Filmhumor – Xcom-bossen misslyckas med att sälja spelet

Robot
Filmhumor – Xcom-bossen misslyckas med att sälja spelet

Spana in när Xcom: Enemy Unknowns huvuddesigner Jake Solomon incognito drar in i spelaffärer för att försöka få sitt spel sålt. Det går lite sisådär.

#xcom-enemy-unknown


Medlem
Filmhumor – Xcom-bossen misslyckas med att sälja spelet

Det var ju lite rolig humor det där, påminner om när Seth MCcfarlane gjorde samma sak på ett avsnitt av Family Guy.
Redan förbokat sen långt tillbaka, kanske blir min personliga Mists of Pandaria dödare.

Medlem

Hehe jag gillar Jake Solomon, har sett rätt många intervjuer (och paneler) med honom och han är alltid lika underhållande att titta på.

Ser fram mot XCOM remaken, den 11e kan inte komma snabbt nog.

Medlem

Hah. Skön video!

Medlem
Medlem

Haha väldigt underhållande. Ser verkligen fram emot att lira XCom!


signatur

Have a good time!

Medlem

"Its like chess with big guns against aliens....Which isnt like chess at all when I think about it"

"You will play for 10 hours and lose this game....That doesnt sound like fun when I say it like that...but it is"

Faktiskt en riktigt rolig reklamfilm, jag gillar den här typen av humor! Hade dock redan bestämt mig för att köpa spelet men bra försök endå


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

quote="Cliffie"]Hehe jag gillar Jake Solomon, har sett rätt många intervjuer (och paneler) med honom och han är alltid lika underhållande att titta på.

Ser fram mot XCOM remaken, den 11e kan inte komma snabbt nog.[/quote]
Du menar den 12'e ? Spelet släpps väl inte förrän den 12'e i europa.[

Medlem

Inte så konstigt, har faktiskt svårt att se att XCOM ska gå hem hos majoriteten av dagens gamers. De har för lite intresse för saker som inte är det senaste fpstramset med ny cool grafik.

Jag har redan förbokat XCOM och längtar ivrigt, hade han försökt sälja det till mig tidigare så hade det gått illa kvickt tills jag kom hem med ett signerat ex.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Jag har redan förhandsbokat spelet till min dator och PS3!

Medlem

You're 18 right?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelade precis demon, blir trevligt detta.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Kändes lite ovant och oväntat att se en spelmakare med såhär skön framtoning. Påminner lite om Tim Schaefer!

Medlem

Om någon har ont om pengar men vill förboka, så har GreenManGaming (ganska säker på att den funkar några dagar till) 25% "Off" på alla titlar inklusive förbokningar med koden: GMG25-EVFWS-4Z4ZN

Jag hade lite småspel som jag tog trade-in på med, så kalaset landade på bara 216kr.

Och de postade på sin blogg att alla får ett gratis ex utav CiV 5 dessutom (steams nya pre-order reward skit)

Så passa på!

Inaktiv
Skrivet av Farris:

Om någon har ont om pengar men vill förboka, så har GreenManGaming (ganska säker på att den funkar några dagar till) 25% "Off" på alla titlar inklusive förbokningar med koden: GMG25-EVFWS-4Z4ZN

Jag hade lite småspel som jag tog trade-in på med, så kalaset landade på bara 216kr.

Och de postade på sin blogg att alla får ett gratis ex utav CiV 5 dessutom (steams nya pre-order reward skit)

Så passa på!

Tack som fan! Betalade cirkus 200 kr istället för 418 kr som steam tar! <3

Medlem
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Farris:

Om någon har ont om pengar men vill förboka, så har GreenManGaming (ganska säker på att den funkar några dagar till) 25% "Off" på alla titlar inklusive förbokningar med koden: GMG25-EVFWS-4Z4ZN

Jag hade lite småspel som jag tog trade-in på med, så kalaset landade på bara 216kr.

Och de postade på sin blogg att alla får ett gratis ex utav CiV 5 dessutom (steams nya pre-order reward skit)

Så passa på!

Tack som fan! Betalade cirkus 200 kr istället för 418 kr som steam tar! &lt;3

Ah härligt att rabatt-koden funkade fortfarande (stod inget slut-datum eller något i deras blog-post)
Ja man får ju exakt samma saker som om man köper det via steam till överpris haha

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kändes lite ovant och oväntat att se en spelmakare med såhär skön framtoning. Påminner lite om Tim Schaefer!

