Tjuvar stal pc-versionen av Assassin's Creed III

Medlem
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

eller så har folk extremt dålig dator kunskap för se till att spelet funkar på deras PC det enda negativa med spelet för mig just nu en en struntsak som att när man går i snön så börjar texturerna att "flickering" OM jag kör med Sli igång på mina 2 gtx 580 kort. så fort jag stängde av och satt ena kortet på att bara köra physx så går allt klockrent och jag har konstant 60 fps ändå förutom i "filmer" då det droppas ner till 50 Vsync är igång.''

edit vill också tillägga att maxat är spelet bra mycket"snyggare" på pc, jag tycker faktist att det ser ut som det bör kräva rätt så mycket kraft för driva spelet när man lirar, väldigt CPU krävande är det också för dom som fortfarande sitter på sketen cpu och bara tror att man kan klara sig med att köpa ett fetare gkort.

Jag har nästan 15 års erfarenhet av datorer så om det är något fel på min PC (förra årets high-end komponenter) som kör resten av dagens spel utan problem så skulle jag veta om det. Om du inte förstår varför en konsollport ofta har en stor mängd problem så föreslår jag att du läser på lite.

Kan du berätta dina "förra årets high-end produkter" är du snäll?

Medlem

Taskigt läge för de berörda.

Spelet funkar hur bra som helst på min 2D surround rig. Alla spjäll öppna utan problem i 5760x1200.
Visst, menyerna stinker konsol.

Medlem
Skrivet av Skater93:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

Hur illa är portningen? har blivit lite intresserad av AC nu när trean kom, inte vågat köpa något spel eftersom alla har verkat vara lite halvdanna på portnings fronten.

Portningen är riktigt dålig.

Knappt några alternativ när det kommer till bland annat grafikinställningar och sensitivityinställningar för musen.
Kassa menyer och kassa kontroller i menyerna.
Många grafikbuggar.
Extremt många krascher som jag inte har någon aning om varför de uppstår.
Det känns som om det är en FoV på runt 70 men jag kan ha fel, det känns riktigt jobbigt i alla fall.
Och värst av allt, negativ musacceleration som inte går att stänga av.

Hela spelet känns bara helt fel.

Spelet har inte crashat för mig en enda gång, då beror det nog på mjuk/hårdvara hos dig. Musacc, kan du förebygga med inställningar i windows..
Kassa menyer? Det har väl knappast att göra med någon portning, du kan använda musen eller bordet, precis som i alla andra spel.

Du verkar inte ha så bra koll på det du pratar om så läs på lite och kom tillbaka sen.

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&tbo=d&amp...

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&tbo=d&amp...

Jag ska inte lägga mig i ert flamewar och trololololol men jag kunde inte låta bli att kommentera den här. Lite kul att du länkar till en sida som bevisar att du har fel. Första länken ger dig alla råd för att lösa problemet, hur denne användare aldrig haft problem med det och "it's easy avoidable by..."
Med 15 års erfarenhet av datorer så borde du kunna googla fram någon som stödjer dina argument. Just sayin'
Peace!


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Testpilot

Så det har de nu vanliga felen med multiplattform mao .. mouse-sens , grafikinställningar , menyer som ej pallar med mus osv ...

Man undrar ju vad alla dessa tillverkares betatestare och kvalitetssäkringsfolk pysslar med ? pillar sig i naveln?

Medlem
Skrivet av fzusr:

Varför stjäla fysiska kopior istället för att piratkopiera?
Nä men skämt åsido, väldigt tråkigt när sånt här händer

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Ztreek:

Varför släpptes inte spelet den 14 om de fysiska kopiorna redan var klara då? digitala kopiorna kunde väl ha släppts så fort spelet var färdigställt, men fysiska förstår man ju att det tar några dagar att frakta.

Det står ju att de låg i en lastbil, tycker du att alla som förbokat i hela landet ska masa sig iväg och hämta ut sitt spel i en lastbil som står på något torg i amsterdam? Det tar tid att få ut de fysiska exemplaren till alla olika butiker.

Digitala kopior finns dock inte i en bil... de finns på internet, de kunde lika gärna släppt digitala versionen så fort spelet var klart, skit i fysisk, det är det förgångna.

