Medlem

Plockade upp mass effect serien för några veckor sedan och håller just nu på att ta mig igenom 2an. Helt klart fantastiska spel med en bra story. Däremot fick jag känslan efter att ha läst denna recension att shepard kommer att dö i slutet av 3an.... no spoilers!

Medlem

vilket ordbajsande!
Blir ett köp, måste ju spela klart

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av wardsson:

Vad är tiden för en genomspelning?

36 timmar mer eller mindre står det i recensionen. Tar ju längre tid om du vill lyckas få det "perfekta" slutet (krävs att man gör i princip allt som finns i spelet).

Jag gjorde allt förutom två-tre bulkuppdrag. Det tog mig ca 36 timmar. Mycket mer än så får du nog inte ut av spelet om du inte spenderar flera timmar med att pula med utrustning och förmågor mellan uppdragen.

Hur lång tid tog föregångarna att klara ut för dig då? både 1:an och 2:an tog dryga 60 timmar för mig första gången jag spelade igenom dom... Att 3:an skulle vara hälften så långt tror jag inte på.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Leckan:

Skummade igenom recensionen och jag kanske är lite kritisk, men lät som svammel och dagdrömmar om vad som varit och att betyget ligger på spelseriens storyline och inte spelet i sig. Att squad-AIn fortfarande är dålig, vilket jag tyckte förstörde oerhört i ettan för mig borde dra ner betyget bara det :/.

Så spelets storyline är inte spelet? Utan den är ju Mass Effect ingenting. Sorry för svammel, jag ska skriva i punktlisteform nästa gång.

Jag tror han tänker lite som jag att "hur mycket är spel och hur mycket är film?". Mass Effect 3 marknadsförs ju som en animerad hollywoodfilm. I MGS så har man hysteriskt långa filmsekvenser men där är ju gameplay väl utbyggt ändå. När jag spelade ME3 demo så upplevde jag det som begränsad peka-skjut mellan videosekvenser och då valde jag action-demo. Min känsla var att det var magert med gameplay. Jag vet inte för jag har bara spelat demo och sett marknadsföringen men jag reagerar mer och mer på att jag tycker att denna trenden för spel generellt idag börjar nå en smärttröskel. Hur mycket man bör avbryta själva spelandet för annat? Det är inte direkt Bubble Bobble längre med non-stop gameplay.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av wardsson:

Vad är tiden för en genomspelning?

36 timmar mer eller mindre står det i recensionen. Tar ju längre tid om du vill lyckas få det "perfekta" slutet (krävs att man gör i princip allt som finns i spelet).

Jag gjorde allt förutom två-tre bulkuppdrag. Det tog mig ca 36 timmar. Mycket mer än så får du nog inte ut av spelet om du inte spenderar flera timmar med att pula med utrustning och förmågor mellan uppdragen.

Hur lång tid tog föregångarna att klara ut för dig då? både 1:an och 2:an tog dryga 60 timmar för mig första gången jag spelade igenom dom... Att 3:an skulle vara hälften så långt tror jag inte på.

Tog runt 30 timmar för mig att spela igenom ettan och tvåan. Gjorde precis allt. Hur du fick det till 60 timmar beror mer på ditt spelsätt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av wardsson:

Vad är tiden för en genomspelning?

36 timmar mer eller mindre står det i recensionen. Tar ju längre tid om du vill lyckas få det "perfekta" slutet (krävs att man gör i princip allt som finns i spelet).

Jag gjorde allt förutom två-tre bulkuppdrag. Det tog mig ca 36 timmar. Mycket mer än så får du nog inte ut av spelet om du inte spenderar flera timmar med att pula med utrustning och förmågor mellan uppdragen.

Hur lång tid tog föregångarna att klara ut för dig då? både 1:an och 2:an tog dryga 60 timmar för mig första gången jag spelade igenom dom... Att 3:an skulle vara hälften så långt tror jag inte på.

Tog runt 30 timmar för mig att spela igenom ettan och tvåan. Gjorde precis allt. Hur du fick det till 60 timmar beror mer på ditt spelsätt.