Ja! Fan vad spontan och rolig han är. Man tror ju dom skall snubbla på sina skosnören osv! Tji fick våra fördommar!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Haha... Green Man Gaming har nu gjort så koden inte gäller för just XCOM och istället ger 10% förköpsrabatt.
Slutdatum för koden är 8:e oktober.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Det där funkade bra. Har inte brytt mig om spelet. Kollade videon och blev intresserad. Kollade en intervju:
http://www.youtube.com/watch?v=NToJVC9G0oM&feature=related

Spelet är beställt.

Medlem
Skrivet av Sahsoka:

Haha... Green Man Gaming har nu gjort så koden inte gäller för just XCOM och istället ger 10% förköpsrabatt.
Slutdatum för koden är 8:e oktober.

Fungerade för mig nyss... 225 spänn.

Medlem
Skrivet av Kasak:

quote="Cliffie"]Hehe jag gillar Jake Solomon, har sett rätt många intervjuer (och paneler) med honom och han är alltid lika underhållande att titta på.

Ser fram mot XCOM remaken, den 11e kan inte komma snabbt nog.

Du menar den 12&#039;e ? Spelet släpps väl inte förrän den 12&#039;e i europa.[[/quote]

Från store.steampowered.com "Release Date: 11 Oct 2012"

Testpilot

Diggar då de kan driva lite med sig själva och Jake verkar vara en skön kille , kolla in lite fler videos så märker ni att de har jäkligt roligt varje gång de pushar spelet eller kör en livesession.

Medlem

Jag hade struntat i vem som försöker sälja spelet och ryckt det ur handen och kastat pengarna på honom innan han ens hunnit börja prata!!!!

Medlem

Xcom: Enemy Unknown närmar sig med stormsteg och lustigt nog försökte spelets huvuddesigner Jake Solomon, utan att berätta vem han var (är han död?), sälja spelet i diverse spelaffärer.

Xcom: Enemy Unknown närmar sig med stormsteg och lustigt nog försökte spelets huvuddesigner Jake Solomon sälja spelet i diverse spelaffärer, utan att berätta vem han är.

Men jag antar att språk, stavning och böcker inte ligger så värst högt på listorna längre, när det finns surfplattor och google


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Sahsoka:

Haha... Green Man Gaming har nu gjort så koden inte gäller för just XCOM och istället ger 10% förköpsrabatt.
Slutdatum för koden är 8:e oktober.

Hrm verkar funka fortfarande även fast den lilla "bannern" på sidan säger "excludes XCOM"

Med koden så gck det från 44.99 $ till 33.75 $.

Prova igen och se om det funkar?

Och 10% förköpsrabat har de haft länge:P (därav 44.99$ utan någon rabatt kod )

Medlem

"Excludes XCOM (NA)" vilket borde syfta på North America.

Men skulle rekommendera att köpa det innan det gäller för alla regioner.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Inte så konstigt, har faktiskt svårt att se att XCOM ska gå hem hos majoriteten av dagens gamers. De har för lite intresse för saker som inte är det senaste fpstramset med ny cool grafik.

Jag har redan förbokat XCOM och längtar ivrigt, hade han försökt sälja det till mig tidigare så hade det gått illa kvickt tills jag kom hem med ett signerat ex.

Nja har varit top 3 på steam best seller rätt länge nu, och där räknas inte green man gaming in. Så finns ju helt klart en marknad.

Medlem

Störtskön! Eftersom jag spelade det första en gång i tiden så är det väl rimligt att pröva på detta åbäket också.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av PcKaffe:

Inte så konstigt, har faktiskt svårt att se att XCOM ska gå hem hos majoriteten av dagens gamers. De har för lite intresse för saker som inte är det senaste fpstramset med ny cool grafik.

Jag har redan förbokat XCOM och längtar ivrigt, hade han försökt sälja det till mig tidigare så hade det gått illa kvickt tills jag kom hem med ett signerat ex.

Nja har varit top 3 på steam best seller rätt länge nu, och där räknas inte green man gaming in. Så finns ju helt klart en marknad.

Klart det finns en marknad, men hur stor del av den marknaden är den typiska gamern som går till butiker och rotar i lådor? Är mest det jag menar. Jag menar FTL låg ju 1a som bestseller på steam ett tag och det om något är ju ett väldigt målgruppsinriktat spel för hardcore nördar.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Blev skraj när han gick runt med ett xbox fodral. Jag lirade enemy unknown och terror from the deep i min barndom och inte fan var det på konsoll.

12
Skriv svar