League of Legends spelas mest av alla

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om de har så pass många spelare hur kan deras turnering som var nyss vara så otroligt himla dålig? Fusk, solen i ögonen, 8 timmar delay, m.m
Inte direkt så bra nej.

LoL kommer alltid vara en sämre version av DotA enligt mig.

en stor anledningar är att man måste köpa hjältar i LoL, vilket gör spelet otroligt sämre och mer ojämnt.

En annan anledning är nog att DotA2 har LAN, bra tittarklient, replays m.m

Dock måste jag påpeka att spelet har ett progress system vilket folk tydligen älskar otroligt mycket nuförtiden T.ex. Cod, BF3. Visst de är FPS men det gör inte sakn annorlunda.

Tro det eller ej men folk gillar faktiskt att få saker upplåsta steg efter steg och det är inte bara heroes heller

Inaktiv

LoL är så populärt för att det inriktar sig på "casual" spelarna. Jag vet till och med tjejer från skolan som spelar LoL. Hela spelet är väldigt simplifierat och det är antagligen därför det är så stort. Sen att det är gratis och har funnits i 3 år har nog också något att göra med det.
Det progress system som finns i LoL är ju ren skit och gör spelet obalanserat.
Sen att Riot har lite småfula affärsmetoder ogillar jag också. Som att varje gång de släpper en ny hjälte gör de den löjligt bra för att så många som möjligt ska köpa den innan de nerfar hjälten igen.

Medlem

Mycket roligt spel synd bara att communityn är fuckad pga alla whiners/flamers, inte ofta man träffar ett skönt lag eller motståndare, usch "NO GANK LOL?!?!! REPORT"

Medlem
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Pinsamt. På vilket sätt är "creepdenying" avancerat? Uppenbar trollpost.

Skrivet av anon_80744:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Du baserar din åsikt på något som du har bara hört rykten om. Wut.

Medlem

Det spelas alltså 3805 år av tid per månad...
Sorgligt när man vet att minst 20% av den tiden används för att skriva hat-meddelanden mellan spelare.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Spelar, fast aldrig ensam. (Oftast 4~5 stycken i en grupp)

Och jo, communityn är HEMSK men från min uppfattning så har den varit som värst innan man har ca 1000+ wins, och när man inte kör Draft. Blind pick så är folk riktigt oerfarna och ovilliga att spela som ett team... och som sagt, innan man har en jävla massa wins så tycks man gruppas med idioter.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Pinsamt. På vilket sätt är "creepdenying" avancerat? Uppenbar trollpost.

Skrivet av FilleLunkan:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Du baserar din åsikt på något som du har bara hört rykten om. Wut.

För det första. Ja, creepdenying kan vara ganska avancerat om man ska göra det bra. Alltså genom att denia större delar av en creepwave. För det andra, det handlar ju om mer än bara creepdenying, vilket jag ger ett exempel av tidigare.

Andra exempel kan ju t.ex. vara att creeps och torn tål ofantligt lite i LoL, raxes revivas efter en stund, gratis tp till basen. Sen så uppfattar jag det när jag spelar, att man regeneratar hp/mana mycket snabbare i LoL, men det vet jag inte om det faktiskt är så.

Jag kan ju även nämna att dessa exempel inte gör spelet dåligt enligt mig. Jag tycker faktiskt LoL är ett roligt spel och jag är till störra del en Dota spelare.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Pinsamt. På vilket sätt är "creepdenying" avancerat? Uppenbar trollpost.

Skrivet av FilleLunkan:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Du baserar din åsikt på något som du har bara hört rykten om. Wut.

För det första. Ja, creepdenying kan vara ganska avancerat om man ska göra det bra. Alltså genom att denia större delar av en creepwave. För det andra, det handlar ju om mer än bara creepdenying, vilket jag ger ett exempel av tidigare.

Andra exempel kan ju t.ex. vara att creeps och torn tål ofantligt lite i LoL, raxes revivas efter en stund, gratis tp till basen. Sen så uppfattar jag det när jag spelar, att man regeneratar hp/mana mycket snabbare i LoL, men det vet jag inte om det faktiskt är så.

Jag kan ju även nämna att dessa exempel inte gör spelet dåligt enligt mig. Jag tycker faktiskt LoL är ett roligt spel och jag är till störra del en Dota spelare.