Skita i fysiska kopior? Vad ska vi samlare göra då? Jag tycker iallafall att det är mycket häftigare med fodral, skiva och manual som gör sig snygg i bokhyllan än filer på hårddisken...

Samlare får väl hålla sig till konsol versionen i så fall? ofta dem som får bättre 'edition' erbjudande ändå.
Eftersom fysiska kopior är det förgångna och det är ett faktum att utgivare vill att folk ska köpa digitalt så borde de i så fall släppa digitala kopior några dagar innan, färre personer köper begagnat i så fall, företagen går plus, sviniga företag som GAME får va de förtjänar.

Medlem

Hahaha, ja för första gången har ju Ubisoft iaf lite riktig statistik på hur många av deras spel som blivit stulna...

Medlem

Fansen rasar och hugger tillbaka med en massa minus-tummar!
Får damp bara jag startar ettan och känner smaken av konsol, riktigt uselt och tror knappas det har blivit bättre, vilket det uppenbarligen inte har.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

Hur illa är portningen? har blivit lite intresserad av AC nu när trean kom, inte vågat köpa något spel eftersom alla har verkat vara lite halvdanna på portnings fronten.

Portningen är riktigt dålig.

Knappt några alternativ när det kommer till bland annat grafikinställningar och sensitivityinställningar för musen.
Kassa menyer och kassa kontroller i menyerna.
Många grafikbuggar.
Extremt många krascher som jag inte har någon aning om varför de uppstår.
Det känns som om det är en FoV på runt 70 men jag kan ha fel, det känns riktigt jobbigt i alla fall.
Och värst av allt, negativ musacceleration som inte går att stänga av.

Hela spelet känns bara helt fel.

Assassin's Creed spelen är bra spel lite platta men underhållande. Dock är de designade för att spelas med en dosa och inte med mus och tangentbord vilket märks väldigt tydligt. Blir riktigt behagligt att lira med en dosa och mumsig grafik på datorn. Så köp adekvat utrustning och njut

Är ju bara FOV som är lite synd att det inte går att ändra på

Medlem
Skrivet av Laurell:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

Hur illa är portningen? har blivit lite intresserad av AC nu när trean kom, inte vågat köpa något spel eftersom alla har verkat vara lite halvdanna på portnings fronten.

Portningen är riktigt dålig.

Knappt några alternativ när det kommer till bland annat grafikinställningar och sensitivityinställningar för musen.
Kassa menyer och kassa kontroller i menyerna.
Många grafikbuggar.
Extremt många krascher som jag inte har någon aning om varför de uppstår.
Det känns som om det är en FoV på runt 70 men jag kan ha fel, det känns riktigt jobbigt i alla fall.
Och värst av allt, negativ musacceleration som inte går att stänga av.

Hela spelet känns bara helt fel.

Assassin's Creed spelen är bra spel lite platta men underhållande. Dock är de designade för att spelas med en dosa och inte med mus och tangentbord vilket märks väldigt tydligt. Blir riktigt behagligt att lira med en dosa och mumsig grafik på datorn. Så köp adekvat utrustning och njut

Är ju bara FOV som är lite synd att det inte går att ändra på

Det går, med 3 skärmar

Medlem
Skrivet av Quicken:

Sorry men den här typen av spel ska spelas med handkontroll och inget annat, mus och tangentbord är för simpelt för ett så här komplext kontrollersystem, ni handikappar er själva.

Mus och tangentbord brukar annars anses vara ett mer avancerat kontrollsystem än vanliga handkontroller, vilka brukar ha cirka 10 knappar. Men visst, lev du vidare i din lilla drömvärld.

Inaktiv

FZ visade en nyhet för ett bra tag sen där de sa att de inte skulle lägga ned någon tid alls för att optimera mus i spelet. Vilket man tydligt har märkt.
Och ang FPS problemen så är det många, väldigt många som har det. Jag med 680 i SLI och folk med 690 i SLI. Så fort man kommer till boston så går fps ner från stabila 120 till 50 fps. Och så är det i hela spelet. Ospelbart!

