Det nya Mass Effect 3-slutet ska reflektera spelares val

Robot
Det nya Mass Effect 3-slutet ska reflektera spelares val

I en panel på mässan PAX berättade Bioware att det nya slutet av Mass Effect 3 ska reflektera spelares beslut och att det handlar om mer än några extra cinematics.

#bioware, #mass-effect-3


Inaktiv
Det nya Mass Effect 3-slutet ska reflektera spelares val

Tycker det börjar bli lite väl tramsigt nu faktiskt.

Medlem

Jag gillar det, de har fått galet mycket feedback om slutet, vad folk inte gillade och i slutändan behöver de verkligen inte göra ett smack om de inte känner för det. Deras spel, deras slut så jag tycker det är soft att de går såhär långt för att fixa nåt folk blev cepe på. Sen att det inte kostar nåt heller, tumme upp.

Medlem

Tycker det är trist att de inte hade detta från början, då hade det kanske inte blivit samma shitstorm. Det är väl självklart att man vill ha ett vettigt slut på den avslutande delen.... det borde de ha listat ut innan..

Jag menar de sa trots allt att det skulle vara en massa olika slut beroende på val i spelet/spelen, och att man skulle få ett vettigt svar på obesvarade frågot genom serien.. såvidare de inte hade totalt hjärnsläpp borde de ha insett att det slut som var i ME3 var otillräckligt.

Medlem

Jag har snart kommit till slutet men jag vill inte forsätta då jag är rädd att jag ska bli besviken.

Medlem

Bra att de gav med sig.
Just nu är det som att (inte världens bästa exempel då det hela är baserat på böcker) sluta sista delen i Sagan om Ringen trilogin, precis när ringen trillar ner i lavan *roll credits*

Inaktiv

Något skumt är det när dom som ska vara "bäst" på just detta misslyckas så mycket. EA? Svårt att säga.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag tyckte slutet de hade redan var riktigt bra och inte bör göras om, men jag har inget emot att få mer att spela. Man vill ju inte att spelet ska ta slut, hehe

Medlem

Har precis börjat med Mass Effect 1 så när jag kommer till 3:an lär DLC:et vara släppt sedan länge

Fråga; Med ME2 och ME3, har dom skippat dom tråkiga sidouppdragen ? Dvs landa på planet > brumma runt med bil/Skjuta med bil > in i anläggningar > Mål > Repeat


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Har precis börjat med Mass Effect 1 så när jag kommer till 3:an lär DLC:et vara släppt sedan länge

Fråga; Med ME2 och ME3, har dom skippat dom tråkiga sidouppdragen ? Dvs landa på planet > brumma runt med bil/Skjuta med bil > in i anläggningar > Mål > Repeat

Finns några få tråkiga sånna i tvåan, i trean fanns det ingen vad jag minns.

Medlem
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Sniper_Nr1:

Har precis börjat med Mass Effect 1 så när jag kommer till 3:an lär DLC:et vara släppt sedan länge

Fråga; Med ME2 och ME3, har dom skippat dom tråkiga sidouppdragen ? Dvs landa på planet > brumma runt med bil/Skjuta med bil > in i anläggningar > Mål > Repeat

Finns några få tråkiga sånna i tvåan, i trean fanns det ingen vad jag minns.

Det beror på hur man ser det. Finns ju massor av menlösa sidouppdrag där man först lyssnar på en konversation i citadel, får en quest automatiskt, pallrar sig iväg till nån planet, scannar och sen får åka tillbaka och lämna grejset. Men det är ju mest bara för att få det "bästa" slutet och så.

Håller på att promota lite MP gubbar så jag ska slippa det nästa gång jag spelar igenom ME3. Håller på att lira igenom ettan just nu, tar lite tid att vänja sig vid gameplayet när det var så längesen. Skulle nog säga att 2-3 var lättare än ettan när det gäller striderna, mest för att cover systemet är halv värdelöst i ettan, haha.