Precis, torn dör snabbare(dock skadar mer), ingen creep-denying, och är nog mer passivt än DotA 2 men detta enligt mig gör inget annat än öppnar upp till andra taktiker. Man får spela spelen helt olika. Samma med ens mana osv, eller vilken resurs sin champion nu använder sig utav. Spelen är så pass olika designade att det går seriöst inte jämföra dom 1:1...

Om du spelar LoL på samma sätt som du gör i DotA 2 fungerar det inte, och vice versa. Man får anpassa sig enligt hur spelet är designat, och sen ta det man själv föredrar. Jag tycker om båda.

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av HerrB:
Skrivet av Aresz:

För övrigt så är jag imponerad övet att det går så bra för LoL, för om jag fattat det rätt så är denna typen av spel (DOTA kloner) ganska så krävande, man ska veta svagheter och styrkor för alla hjältar, och hur många är det nu? 50-100st? Dvs inte alls casual men samtidigt en av de riktigt stora spelen som tilltalar en stor massa?

Du har helt rätt i att dota-kloner vanligtvis är krävande, men så är inte fallet för LoL, det är ett kraftigt simplifierat spel där många avancerade moment är borttagna för att göra spelet mer casual-vänligt. Det är mycket mer förlåtande än DOTA eller HoN är.

Pinsamt. På vilket sätt är "creepdenying" avancerat? Uppenbar trollpost.

se det så här i stället. DotA & HoN har denying vilket skapar en extra möjlighet för bra spelare att ta hand om just bara creeps med att lyckas döda sina egna creeps så blir motståndaren sämre detta funkar ochså som ett försvar mot folk som harrasar någolunda.
i LoL så kan du inte detta och då är det bara harass som gäller och enda försvaret är en bättre harass.
DotA & HoN har även creep stacking som tillåter en att bunka upp flera st spawns med fienderna i skogen för att förbätra sin farm.
dom har även creep pulls för att ge sig en bättre fördel på side lanens detta kan även fienderna utnytja med att creeppulla motståndarens creeps för att få "fri spel" mot fiendens torn.
dessa saker brukar man säga är mer avancerade funktioner som LoL inte har.
sen är det så klart flera andra saker som spelet inte har så som olika fördelar & naktelar beroande vilken "höjd" man står på, runor, gold loss on death, placera wards på klippor etc.

DotA & HoN saknar vissa saker från LoL ochså så som ability power, sommoner spels, masterys och power upps creeps (de starka creepsen i skogen som man får powers från om man dödar)

rätta mig om fler saker som txt LoL har som inte DotA & HoN har och vise värsa.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Gillette:

LoL är så populärt för att det inriktar sig på "casual" spelarna. Jag vet till och med tjejer från skolan som spelar LoL. Hela spelet är väldigt simplifierat och det är antagligen därför det är så stort. Sen att det är gratis och har funnits i 3 år har nog också något att göra med det.
Det progress system som finns i LoL är ju ren skit och gör spelet obalanserat.
Sen att Riot har lite småfula affärsmetoder ogillar jag också. Som att varje gång de släpper en ny hjälte gör de den löjligt bra för att så många som möjligt ska köpa den innan de nerfar hjälten igen.

är du på riktigt ? hoppas ingen tar det där inlägget seriöst


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Gillette:

LoL är så populärt för att det inriktar sig på "casual" spelarna. Jag vet till och med tjejer från skolan som spelar LoL. Hela spelet är väldigt simplifierat och det är antagligen därför det är så stort. Sen att det är gratis och har funnits i 3 år har nog också något att göra med det.
Det progress system som finns i LoL är ju ren skit och gör spelet obalanserat.
Sen att Riot har lite småfula affärsmetoder ogillar jag också. Som att varje gång de släpper en ny hjälte gör de den löjligt bra för att så många som möjligt ska köpa den innan de nerfar hjälten igen.

är du på riktigt ? hoppas ingen tar det där inlägget seriöst

Så kan man nog se på nästan alla spel... jag känner fler tjejer än killar som spelar, och stor del av de spelar t.om CS1.6... innebär detta att 1.6 är casual?

League of Legends har säkerligen en mängd Casuals, men det betyder ju inte att det är ett casual spel. World Championships och alla dessa tournaments de håller i är knappast 'casual' inriktade... Du väljer själv vilken nivå du vill spela på. Vill du vara casual eller vill du "go all in"?

