New Super Mario Bros. U

Robot
New Super Mario Bros. U

Ingen är bättre lämpad att sälja Nintendos nya konsol än Nintendos största hjälte. Även om spelnamnet råkar vara ironiskt.

#nintendo, #new-super-mario-bros-u, #new-super-mario-bros, #nintendo-land, #new-super-mario-bros-wii, #super-mario-world, #super-mario-bros, #super-mario-bros-3, #yoshis-island, #super-mario-galaxy


Medlem
New Super Mario Bros. U

Åh längtar till på fredag, hoppas polarna är lediga för då blir det en helkväll med kaotiskt mario

Medlem

Tyckte det var en bra recension. Det är säkert ett jättekul spel, men jag tycker också att Nintendo får anstränga sig lite mer om de vill få mig att köpa deras WiiU direkt. Det känns knas när den största nyheten verkar vara att spelet nu (äntligen) finns i HD. Fyra-spelar-kaos är alltid kul, men jag har både New Mario Bros Wii och Rayman Origins så jag klarar mig utan att köpa en ny konsol för det ett tag till.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Fyra-spelar-kaos är alltid kul.

Fem-spelar-kaos*

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av DarkZide8:

Fyra-spelar-kaos är alltid kul.

Fem-spelar-kaos*

OOOOOOOOOOOOOOOOH! Då hade min storebror också kunnat vara med
Fast han får nog nöja sig med att kolla på ett tag till

Medlem

Ett helt nytt spel, med 100% nya banor och nya förmågor, och ni klagar på att det är för lite nytt. Samtidigt hyllar ni spel som FIFA och NHL, som ser likadana ut varje år, med någon smärre animationsuppdatering och uppdaterade spelarlistor som egentligen borde vara en liten patch men säljs till fullt pris.

Medlem

Same shit different name med andra ord? Och just det ja, HD som verkar vara någon nymodighet.

Edit: Yep, haters gonna hate.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Medlem
Skrivet av Knubbis91:

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Skrivet av Paladia:

Ett helt nytt spel, med 100% nya banor och nya förmågor, och ni klagar på att det är för lite nytt. Samtidigt hyllar ni spel som FIFA och NHL, som ser likadana ut varje år, med någon smärre animationsuppdatering och uppdaterade spelarlistor som egentligen borde vara en liten patch men säljs till fullt pris.

Hur vore det om ni läste recensionen? Man får en känsla av att ni hoppar igenom den, skummar lite hastigt, noterar betyget och sen hänger upp er på det negativa (trots att det tydligt framgår vad som är positivt).

Medlem
Skrivet av Knubbis91:

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Ska understryka att jag inte begär HD på plattan. Var står det? Jag är väldigt tydlig med att komprimeringsartefakterna försämrar bilden, inte ifråga om upplösningen. Jag är också tydlig med att det inte är någon katastrof

Redaktör
Ponny

"It's a me - in HD!"
Den här helgen kommer nog bli väldigt fin.

Men jag längtar samtidigt mycket efter Wii U:s svar på 64- och Galaxy-spelen. Det kan nog bli ännu finare.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Knubbis91:

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Ska understryka att jag inte begär HD på plattan. Var står det? Jag är väldigt tydlig med att komprimeringsartefakterna försämrar bilden, inte ifråga om upplösningen. Jag är också tydlig med att det inte är någon katastrof

Har läst igenom recensionen en gång till nu, och jag kommer fortfarande fram till samma sak.

I recensionen så nämner du olika features i spelet (4-spelare, challenges etc) men du glömmer att skriva om de hjälper eller skjälper spelet. I vissa av dessa stycken läser jag istället "tyvärr" "i alla fall" och "jag saknar.." Jag visste redan att dessa saker fanns i spelet, men är de bra? Jag menar inte att verka elak eller något nu, jag bara säger att jag har svårt att hitta någonting i texten som understryker betyget "bra", och tyckte därför att recensionen var lite luddig, när det mest positiva man kan läsa är "Mario gör alltid underverk" och "man kan inte påstå att det är något fel på formulan i grunden.", men är så fallet i just detta spel?

Medlem

Ska inte någon komma med U2 uppföljarskämten igen? Börjar bli dags, det är ju så kul, originellt och självpåkommet.

Medlem
Skrivet av Knubbis91:
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Knubbis91:

Ni gav spelet betyget bra, men allt jag kan läsa är gnäll på att det är för likt tidigare spel. Texten hänger inte riktigt ihop med det slutgiltiga betyget..

och att det går att fortsätta spela på plattan (tex. i sängen) är ju guld värt, men ni måste tydligen ha HD även på plattan? Vad kan man förvänta sig liksom, bara det går att se något..