Men jag har lärt mig efter Silent Hunter 3 att aldrig köpa PC spel som är ifrån Ubisoft! Och det har jag märkt efter den dagen jag köpte Silent Hunter 3 att alla spel de släpper fungerar skit på PC. Köp inte deras skit spel!

Fungerar säkert klockrent på konsol, men jag vill inte att det ska ta en kvart för mig att vända mig om oavsett om det är first person view eller third. Man har mycket mer kontroll med en mus i handen, än att styra skiten med en tumme..

Men folk lär sig tids nog, håll er borta från Ubisoft om ni lirar på PC! Och nej, det kommer inte komma en patch som fixar detta.

Medlem

Själv kommer jag spela som det är tänkt att spela, dvs med gamepad och HMDI till min TV

Medlem
Skrivet av Flying Bacon:
Skrivet av Quicken:

Sorry men den här typen av spel ska spelas med handkontroll och inget annat, mus och tangentbord är för simpelt för ett så här komplext kontrollersystem, ni handikappar er själva.

Mus och tangentbord brukar annars anses vara ett mer avancerat kontrollsystem än vanliga handkontroller, vilka brukar ha cirka 10 knappar. Men visst, lev du vidare i din lilla drömvärld.

Jag sa för den här typen av spel, mus och tangentbord ger dig inga fördelar i just Assassins Creed, troligtvis så gimpar den folks spelupplevelse istället.

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av Flying Bacon:
Skrivet av Quicken:

Sorry men den här typen av spel ska spelas med handkontroll och inget annat, mus och tangentbord är för simpelt för ett så här komplext kontrollersystem, ni handikappar er själva.

Mus och tangentbord brukar annars anses vara ett mer avancerat kontrollsystem än vanliga handkontroller, vilka brukar ha cirka 10 knappar. Men visst, lev du vidare i din lilla drömvärld.

Jag sa för den här typen av spel, mus och tangentbord ger dig inga fördelar i just Assassins Creed, troligtvis så gimpar den folks spelupplevelse istället.

På vilket sätt gimpas spelupplevelsen? Har spelat hela assassins creed serien med både kontroll och tangentbord+mus (när jag inte orkar plugga in kontrollen) och känner inte att det på något sätt blir sämre utan kontroll O_o

Bilspel, sportspel osv ja - kontroller är mycket bättre där IMO. Men assassins creed är ett vanligt tredje persons spel - de har funkat prima med tbord+mus väldigt länge.

Medlem
Skrivet av Brandteb0jj:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

eller så har folk extremt dålig dator kunskap för se till att spelet funkar på deras PC det enda negativa med spelet för mig just nu en en struntsak som att när man går i snön så börjar texturerna att "flickering" OM jag kör med Sli igång på mina 2 gtx 580 kort. så fort jag stängde av och satt ena kortet på att bara köra physx så går allt klockrent och jag har konstant 60 fps ändå förutom i "filmer" då det droppas ner till 50 Vsync är igång.''

edit vill också tillägga att maxat är spelet bra mycket"snyggare" på pc, jag tycker faktist att det ser ut som det bör kräva rätt så mycket kraft för driva spelet när man lirar, väldigt CPU krävande är det också för dom som fortfarande sitter på sketen cpu och bara tror att man kan klara sig med att köpa ett fetare gkort.

Jag har nästan 15 års erfarenhet av datorer så om det är något fel på min PC (förra årets high-end komponenter) som kör resten av dagens spel utan problem så skulle jag veta om det. Om du inte förstår varför en konsollport ofta har en stor mängd problem så föreslår jag att du läser på lite.

Jag gillar att du poängterar i hela två inlägg att du har 15 år erfarenhet av datorer. vadå för erfarenhet frågar jag då?

Spela dataspel gör dig inte bättre på datorer bara så du vet.

Jag har byggt datorer, jag har reparerat datorer och jag har jobbat med att bygga, reparera och felsöka datorer. Jag har läst programmering och skapat diverse program och spel. Jag har använt datorer 5+ timmar om dagen (inte bara för att spela, nej) i nästan 15 år och jag jag läser datornyheter varje dag. Jag är alltså extremt intresserad av datorer.

