Guild Wars 2 betahelg nästa vecka

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

En expansion; Eye of The North.

Factions och Nightfall är kampanjer precis som Prophecies.

aa det beror mycket på hur man ser på saken Prophecies var ju det första, NightFall och Factions kunde man ju spela utan Prop. men jag skulle nog fortfarande villa kalla det för expansioner :3

ps. är taggad inför betan !!!1

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av NympH:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

Det kommer "fixas" det är bara beta än.
Optimering brukar komma på slutet.

Det simpla svaret du kunde skrivt var alltså "Nej".

Skrivet av roftg:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

fixat?,,alltså det var inget fel,utan vad jag vet så var det ett avsikligt test a-net gjorde under den betahelgen du tänker på.,

Var det verkligen så? Skulle gärna viljat ha lite "Confirmation".

Vad jag har förstått, var fallet så, kan dock inte ge "confirmation".

Gick att läsa i forumen under första eventet, nu kommer man dock inte åt dem.

Display: the graphics-settings slider has only a minor impact on performance at this time.
We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance as it's not using GPU as much.
On older or lower-end machines, it is recommended that you try disabling reflections to improve frame rate.

Medlem

Gött


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

En expansion; Eye of The North.

Factions och Nightfall är kampanjer precis som Prophecies.

Var det någon reell skillnad mellan kanpanjerna och expansionen? Spelade samtliga men kan inte minnas något speciellt utöver att kampanjerna innehöll nya klasser medan expansionen inte gjorde det.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Skillnaden var att för att spela Factions eller Nightfall så behövdes inga av de tidigare tilläggen, de var standalone. Sedan kunde man i båda göra nya karaktärer som man levlade upp med i de nya områden.
Eye of the North var den enda riktiga expansionen eftersom man behövde något av de tre tidigare spelen för att komma åt det, samt en maxlevlad karaktär. Dock behövde man inte klara något av de tidigare spelens storyline för att nå dit.

Riktigt skoj med beta event igen. Får bli att göra explorable mode efter att med nöd och näppe klarat storymode under stresstestet (inga i gruppen var 30 och genomsnittsleveln på mitt gear var 16 )
Positivt förvånad att man får behålla sin karaktär

Medlem
Citat:

Från det jag sett, testat och läst om GW2 känns det lite som MMO möter Diablo. Dvs taktiken ligger mest i att ha en tillräckligt stor HP-pool, springa runt och kita och klicka frenetiskt Och enda skillnaden i gruppspel är att fler stycken utför denna taktik bredvid varann

Kan va kul på sitt sätt, men jag tror inte GW2 är ett spel som tillför nått i det taktiska, välplanerarde gruppspelandet.

Jag har iaf redan köpt spelet!

Det taktiska ligger i att använda sina Skills på rätt sätt för att döda mobs som faktiskt är utmanande. Antar att det är bättre att stå på samma plats och bara spamma på två knappar i tio minuter, fruktansvärt underhållande.

Jag är så trött på samma gamla vanliga mmo, efter fyra-fem stycken som är baserade på samma gamla tjöt så är det uppfriskande med ett som faktiskt försöker få scenen att röra på sig och utveckla sig. Spelade t.ex. Tera betan men förstod snabbt efter 20 minuter att det var samma gamla visa, den enda skillnaden där var att du kunde sikta vart du skulle spamma dina spells och vänta på att trycka på en-två till knappar för kombination(Usch vilken utmaning).

Det är mycket dom behöver jobba på i GW2 men det är fortfarande tidigt och det fulländade spelet kommer att se mycket annorlunda ut och vara smidigare. Jag kommer ihåg WoW's vanilla beta tester som var helt fruktansvärda.

Sedan att det inte krävs några taktiker i gruppfighter betyder bara att du inte har kommit upp till den leveln där det krävs taktik än lägg där till att spelat har extremt mycket större möjligheter att utvecklas till skillnad från den gamla goda låsta taktikreglerna i de nuvaranda stora MMO's som är ute nu.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

GW kommer precis som alla andra MMO:s brevid WoW att floppa, kanske det är 2 miljoner som köper spelet, men det kommer nog inte att finnas 2 miljoner aktiva spelare efter ett tag.
Hur fort kommer uppdateringar/patcher att komma med nytt innehåll, om det inte finns någon som helst prenumeration?

det kom ju en del expansioner till guild wars 1 iaf
http://guildwars.com/products/default.php

vad det gäller gratistillägg och patcher,får ngn som spelat spelet ordentligt svara på

men det lär väl knappast komma mindre i guild wars 2 än vad det gjorde i 1àn

En expansion; Eye of The North.

Factions och Nightfall är kampanjer precis som Prophecies.

