Rykte: Thief 4 får online-multiplayer

Robot
Rykte: Thief 4 får online-multiplayer

Nya rykten florerar kring Thief 4. Den klassiska stealth-serien kan för första gången bli multiplayer-kompatibel.

#eidos-montreal, #thief-4


Medlem
Rykte: Thief 4 får online-multiplayer

Är det bara jag, eller ser det allmänt fult ut med en 4;a som "A" i THIEF ?
(Thiaf) xD

Ja, varför inte MP i Thief...

Ja, det ser fult ut med en "4":a, lika fult som 3:an i F.3.A.R. De försöker vara roliga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Online MP? Näää, jag vill inte ha några andra smygare i mitt Thief. Så länge single player finns kvar och inte tar skada av att det finns MP så gör det väl inte så mycket.

Ångående fyran. Lite småfult kanske, men varför bry sig? Det finns så mycket annat att gnälla över som faktiskt spelar roll än en liten fyra i Thief 4as namn (Buggar i Skyrim! Justin Bieber! MW3! BF3! ).

Medlem

Varför?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Mer Mp invadering i en hjärte-nära Sp serie.

Om ni gillar eller är emot är inte lika viktig som frågan Sarkhan ställde: Varför?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Coop hade varit kick ass


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Oj oj oj.... Fyfan vilka tider man har haft med första spelen åhh nostalgi =D

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

Är det bara jag, eller ser det allmänt fult ut med en 4;a som "A" i THIEF ?
(Thiaf) xD

Håller med. Förstår inte riktigt hur dom tänkte där för det blir fel hur man än vrider och vänder på det.

Co-op hade funkat i mp. Annars tror jag inte ett dugg på det, precis lika lite som jag trodde på assassins creed i multiplayer. Det var fullkomligt värdelöst enligt mig.

Medlem

FAK! Det kommer att försöka göra ett Assassins Creed av vårat älskade Thief!

Inaktiv

Kan säga att THIAF ändrades ganska snabbt då folk (precis som ni här) kallade de THIAF

Själv så skippar jag nog THIAF, vill inte att min Garret ska bli förstörd.

Medlem

Ingen online-multiplayer i spelet, tack!

Inaktiv

Så länge SP inte lider pga resuserna som spenderas på MP delen så gör det väl inte så jättemycket. Men måste då även fråga, varför? Thief spelen var ju riktigt grymma SP, men har aldrig varit några spel som jag kännt att jag vill lira i MP alls.

You need to go with the flow...

Skulle kunna tänka mig roliga scenarion i ett Thief-universum där man ska smyga upp och strypa varandra, respektive skjuta "vine-arrow" i häcken på intet ont anande tjuvfolk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Thi4f... det är ju uppenbart ett spegelvänt "e" ... duuuh! 3E e4 Z5 d6

Och.. NEJ! på frågan.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

"Stay on target, stay on target"

Suck, fokusera på det väsentliga. Att Deus Ex hade fått MP hade jag förstått men det är meningslöst till Thief spelen.

Medlem

Fuck, unreal engine. Skit grafikmotor.

Medlem

En n00b som gjort den bedömningen, "online" kan vara achievements, DLC content etc. Tvivlar på att det är MP, möjligen coop i så fall vilket kanske skulle vara intressant..


signatur
Inaktiv
Skrivet av vurt:

En n00b som gjort den bedömningen, "online" kan vara achievements, DLC content etc. Tvivlar på att det är MP, möjligen coop i så fall vilket kanske skulle vara intressant..

En idiot hade gjort bedömningen att "online-MULTIPLAYER" innebär achievements och DLC's. Achievements kommer spelet att få i vilket fall som helst eftersom att det med 99% säkerhet kommer att bli ett multiplattformsspel och DLC's släpps på löpande band till dom allra flesta spelen.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av vurt:

En n00b som gjort den bedömningen, "online" kan vara achievements, DLC content etc. Tvivlar på att det är MP, möjligen coop i så fall vilket kanske skulle vara intressant..

