Testa Xcom – demo ute

Robot
Testa Xcom – demo ute

Pc-folket ombeds mota alien-hotet i grind nu, konsolspelarna hakar på om ett par veckor.

#ufo-enemy-unknown, #xcom-enemy-unknown, #firaxis


Medlem
Testa Xcom – demo ute

Spelade demon igår och det är precis så bra som jag hade hoppats. Ser fram emot hela releasen som satan. Ska bli riktigt kul!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cliffie:

Spelade demon igår och det är precis så bra som jag hade hoppats. Ser fram emot hela releasen som satan. Ska bli riktigt kul!

Också, färsk förhandstitt!


signatur
Medlem

Ooooo fett jag måste testa detta! Väntat så länge på ett bra ufo spel

Medlem

Meeeeeen! Inte idag! Har ju tokmycket jobb *sadface*


signatur

Videomupp

Redaktör
Skrivet av WildThing:

Meeeeeen! Inte idag! Har ju tokmycket jobb *sadface*

Den funkar nog i morgon också.


signatur
CFW
Medlem

Smaskig mersmak på demot. Shut up and take my money!

Testpilot

Argh hann inte spela igår men idag då jäklar ska aliens rensas bort!

Medlem

Blir nog att testa detta . sett lovande ut.
Detta kan vara ett av de sista demon i spelvärlden. (sarkasm)
Så mer demos till spelarna..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Bara jag som har problem med att spelet scrollar i sidled hela tiden?
Tacksam för en lösning för det är ospelbart som det är nu

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WildThing:

Meeeeeen! Inte idag! Har ju tokmycket jobb *sadface*

Den funkar nog i morgon också.

Han är väl en sådan som måste köra allt samma dag det kommer, för nästa dag duger det inte.

Medlem

Kvällens underhållning är säkrad!

Medlem

Skall testas, är stor fan av X-com-serien.
Kör fortfarande Ufo : Enemy Unknown och Xcom : Terror from the Deep på min Amiga 1200a

Medlem

Ett demo INNAN release!? What is this sorcery?

Medlem

Kontrollerna var verkligen inte optimerade för PC. Kändes som en dålig konsol-port.

Men spelet överlag var bättre än jag hade förväntat mig. Riktigt bra väder-effekter, animationer och ljud!

Förbeställde det precis på Steam. (och jag brukar fan aldrig förbeställa)

Hoppas dom fixar kontrollerna till PC bara... kunde inte ens vrida kameran...

CFW
Medlem
Skrivet av Securion:

Kontrollerna var verkligen inte optimerade för PC. Kändes som en dålig konsol-port.

Men spelet överlag var bättre än jag hade förväntat mig. Riktigt bra väder-effekter, animationer och ljud!

Förbeställde det precis på Steam. (och jag brukar fan aldrig förbeställa)

Hoppas dom fixar kontrollerna till PC bara... kunde inte ens vrida kameran...

Kameran vrids med Q och E, easypiecyjapanesy. Tyckte kontrollerna var mer än godkända (inte 100% optimerade menmen).

Medlem

Kul blir nog ett köp då

Medlem

Efter att ha testat demot så vart jag inte besviken, det var så som jag hoppats på. fick direkt vibbar tillbaka när jag satt som liten 14 årig framför burken och lira orginalet, grymt grymt.
vart förbeställa direkt efter jag lira demot, vad skribenten sa så sure kan hålla med om att grafik stilen kanske gör det lite mer "mystiskt" eller rädslan kanske inte finns där , men det kan ha göra med att man har gått blivit äldre

och detta är inte för att låta "tuff" om någon ska hålla på omogna sig, utan fakta är det är inte mycket i underhållningsväg som skrämmer mig nu förtiden som det gjorde när jag var yngre.

Medlem

Det känns lika fantastiskt som jag trodde, riktigt trevligt att de skickat ut ett demo innan release som man gjorde förr i tiden då ALLT var bra.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WildThing:

Meeeeeen! Inte idag! Har ju tokmycket jobb *sadface*

Den funkar nog i morgon också.

Han är väl en sådan som måste köra allt samma dag det kommer, för nästa dag duger det inte.