Medlem

Ah men gott mos ! *sluten* innan den nu kommande ändringen var väl OK men de förklara dåligt och för att avsluta en stor trilogi som Mass effect kändes det faktiskt lite snålt. Jag är då glad över denna grattis DLC och jag håller tummarna för att det även innehåller lite mer spel tid även om det säkert inte är så

Medlem

"Anledningen till att materialet inte fanns i spelet från början är på grund av att de inte visste att fans ville ha det"
mm säkert....hade inte fansen klagat skulle vi knappast fått ett "Extended Cut" slut nu eller hur. Era bortforklaraingar suger...var lite män och säg det som det är, våran slut sög punkt slut.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Ti.
Medlem

För egen del gäller:

Antal genomspelningar ME1: >10
Antal genomspelningar ME2: >15
Antal genomspelningar ME3: 1.

Slutet var en verklig besvikelse och definitivt inget som motiverade en andra genomspelning. Med facit i hand: tur att de inkluderade multiplayer-delen!

Medlem

*håller tummarna* Ser fram emot detta som faen. Det kan ju bara bli bättre. Men man tappar förtroendet lite när de säger "vi trodde ni ville ha ett sånt slut". Vi får se vad som händer, det kan ju bli en ännu tydligare cliffhanger eller ännu tydligare indoktrinering (om man tror på det).


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

phuuuuck, ingen indoctrination alltså... då kan de skita ner sig.

KoP
Medlem
Skrivet av Ti.:

För egen del gäller:

Antal genomspelningar ME1: >10
Antal genomspelningar ME2: >15
Antal genomspelningar ME3: 1.

Slutet var en verklig besvikelse och definitivt inget som motiverade en andra genomspelning. Med facit i hand: tur att de inkluderade multiplayer-delen!

Hur orkar man lira igenom ett spel 10-15 gånger? För egen del finns det knappt något som motiverar en 3:e omspelning då man troligtvis gjort och sett allt och då finns det ju knappast något man kan bli överraskad av eller upptäcka längre.

ME: 2 gånger
ME 2: 1 gång
ME 3: 1 gång

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ti.:

För egen del gäller:

Antal genomspelningar ME1: >10
Antal genomspelningar ME2: >15
Antal genomspelningar ME3: 1.

Slutet var en verklig besvikelse och definitivt inget som motiverade en andra genomspelning. Med facit i hand: tur att de inkluderade multiplayer-delen!

Hur orkar man lira igenom ett spel 10-15 gånger? För egen del finns det knappt något som motiverar en 3:e omspelning då man troligtvis gjort och sett allt och då finns det ju knappast något man kan bli överraskad av eller upptäcka längre.

ME: 2 gånger
ME 2: 1 gång
ME 3: 1 gång

ME: 1 gång
ME2: 3 gånger
ME3: 1 gång

CFW
Medlem

Till en början var jag tillfreds med slutet men med tanke på kritiken som riktats mot att ens val egentligen inte ledde fram till några konsekvenser på slutet så känns det bra att man gör om och gör rätt.

Samtidigt så hade jag hellre sett att indoktrineringsteorin stämde och man lade till DLC som expanderade och fortsatte på det temat (one more story of the Shepard ^^)

Medlem

Just att ens personliga val inte reflekterades i slutet var det enda problemet jag hade med spelet ärligt talat. De flesta andra verkar dock arga över att de inte FÖRSTÅR slutet, vilket jag tycker är en lite löjlig anledning att tjafsa om. En del människor har verkligen gått alldeles för långt i den här frågan och jag skulle inte tycka sämre om BioWare om de hade valt att ignorera responsen - jag skulle dock tyckt sämre om dem om de hade vikt sig helt, men det här känns som en väldigt bra och sympatisk respons från deras sida. De har lyssnat på sina fans men vägrar köra över sina manusförfattare, något som känns som den enda vettiga lösningen.

Medlem

Jag spelar inte ME3 just nu, har bara kört första lilla biten. Avvaktar kommande DLC.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

löjligt hur folk verkar ta åt sig för ett slut i ett spel.. man kan nästan tro att ens eget liv påverkas eller nåt...move on förfan det är bara ett spel..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

löjligt hur folk verkar ta åt sig för ett slut i ett spel.. man kan nästan tro att ens eget liv påverkas eller nåt...move on förfan det är bara ett spel..

Det gör det ju! kan inte fortsätta leva med det slutet...

