Modern Warfare 3 – en rekordslaktare
Jag äventyrar i Skyrim istället
Dagens sanning, vem bryr sig om BF3 och MW3 när Skyrim kommer om 2 små dagar!
Jag var orolig över hur jag skulle hinna med att spela alla tre monstertitlarna för 2011?
BF3, MW3 och Skyrim!
Nu har det dock lösta sig så praktiskt att MW3 var skräp så det kan man ju lägga på hyllan så nu är det ju bara två lir kvar som suger tid
Det ser extremt daterat ut, jag blir besviken och arg bara av att se gameplayvideor på "max settings", och nu tänker jag verkligen inte köpa det .. hade väntat mig något mkt bättre!!
Ser säkert ännu sunkigare ut än vad det gjort om man inte hade sett bf3.
Singleplayerdelen verkar suga kletig avföring, och helt sakna känsla, sp i blackops va urusel också jämfört med den i mw2 , waw, eller cod4.
*2005 calling and want their game back*
[quote=Ivamos]
Kvantitet före kvalité då alltså. Bra att dom erkände tillslut.[/quo
o Bf3 är kvalitet menar du? med alla buggar, ojämna banor, ojämna klasser o listan är lång................
BF3 har sina brister spelmekaniskt men plattformen är kanon. Detta går ju att fixa men hur ska man fixa MW3? Med MW4 då eller?
Spiff 2011-11-09 16:40:18 #1
Ni som klickade 1 och 2, menar ni inte "har inte spelat det än"?
troligen det eller att det är små bf3 flickor som är avensjuka på att bf 3 sålt lika mycke från släpp till nu com Mw3 på en dag :D:D:D:D:D:D:D:D hahahah
Lär dig och stava. P12.
Menar du "Lär dig ATT stava"?
Det enda som är bra med MW3 är dess intensitet.
Jag säger det igen, bf3 har en yngre målgrupp. MW3 är väldigt bra, Jag är nog ensam om att tycka att mutiplayer grafiken är bättre än bf3. I mitt tycke betydligt bättre multiplayer än bf3. Det som gör att jag sätter 4.4/5 är att banorna är lite wimsy jämfört med mw2 men det kanske ändrar sig. Kittlande action med skönt aim skulle jag beskriva det.
Återanvänding av byggnader
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b5dsOn...
De är såklart inte de första med att göra det, men ganska roligt med tanke på hur något aldrig är riktigt nytt i spelet.
Vad gäller rubriken, ingen bomb att det skulle sälja som glass på en julidag. CoD har hela USA-marknaden, något Dice inte har.
Nu har jag testat ngn timme SP, och lika mycket MP. Jag e inte imponerad. Spelet saknar känsla, och rider fortfarande COD:MW1-vågen utan innovation eller originalitet. SP var oengagerande, linjärt och som MW1/2.
MP, ptja. Fin intensitet, bra flyt, ingen laganda, ingen bulletdrop/delay, OK vapen. Dålig ljud/grafik. Kan säga mycket om Battlelog, men jag föredrar det framför IWnet any day. Och för mig har battlelog fungerat utmärkt, haft 2 client-side-crash på 45h speltid. Det är acceptabelt i min mening. Battlelog ger en dessutom en sjukt bra statsöversikt och möjlighet att planera unlocks utan att gå ur servern.
Lär nog bli tillbaka till BF3 för min del, sen låser jag alla dörrar och går offline när Skyrim kommer.
Tycker det är trist att det blivit som det är. Pengajaget går framför allt när det gäller Activision. EA/Dice driver fortfarande nyskapande. Med det sagt så var inte SP BF3 något att hoppa i taket för alls. Quittade efter Jetbanan och låter det vara med det.
Till Ivamos - Japp. Spelat sen 2 dagar innan release. Tur att man använde proxy. Origin's aktiveringsservrar pallade inte trycket och gick ner - på tok för dåligt. Kanske dom lär sig till nästa gång, som COD4 gjorde i sin tid?
Fanboyism i all ära, men jag förstår dom som gillar MW-serien. Spelar fortfarande MW2 när jag e sugen på lite snabbskjutande, vilket jag lär fortsätta med.
My 5 cents.
Jag säger det igen, bf3 har en yngre målgrupp. MW3 är väldigt bra, Jag är nog ensam om att tycka att mutiplayer grafiken är bättre än bf3. I mitt tycke betydligt bättre multiplayer än bf3. Det som gör att jag sätter 4.4/5 är att banorna är lite wimsy jämfört med mw2 men det kanske ändrar sig. Kittlande action med skönt aim skulle jag beskriva det.
ehhh...VA!?
Återanvänding av byggnader
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embed
ded&v=b5dsOn06w1s
De är såklart inte de första med att göra det, men ganska roligt med tanke på hur något aldrig är riktigt nytt i spelet.
Japp, det här var ju värt alla pengar dom hovar in. CoD har inte bara kvalité av engångsbestick...utan även återanvänt engångsbestick.
Nu skrattar dom gott åt sin bluff och känner sig nöjda
nej, jag menar att det är exakt likadant som mw2 (grymt dåligt spel det med), men med nya ljudeffekter och vapen skins. Kolla metacritic user score så ska du nog se att det är flera som tycker att detta spel är skit, activision har verkligen payat stora summor för att få så höga scores i år
Tycker det är trist att det blivit som det är. Pengajaget går framför allt när det gäller Activision. EA/Dice driver fortfarande nyskapande. Med det sagt så var inte SP BF3 något att hoppa i taket för alls.
Nu skojade du väl till det lite? EA/Dice är precis lika nyskapande som Activision alltså lika med noll.
