbart gick att spela det ena.

Finns det något av RPG i BF3 typ - att välja vad man spelar och vilka skills man har osv?

Annars såg det magnifikt ut på hangarfartyget. Fick riktigt sug att prova - när priset kommer ner lite.

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Javas:

Hur blir konsol Bf3 med den där nedladdningsbara HD upplösningen då? Typ medium på pc eller?
Ps3 bör väl palla med BF3 på high inställningarna väl?

"Mellansekvenserna är riktigt bra. Här ser ni den där killen ni vet, ja, ni vet han. Som är med i det där på tv. "
Haha, klockrent Mats! Jag satt själv ock täntke på det men kommer inte på vad han heter oavsett hur mycket jag försöker. Tänkte du på att på i uppdraget "Comrades" så ser ena ryssen ut lite som mikael persbrandt? Jag älskar när spelkaraktärer ser ut som kändisar

Skrattade hårt när ryssen i Black Ops som

slår ihjäl Bowman

påminner mig om Anders Bagge xD

Det är HD-texturerna som motsvarar low. Utan de texturerna så ser spelet ut som om det kom 2004 (ljuseffekterna bortsett).

lol...hoppas Microsoft och Sony inser att det är dags att skynda sig med next gen konsolerna

Javas: var det inget snack på FZ om en ny konsol nästa år som nästa CoD spel skulle släppas till?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Jag förstår inte hur man kan sätta "hårt skriptad kampanj" som ett minus. En kampanj som är skriptad bidrar ofta till en mycket mer engagerad story, man vill få spelaren att uppleva episka och regisserade moment med mera som vore helt omöjligt om allt bara betedde sig som en enda stor "sandbox".

Däremot så är dice exekvering av sin skriptade kampanj urusel, det finns så många andra som gjort/gör det så mycket bättre som gamla Doom3, Half-life 2 eller vissa av Cod spelen med mera. Som sagt om spelet är skriptat är väl knappast ett minus i säg...

Ojoj vad jag inte håller med dig. Ett helt skriptat spel känns helt meningslöst. Man känner sig instängd, tvingad och ointelligent. Jag gillar spel som belönar intelligens, inte straffar! Half-Life 2 är dock ett riktigt bra skriptat spel eftersom det känns otroligt fritt. DICE verkar inte ha lyckats med det (vilket inte heller Activision gjort).

Skrivet av Tybalt:

Totalbiscuit om BF3 single player:

https://www.youtube.com/embed/qnn4bG1tj-E

Synd att dom inte gjorde kampanjen less CoD och more BF. Frihet har ju varit ett signum för serien... och det är ju något som dom borde fortsätta bygga på. Men jag förstår ändå valet. Varför göra en öppen singleplayerdel när man redan har en öppen multiplayerdel? Det hade varit som att göra en sämre version av multiplayerdelen i singleplayer (t.ex. som Tripwire gjorde med Red Orchestra 2, vilket inte var särskilt smart - DICE verkar ha lyckats bättre).


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:

är man dum och uppgradera datorn för 8000 för ett spel för lite "högre" texturers få man skylla sig själv den skillnaden gör knappast något då man sitter 4meter ifrån tvn

8000 räcker för en hel dator som klarar BF3 på High/Ultra. Sen om folk väljer att uppskatta sin underhållning lite mer och spela på en ordentlig skärm så är det deras val.

finns roligare saker att lägga pengar på när man har flyttat ifrån pojkrummet

Håller med. En rejäl dator att arbeta med samtidigt som man kan spela på den är rätt prisvärt.

På jobbet så blev det en jäkla rusning i torsdags på grafikkort för 4500kr, som såldes tillsammans med BF3. Och det är ju bara grafikkortet, sen ska man ha resten av datorn med.

När man tänker efter så är det läskigt dyrt att hålla en PC uppgraderad.

Xboxen köpte man 2006 för 4000 kr... och har inte lagt ner en krona mer på den för att kunna spela de spel som släpps till den numera.

Så en PC ska man inte ha ENBART för spel.

