Kräver nya Xboxen konstant uppkoppling?

Robot
Kräver nya Xboxen konstant uppkoppling?

Nya viskningar påstår att nästa generations Xbox kommer kräva konstant uppkoppling.

#sony, #microsoft


Medlem
Kräver nya Xboxen konstant uppkoppling?

Inget som förvånar

Tror det kan bli svårt att inte ha stöd för begagnade spel, var det ingen lagstiftning på gång vad gäller det?

Medlem

Och där rök ytterligare en anledning att köpa konsol istället för PC.

// edit

Inte bara beg-marknaden som går åt fanderns, att ta med sig konsolen till sommarstugan där man inte har (bra) anslutning går inte heller längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror inte det stämmer.
Är ju långt ifrån alla som har trådlöst nätverk hemma och än färre som orkar dra en kabel till tv-trakten, iaf om man ser till den genomsnittliga barnfamiljen.
Och den torde ju vara en ganska stor del av kakan som MS siktar in sig på..

Medlem

Låt begagnat-marknaden vara era banditer! Fattiga människor som jag lever mer eller mindre på denna


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag ser fram emot nästa generations uppkoppling!

Medlem
Skrivet av conthox:

Och där rök ytterligare en anledning att köpa konsol istället för PC.

Har inte en stor del av PC-marknaden redan dessa begränsningar sedan länge?

De flesta spel jag köpt på senare år har i alla fall knutits till diverse konton så att de inte kan säljas vidare (eller varit helt digitala så att de inte gått att sälja ändå).

Nu tror jag inte de tänker stoppa all form av begagnathandel - det kommer troligen gå att köpa ett begagnat spel men man kommer få betala för en aktiveringsnyckel.

Edit: Det där med "alltid online" låter dock lite väl hårt.

Medlem

Lär sig aldrig speljournalister? Deras "källor" kan mycket väl vara en övertygande kille som mailat dem med falsk information för ett gott skratt. Samma sak hände ju för inte så länge sedan.

Medlem

Jag tycker det är helt rätt.
Du har rätt att ansöka refund om du ej är nöjd med spelen precis som vi som köper pc spe.

Däremot byta som konsol folket gör är jag strikt emot, dock kan det vara jävligt irritande om man ska hem till en kompis och han ej har spelet och det kan jag förstå men man måste ju förstå syftet och i bottomline är faktist faktum vi är för snåla inom gaming.

iaf dom flesta och allvarligt ett spel du kan spela i 36 timmar av bra lir för 299 kr(iaf pc priserna nu) istället för krogen för 600-1000 spänn.

hmm du får jävligt mycket för pengarna, vilket folk inte fått in i skallen än, sen så kan man ju simma i barnspel och skitspel till konsolerna gemfört med till pc(givetvis har vi skitspel med)

Men mängden är stor skillnad och roligaste är oxå våra pc game som ligger i botten brukar vara i form av deras medelspel

Jag vet inte hur mycket det kostar men så som blizzard gör sina spel bör alla pc spel vara och tycker i framtiden istället för tanka skitspelen kan man ju faktist köpa dom är man missnöjd har du rättighet att begära pengarna tillbaka inom en rimlig speltid på spelet och dagar några dagar efteråt du köpt spelet.

Detta kommer tvinga dessa som "ENDAST" tankar spel ja det finns dessa ryska/kinesiska communities som gör såhär finns forum osv.

Om alla dessa skulle lägga undan pengar till spelen skulle det faktist gynna och vi fick fler spel.

dock sen får det oxå en att tänka fattiga personer kan faktist göra saker som dom inte har råd med vilket är det ända jag ser som en vettig anledning bakom tanka/piratkopierat.

Men problemet är detta att jättemånga medelsvensson eller som har det bra ställt gör det minst lika mycket.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Lär sig aldrig speljournalister? Deras "källor" kan mycket väl vara en övertygande kille som mailat dem med falsk information för ett gott skratt. Samma sak hände ju för inte så länge sedan.

Nu är väl Edge trots allt en av de mest ansedda spelpublikationer som existerar?

Medlem

Är väl dessutom olagligt inom eu att inte kunna sälja/köpa begagnat? O_o

Medlem
Skrivet av Naida:

Är väl dessutom olagligt inom eu att inte kunna sälja/köpa begagnat? O_o

Tja, vore man djävulens advokat skulle man säga att man då kan visst sälja sina spel bäst man vill, men om den köpande inte sen kan spela spelen så är det hans problem. Haha, fast det vore riktigt surt, dessa rykten ska man nog ta med en rejäl nypa salt. Alla måste ju förstå att om de tar ifrån spelarna för mycket friheter, som att spela begangade spel utan internet, så kommer de att gå till konkurrenten utan sådana restriktioner.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av Naida:

Är väl dessutom olagligt inom eu att inte kunna sälja/köpa begagnat? O_o

Du kommer ju fortfarande kunna sälja din fysiska kopia. Om den fungerar för nästa ägare är en annan sak.