Varför poängterar jag det här två gånger? Jo, eftersom att folk ofta inte kan någonting om det som de pratar om så får man ofta svar från folk som faktiskt kan något om man visar att man själv har högre kunskap än resten. Tyvärr så verkar den teorin ha blivit motbevisad i denna tråd.

Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

eller så har folk extremt dålig dator kunskap för se till att spelet funkar på deras PC det enda negativa med spelet för mig just nu en en struntsak som att när man går i snön så börjar texturerna att "flickering" OM jag kör med Sli igång på mina 2 gtx 580 kort. så fort jag stängde av och satt ena kortet på att bara köra physx så går allt klockrent och jag har konstant 60 fps ändå förutom i "filmer" då det droppas ner till 50 Vsync är igång.''

edit vill också tillägga att maxat är spelet bra mycket"snyggare" på pc, jag tycker faktist att det ser ut som det bör kräva rätt så mycket kraft för driva spelet när man lirar, väldigt CPU krävande är det också för dom som fortfarande sitter på sketen cpu och bara tror att man kan klara sig med att köpa ett fetare gkort.

Jag har nästan 15 års erfarenhet av datorer så om det är något fel på min PC (förra årets high-end komponenter) som kör resten av dagens spel utan problem så skulle jag veta om det. Om du inte förstår varför en konsollport ofta har en stor mängd problem så föreslår jag att du läser på lite.

Kan du berätta dina "förra årets high-end produkter" är du snäll?

i5 2500K och GTX 580.

Skrivet av nostatement:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

Hur illa är portningen? har blivit lite intresserad av AC nu när trean kom, inte vågat köpa något spel eftersom alla har verkat vara lite halvdanna på portnings fronten.

Portningen är riktigt dålig.

Knappt några alternativ när det kommer till bland annat grafikinställningar och sensitivityinställningar för musen.
Kassa menyer och kassa kontroller i menyerna.
Många grafikbuggar.
Extremt många krascher som jag inte har någon aning om varför de uppstår.
Det känns som om det är en FoV på runt 70 men jag kan ha fel, det känns riktigt jobbigt i alla fall.
Och värst av allt, negativ musacceleration som inte går att stänga av.

Hela spelet känns bara helt fel.

Spelet har inte crashat för mig en enda gång, då beror det nog på mjuk/hårdvara hos dig. Musacc, kan du förebygga med inställningar i windows..
Kassa menyer? Det har väl knappast att göra med någon portning, du kan använda musen eller bordet, precis som i alla andra spel.

Du verkar inte ha så bra koll på det du pratar om så läs på lite och kom tillbaka sen.

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&t...

https://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&t...

Jag ska inte lägga mig i ert flamewar och trololololol men jag kunde inte låta bli att kommentera den här. Lite kul att du länkar till en sida som bevisar att du har fel. Första länken ger dig alla råd för att lösa problemet, hur denne användare aldrig haft problem med det och "it's easy avoidable by..."
Med 15 års erfarenhet av datorer så borde du kunna googla fram någon som stödjer dina argument. Just sayin'
Peace!

Jag länkade till dessa sidor för att visa att problemen är stora och att det är många som upplever dessa.

Skrivet av Laurell:
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

Hur illa är portningen? har blivit lite intresserad av AC nu när trean kom, inte vågat köpa något spel eftersom alla har verkat vara lite halvdanna på portnings fronten.

Portningen är riktigt dålig.

Knappt några alternativ när det kommer till bland annat grafikinställningar och sensitivityinställningar för musen.
Kassa menyer och kassa kontroller i menyerna.
Många grafikbuggar.
Extremt många krascher som jag inte har någon aning om varför de uppstår.
Det känns som om det är en FoV på runt 70 men jag kan ha fel, det känns riktigt jobbigt i alla fall.
Och värst av allt, negativ musacceleration som inte går att stänga av.

Hela spelet känns bara helt fel.

Assassin's Creed spelen är bra spel lite platta men underhållande. Dock är de designade för att spelas med en dosa och inte med mus och tangentbord vilket märks väldigt tydligt. Blir riktigt behagligt att lira med en dosa och mumsig grafik på datorn. Så köp adekvat utrustning och njut

Är ju bara FOV som är lite synd att det inte går att ändra på

Jo, jag vet att de inte är utvecklade för att spela med mus och tangentbord på en dator och att en t.ex Xbox 360 kontroll gör att det fungerar bättre att spela. Jag vill dock inte spela med en konsollkomtroll när jag spelar på PC och jag gillar heller inte att spela på konsoll.

