Robot
Anno 2070

Anno tar steget in i 2000-talet – ett rejält kliv hela 666 år in i framtiden. Var det bättre förr?

#anno-2070, #dune


Medlem
Anno 2070

jag gillade starkt demot

Medlem

Kan hålla med om ovanstående påstående, demot var alldeles underbar, speciellt med spelets mysiga och smått avancerade visuella nivå!

Medlem
Skrivet av pippen1001:

jag gillade starkt demot

hahaha underbar avatar

Får man välja vilken fraktion man vill tillhöra och får det några konsekvenser i naturen, tex om man väljer att bygga massa stora skitiga industrier så förstör man miljön ännu mer?

Medlem

Matzor


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Köpte o gejma ca 5 timmar igår! Grymt spel! Spelat Anno 1400 en massa, men mest i skirmish med 1 lr 2 polare, spelet tar ju aldrig slut, men kan lira i 2-3 dagar, helt jävla underbart!

Gillar man anno blir man inte besviken, dock hade jag hellre glidit runt i gamla träskepp

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Får man välja vilken fraktion man vill tillhöra och får det några konsekvenser i naturen, tex om man väljer att bygga massa stora skitiga industrier så förstör man miljön ännu mer?

Ja, jag valde inte den gröna vägen första gången jag körde och hade Olja och massa industri på min Ö, det resulterade i att om ja producerade tex ris på samma ö som massa industri vart jorden infekterad och jag kom inte upp i 100% på ris fälten, vilket resulterade i mindre alkohol till invånarna,= de va inte glada

Medlem

Ett bra spel i vilket fall som helst

Inaktiv

Någon som vet vad för DRM skydd det är? Mitt internet hemma är obefintligt och lär vara så veckan ut, men om jag inhandlar det på Game kan jag komma hem och starta upp det då eller behövs det aktiveras?

Medlem

Förbannat jäkla mysig grafik, hur som helst.

Medlem

Återigen verkar det som att fel person recenserat den här sortens spel. Vore det inte bättre om en person som faktiskt är intresserad av långsammare och mer taktiska spel recenserar dem, snarare än en som alltid klagar på att de är för långsamma eller för komplicerade?

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Återigen verkar det som att fel person recenserat den här sortens spel. Vore det inte bättre om en person som faktiskt är intresserad av långsammare och mer taktiska spel recenserar dem, snarare än en som alltid klagar på att de är för långsamma eller för komplicerade?

Får nog hålla med här, brukar inte gilla whine på recensioner men denna berättar inte särskilt mycket om spelet utan kunde lika gärna varit någons blogg. En sida till med lite mer info hade varit fint, nu är det mer som en förhandstitt. Inget ont om Mats men alldeles för kort recension för att ge något utslag om det är värt att köpa eller ej.

Medlem

Oj, jag antar att gud har väldigt dålig syn av att döma från dessa screenshots.... Äckligt med så mycket bloom.

Medlem

funkar icke på steam dock. dom har en massa arga kunder på forumet.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=223778...
bland annat mig.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Får nog hålla med här, brukar inte gilla whine på recensioner men denna berättar inte särskilt mycket om spelet utan kunde lika gärna varit någons blogg. En sida till med lite mer info hade varit fint, nu är det mer som en förhandstitt. Inget ont om Mats men alldeles för kort recension för att ge något utslag om det är värt att köpa eller ej.

Vad jag stör mig mest på är dock att han ger spelet minus för att det håller sig till ett lågt tempo, vilket serien alltid gjort.
Långsamt gameplay är hela poängen med serien och att klaga på det är som att klaga på Quake för att det är snabbt och inte tillräckligt realistiskt.

Spelet handlar om stadsbyggande med inslag av stadsförsvar, vill man ha ett snabbt strategispel kan man gå och spela Starcraft.

Skrivet av mr_jingles:

Oj, jag antar att gud har väldigt dålig syn av att döma från dessa screenshots.... Äckligt med så mycket bloom.

Bloom är bara att stänga av för en trevligare upplevelse.

Skrivet av Aresz:

Någon som vet vad för DRM skydd det är? Mitt internet hemma är obefintligt och lär vara så veckan ut, men om jag inhandlar det på Game kan jag komma hem och starta upp det då eller behövs det aktiveras?

Tages, 3 aktiveringar. Sen uplay för många funktioner, vilket är riktigt hemskt..

Medlem

Att he anno minus för lågt tempo är som att ge quake minus för högt temo eller orealistiska vapen. Spelet har aldrig försökt vara ett RTS med snabbt tempo, eller får Ciivilzation ochså minus för lågt tempo? Total War?