Förövrigt så var det ju ganska väntat att MW3 skulle sälja betydligt bättre än BF3, trodde man något annat så har man nog rätt dålig koll på hur industrin fungerar. Synd bara att battlefield 3 lider av så dålig nätkod och att battlelog fungerar riktigt sunkigt. Finns nog inget mer irriterande än att gång på gång dö när man hunnit bakom skydd, något man aldrig skulle göra i ett CoD spel eller de flesta andra FPS spel på marknaden
nej, jag menar att det är exakt likadant som mw2 (grymt dåligt spel det med), men med nya ljudeffekter och vapen skins. Kolla metacritic user score så ska du nog se att det är flera som tycker att detta spel är skit, activision har verkligen payat stora summor för att få så höga scores i år
Skäm ut dig lite mer tack. Har man inte spelat spelet väljer man ju det alternativet och inte nått annat bara utifrån vad man tror och har sett från videos/screenshots. Och vem fan bryr sig om metacritic user score? Alla med ett uns intelligens vet redan om att det är till största delen fanboys och haters som slösar tid på att posta scores på metacritic.
Och nej activision har inte payat en endaste krona för recensionerna, skyll istället på att dagens spelrecensenter är helt jävla dumma i huvudet och har absolut ingen koll på vad ord som djup, innovation, nytänkande osv. betyder.
man blir mörkrädd på fz.se
hur ska dagens ungdomar klara sig när dom flytta ifrån grottan dom bor i hos mamma och pappa.
edit.
det går åt helvete
http://www.tv3play.se/play/251605/
"på slutet brinner vi som vackrast"
Obviously gör de det. Man köper inte ett spel man har noll intresse för.
Jag satte en fyra även om jag nog borde ha väntat lite. MP känns som en trea nu, men jag vet att SP och Co-op kommer att väga upp det.
Kvantitet före kvalité då alltså. Bra att dom erkände tillslut.[/quo
o Bf3 är kvalitet menar du? med alla buggar, ojämna banor, ojämna klasser o listan är lång................
Ett spel som utvecklats i 2+ år borde ses som kvalitet även om det har vissa buggar.
Jag har dock inte märkt några direkta buggar i BF3.
MW3 har ju en utvecklingstid på 2 år, vilket jag läst ska vara en normal utvecklingstid för ett spel.
Activision må mjölka CoD-serien, men de ger åtminstone utvecklarna tid.
Tycker det är trist att det blivit som det är. Pengajaget går framför allt när det gäller Activision. EA/Dice driver fortfarande nyskapande. Med det sagt så var inte SP BF3 något att hoppa i taket för alls.
Nu skojade du väl till det lite? EA/Dice är precis lika nyskapande som Activision alltså lika med noll.
Förövrigt så var det ju ganska väntat att MW3 skulle sälja betydligt bättre än BF3, trodde man något annat så har man nog rätt dålig koll på hur industrin fungerar. Synd bara att battlefield 3 lider av så dålig nätkod och att battlelog fungerar riktigt sunkigt. Finns nog inget mer irriterande än att gång på gång dö när man hunnit bakom skydd, något man aldrig skulle göra i ett CoD spel eller de flesta andra FPS spel på marknaden
Frostbite 2.0, mot 1.0 i BC2? Kan bara svara för mig själv, men jag både ser och märker rätt stor skillnad mellan dom 2 spelen, grafiskt, fysiken, ljudet, dynamiken?
Rent gameplaymässigt är jag till viss del benägen att hålla med, är väl inte så mycket man kan ändra på i ett FPS, grunden blir ju den samma.
Kass nätkod, inte insatt i hela den tekniken, men har haft problem på servrar med hög ping (100+). På servrar som t ex webhallen är pingen 1 (nog samma ISP), där flyter det fint på.
en drömm jag hade för några dagar sen som visade sig stämma
en kompis ringde mig o lätt jätteorolig över tel! kom fort till mig sa han det har hänt en grej! jag sprang ditt fort som fan, kommer in o ser han beter sig konstigt. vad hänt frågar jag? då svara han fan jag har blivit lurad så in i Hxxxxxx! va vadå då? jo ring polisen o anmäll dice för bädregäri...o jag fråga vad pratar du om? han svara asså hur kan man lura folk på pengar så? är det ens lagligt? skiten går juhh inte ens o spelaaaaaaa :S:S så mycke o vi ska knäcka vi ska hit o dit men sanningen är att det blev ett fiasko för dom för hur lyckat är det fall bf3 säljer lika mycke från realisen tills nu men Mw3 släpptes igår men har ändå sålt MEr plus att den går o spela...
Haha! Detta var det sämst skrivna inlägg jag har läst på FZ på många år!
Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...
Oj vilka objektiva läsare FZ.se har, helt otroligt. Grym sida, men en stor del av de som hänger här har ju inte alla pomfrites på tallriken om man säger så. Mest en bunt PC-nördar som hatar på allt och alla.
Missförstå mig rätt, jag tycker inte MW3 verkar lika bra och nyskapande som ettan var, men att ge det 1 i betyg, när man uppenbarligen inte spelat spelet är ju ganska larvigt.
I min mening så är det inte tillräckligt mycket nytt för att motivera mig att ge mig in i MW-multiplayer igen, speciellt nu när Battlefield 3 finns ute som jag tycker är roligare. Men CO-OP (har inte kört alla uppdrag än, men de jag testat) och single player delen slår ju Battlefield 3:s motsvarigheter med hästlängder.
Men det är spelet, kontrollerna och kampanjen är tighta som vanligt, ger det en svag fyra.
Fascinerande.. får alltid intryck av att 90% utav alla som kommenterar i MW relaterade trådar ogillar/hatar spelet. Ändock säljer det som nykärnat smör. Så var är alla non-haters?
dom lira väl mw3 och är nöjda med livet
"på slutet brinner vi som vackrast"