(Kan tillägga att samma tjejer jag syftade på föredrar DotA 2 över LoL. Det säger 'ingenting' om vilka de är, eller vilken grupp spelet passar som bäst... det är en smaksak)

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Gillette:

LoL är så populärt för att det inriktar sig på "casual" spelarna. Jag vet till och med tjejer från skolan som spelar LoL. Hela spelet är väldigt simplifierat och det är antagligen därför det är så stort. Sen att det är gratis och har funnits i 3 år har nog också något att göra med det.
Det progress system som finns i LoL är ju ren skit och gör spelet obalanserat.
Sen att Riot har lite småfula affärsmetoder ogillar jag också. Som att varje gång de släpper en ny hjälte gör de den löjligt bra för att så många som möjligt ska köpa den innan de nerfar hjälten igen.

är du på riktigt ? hoppas ingen tar det där inlägget seriöst

stor del av vad han säger stämmer, dock att dom släpper hjälte op med vilje för folk ska köpa den är ju ren bullshit.

Mer att dom inte vet vad balanserat är, spelet är ett casual spel mw3 är casual spel folk kan inte hantera att vara dåliga vid början i dagens gamers vilket är sad. bevisar även hur lata dagens ungdom är

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Gillette:

LoL är så populärt för att det inriktar sig på "casual" spelarna. Jag vet till och med tjejer från skolan som spelar LoL. Hela spelet är väldigt simplifierat och det är antagligen därför det är så stort. Sen att det är gratis och har funnits i 3 år har nog också något att göra med det.
Det progress system som finns i LoL är ju ren skit och gör spelet obalanserat.
Sen att Riot har lite småfula affärsmetoder ogillar jag också. Som att varje gång de släpper en ny hjälte gör de den löjligt bra för att så många som möjligt ska köpa den innan de nerfar hjälten igen.

är du på riktigt ? hoppas ingen tar det där inlägget seriöst

Så kan man nog se på nästan alla spel... jag känner fler tjejer än killar som spelar, och stor del av de spelar t.om CS1.6... innebär detta att 1.6 är casual?

League of Legends har säkerligen en mängd Casuals, men det betyder ju inte att det är ett casual spel. World Championships och alla dessa tournaments de håller i är knappast 'casual' inriktade... Du väljer själv vilken nivå du vill spela på. Vill du vara casual eller vill du "go all in"?

(Kan tillägga att samma tjejer jag syftade på föredrar DotA 2 över LoL. Det säger 'ingenting' om vilka de är, eller vilken grupp spelet passar som bäst... det är en smaksak)

Luciphear.... du är en väldigt klok människa


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av anon_80744:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Det är därflör Dota 2 är en guldgruva för Valve. Se, de behöver inte tjäna några pengar på Dota 2 i sig självt. Och om vi ska se det objektivt, ytterst få företag hade kunnat genomföra den marknadsmodellen som Dota 2 har och hålla sig flytande. Faktum är att Valve är i en sådan unik position att det knappt är något annat företag som hade kunnat göra ett spel, utgå ifrån att gå med förlust med spelet i sig men samtidigt tjäna miljoner.
Jag tror de vill åt alla Dota-spelare och speciellt de i öst. Få dem på steam, ett antal kommer förmodligen börja köpa spel på steam, valve får sin andel och pengarna rullar in. Genialiskt.

Riot gjorde en hel del missar med turnering. Men deras misstag till trots anser jag de rätade upp situationen väldigt väl. Jag gillar Riots interaktion på deras forum.

Tar de lärdom ifrån det här så tror jag nog att LoL kan bli en e-sport i ordets rätta bemärkelse. Som sagt tittarna är där, 500 000 som tittar live via streaming är ingen liten siffra.

Förresten har Dota 2 lagt in någon form av surrender vote system än? Det är det enda som hindrar mig från att spela för tillfället (Känner inte för att lägga ut 45 minuter på en match man garanterat inte kan vinna bara för att motståndarna ska leka med en så länge som möjligt)

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av FilleLunkan:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Det är därflör Dota 2 är en guldgruva för Valve. Se, de behöver inte tjäna några pengar på Dota 2 i sig självt. Och om vi ska se det objektivt, ytterst få företag hade kunnat genomföra den marknadsmodellen som Dota 2 har och hålla sig flytande. Faktum är att Valve är i en sådan unik position att det knappt är något annat företag som hade kunnat göra ett spel, utgå ifrån att gå med förlust med spelet i sig men samtidigt tjäna miljoner.
Jag tror de vill åt alla Dota-spelare och speciellt de i öst. Få dem på steam, ett antal kommer förmodligen börja köpa spel på steam, valve får sin andel och pengarna rullar in. Genialiskt.