Jag hade tänkt köpa spelet men med så mycket prat om att slutet suger så tänker jag nog vänta tills "extended cut" kommer, och så kanske det är lite billigare då också

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tycker det börjar bli lite väl tramsigt nu faktiskt.

Håller helt med.För mig är slutet slut. Säg vad som i livet blir som man vill /slutar som man vill.

Medlem

"Anledningen till att materialet inte fanns i spelet från början är på grund av att de inte visste att fans ville ha det."

Hehe ja jo, men säkert Bioware har ljugit förr och kommer göra det igen .Ingen referens tyvärr, men har läst att bioware aldrig skulle "ha DLC man måste betala för, för att kunna ta del av viktiga delar i Lore:en. Är inte Prothean otroligt viktig Lore-mässigt, och kostar inte den pengar? jo och jo

Sen lovade de ett speciellt slut där allt beror på hur man spelat spelet, och det var innan detta nya slutet kom på tavlan som tycks inkludera dessa delar. Det var innan spelet var släppt detta nämndes.

Jag tror att det KAN vara så att bioware släpper ett shitty-slut, inkluderar multiplayer, sen fram tills det nya slutet är släpp har vi masseffectälskare något att tröstspela med fram tills dess, så vi blir masseffect-indoctrinated och söker oss mer och mer till masseffect. Sen släpps nåt nytt skit med masseffect och många spelare hakar påååeeee.

Det är nämnt i någon tidigare artikel att de tänkt använda masseffect-universumet till fler saker. Öhm.

Som sagt, inga referenser

Medlem

"Anledningen till att materialet inte fanns i spelet från början är på grund av att de inte visste att fans ville ha det."

...Okey Bioware... Ni sket i att ta med det ni lovat sedan ME1 och er motivation till det var att ni trodde att vi inte ville ha det?

Medlem

Tycker det är bra att de tar ett steg tillbaka och erkänner sitt misstag. "Ja, vi lovade er detta och marknadsförde produkten som sådan. Och nej, vi levererade inte därefter. Nu fixar vi det på bästa sätt vi kan".
Helt rätt av konsumenterna att inte acceptera att företagen ljuger dem i nyllet och tar pengarna utan att leverera en fullvärdig produkt.
Props till alla som gjort sina röster hörda. Det gör iaf mig glad att se att alla gamers inte bara är lata fanskap som sitter på röven och tror att allt blir bra bara man sitter tyst och snällt i sitt hörn när företagen talar. BioWare ljög - ni sa ifrån.

Sen finns det dem som säger "Det är deras spel, de får göra som de vill" - Nej, det får dem inte alls. Inte när de marknadsfört produkten med rena lögner.
Eftersom vi inte kan lämna tillbaka produkten och få pengarna tillbaka så tvingas vi som kunder att kräva annan kompensation.
"Artistic integrity"... var det någon alls som köpte det skitsnacket?

Medlem

Och vad händer om inte konsumenterna gillar detta slutet då, skall det komma ett till?

För mig dog ME3 med det ofantligt taniga och imbecilla slut som var med i originalet, och det finns inget som kan få mig att köpa ett DLC för att ändra på detta.

Loppet är kört EA, ni grusade en juste serie, er förlust helt enkelt!

Jag gottar med med Witcher 2 och KOA 2, finns inte så mkt mer bra på dagens spelhimmel, får se vad 2a och 3e kvartalet bjuder på


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

löjligt hur folk verkar ta åt sig för ett slut i ett spel.. man kan nästan tro att ens eget liv påverkas eller nåt...move on förfan det är bara ett spel..

Jag tror det handlar mer om att spelare är trötta på att bli blåsta av företagen om och om igen. BioWare har ljugit i 5års tid, fifflat med omoralisk försäljning, vinklad marknadsföring, egna recensioner, lekt fascist på fansens forum och mycket mer.

Slutet har blivit en fixering där folk helt enkelt inte accepterar utkomsten. Löjligt? Ja, kanske. Men en spel serie kan du ha investerat 300+ timmar och möjligen tusentals kronor om du köper allt för du är en fan helt enkelt. Och att vara en fan = supporter är väl att påverka ens liv eller nåt?

Visst, rösta med plånboken räcker för dom flesta men vad händer när miljoner fans blir besvikna? Fråga George Lucas.


signatur

The definition of insanity?

12
Skriv svar