Mer att jag nu vet att det är ute, hur ska man då kunna koncentrera sig riktigt


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av CFW:
Skrivet av Securion:

Kontrollerna var verkligen inte optimerade för PC. Kändes som en dålig konsol-port.

Men spelet överlag var bättre än jag hade förväntat mig. Riktigt bra väder-effekter, animationer och ljud!

Förbeställde det precis på Steam. (och jag brukar fan aldrig förbeställa)

Hoppas dom fixar kontrollerna till PC bara... kunde inte ens vrida kameran...

Kameran vrids med Q och E, easypiecyjapanesy. Tyckte kontrollerna var mer än godkända (inte 100% optimerade menmen).

Jag störde mig också på att kameran inte gick att rotera, men det var ju så bara under första uppdraget. Gillar inte att de låste alla tangenter tills dess att man använde dem...

Måste säga att PC-kontrollerna inte alls var så PC:iga som jag förväntat mig. Varför sitter knapparna på exakt samma ställen som på konsolen när det är enklare/bättre för dem att finnas på andra ställen i PC-versionen?

Jag hoppas verkligen att detta var den build som de hade på typ E3 eller liknande och de fixat vissa saker till release.

Spelet är ju förbokat sedan länge i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WildThing:

Meeeeeen! Inte idag! Har ju tokmycket jobb *sadface*

Den funkar nog i morgon också.

Han är väl en sådan som måste köra allt samma dag det kommer, för nästa dag duger det inte.

Mer att jag nu vet att det är ute, hur ska man då kunna koncentrera sig riktigt

okay, my bad

Medlem

OOOOOJ så grymt! Hade tänkt att plugga lite Cisco ikväll, men det får nu skjutas fram mot senare av kvällen tills detta är testat

Medlem

Lite kort tyvärr men det gav en bra introduktion till spelet, blir att förhandsboka det omgående.

/ LordDaimos

Medlem

Jag är grymt kass på rts spel. Hur stor del har det i detta spel? Alltså är det lika viktigt för att det ska gå bra i spelet?

Medlem

Lite besviken tyvärr. Har redan förbokat spelet men hade hoppats på mer. Att kontrollerna är så pass osmidiga trots det anpassats till PC är lite oförlåtligt.

Sen vet jag inte om jag gillar det här systemet med 2AP och overwatch samt att t.ex. rocket launcher är en ability. Känns lite väl nerdummat tyvärr

Medlem
Skrivet av Styggve:

Bara jag som har problem med att spelet scrollar i sidled hela tiden?
Tacksam för en lösning för det är ospelbart som det är nu

Misstänker att du har nån form av joystick/gamepad ansluten. I mitt fall så berodde det på min Thrustmaster Flightstick som ställer till det i vissa spel. Så fort jag pluggade ur den så fungerade spelet fint. Hoppas detta är till någon hjälp

Medlem
Skrivet av Securion:

Kontrollerna var verkligen inte optimerade för PC. Kändes som en dålig konsol-port.

Men spelet överlag var bättre än jag hade förväntat mig. Riktigt bra väder-effekter, animationer och ljud!

Förbeställde det precis på Steam. (och jag brukar fan aldrig förbeställa)

Hoppas dom fixar kontrollerna till PC bara... kunde inte ens vrida kameran...

Köp på green man gaming istället. Myyyyycket billigare eftersom det ändå är ett Steamworks spel så spelar det ingen roll var du köper det - alla vägar leder till Steam. Med lite trolleri betalade jag $27.5 för min preorder av X:Com, i runda slängar 182:-


signatur

I drank what?

Medlem

Vill så gärna att det här ska bli bra...
Men min instinkt gällande remakes säger mig att det blir en seg konsolportning till PC.
Tänker på remakefloppar tex som Jagged Alliance och syndicate wars.

Men, Demot är på nedladdning, jag hoppas vinna över mina fördommar.

EDIT: Nähä, fler än jag som har problem med nedladdning från Steam?

Medlem

Tankade ner, spelade igenom det en gång, nickade gillande och tog sedan bort demot omedelbart... man ska inte småäta innan den riktiga festmåltiden börjar. Något dumt är det dock att det släpps samtidigt som Dishonered, samt att det fram till släpp inte finns något vettigt att spela för en pc-only spelare. Sprid ut spelen för bövelen.

12
Skriv svar