2:an på 30 timmar, inklusive alla sidouppdrag, alla N7 miniuppdrag, all planetscanning och det "bästa" slutet första gången du spelade spelet? Du måste fasiken vara Neo.

Jag som inte kan "se koden" utan måste styra med mus + tangentbord klarar det inte på 30 timmar fast jag kan det utantill.

Men det låter bra faktiskt, då får jag troligtvis ut 60 timmar ur 3:an också.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Day1 DLC är bullshit.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Satan då. Blir nästan sugen att beställa därifrån istället för att vara säker på att få spelet innan release. Men spelet är redan betalt på Spelbutiken och vet inte om jag orkar försöka få det makulerat och grejer (ska tydligen vara relativt svårt på Spelbutiken.se enligt recensioner på Prisjakt)

Har också förbokat via Spelbutiken och de har sagt att de ska skicka ut förbokade Mass Effect exemplar imorgon, dvs onsdag. Har kontaktat dem i frågan

Medlem

Verkar vara ett älska eller hata spel, det har fått bra recensioner:
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3/critic-review...

Men många spelare verkar inte hålla med: (lite spoilervarning här kanske)
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3/user-reviews

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Verkar vara ett älska eller hata spel, det har fått bra recensioner:
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3/critic-review...

Men många spelare verkar inte hålla med: (lite spoilervarning här kanske)
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3/user-reviews

märkligt att så många redan lirat genom spelet...Metacritic ska nog tas med en nypa salt...troligen mest damp kids som trolla och skriver skit


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Mysche bra recension! Blir att lira detta


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Bockhorn:
Skrivet av Hittebarn:

Satan då. Blir nästan sugen att beställa därifrån istället för att vara säker på att få spelet innan release. Men spelet är redan betalt på Spelbutiken och vet inte om jag orkar försöka få det makulerat och grejer (ska tydligen vara relativt svårt på Spelbutiken.se enligt recensioner på Prisjakt)

Har också förbokat via Spelbutiken och de har sagt att de ska skicka ut förbokade Mass Effect exemplar imorgon, dvs onsdag. Har kontaktat dem i frågan

Wow, du anar inte vilken LÄTTNAD det var att läsa det där. Får hoppas det stämmer nu och tackar så hemskt mycket för informationen!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av LordDaimos:

ElectroWorld skickade mitt ex igår så jag hoppas att jag ska få det imorgon. Ska ha det till 360 också så jag slipper aktivera via Origin och kan förhoppningsvis börja spela direkt

De anger för övrigt att de har spelet i lager redan nu: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-xb...

/ LordDaimos

Satan då. Blir nästan sugen att beställa därifrån istället för att vara säker på att få spelet innan release. Men spelet är redan betalt på Spelbutiken och vet inte om jag orkar försöka få det makulerat och grejer (ska tydligen vara relativt svårt på Spelbutiken.se enligt recensioner på Prisjakt)

Kan meddela att jag fick det i brevlådan idag redan

/ LordDaimos

Medlem

Bra recension!
(Fast, monstruösiteter är inget ord. Monstrositeter ska det vara. )

Ti.
Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av LordDaimos:

ElectroWorld skickade mitt ex igår så jag hoppas att jag ska få det imorgon. Ska ha det till 360 också så jag slipper aktivera via Origin och kan förhoppningsvis börja spela direkt

De anger för övrigt att de har spelet i lager redan nu: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-xb...

/ LordDaimos

Satan då. Blir nästan sugen att beställa därifrån istället för att vara säker på att få spelet innan release. Men spelet är redan betalt på Spelbutiken och vet inte om jag orkar försöka få det makulerat och grejer (ska tydligen vara relativt svårt på Spelbutiken.se enligt recensioner på Prisjakt)

Kan meddela att jag fick det i brevlådan idag redan

/ LordDaimos

Fet framgång det vart då...
Har aldrig varit den som klagat på EA och svurit över deras översittarfasoner eller dylikt men gissa om jag surnade till när följande ruta dök upp!

Så från botten av mitt hjärta, EA, JAG HATAR ER.

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Verkar vara ett älska eller hata spel, det har fått bra recensioner:
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3/critic-review...