Som sagt, det kommer troligen gå att köpa begagnade exemplar men du kommer vara tvungen att "låsa upp" dem och det kommer att kosta en slant.

Edit: Aningen sen med denna poäng.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag tycker det är helt rätt.
Du har rätt att ansöka refund om du ej är nöjd med spelen precis som vi som köper pc spe.

Däremot byta som konsol folket gör är jag strikt emot, dock kan det vara jävligt irritande om man ska hem till en kompis och han ej har spelet och det kan jag förstå men man måste ju förstå syftet och i bottomline är faktist faktum vi är för snåla inom gaming.

iaf dom flesta och allvarligt ett spel du kan spela i 36 timmar av bra lir för 299 kr(iaf pc priserna nu) istället för krogen för 600-1000 spänn.

hmm du får jävligt mycket för pengarna, vilket folk inte fått in i skallen än, sen så kan man ju simma i barnspel och skitspel till konsolerna gemfört med till pc(givetvis har vi skitspel med)

Men mängden är stor skillnad och roligaste är oxå våra pc game som ligger i botten brukar vara i form av deras medelspel

Jag vet inte hur mycket det kostar men så som blizzard gör sina spel bör alla pc spel vara och tycker i framtiden istället för tanka skitspelen kan man ju faktist köpa dom är man missnöjd har du rättighet att begära pengarna tillbaka inom en rimlig speltid på spelet och dagar några dagar efteråt du köpt spelet.

Detta kommer tvinga dessa som "ENDAST" tankar spel ja det finns dessa ryska/kinesiska communities som gör såhär finns forum osv.

Om alla dessa skulle lägga undan pengar till spelen skulle det faktist gynna och vi fick fler spel.

dock sen får det oxå en att tänka fattiga personer kan faktist göra saker som dom inte har råd med vilket är det ända jag ser som en vettig anledning bakom tanka/piratkopierat.

Men problemet är detta att jättemånga medelsvensson eller som har det bra ställt gör det minst lika mycket.

På vilket sätt är det rätt? Fysisk egendom som man köper har man full rätt att sälja vidare och de som skapade den får ju inte någon som helst ersättning, varför skulle då spelindustrin få vara ett undantag? Detta är bara ren och skär BS och får mig bara att bli ännu mindre intressead av Microsoft kommande konsol om det skulle visa sig stämma (med tanke på hur Microsoft agerat den senaste tiden skulle jag inte bli ett dugg förvånad om detta är sant).

Snåla? Skulle snarare vilja påstå att gamers är väldigt generösa och verkar acceptera saker som knappast hade accepterats om det hade rört sig om till exempel en tv eller något annat som inte är ettor och nollor.

Nej, det borde vara ett lagbrott att inte kunna sälja sina spel vidare. Det är dags att detta prövas så vi en gång för alla vet vad som gäller, det är dags för spelindustrin att sluta försöka diktera lagar.

Skribent
Skrivet av Ziljun:

Lär sig aldrig speljournalister? Deras "källor" kan mycket väl vara en övertygande kille som mailat dem med falsk information för ett gott skratt. Samma sak hände ju för inte så länge sedan.

Nu tror jag inte Edge är helt dumma och går in i samma fälla som alla andra gjorde. Dessutom är det här rykten som florerat rätt kraftigt. Utvecklingskiten lär ha varit hos utvecklare väldigt länge och att någon pratar med journalister är ganska uppenbart. Vem skulle klara av att hålla tyst om något sådant?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ziljun:

Lär sig aldrig speljournalister? Deras "källor" kan mycket väl vara en övertygande kille som mailat dem med falsk information för ett gott skratt. Samma sak hände ju för inte så länge sedan.

Nu tror jag inte Edge är helt dumma och går in i samma fälla som alla andra gjorde. Dessutom är det här rykten som florerat rätt kraftigt. Utvecklingskiten lär ha varit hos utvecklare väldigt länge och att någon pratar med journalister är ganska uppenbart. Vem skulle klara av att hålla tyst om något sådant?

Då får man bara hoppas att infon är sann. Vill gärna se Microsofts nya konsol floppa totalt. Är 100% emot deras beslut vad gällande begagnade spel och always online.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Inget som förvånar

Tror det kan bli svårt att inte ha stöd för begagnade spel, var det ingen lagstiftning på gång vad gäller det?

