Xcom: Enemy Unknown – moddvänligt och pc-anpassat

Robot
Xcom: Enemy Unknown – moddvänligt och pc-anpassat

Firaxis vet vad pc-spelarna vill ha, och de lovar att ge dem det i den nya tolkningen av X-com.

#ufo-enemy-unknown, #xcom-enemy-unknown, #firaxis, #bioshock-2, #2k-marin


Medlem
Xcom: Enemy Unknown – moddvänligt och pc-anpassat

Precis som det var en gång i tiden men sedan försvann och är nu på väg tillbaka.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det kanske börjar svänga tillbaka till förnuft och reson.. Dvs. mindre retardation i spel och mer långsiktigt tänk.. Känns som att fler utvecklare (läs:seriösa) börjar fatta att konsol och snabba pengar inte är allt.. Härligt!


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Inaktiv

Som ägare till samtliga x-com och ufospel så kan jag säga att det här verkar helt fantastiskt.
Jag är partisk fu!

Medlem

Bra, det är så man gör spel till flera plattformar.

Medlem

Jag måste ge dessa utvecklarna creds för att bry sig om sina fans.

Medlem

Fan vad man längtar.


signatur

I drank what?

Medlem

Firaxis <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Gillar detta, kan lätt tänka mig att köpa det här spelet om det gör originalet rättvisa (som jag inte spelat utan bara läst om). Har för mig att GoG säljer spelen, får nog bli ett köp framåt när tid finnes=).

Edit: Kom ihåg fel det var Steam som hade dom, finns tråkigt nog inte på GoG.

Medlem

Jag tycker det känns som att pc spel börja vinna mark igen mot konsolerna, vilket är sweet. Frågan är bara hinner pc spelarna ta så mycket mark att nästa generations konsoler har en liten grund att stå på.

Medlem

Tar allt sånt här med en nypa salt eftersom man flertalet gånger hört utvecklare fjäska för PC-spelare och sedan när det väl kommer till kritan så var det skitsnack.

Men man får väl hoppas! Spelat de gamla spelen massor med timmar och ser fram emot den här releasen!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

– Tanken är att det ska gå att modifiera, säger chefsdesignern Jake Solomon till PC Gamer. Det är inget vi lovar att göra färdigt till releasen, men det är väldigt, väldigt enkelt med Unreal-spel. Jag skriver nästan all spelkod i scripten och det är väldigt enkelt att dela ut till människor."

Om det nu är så väldigt, väldigt enkelt, vad hindrar dom från att göra det direkt för PC-versionen?

Medlem

Verkar som detta år kan komma att bli året då spel utvecklas av spelare för spelare inge, inte för att i förstahand tjäna stora pengar. Såg precis att Banner Saga nu finns på Kickstarter, damn, ytterligare ett projekt som verkar intressant och värt att stödja. Verkar som 2012 kan komma att bli det dyraste året på länge när det kommer till spel, gillar det som tusan men min min plånbok däremot gillar det inte lika mycket=).

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Bobbah:

Det kanske börjar svänga tillbaka till förnuft och reson.. Dvs. mindre retardation i spel och mer långsiktigt tänk.. Känns som att fler utvecklare (läs:seriösa) börjar fatta att konsol och snabba pengar inte är allt.. Härligt!

... tills nästa generation konsoler. :/

Nåväl, bara att njuta av vettiga användargränssnitt, grundläggande inställningsmöjligheter och mod-möjlighet så länge det går.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skribent

"– Vi har ett team som gör pc-användargränssnittet. Det kan finnas några områden där det är logiskt att använda grundsystemet, som i menyer och sånt, men vårt taktiska användargränssnitt är ett fristående taktiskt användargränssnitt för pc."

Bara jag som reagerar på det stycket? Om nu "grundsystemet" inte är pc-gränssnittet betyder det att det utvecklas för konsoll i första hand? Kommer bli riktigt irriterad om menyerna är utvecklade för konsoller och sedan direktportade till PC. Grymt att PC får ett eget anpassat taktiskt användargränssnitt dock.

Medlem

Jag är nyfiken på det här spelet, men kommer inte köpa det förrän ett tag efter det släppts och spelare lämnat sin feedback.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Bobbah:

Det kanske börjar svänga tillbaka till förnuft och reson.. Dvs. mindre retardation i spel och mer långsiktigt tänk.. Känns som att fler utvecklare (läs:seriösa) börjar fatta att konsol och snabba pengar inte är allt.. Härligt!

... tills nästa generation konsoler. :/

Nåväl, bara att njuta av vettiga användargränssnitt, grundläggande inställningsmöjligheter och mod-möjlighet så länge det går.

Nu krossade du min romantiska framtida bild av PC:n framtid.. *suck*
Men hoppet är det sista som lämnar en, eller?

PC FTW!


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Detta var en underbar serie.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det här kommer att bli perfekt! Läste på deras hemsida att det kommer att vara 70 uppdrag. 70! Många timmars gameplay där

Det enda som saknas nu är en riktig remake av Speedball Brutal Deluxe.


signatur

YOU HAVE BEEN KILLED BY HELLMAISTER

1
Skriv svar