Riot gjorde en hel del missar med turnering. Men deras misstag till trots anser jag de rätade upp situationen väldigt väl. Jag gillar Riots interaktion på deras forum.

Tar de lärdom ifrån det här så tror jag nog att LoL kan bli en e-sport i ordets rätta bemärkelse. Som sagt tittarna är där, 500 000 som tittar live via streaming är ingen liten siffra.

Förresten har Dota 2 lagt in någon form av surrender vote system än? Det är det enda som hindrar mig från att spela för tillfället (Känner inte för att lägga ut 45 minuter på en match man garanterat inte kan vinna bara för att motståndarna ska leka med en så länge som möjligt)

lol är fortfarande inget esportspel, man tävlar i det det fyller dom kriterierna för esportspel,men ingen skillcap i spelet vilket ej fyller det som ett esportspel, det är ett skitbra spel och jag säger inte vad folk ska tycka om att spela eller inte.

Alla som spelar lol i toppscenen är misslyckade hon/dota spelare fyi.
men iaf det är ett bra casual spel och kommer vara ett casualspel tills dom gör något dramatiskt som gör att det är en skillcurve i det, och det skulle dom aldrig göra för då förlorar dom jättemånga spelare.

Pga av just anledningen noobs dras till noob spel och det finns fler dåliga spelare än bra spelare,dock finns det dom dåliga som vill bli bra och spelar dota/hon givetvis.

Men i grund och botten är mängden samma skrott. som inte har någon aning om vad esport eller tävlat i lan samanghang i seriösa spel för fem öre.

och har även lirat med duktiga LoL spelare dota som är ur usla, men roliga är jag kan lira minst lika bra som dom i lol?

Säger en bra del eller jag kanske är ett underbarn?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Alla som spelar lol i toppscenen är misslyckade hon/dota spelare fyi.

Det enda jag får här är flashbacks från när jag var ung och alla som spelade hockey i fyran påstod att alla som spelar innebandy är misslyckade hockey spelare

Inaktiv

De som gnäller om en "concede" knapp är de LoL och HoN noobs som ger upp om det går dåligt i början. Vet inte hur många games jag kört där man fått smisk ett bra tag och sen på något vänster lyckas vända med hjälp utav en teamfight. Sådana matcher är förbaskat roliga och köra. Det är också dem som gör att "concede" knappar inte är något jag vill ha i Dota 2.

Inaktiv
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av FilleLunkan:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Det är därflör Dota 2 är en guldgruva för Valve. Se, de behöver inte tjäna några pengar på Dota 2 i sig självt. Och om vi ska se det objektivt, ytterst få företag hade kunnat genomföra den marknadsmodellen som Dota 2 har och hålla sig flytande. Faktum är att Valve är i en sådan unik position att det knappt är något annat företag som hade kunnat göra ett spel, utgå ifrån att gå med förlust med spelet i sig men samtidigt tjäna miljoner.
Jag tror de vill åt alla Dota-spelare och speciellt de i öst. Få dem på steam, ett antal kommer förmodligen börja köpa spel på steam, valve får sin andel och pengarna rullar in. Genialiskt.

Riot gjorde en hel del missar med turnering. Men deras misstag till trots anser jag de rätade upp situationen väldigt väl. Jag gillar Riots interaktion på deras forum.

Tar de lärdom ifrån det här så tror jag nog att LoL kan bli en e-sport i ordets rätta bemärkelse. Som sagt tittarna är där, 500 000 som tittar live via streaming är ingen liten siffra.

Förresten har Dota 2 lagt in någon form av surrender vote system än? Det är det enda som hindrar mig från att spela för tillfället (Känner inte för att lägga ut 45 minuter på en match man garanterat inte kan vinna bara för att motståndarna ska leka med en så länge som möjligt)

Ja, valve har en annan filosofi när det gäller att tjäna pengar och vad som gör ett bra spel.

Vad gäller Riot så verkar de vara ganska aktiva med communityn och försöker rätta till så gott de kan och fortsätta förbättra sitt spel. Inför deras turnering tror jag de tog lite vatten över huvudet och bara försökte ha en så stor prispool som möjligt. Jag tror ändå att konkurrens är bra för alla dota-liknande spelen och kan få företagen att bättra på sina spel och implementera nya funktioner.