En idiot hade gjort bedömningen att "online-MULTIPLAYER" innebär achievements och DLC's.

Nu står det ju faktiskt bara "online and offline tools" om det inte kommit ut nya uppgifter sen igår.. Online tools är inte samma sak som multiplayer. Det är mao helt ointressant att någon arbetat med "online tools" till spelet då nästan alla spel har achievements eller DLC-material nuförtiden.. Man kan utgå från att varenda spel som tillverkas är MP om man skulle gå på endast detta. Igen, en n00b..


signatur
Medlem

Nej nej nej nej nej nej nej. Det kommer icke att funka.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Om det gäller coop är det tokbra. Annars känns det tveksamt.

Medlem

Redan innan Thief 3 var det snack om coop play. Exemplet som nämndes var ett uppdrag där två vakter behövdes elimineras samtidigt för att endera av dem inte skulle starta alarmet. Det är en cool idé, men jag är skeptisk till hur man införlivar coop med den mysiga känslan av att kunna smyga runt och ta så lång tid på sig som man vill och undersöka alla skrymslen och vrår. Jag tror coop degenererar till antingen slakt eller speed run.

Medlem
Skrivet av roddan96:

Fuck, unreal engine. Skit grafikmotor.

Är du helt seriös? Sjukt bra spelmotor (Om den tweakas på rätt sätt till spelen) Allt jag e lite tveksam om är MP:n.

Medlem

Hm, som folk tidigare har sagt. Så kan jag tänka mig att Co-op MP kan fungera, kan säkert bli intressant på LAN och liknande med polare (Förutsatt att båda gillar att smyga runt och plocka på sig allt som glänser av värde). Men om det dyker upp grejer som "DEATHMATCH" och annat skit som verkligen inte passar i Thief så känns det inte riktigt genomtänkt. Det jag hade velat ha skulle väl vara en bra mission-maker med onlinestöd (så man kan dela med sig av egna uppdrag etc. med vänner och internetfolk) Men sålänge Singleplayer-delen är helt åtskild från MP så tror jag inte det kan skada. Man kan ju isådanafall se det som ytterliggare speltid - Lite som Portal (Jag vet att det är helt olika genrer, men kan tycka att det är lite av samma inslag med att slänga in MP). Portals Co-op tyckte jag förövrigt var riktigt bra. Men tiden får ju utvisa vad som dyker upp.


signatur
Medlem

Jag skulle aldrig spela Thief i MP-läge men är helt ok så länge det inte sabbar SP.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Förstår inte varför folk hatar multiplayer så mycket, är det bara jag som får ångest av att sitta och spela helt själv? Min ena hjärnhalva säger "skaffa dig ett liv" konstant då. Spelar man tillsammans med kompisar så känns det bättre då dom också sitter och "spelar bort" sitt liv samtidigt.

Coop i det här tror jag blir fucking amazing, häftigt att rocka loss med nån kompis, smyga runt och smida planer på hur man ska sno nån viss pryl.

Det är lite som med Skyrim, varför blir det sånt jävla tjafs när man önskar att det fanns möjlighet att köra det coop? Det är ju fan UPPLAGT för det om man har en massa AI-medhjälpare som försöker följa efter en. Coop i ett spel har aldrig slagit fel!

Medlem

Tror att skälen för att ogilla MP är individuella. För min del gillar jag att spela själv då jag tycker att MP "stressar bort" känslan av spelet för mig. Det går lite för fort liksom. Sen kan jag också säga att jag spelar såpass lite nu så nån risk för borspelat liv finns inte längre (sen spelade jag givetvis bort halva skolgången men det var länge sedan). Jag är inte svart/vit när det gäller MP men jag är ganska svårövertygad


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Thief är ett SP spel som bygger mycket på stämning. Springer man runt i ruiner med andra så försvinner den psykologiska skräckkänslan helt, man är liksom inte ensam i mörkret och sårbar.

1
Skriv svar