Köpte en dator 2008 och har inte lagt ner en krona på att uppgradera den sedan dess och då har jag spelat ALLA spel mycket snyggare än vad du har. De enda jag hittils inte kunnat maxa med bra flyt är Metro 2033 (High med lite medium) och BF3 (åter igen high medium). Dessutom använder jag den som arbets/studieredskap, mediacenter, blu-ray spelare till viss del, etc.

Det kostar inte mycket att uppgradera PCn om man handlar smart. Du får i dagsläget en i5 som springer cirklar runt hårdvaran i både Xbox360 och PS3 med moderkort och ramminnen för under 3000 kr. Att både X360 och PS3 kostade 5000+ när de släpptes är ju snarare det som är dyrt. Dessutom kostar spelen betydligt mer på konsoll. Man behöver inte köpa dyraste grafikkortet för att maxa spel. Sedan så kan man ju jobba också och köra både PS3/X360 och en mysig PC. Bästa av två världar

Indeed.


signatur

Retro.

Inaktiv

Det gläder mig att konsolversionen blir bra också... Men det känns ändå att detta i grund och botten är ett konsolspel pga att den t.ex tror att min joystick är en gamepad och namnger knapparna därefter... Sen är singleplayerläget väldigt konsolifierat med sina actionsekvenser... Aja, spelar ju detta för multiplayern endast så jag kan inte klaga på sp-delen.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av Javas:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Javas:

Hur blir konsol Bf3 med den där nedladdningsbara HD upplösningen då? Typ medium på pc eller?
Ps3 bör väl palla med BF3 på high inställningarna väl?

"Mellansekvenserna är riktigt bra. Här ser ni den där killen ni vet, ja, ni vet han. Som är med i det där på tv. "
Haha, klockrent Mats! Jag satt själv ock täntke på det men kommer inte på vad han heter oavsett hur mycket jag försöker. Tänkte du på att på i uppdraget "Comrades" så ser ena ryssen ut lite som mikael persbrandt? Jag älskar när spelkaraktärer ser ut som kändisar

Skrattade hårt när ryssen i Black Ops som

slår ihjäl Bowman

påminner mig om Anders Bagge xD

Det är HD-texturerna som motsvarar low. Utan de texturerna så ser spelet ut som om det kom 2004 (ljuseffekterna bortsett).

lol...hoppas Microsoft och Sony inser att det är dags att skynda sig med next gen konsolerna

Javas: var det inget snack på FZ om en ny konsol nästa år som nästa CoD spel skulle släppas till?

Just ja! Förhoppningsvis så är det en next gen konsol och inte Nintendos nästa flopp


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Javas:

Hur blir konsol Bf3 med den där nedladdningsbara HD upplösningen då? Typ medium på pc eller?
Ps3 bör väl palla med BF3 på high inställningarna väl?

"Mellansekvenserna är riktigt bra. Här ser ni den där killen ni vet, ja, ni vet han. Som är med i det där på tv. "
Haha, klockrent Mats! Jag satt själv ock täntke på det men kommer inte på vad han heter oavsett hur mycket jag försöker. Tänkte du på att på i uppdraget "Comrades" så ser ena ryssen ut lite som mikael persbrandt? Jag älskar när spelkaraktärer ser ut som kändisar

Skrattade hårt när ryssen i Black Ops som

slår ihjäl Bowman

påminner mig om Anders Bagge xD

Det är HD-texturerna som motsvarar low. Utan de texturerna så ser spelet ut som om det kom 2004 (ljuseffekterna bortsett).

Precis så är det.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Javas:

Hur blir konsol Bf3 med den där nedladdningsbara HD upplösningen då? Typ medium på pc eller?
Ps3 bör väl palla med BF3 på high inställningarna väl?