Var det någon reell skillnad mellan kanpanjerna och expansionen? Spelade samtliga men kan inte minnas något speciellt utöver att kampanjerna innehöll nya klasser medan expansionen inte gjorde det.

Nja, ingen större skillnad. EoTN är egentligen ganska stort med många dungeons, dock inga elite skills. Var planerat att bli en fjärde kampanj, Utopia (http://wiki.guildwars.com/wiki/Utopia) men det blev en expansion istället.

Medlem
Skrivet av xenitaj:

Det taktiska ligger i att använda sina Skills på rätt sätt för att döda mobs som faktiskt är utmanande. Antar att det är bättre att stå på samma plats och bara spamma på två knappar i tio minuter, fruktansvärt underhållande.

Jag är så trött på samma gamla vanliga mmo, efter fyra-fem stycken som är baserade på samma gamla tjöt så är det uppfriskande med ett som faktiskt försöker få scenen att röra på sig och utveckla sig. Spelade t.ex. Tera betan men förstod snabbt efter 20 minuter att det var samma gamla visa, den enda skillnaden där var att du kunde sikta vart du skulle spamma dina spells och vänta på att trycka på en-två till knappar för kombination(Usch vilken utmaning)

Visst om man läser GW2s pressmaterial låter det ju gärna som dom revolutionerar MMO-genren. Och eftersom det är nytt så är det bättre. Men man skulle också kunna göra följande analys; i många av dom traditionella MMO som lyckats mer eller mindre så har det i grunden funnits tre sorters klasser. Tanks, healers och dps. Att använda rätt skills vid rätt tidpunkt, och reagera på det som händer i fighten det är ju precis vad t ex boss-fighter i SWTOR är all about. Men i GW2 blir istället alla DPS. Jag tycker det är att ta bort dynamik snarare än att lägga till.

Men jag har jäkligt kul i D3 just nu, och det kanske inte är fel med den typen av fighting i ett MMO.

Och jag förstår att alla som är trötta på denna traditionella och något uttjatade design gärna vill stämma in i kören, nu slänger vi ut det gamla! Men tillåt mig att vara något skeptisk, det är inte fullt så enkelt som att nytt/annorlunda = bra.

Medlem
Citat:

Visst om man läser GW2s pressmaterial låter det ju gärna som dom revolutionerar MMO-genren. Och eftersom det är nytt så är det bättre. Men man skulle också kunna göra följande analys; i många av dom traditionella MMO som lyckats mer eller mindre så har det i grunden funnits tre sorters klasser. Tanks, healers och dps. Att använda rätt skills vid rätt tidpunkt, och reagera på det som händer i fighten det är ju precis vad t ex boss-fighter i SWTOR är all about. Men i GW2 blir istället alla DPS. Jag tycker det är att ta bort dynamik snarare än att lägga till.

Men jag har jäkligt kul i D3 just nu, och det kanske inte är fel med den typen av fighting i ett MMO.

Och jag förstår att alla som är trötta på denna traditionella och något uttjatade design gärna vill stämma in i kören, nu slänger vi ut det gamla! Men tillåt mig att vara något skeptisk, det är inte fullt så enkelt som att nytt/annorlunda = bra.

Ursäkta, men har du ens kört GW2? För det känns inte som det. Det finns tanks. Den enda skillnaden är att alla klasser har en egna heals vilket jag knappast tycker tar bort dynamik utan istället ger mer möjligheter för taktiker och unika builds.

Jag har haft kul i alla beta tester hittills trots diverse buggar som varit on/off. När man kommer igång så är det aldrig en lugn stund och det finns alltid något utmanande att göra för sin level. Man klarar många events beroende på om man är ensam eller i grupp. Sedan så är miljön, till skillnad från andra MMO, mycket mer delaktig i världen och det är så BOSS fighter ska gå till i senare levels - taktik genom att använda det som miljön erbjuder, dvs kanoner osv i olika faser av fighterna.

D3 är samma gamla visa som WoW har jag märkt. Är halvvägs in i act2 inferno med min DH och har redan tröttnat. Inte för att det är utmanande, det är uppfriskande, utan för att det är samma gamla nötande efter gear som inte ens är värd att spela för och en tävling om vem som har störst DPS/item penis.

För det första så är spelet inte ens halv klart. D2 har t.o.m större banor, bättre online och item system. Att göra allt random gör inte spelet mer unikt, utan ökar bara tvånget att köpa saker på AH utan att förlora sinnet på skräpstats på gear som ska vara bra för din class. Spelet är snarare byggt för att bygga upp en ekonomi på AH så de sedan kan tjäna pengar på Real Money AH. Hade de inte byggt upp systemet på det viset hade det varit månadskostnad, det är så tydligt.