Surrender vote finns inte än, på både gott och ont. Vissa gånger vet man ju att det är över när de hoppar på en i fontänen men andra gånger har man gjort riktigt fina comebacks.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av FilleLunkan:

Ville bara säga att Dota 1 är fortfarande ett av de mest spelade spelen i världen, speciellt i Kina men också i europa och andra delar av asien.

Problemet när man räknar siffrorna är att det spelas över olika klienter, t ex Garena, Battlenet med flera.

Tror därför att när Valve har fixat så att sina servrar kan stödja så många spelare att Dota 2 kan bli riktigt stort, med tanke på att det också är free-to-play men med en, i min mening, överlägsen affärsmodell och bättre klient & funktioner.

Jag har inte något emot LoL särskilt, men Riot har jag börjat ogilla starkt. Valves The International 2 var helt felfritt skött jämfört med LoLs VM som hålls nu, där det märks att Riot inte har fokus på e-sports utan att göra en show; eventet var utomhus så spelarna hade sol i ögonen och kunde inte starta i tid, skärmkonstruktionen var gjord så att spelarna jättelätt kunde fuska genom att se minimapen, de hade inga soundproof booths, utan spelarna kunde se och ibland höra publiken. Det värsta var dock att de inte använde Lan eller save-states, som andra spel har haft sen länge, och spelen på tredje dagen kraschade flera gånger och efter över 7 timmars väntande fick de om senareläggas. Jag förstår inte hur man ska ta LoL som en seriös esport.

Vad som är roligast får ju var o en avgöra, och ingen hindrar en från att spela båda men som esport tycker jag inte LoL har vad som krävs just nu, förutom tittarsiffror.

Det är därflör Dota 2 är en guldgruva för Valve. Se, de behöver inte tjäna några pengar på Dota 2 i sig självt. Och om vi ska se det objektivt, ytterst få företag hade kunnat genomföra den marknadsmodellen som Dota 2 har och hålla sig flytande. Faktum är att Valve är i en sådan unik position att det knappt är något annat företag som hade kunnat göra ett spel, utgå ifrån att gå med förlust med spelet i sig men samtidigt tjäna miljoner.
Jag tror de vill åt alla Dota-spelare och speciellt de i öst. Få dem på steam, ett antal kommer förmodligen börja köpa spel på steam, valve får sin andel och pengarna rullar in. Genialiskt.

Riot gjorde en hel del missar med turnering. Men deras misstag till trots anser jag de rätade upp situationen väldigt väl. Jag gillar Riots interaktion på deras forum.

Tar de lärdom ifrån det här så tror jag nog att LoL kan bli en e-sport i ordets rätta bemärkelse. Som sagt tittarna är där, 500 000 som tittar live via streaming är ingen liten siffra.

Förresten har Dota 2 lagt in någon form av surrender vote system än? Det är det enda som hindrar mig från att spela för tillfället (Känner inte för att lägga ut 45 minuter på en match man garanterat inte kan vinna bara för att motståndarna ska leka med en så länge som möjligt)

lol är fortfarande inget esportspel, man tävlar i det det fyller dom kriterierna för esportspel,men ingen skillcap i spelet vilket ej fyller det som ett esportspel, det är ett skitbra spel och jag säger inte vad folk ska tycka om att spela eller inte.

Alla som spelar lol i toppscenen är misslyckade hon/dota spelare fyi.
men iaf det är ett bra casual spel och kommer vara ett casualspel tills dom gör något dramatiskt som gör att det är en skillcurve i det, och det skulle dom aldrig göra för då förlorar dom jättemånga spelare.

Pga av just anledningen noobs dras till noob spel och det finns fler dåliga spelare än bra spelare,dock finns det dom dåliga som vill bli bra och spelar dota/hon givetvis.

Men i grund och botten är mängden samma skrott. som inte har någon aning om vad esport eller tävlat i lan samanghang i seriösa spel för fem öre.

och har även lirat med duktiga LoL spelare dota som är ur usla, men roliga är jag kan lira minst lika bra som dom i lol?

Säger en bra del eller jag kanske är ett underbarn?

var nog det dummaste svar jag någonsin läst FuzioN . Bara det faktum att du prisar dig själv är ju bara sorgligt x). suck...