"Mellansekvenserna är riktigt bra. Här ser ni den där killen ni vet, ja, ni vet han. Som är med i det där på tv. "
Haha, klockrent Mats! Jag satt själv ock täntke på det men kommer inte på vad han heter oavsett hur mycket jag försöker. Tänkte du på att på i uppdraget "Comrades" så ser ena ryssen ut lite som mikael persbrandt? Jag älskar när spelkaraktärer ser ut som kändisar

Skrattade hårt när ryssen i Black Ops som

slår ihjäl Bowman

påminner mig om Anders Bagge xD

Det är HD-texturerna som motsvarar low. Utan de texturerna så ser spelet ut som om det kom 2004 (ljuseffekterna bortsett).

Precis så är det.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Javas:

Hur blir konsol Bf3 med den där nedladdningsbara HD upplösningen då? Typ medium på pc eller?
Ps3 bör väl palla med BF3 på high inställningarna väl?

"Mellansekvenserna är riktigt bra. Här ser ni den där killen ni vet, ja, ni vet han. Som är med i det där på tv. "
Haha, klockrent Mats! Jag satt själv ock täntke på det men kommer inte på vad han heter oavsett hur mycket jag försöker. Tänkte du på att på i uppdraget "Comrades" så ser ena ryssen ut lite som mikael persbrandt? Jag älskar när spelkaraktärer ser ut som kändisar

Skrattade hårt när ryssen i Black Ops som

slår ihjäl Bowman

påminner mig om Anders Bagge xD

Det är HD-texturerna som motsvarar low. Utan de texturerna så ser spelet ut som om det kom 2004 (ljuseffekterna bortsett).

Precis så är det.

Nej. Har en polare som spelar på low på PC och jag upplever att det ser klart sämre ut för honom än för mig på xbox-versionen. Han har visserligen konstant +120 fps då.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Tydligen är det totalt jävla omöjligt att göra ett snyggt, modernt spel från 2011 med bra grafik, bra pc features OCH fungerande nätkod återigen bevisas casual-sidan av ytterligare ett företag. Seriöst.. alla som lirat det gamla bf borde skämmas om man diggar bf3.

1942 > bf2 > bf3
vcod > cod2 > cod4

Nåja vi fick iaf Ro2 i år , det var ju bevis på att det fortfarande finns lite vettigt folk kvar i branschen ifrån väst, annars är det tydligen bara ryssar, öst som klarar av att fortfarande göra spel icke-casualiserade och med annorlunda "approach".

BF3 är det bf kidsen alltid dröm om, ett "coolt" spel med mycket gadgets precis som MW2 tog Cod serien till kidsland också. Miljarder hjälpmedel och totalt nerkluttrat utan någon som helst mod support eller andra vettiga features.

/kill på dagens otroligt tråkiga spelindustri, om 5 år kommer spelen att spela sig själva och vi behöver bara trycka på en röd jävla knapp för att vinna hela skiten.
// End of rant

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av Riiicco80:

Jag bara gillar BF spelen i multiplayer..
Varit med från början på PC:n å gått över sedan till konsol.
(Dock köpte en dator för att kunna spela just BF3 men inte köpte spelet ännu)
För att mina vänner/kollegor/kompisar kör just PS3..

Så nu till själva klagan på det...
Hur i helvet skall man kunna komma i samma lag. Å när man väl gör det så är det max två kompisar i squade som kommer mer..
Å när man använder sitt headset så hör man inte en ända hel mening...
Å det tar lusten av allt speladande för mig å minna vänner.. suger verkligen....

Jag vill ju kunna prata skydda hjälpa mina kompisar å det är RÄTT SVÅRT att göra det när man inte hör ettskit.. Tycker det är laggit och ryckigt i spelet.. Mera tur att träffa någon är skicklighet..

Det stämmer PS3an jag pratade om
Kanske bara är jag men som det är just nu så är jag GRYTM besviken.... (det gör ont att skriva det men fan asså)

Hoppas att det blir bättre snart..