Jo, jag har varit i kontakt med Steam angående det, tagit fram viktiga dokument m.m, men de ignorerar alltihopa..

om det är den som trädde fram 3 juli 2012 du menar.

Ish
Medlem
Skrivet av zaxXxen:

Jag ser fram emot nästa generations uppkoppling!

Utveckla gärna. Vad är det för fel på fiber?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Apministern:

Låt begagnat-marknaden vara era banditer! Fattiga människor som jag lever mer eller mindre på denna

Det förstår jag verkligen inte, du får ju spel på release för 350-400kr på zavvi eller gameseek, vänta ett par månader så får du dem för 150-250kr (och ofta rabatt). Deras priser för nya spel är ofta lägre än vad man får ge för begagnade, speciellt i butik men ofta (tyvärr) också på nätet.
Det är värt att köpa spel från england, nya eller bagagnade, då du har många sköna slantar att spara på kuppen

Skrivet av conthox:

Inte bara beg-marknaden som går åt fanderns, att ta med sig konsolen till sommarstugan där man inte har (bra) anslutning går inte heller längre.

Med tanke på att MS huvudmarknad är USa och att internet i USA är både bristvara och synnerligen labilt så tvivlar jag på att detta är något slutgiltigt beslut, Ms skulle aldrig stänga ute en så stor marknad (aka alla som saknar fast internet).
Dock är det möjligt att det blir som på Steam/Origins, att du måste "regga" spelet, sen får du spela fritt offline hur mycket du vill, eller att vissa funktioner/viss DLC kräver aktivering online först.

OnT:
Vi har ju redan idag (iaf EA m.fl.) sina kära online pass som krävs för att du ska få lira din beggagde kopia online, samma sak kan väl med största sannolikhet införas för Singelplayer. 100kr för online, 100kr för SP eller 150kr för båda i ett svep. Medföljer gratis vid nyköp, men begagnade ex. får man betala för.
Känns som en tveckling iaf Ea skulle stödja fullt och friskt, men troligen också de flesta andra stora utgivare (medan gamers/utvecklare gråter).

Medlem

Är så glad jag återgått till PC igen som huvudmaskin, rörde knappt min 360 förra året och lär vara ännu mindre i år. Nä PC ska det fan vara!

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av zaxXxen:

Jag ser fram emot nästa generations uppkoppling!

Utveckla gärna. Vad är det för fel på fiber?

Syftade på felskrivningen på ingressen på startsidan

Medlem

Tycker det är riktigt illa om man ska behöva vara uppkopplad hela tiden. verkligen inget jag tänker köpa isf.
tycker dock det låter konstigt, borde dom inte stänga ute en stor marknad ifall man måste va uppkopplad, långt ifrån alla i världen har uppkoppling, kanske blir undantag för vissa länder....?...


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Skribent
Skrivet av zaxXxen:
Skrivet av Ish:
Skrivet av zaxXxen:

Jag ser fram emot nästa generations uppkoppling!

Utveckla gärna. Vad är det för fel på fiber?

Syftade på felskrivningen på ingressen på startsidan

Det var inte rubriken den här gången i alla fall. Glömmer alltid klicka på en viss knapp när jag uppdaterat texter


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har själv aldrig nån av mina konsoler kopplade till nätet så detta skulle utan tvekan göra att jag inte kommer köpa något.

Medlem

CD-keys for konsoller? Vad är det för tratt som kommer med sådana urbotat dumma tankar?

Inaktiv

Hur lång tid tar det innan man fixar ihopet XboxNet som är fritt från MS insyn och där allt är gratis?

Kan gå med på detta, om jag får lämna tillbaks spel som är skitkassa eller bara för att jag inte gillar dom.

Medlem

Ligger det bakom det där ryktet så är det god natt X-Box. Det är en enorm användarbas som dom slänger bort.

Inaktiv

Jag tror inte detta är sant... de skulle förlora för mycket för att ta en sådan risk.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Dödar man begagnatmöjligheten så dödar man retrokulturen.

Jag kan idag köpa ett Vectrexspel på tradera och plugga i det i min 30 år gamla konsoll och spela. Den möjligheten vill jag ha kvar med kommande konsoller om 30 år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av caelestis:

Inget som förvånar

Tror det kan bli svårt att inte ha stöd för begagnade spel, var det ingen lagstiftning på gång vad gäller det?

Det är redan lag på att du har rätten att sälja licenser av program vidare. Finns sådan lag både i Sverige och i EU. Det är därför nu Steam har dragits in för rätta i Tyskland.

123
Skriv svar