Medlem

Lol är Lätt det bästa esportsgejmet ever tillsammans med SC2.
Har lirat en vecka drygt och är fast:) 35 millioner användare kan inte ha fel LOL är fantastiskt. För er som inte vet vad LOL är för spel så kan man sammanfatta det likt Diablo-PVP. Inga jämförelser i övrigt! Spelet är ett rent pvp spel och man kastas in i striden direkt. Välj en av massvis av hjältar (champions).

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Om de har så pass många spelare hur kan deras turnering som var nyss vara så otroligt himla dålig? Fusk, solen i ögonen, 8 timmar delay, m.m
Inte direkt så bra nej.

LoL kommer alltid vara en sämre version av DotA enligt mig.

en stor anledningar är att man måste köpa hjältar i LoL, vilket gör spelet otroligt sämre och mer ojämnt.

En annan anledning är nog att DotA2 har LAN, bra tittarklient, replays m.m

LOL:s turneringar är bättre än många andra idag. Ett spel kan aldrig bli 100 % jämt.. kommer alltid att finnas för och nackdelar. Hade alla haft tillgång till alla hjältar direkt hade alla spelare generellt varit sämre eftersom man måste lära sig och bli bra med ett antal få.

I slutändan handlar det inte om balans utan om teamplay. Du kan ha världens "OP" lag men ändå förlora. Du verkar vara ute och cykla som vanligt.

"bra tittarklient, replays m.m" Kolla in Lol vettja.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Om de har så pass många spelare hur kan deras turnering som var nyss vara så otroligt himla dålig? Fusk, solen i ögonen, 8 timmar delay, m.m
Inte direkt så bra nej.

LoL kommer alltid vara en sämre version av DotA enligt mig.

en stor anledningar är att man måste köpa hjältar i LoL, vilket gör spelet otroligt sämre och mer ojämnt.

En annan anledning är nog att DotA2 har LAN, bra tittarklient, replays m.m

LOL:s turneringar är bättre än många andra idag. Ett spel kan aldrig bli 100 % jämt.. kommer alltid att finnas för och nackdelar. Hade alla haft tillgång till alla hjältar direkt hade alla spelare generellt varit sämre eftersom man måste lära sig och bli bra med ett antal få.

I slutändan handlar det inte om balans utan om teamplay. Du kan ha världens "OP" lag men ändå förlora. Du verkar vara ute och cykla som vanligt.

"bra tittarklient, replays m.m" Kolla in Lol vettja.

LoL's spectatormode är fantastiskt.
De behöver fortfarande fixa replays dock. Men det kommer väl.
Lyssnade på en interview nyss med Brandon Beck aka Ryze som sa att de designade allt för att hålla max 20k concurrent spelare, vilket var vad de trodde de skulle nå haha

Medlem
Skrivet av showerguy:

Du verkar vara ute och cykla som vanligt.

Du flydde den andra tråden när bevisen låg framför näsan på dig, om det är någon som cyklar här så är det du som cyklar ifrån trådar.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

lol är fortfarande inget esportspel, man tävlar i det det fyller dom kriterierna för esportspel,men ingen skillcap i spelet vilket ej fyller det som ett esportspel, det är ett skitbra spel och jag säger inte vad folk ska tycka om att spela eller inte.

Alla som spelar lol i toppscenen är misslyckade hon/dota spelare fyi.
men iaf det är ett bra casual spel och kommer vara ett casualspel tills dom gör något dramatiskt som gör att det är en skillcurve i det, och det skulle dom aldrig göra för då förlorar dom jättemånga spelare.

Pga av just anledningen noobs dras till noob spel och det finns fler dåliga spelare än bra spelare,dock finns det dom dåliga som vill bli bra och spelar dota/hon givetvis.

Men i grund och botten är mängden samma skrott. som inte har någon aning om vad esport eller tävlat i lan samanghang i seriösa spel för fem öre.

och har även lirat med duktiga LoL spelare dota som är ur usla, men roliga är jag kan lira minst lika bra som dom i lol?

Säger en bra del eller jag kanske är ett underbarn?

Då borde väl vi alla gå tillbaka till broodwar igen. För det finns inget spel idag som är lika svårt och har lika hög skillcap som bw och således skulle man kunna påstå att inget annat än just bw är ett esport-spel om man följer ditt resonemang.

12
Skriv svar