Eftersom att jag insett att folket på FZ endast skriver inlägg för att starta flamewars istället för att växla relevant information om ämnet så orkar jag inte svara på era inlägg något mer. Lycka till med framtida eldkrig!

Medlem

Roligaste tråden jag läst på länge!
Ödmjuka svar, hat, förvirring, kärlek, kunskap(?)..

Att porta spel är inte det lättaste, PC, visst mer kräm, skönt med mus och tb... Neggo: Fler tillverkare av komponenter, stor mängd drivrutiner... Så mycket mer som kan gå fel på en PC än MAC/Konsoll.

Säger bara en sak, kör åtminstone senaste drivrutinerna och rensa bort de gamla KORREKT för att få bästa optimeringen.

Ska tillägga att jag spelar på PC och Xbox 360.. Ser bara spelnjutning med båda...

Medlem
Skrivet av Skater93:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Skater93:

Eftersom att PC versionen av AC3 är en av de sämsta konsollportar som jag någonsin spelat så kan man lungt säga att de inte har gått miste om något i alla fall.

Om de inte bestämmer sig för att släppa en rejäl patch så avråder jag er från att köpa spelet.

eller så har folk extremt dålig dator kunskap för se till att spelet funkar på deras PC det enda negativa med spelet för mig just nu en en struntsak som att när man går i snön så börjar texturerna att "flickering" OM jag kör med Sli igång på mina 2 gtx 580 kort. så fort jag stängde av och satt ena kortet på att bara köra physx så går allt klockrent och jag har konstant 60 fps ändå förutom i "filmer" då det droppas ner till 50 Vsync är igång.''

edit vill också tillägga att maxat är spelet bra mycket"snyggare" på pc, jag tycker faktist att det ser ut som det bör kräva rätt så mycket kraft för driva spelet när man lirar, väldigt CPU krävande är det också för dom som fortfarande sitter på sketen cpu och bara tror att man kan klara sig med att köpa ett fetare gkort.

Jag har nästan 15 års erfarenhet av datorer så om det är något fel på min PC (förra årets high-end komponenter) som kör resten av dagens spel utan problem så skulle jag veta om det. Om du inte förstår varför en konsollport ofta har en stor mängd problem så föreslår jag att du läser på lite.

ja inte vet jag hur mycket du lärt dig under 15 år av dator erfarenhet, men att rekommendera folk att inte köpa AC3 till PC är att ta i, för det är en grym port om någon skulle fråga mig, funderat felfritt genom hela spelet förutom 1 sak och det var att med Sli så börjar snön att "flickering" där det ska vara dx11 tesselation. Förutom det så har allt fungerar klockrent som sagt, och sen så vet jag folk som har jobbat med datorer förr som har så jävla mycket skit på sina datorer så det är skamligt åt det, så att ha "dator" kunskap betyder inte att sin egen dator fungerar som det ska, nu är det kanske helt enkelt så att spelet funkade inge bra på din setup helt enkelt.

Medlem

väldigt sällan folk har problem med FOV i 3rd person spel tycker jag, sure det kanske inte skadar alltid, närmaste jag tänker på är Skyrim som kör båda, men hur som helst. Jag tycker att detta med att när spel kommer som helt enkelt är gjorda för spelas med en kontroller i åtanke, är det då så svårt att bara helt enkelt köpa sig en kontroller så man har till att använda just till spel som dessa.

Darksiders AC serien m.m, visst dom ska gå spela på tbord och mus för självklart så är inte en kontroller standard. Men samtidigt tycker jag att det är inte kontroller som gör vad man spelar på utan mer vilken platform man vill spela på, får mig att tänka på folk som klagar på att dom inte kan spela flyg sims utan att ha en redig joystick, visst det går med tbord men hur bra då igentligen, Vissa spel helt enkelt behöver ett annat sätt att styras på för optimal njutning.

12
Skriv svar