Ubisoft DRM-tabbar sig igen

Robot
Ubisoft DRM-tabbar sig igen

Musikspelet Rocksmith såldes utan aktiveringsnycklar, vilket gör det lite problematiskt att spela.

#ubisoft, #rocksmith


Medlem
Ubisoft DRM-tabbar sig igen

Här får ni en kod så att ni får saker i spelet utan att behöva spela spelet. Den ser också till att alla banorna är avklarade och du har 15 personliga rekord, allt utan att ens ha startat skiten... erhm, spelet.

Grattis, nu kan du lägga det i hyllan och gå till nästa titel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Utan att ha spelat: Är det inte lite meningslöst att ens spela det om man får en kod som låser upp innehåll som man annars måste spela sig till? Låter lite som att man får en kod för att snabbt klara ut spelet och slippa spela det.

musse1:
Sluta larva dig, du vet mycket väl att det inte går att applicera grundläggande logik på spelare eller spelbranschen.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

musse1:
Sluta larva dig, du vet mycket väl att det inte går att applicera grundläggande logik på spelare eller spelbranschen.

Ubisoft i ett nötskal.. och ni försvarar dem!? haha

Medlem

Hahaha!


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Sebastian Lind:

musse1:
Sluta larva dig, du vet mycket väl att det inte går att applicera grundläggande logik på spelare eller spelbranschen.

Ubisoft i ett nötskal.. och ni försvarar dem!? haha

Alla utgivare i ett nötskal. Vad är meningen med att spela om allt redan finns :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Alltid Ubisoft o deras DRM...

<3 UbiSoft

Alla kan göra fel, men UbiSoft gör för många fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Rzrtrek:
Va? Läs igen. Jag försvarar ingen. (av någon anledning kan jag inte citera på datorn jag använder just nu, argh)

Medlem

Skräpig kompensation, de borde lätt få första DLC'n gratis.

Inaktiv

dom borde delat ut snygga gothbrudar som kompensation, som dom i sin tur kunde gett mig ..

Medlem

UbiSoft. Spelvärldens pajasföretag.
Är rent ut sagt otroligt att dom inte kursat för länge sedan. Hur många kunder har dom kvar? Tre stycken? Slår vad om att alla tre sitter där med sin dator-banjo och svär över DRMs.

Medlem

Jag minns när jag fick Return of Castle Wolfenstein i 11-års present. Idioterna hade glömt att packa en manual så jag satt utan cd-nyckel. Fast ett snabbt samtal till en klasskompis som hade bredband fixade problemet rätt fort


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sånt här är riktigt irriterande.

Jag minns när jag fick Return to Castle Wolfenstein i 11-års present och idioterna hade glömt att packa med en manual, så jag satt där utan cd-nyckel när jag skulle installera spelet. Fast ett snabbt samtal till en klasskompis som hade bredband (vilket var sällsynt i min stad på den tiden^^) så löste sig problemet väldigt fort


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Idono:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Sebastian Lind:

musse1:
Sluta larva dig, du vet mycket väl att det inte går att applicera grundläggande logik på spelare eller spelbranschen.

Ubisoft i ett nötskal.. och ni försvarar dem!? haha

Alla utgivare i ett nötskal. Vad är meningen med att spela om allt redan finns :/

Kan hålla med där.. delvis.

Skrivet av Sebastian Lind:

Rzrtrek:
Va? Läs igen. Jag försvarar ingen. (av någon anledning kan jag inte citera på datorn jag använder just nu, argh)

okee tack för ditt svar!

Medlem

Jag hade förmodligen varit glad att slippa låsa upp saker.
Förmodligen den enda på den häe jorden som inte finner nöje i att låsa upp massa saker i spel utan hellre vill ha allt från början.

Medlem

Det rör sig inte om deras DRM ju utan om avsaknad av aktiveringenskoden för Steam? Som så många andra spel?

Och det man får för kompensationen är några minigames upplåsta, INTE spelade det får man fortfarande göra själv. Och det rör ju inte låtarna i sig, utan enbart att man får tillgång till några minispel i förtid.

Ska inte överdriva det hela.

Medlem

Varför ens ha unlockables i ett spel där poängen är att man ska lära sig spela gitarr? Dom har till och med liv i practice mode, så failar man några gånger kastar den ut dig ur sessionen.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Varför ens ha unlockables i ett spel där poängen är att man ska lära sig spela gitarr? Dom har till och med liv i practice mode, så failar man några gånger kastar den ut dig ur sessionen.

Det rör sig om minispel, dvs arkadspel som kan kör med gitarren. Kul när man vill ta en paus från gitarrskolan, det är allt

Medlem

Naajjz!! Man lär sig ju spela gitarr jätte bra på det här sättet :P:)
Men dålig timing att man ska få red ring of death just nu-.-

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Skräpig kompensation, de borde lätt få första DLC&#039;n gratis.

Bättre än inget?

Vi alla gör misstag!

Medlem

Ubisoft överlag har inte slutat tabbat sig sen Rsv2. Och självklart assasins creed serien

Medlem

Det kändes som en riktig käftsmäll att öppna förpackningen och se att en cdkey lös med sin frånvaro. Hoppa in på forumet och följa anvisningarna till punkt och pricka för att sedan få tillbaka ett mail på vad jag börjar tro är Hollänska wtf ? Slår på en tankning av demot via steam och hoppar in på steams forum för att se folk som väntat i veckor på att få sin cdkey. Facepalm.

Medlem
Skrivet av lostartist:

Det kändes som en riktig käftsmäll att öppna förpackningen och se att en cdkey lös med sin frånvaro. Hoppa in på forumet och följa anvisningarna till punkt och pricka för att sedan få tillbaka ett mail på vad jag börjar tro är Hollänska wtf ? Slår på en tankning av demot via steam och hoppar in på steams forum för att se folk som väntat i veckor på att få sin cdkey. Facepalm.

Väntat i veckor? Spelet har inte varit ute på PC så länge än!

1
Skriv svar