Ska understryka att jag inte begär HD på plattan. Var står det? Jag är väldigt tydlig med att komprimeringsartefakterna försämrar bilden, inte ifråga om upplösningen. Jag är också tydlig med att det inte är någon katastrof

Har läst igenom recensionen en gång till nu, och jag kommer fortfarande fram till samma sak.

I recensionen så nämner du olika features i spelet (4-spelare, challenges etc) men du glömmer att skriva om de hjälper eller skjälper spelet. I vissa av dessa stycken läser jag istället "tyvärr" "i alla fall" och "jag saknar.." Jag visste redan att dessa saker fanns i spelet, men är de bra? Jag menar inte att verka elak eller något nu, jag bara säger att jag har svårt att hitta någonting i texten som understryker betyget "bra", och tyckte därför att recensionen var lite luddig, när det mest positiva man kan läsa är "Mario gör alltid underverk" och "man kan inte påstå att det är något fel på formulan i grunden.", men är så fallet i just detta spel?

Nu kanske jag borde låta Victor svara själv men

Han skrev ju att det knuffas och är lika hysteriskt som innan i 4-spelar-läge. Det tycker jag duger som en beskrivning.

Och att det är samma formula som NSMB Wii och NSMB 2 kan vara fel om man redan äger de spelen och inte vill punga 2500 kronor för en ny konsol och spel. Jag vet inte hur du fungerar men jag orkar inte lägga ut pengar på Mario Kart 7 när jag redan har både Double Dash och Mario Kart Wii, då känns det bara som att jag köper samma spel igen...

Medlem

Ser fram emot det här väldigt mycket. Spelar ingen roll om det är som tidigare spel då det är precis så jag vill ha det.

Medlem

välkomna till next gen

Medlem

Inte alls i klass med Rayman Origins, som är det bästa 2d-plattformsliret sedan första NSMB till DS. Men alla "fanboys" lär ju köpa detta oavsett

Galet också att RO har 1080p på de 7 år gamla konsolerna, när detta bara är 720p.

Medlem

Att kritisera ett New Super Mario-spel för att vara för likt de gamla spelen är ungefär lika förutsägbart som att kritisera Final Fight för att sakna variation.

Medlem

Själv fastnade jag aldrig för "New" serien något större, vet inte riktigt vad det är men stör mig lite på kontrollen på något sätt, både på wii och DS, jämfört med dom gamla från NES/SNES.

Skulle personligen hellre sett ett nytt Galaxy

Medlem
Skrivet av Lepr:

Själv fastnade jag aldrig för "New" serien något större, vet inte riktigt vad det är men stör mig lite på kontrollen på något sätt, både på wii och DS, jämfört med dom gamla från NES/SNES.

Skulle personligen hellre sett ett nytt Galaxy

Inte alls konstigt, styrningen har aldrig varit så tight som i NES- och SNES-spelen. I de nya spelen så är det ej samma precision. Å andra sidan är styrningen lite mer dynamisk eftersom det tar längre tid att nå maxhastigheten och att bromsa. Så även om styrningen är lite sämre känns den ändå mer utmanande och inte lika simpel. Men inte lika bra heller... Inte endast något dåligt alltså, men det dåliga överväger.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Ett helt nytt spel, med 100% nya banor och nya förmågor, och ni klagar på att det är för lite nytt. Samtidigt hyllar ni spel som FIFA och NHL, som ser likadana ut varje år, med någon smärre animationsuppdatering och uppdaterade spelarlistor som egentligen borde vara en liten patch men säljs till fullt pris.

man kanske inte ska Slänga in NEW i ens titel om man inte kan leva upp till namnet.


signatur

God is dead

Medlem

Det borde kanske heta "Rehashed Super Mario Bros"?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av luftman:

Åh längtar till på fredag, hoppas polarna är lediga för då blir det en helkväll med kaotiskt mario

Det bästa med de här spelen är multiplayer och försöka se till så de andra dör hela tiden

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Inte alls i klass med Rayman Origins, som är det bästa 2d-plattformsliret sedan första NSMB till DS. Men alla "fanboys" lär ju köpa detta oavsett

Galet också att RO har 1080p på de 7 år gamla konsolerna, när detta bara är 720p.

Rayman Legends till Wii U blir nog riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av luftman:

Åh längtar till på fredag, hoppas polarna är lediga för då blir det en helkväll med kaotiskt mario

Det bästa med de här spelen är multiplayer och försöka se till så de andra dör hela tiden

Självklart! Samarbete är för fjollor!

1
Skriv svar