Det självklara beviset är ju t.ex. att inte ens PvP finns än förräns vad, 1.0.3? Det är ett skämt. Jag menar, det är en extremt stor del av Diablo, iaf D2 och online-gaming i övrigt. Om det nu ska vara single-player, tillåt spelare att spela lokalt. Bara grejjen med att Wizards kan använda fler vapen än Barbarer och Demon Hunters är ju patetiskt. Vem trodde att man skulle få se Wizards springa omkring med Crossbows eller two-hand swords? Nä, D3 är har ingen själ och kommer förmodligen inte ha det så länge de begränsar spelet som de gör nu.

Bara för att jag vill ha något nytt så betyder det inte att jag kör vad som helst som vilket får som helst. Sedan kan man ju vara skeptisk bara för att vara skeptisk också.(Som vissa)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det fixat så spelet tar GPU kraft nu och inte bara CPU?

Osäker, men när jag körde stresstestet som var kvällen in D3 släpptes (och en bit inpå natten) så flöt allt helt suveränt jämfört med senaste betahelgen. Mycket av det kan såklart bero på mindre tryck på servrarna, men det var en märkbar skillnad i prestanda.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

För er som vill ha perspektiv: Guild Wars 2 får Diablo 3 att se ut som rent skräp.

Medlem

MMO's guld-era är förbi sedan länge.

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

MMO's guld-era är förbi sedan länge.

Pay2play MMO:s kanske... Guild Wars 2 kommer öppna ögonen hos alla WoWifierade gamers som tror att ett MMO måste kosta 120:-/månaden.

Geeks Gaming

They want me to game.... AND GAME I WILL

Medlem

Riktigt kul förresten att de låter oss använda karaktärerna från senaste betan, det lär minska trycket på startzonerna avsevärt. Det visar dessutom att Arenanet verkar vilja fokusera på annat än stress- och stabilitetstester. Vi kanske så sakteligen närmar oss ett släppdatum rent av? ^^

För er som tvekar och undrar vad som hänt med hypen: Jag tror att många slutade skriva regelbundet därför att de äntligen fick spela själva. Personligen fick jag förnyat intresse i MMO-genren efter första helgens betatestande, och sen lite PvP:ande på stresstestmåndagen senast känner jag mig nästan som ett barn som väntar på julafton!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Äntligen en lugn helg i juni. Ska bli kul att testa det igen och se om vissa irritationsmoment från förra betan är kvar eller inte.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av jonis:

Personligen fick jag förnyat intresse i MMO-genren efter första helgens betatestande, och sen lite PvP:ande på stresstestmåndagen senast känner jag mig nästan som ett barn som väntar på julafton!

Instämmer, så roligt som jag hade på stressmåndagen har jag inte haft i ett mmo på länge och då har jag spelat det mesta som släppts.

Medlem

Hade varit så mycket bättre den här helgen :/

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

MMO's guld-era är förbi sedan länge.

tror du på det där själv?,, det är väl nu vi är inne i den,, finns ju mängder av mmo`s därute nu, och fler kommer det

Medlem
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Kiriakis:

MMO's guld-era är förbi sedan länge.

Pay2play MMO:s kanske... Guild Wars 2 kommer öppna ögonen hos alla WoWifierade gamers som tror att ett MMO måste kosta 120:-/månaden.

GW2 är säkert kul, men för mig som lirat otaliga MMO'n sedan EverQuest är det inget lockande, har väl tröttnat på MMO... det enda MMO som verkar intressant är Planetside 2 men det är ju mer för att det är ett massivt FPS än ett tradionellt MMO.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Kiriakis:

MMO's guld-era är förbi sedan länge.

tror du på det där själv?,, det är väl nu vi är inne i den,, finns ju mängder av mmo`s därute nu, och fler kommer det

Japp det tror jag. Har knarkat otaliga MMO'n sedan EverQuest, så jag är rätt trött på mmo'n, men de finns säkert de som finner GW2 kul

Medlem

Fanns det raids i gw1?

Medlem
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Kiriakis:

MMO's guld-era är förbi sedan länge.

tror du på det där själv?,, det är väl nu vi är inne i den,, finns ju mängder av mmo`s därute nu, och fler kommer det

Japp det tror jag. Har knarkat otaliga MMO'n sedan EverQuest, så jag är rätt trött på mmo'n, men de finns säkert de som finner GW2 kul

att du är trött på mmo`s är inte detsamma som att gulderan för mmo`s är förbi sedan länge,..

Medlem

Själv tycker jag det känns som att MMO-gulderan (eller snarare "expanderad multiplayer") bara har börjat. Hade aldrig spelat ett MMO för 2 år sedan, och då var jag ändå en spelknarkare.

12
Skriv svar