Men många spelare verkar inte hålla med: (lite spoilervarning här kanske)
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3/user-reviews

Tar inte betyget 0, som många användare har delat ut, seriöst. Det handlar mer om en protest mot BioWare tror jag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mycket trevlig läsning
Inga spoilers men tillräcklig information för att jag ska vilja spela klart Mass Effect serien med min egna lilla Shepard

Medlem

Har hört att PS3 versionen inte är av samma kvalitet som de övriga formaten. Belyser recensionen något om det? (vill inte läsa testet innan jag spelat spelet).

Demot hackade mycket på PS3, känns som utvecklarna inte har gjort sitt bästa på just PS3an. Trist


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Folk klagar inte på spelet bara för att. Det finns mycket specifikt som det klagas på som t.ex:

Ännu mer bara one-button-awesomeness
Mycket sämre skrivet än de tidigare spelen
kass story(till och med jämfört med ME2)
Massor av "plotholes"
värdelöst slut
dålig level-design
inga val
inga tidigare val påverkar något
osv.

Har inte spelat spelet själv men jag har sett ett antal av de första timmarna på youtube och det har redan varit flertalet grejer som gjort att jag inte kan hålla mig från att skratta, så dåligt har det varit.

Slutet är bara trolling från biowares sida.
Känns inte som att Bioware har gjort ett spel för de som tyckte om serien som spel utan för de som fantiserar om att ha barn med Tali.

Medlem
Skrivet av pelson:

Varför har ME3 2.1(!) User Score på Metacritic? Det kan väl knappast bara bero på Biowares vidriga drag av Day1-DLC? Det luktar Dragon Age 2 *Luktar*

http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

4chan /v/ --->


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Skulle inte förvåna mig att det är samma "gäng" som trakasserade Jennifer Hepler för ett tag sedan, som vandaliserar spelet på Metacritic. Det är nästan så man vill införa någon form av jerk-cencur för internet, om det gick, för att slippa såna idioter. Men men. Tur att alla inte är såna idioter iallafall.

Medlem

plockar upp detta på rea om något år eller nåt.. inte så hypad!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

En fråga dock....är det mer ett RPG än en shooter???

Om det inte är det så tackar jag nog nej.

Medlem
Skrivet av pelson:

Varför har ME3 2.1(!) User Score på Metacritic? Det kan väl knappast bara bero på Biowares vidriga drag av Day1-DLC? Det luktar Dragon Age 2 *Luktar*

http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

Tack för länken, gjorde min dag!:D


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Ett av de få spelen som fungerar riktigt bra i 3D på PC.
Min 3D Nvida Play-lista ser nu ut så här:
1. Dirt 3
2. Crysis 2
3. Mass effect 3
4. MW 3
5. HL 2 (ser gammalt ut i 3D men charmigt)
6. GTA 4 iCEnhancer V2 (skuggorna är dock inte bra, men värre utan grafikmodd)


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag har aldrig lirat ett Mass Effect spel, värt att lira igenom trilogin ?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Leckan:

Skummade igenom recensionen och jag kanske är lite kritisk, men lät som svammel och dagdrömmar om vad som varit och att betyget ligger på spelseriens storyline och inte spelet i sig. Att squad-AIn fortfarande är dålig, vilket jag tyckte förstörde oerhört i ettan för mig borde dra ner betyget bara det :/.

Så spelets storyline är inte spelet? Utan den är ju Mass Effect ingenting. Sorry för svammel, jag ska skriva i punktlisteform nästa gång.

Recensenter som verkligen kan skriva verkar förvirra somliga. Och...punklisteform?! Huga


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av zn0r:

Jag har aldrig lirat ett Mass Effect spel, värt att lira igenom trilogin ?

Om du gillar storydrivna rollspel så kör hårt. Spelet i sig är väl ingenting att höja till skyarna, mekaniskt så är ME i grunden bara ytterligare en shooter, men berättelsen och känslan av konsekvens på dina val uppväger det mer än väl i mina ögon. ME1 borde dessutom gå att få tag på för en hundring eller liknande. Väl värt att testa.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Någon som testat att spela med kinect ? Spelet skulle ju vara sååååå mycket bättre med kinect.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kärleken till PC delen är helt .. ja.. borta?, usch säger jag bara.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skriv svar