Några tips på att joina/creat squade så att man kommer med 4 spelare i samma spel och att man kan prata med varandra..
/ Riiicco80

Om man joinar som party från battlelog hamnar man oftast i samma lag, om man är 3 eller mer kommer alltid någon hamna på det andra laget och då är det bara vänta tills han kan byta sida.
Vi har aldrig problem med squads =S bara joina en tom squad så är det frid o fröjd.
Sen måste du ha dåligt internet eller så joinar du servrar med hög ping, för jag har då inte problem med min 100/100 lina... (o nej jag suger inte så mkt så jag inte känner av problemen, får oftast mvp ribbon när jag lirar >.>)

Edit: Oj de kanske va ps3 versionen du snackade om? =O


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Medlem
Citat:

Som sagt om spelet är skriptat är väl knappast ett minus i säg...

Det beror på. Du beskrev det bra men tänk det som en film, tänk dig en film du gillar, rätt häftigt och vara med och fightas i. Tänk dig en film som är värdelös som du absolut inte kan höra ett ord eller se en scen av utan att kräkas :P.

Medlem

Det går inte att spela FPS spel på konsol. Spelade Bad Company, var helt sjukt. Omöjligt.

Medlem
Skrivet av shadoozle:

Det går inte att spela FPS spel på konsol. Spelade Bad Company, var helt sjukt. Omöjligt.

Taskig fingermotorik? För mig funkar det utmärkt.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Det är ganska buggigt i konsoll...ibland måste man hänga ut en bra bit utanför väggar och sandsäckar, för annars skjuter man in i dem, fast man har pipan utanför...riktigt irriterande.
Några gånger har fienden knivat en, fast de stått typ 3-5 meter bort, de flyger bokstavligt talat fram så e de kört...
Sedan körde jag ett par uppdrag och tänkte köra om ett annat, den varna för att checkpoints förloras, big deal tänkte jag eftersom uppdraget precis börjat.
Visade sig att den tog bort min progress för bra bit längre än så...så måste spela om 2 uppdrag, varav ett tog jävligt lång tid...
Så singleplayer får hittills 4 av 5 från mig om man bortser från dessa riktigt irriterande buggar

Medlem

Suck, ännu ett linjärt skriptfest med quicktime events.

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av shadoozle:

Det går inte att spela FPS spel på konsol. Spelade Bad Company, var helt sjukt. Omöjligt.

Taskig fingermotorik? För mig funkar det utmärkt.

Nej tror inte det, men kan bero på att jag helst använder pc:n till gaming. Jag är inte så värst bra när det gäller att sikta på konsoll.

Medlem
Skrivet av iPants:
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Sille:

Grafiken i konsoll versionen ser mist sagt FörJ....... ut riktigt skräp...

Kan jag då inte påstå eftersom Konsolerna är hela 5 år gamla så har dom gjort ett riktigt bra jobb! Jag är iaf nöjd

Nä inte direkt, eftersom det är fruktansvärt snyggt på konsol med. Har visserligen inte sett det utan HD texturerna, kanske är bajs.

Men varför skulle man spela det utan HD texturerna? Gör man det har man ingen rätt att klaga.

Finns väll fortfarande nån som sitter på ett gammalt Xbox 360 Arcade, då får man ju bara med ett 256 mb minne.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

xbox och ps3 har väl lite autoaim, du behöver bara försöka komma i närheten av målet så autoaimar den åt dig, det är därför jag gillar det iaf, särskilt om man spelar call of cuty spelen och bara vill avsluta det hela så fort som möjligt, då är det skönt, men annars kan man vänja sig vid en handkontroll och fps spel, men mus slår allt, bättre kontroll och känsla hittar du inte i en kontroll.

Medlem

"Lite hårt scriptat kampanjläge
Påklistrad co-op"

Hur kan konsoll versionen få minus för detta men inte pc versionen? De är ju exakt likadana i båda versionerna?

Medlem

Starkt att ge en 5:a. Jag var rädd att ni skulle ge en 4:a "bara för att", för då hade det inte framstått att BF är överlägset andra konsolbaserade krigsspel som Call of Duty.


signatur

Memento Mori

Medlem

Finns HD upplösta texturer för PS3 versionen också, och så fall hur installerar man dessa? För jag tycker att BF3 ser sämre ut än BC2.

Skriv svar