Ja det är en subjektiv recension (alla är det) men man måste ju recensera spelen utifrån deras förutsättningar och målgrupp. Anno riktar sig inte till de som vill spela tempofyllda snabba RTS i stil med starcraft. Precis som Quake inte riktar sig till realismbuffarna.

Annars brukar FZs recensioner vara bra, men just det det här problemet framkommer ganska ofta. Att spelet är långsamt borde inte vara ett minus utan helt enkelt en beskrivning av spelet. T.ex. Swedroid har ett mycket bra sätt att lista för/nackdelar på sina recensioner av telefoner. De skriver vilka telefonen passar för istället för plus/minus. Så detta spelet Passar för dig som vill ha långsamt tempo, och passa INTE för dig som vill ha högt tempo.

T.ex. detta från swedroids recension av Galaxy S Plus:

Samsung Galaxy S Plus är lämplig för dig som:
*Vill ha en stabil, välbyggd och trygg mellanklasstelefon
*Vill föra videkonversationer
*Söker bra ljudkvalitet

är intelämplig för dig som:
*Söker skarpaste skärmen i prisklassen (PenTile-matris)
*Vill ha HDMI-utgång
*Vill spela de mest avancerade 3D-spelen
*Vill vara garanterad Android 4.0 / Ice Cream Sandwich

De lägger altså inte ett plus eller minus på hurvida t.ex. grafikkretsen är bra eller inte utan upplyser snarare om att telefonen inte är till för den som kräver absolut bästa grafikkretsen. Sen kan man självklart ha saker som är rent av dåligt gjorda också som tydliga minus. Men värdera inte speltempo och dylika _EXTREMT_ subjektiva saker som plus och minus.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Recensionen är det egentligen inget fel på med har du spelat tidigare Anno spel? Det var inte du som recenserade Anno 1404 va? Har för mig att det fick 4/5 det dåliga var att det inte fanns Co-op.

Jag har precis packat uppp min CE och jag tror jag kommer älska detta spelet.

Det ska vara slött tempo i spelet men ta inte illa upp jag älskar dina andra recensioner men denna var nog inte riktigt ditt område.

Medlem

Hur som helst så är det väldigt hur som helst.

Medlem

spelet är najs!
men kan man lista mulitplayer spelen någonstans?
har bara hittat hur man skapar de.

Medlem

Mats Nylund, har du spelat de tidigare spelen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Letargisk AI. Intressant ordval. Är det ett vanligt ord bland dagens spelare tro?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111116/spelsverige-domine...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Synd på DRM:et, var riktigt sugen men kommer att skippa det pga idiotisk DRM. Började gå igenom mina andra ubisoft spel jag har på steam, men ingen av dem verkar har Tages vad jag kan se, hoppas det är så.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Jokkocze:

Återigen verkar det som att fel person recenserat den här sortens spel. Vore det inte bättre om en person som faktiskt är intresserad av långsammare och mer taktiska spel recenserar dem, snarare än en som alltid klagar på att de är för långsamma eller för komplicerade?

Får nog hålla med här, brukar inte gilla whine på recensioner men denna berättar inte särskilt mycket om spelet utan kunde lika gärna varit någons blogg. En sida till med lite mer info hade varit fint, nu är det mer som en förhandstitt. Inget ont om Mats men alldeles för kort recension för att ge något utslag om det är värt att köpa eller ej.

Word.

Spelet får 87 på Metacritic. Inte illa pinkat.

Blir att köpa det här så småningom.

Medlem

En liten uppdatering:

Jag köpte spelet och det är helt otroligt roligt! Ofta har jag svårt för att fastna för ett spel - men Anno 2070 grep tag i mig direkt. Tilltalet i menyn gjorde mig gråtfärdig av lycka. Det här är verkligen min typ av spel.

Det här spelet förtjänar allra minst en fyra. 4,5 är ett rättvist betyg. Att kalla det "light-strategi" är en grov förolämpning.

Djupet i budskapet är också riktigt bra. Själv har jag valt ecos eftersom jag gillar deras spelstil mer.

Det låter som att recensenten bara har skrapat lite på ytan. Typ spelat några timmar.

Medlem

Jag måste vara puckad. Satt några timmar med Demot men förstod aldrig vad som skulle göras. Spelar på en 42 tums skärm i 1080p moch hade fruktansvärt svårt att läsa. Klickade på alla ikoner men inte fasiken fick man det för spelet.

Min fråga: Vacker spel men hur spelar man? Måste vara katastrof för Ubisoft att släppa ett demo bara införstådda förstår. Och nej, jag ä inte ensam.

http://www.google.se/search?q=how+to+play+Anno+2070&ie=utf-8&...

Fattar inte hur han får sina saker i filmen. Körde till hamnen och kickade på allt jag kunde se, båtar och allt annat strunt men lägger ner detta spel nu för alltid.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar