Söker nytt rollspel!

Medlem
Söker nytt rollspel!

Ja som titeln säger, jag vill ha ett nytt RPG att spela. (Helst till PC och inget final fantasy för de hatar jag)

Har redan spelat (och varvat minst en gång):
Morrowind
Oblivion
Fable 1+2
Torchlight
Kotor 1+2
Baldursgate 1+2
Dragon age+Addon och exp
Borderlands
Fallout 1-3
Lands of lore
Witcher
Alla might and magic + Heroes spel
Kings bounty (rpg/strategi)
Bioshock 1+2
Dawn of magic 1+2
Diablo 1+2
Dungeon Siege 1+2
Gothic 1,2,3
Mass effect 1+2
Mount & Blade
Rise of the Argonauts
Risen
S.T.A.L.K.E.R
Sacred 1+2
Titan Quest
Vampire the Masquerade: Bloodlines
Jade Empire
Neverwinter nights 1+2
Arcanum
Demons souls
Lionheart
Risen
Gothic 1-3
Two Worlds (Patchat)
Planescape Torment
Drakensang: The Dark Eye
Divine Divinity
The Temple of Elemental Evil
Torchlight

Listan kan troligtvis bli längre men detta är de spel jag har i huvudet just nu.

Så alltså, ett RPG ej ovanstående, turbaserat eller ej åldern spelar inte heller nån större roll.

Tack

Edit: Förlängt listan

Och nej jag har inget liv.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Du kan testa "Neverwinter nights" : )


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Skrivet av Masterslay:

Du kan testa "Neverwinter nights" : )

Bra ide har redan spelat båda spelen med expantioner, glömde skriva det på listan bara. Jävligt bra spel för övrigt.

Men du råkar inte ha nått annat tips?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Masterslay:

Du kan testa "Neverwinter nights" : )

Bra ide har redan spelat båda spelen med expantioner, glömde skriva det på listan bara. Jävligt bra spel för övrigt.

Men du råkar inte ha nått annat tips?

Hahah jaha : ) Men isåfall kan du ju testa knights of the old republic : ) 1&2

IMO så är 1an bäst dock


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Kotor 1+2 Redan spelat Står i listan.

Också sjukt bra RPG, bioware äger på rpg spel.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hahah japp, det är jävligt sant : )

(Haha sorry såg inte Kotor i listan xD)


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Medlem
Skrivet av soda:

Arcanum?

Haha då är det lika bra att vänta till Diablo III


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Mjo, verkar värt att testa Arcanum ändå <:


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Blir nog inte lätt för dig att hitta något bra rpg du inte redan spelat

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Blir nog inte lätt för dig att hitta något bra rpg du inte redan spelat

Haha tänkte faktiskt skriva det Men jo testa Arcanum du, jag testade det för nått år sen och hatade det, men det är ju jag det


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Okej lirat lite Arcanum, najs rpg men i långa loppet blev det lite segt, som ett sämre baldurs gate typ

Inga andra tips? någon?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

TJO! Inga nya spel som ploppar upp i era nördiga huven?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Demons souls om du kan få tag i ett ps3, har spelat 95% av alla spel i din lista. Det här klår allt, och förövrigt alla andra spelen jag spelat någonsin, samma mäktiga känsla som diablo. Finns inget bättre rus än när man dödat en boss man suttit fast på i en dag
Annars kan jag rekommendera divine divinity om du inte har något emot lite äldre spel ( sådär runt 2001-2003 kom det nog ut)

sen finns ju alltid vampire: the masquerade serien
e: såg precis att du spelat igenom den med. Finfin spelsmak men du har redan spelat de flesta guldkornen.

Medlem

Arcanum är ju underbart på alla sätt och vis. Älskar det spelet. Lionheart då? Vill minnas att det var lite underhållande. Inget överdrivet grymt spel så men ändå underhållande.

Kom på! Nox finns ju också, shit det var länge sen Jaja två tips iaf. Kanske något faller dig i smaken.

Medlem

Demon Souls har jag Och de flesta andra spg på konsoll, men jag håller med om att Demon's souls slår allt, sjukt jäkla hardcore.

Lionheart, hum... kanske spelat det... får ta en närmare titt.

Tack


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Om du gillade Gothic serien skulle jag varmt rekomendera "Risen" i väntan på Gothic 4 kommer


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Ser inte Two Worlds i listan! Helt klart värt att spela efter lite patchande.

Medlem

Lionheart var kul, lite segt från stund till stund, inte alls lika bra som Baldurs gate serien men helt klart spelvärt.

Testade Risen när det släpptes, föll inte riktigt för det då men det kanske blir bättre om man kommer längre in i spelet? Tror bara jag la ner 4-5 timmar i det.

Two worlds får det bli, har hållit mej undan eftersom alla säger att det är ett bra spel men för buggit för att spela. Borde nog ge det en ärlig changs, dessutom ser 2an mycket lockande ut.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Okej jag brukar inte vara speciellt kräsen men Two worlds är "bra ide men det funka inte riktigt" precis som timeshift och liknande spel där en bra ide' misslyckats.

Nåra andra förslag?

Spelade (Rise of the argonauts) Eller vad det hette när det släpptes, var ganska okänt men en riktig pärla. Ingen som har något liknande?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Ser inte Planescape Torment i listan. Väldigt bra RPG.

Sen kan du ju testa Icewind Dale 1+2, nog för att dom inte är några höjdare... Men kan nog döda många timmar med dungeon crawls där.

Medlem

Söker också ett rpg...
Vart väldigt sugen på Deamon's souls men det fanns bara till ps3(äger inget sådant).
Finns det ngt som liknar Deamon's souls men till pc?

Medlem

Okej nu har jag hittat nått och spela i några dagar framöver, Drakensang: The Dark Eye


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Divine Divinity om du kan få tag på det, specielt om du tycker om baldurs gate spelen. Ett jävligt underskattat spel.
http://pc.ign.com/objects/014/014562.html


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av Icerock:

Divine Divinity om du kan få tag på det, specielt om du tycker om baldurs gate spelen. Ett jävligt underskattat spel.
http://pc.ign.com/objects/014/014562.html

Ett bra spel helt klart, dock skulle jag själv jämnföra det med Diablo 2 på spelstilen hack 'n slash.

Inaktiv

The Temple of Elemental Evil + Co8 (http://www.co8.org/forum/)

Edit:
Snes emulator och Rpgs som Breath of Fire serien, Chrono Trigger osv?

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Icerock:

Divine Divinity om du kan få tag på det, specielt om du tycker om baldurs gate spelen. Ett jävligt underskattat spel.
http://pc.ign.com/objects/014/014562.html

Ett bra spel helt klart, dock skulle jag själv jämnföra det med Diablo 2 på spelstilen hack 'n slash.

Jo det kan jag hålla med om, det har en hel del diablo faktorer också.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Dark Messiah ?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Dark Messiah ?

Har spelat det Precis som alla andra Might And Magic, hoppas att det kommer en uppföljare snart.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv
12
Skriv svar