Guild Wars 2 – så ligger det till

Robot
Guild Wars 2 – så ligger det till

Har du 94 minuter över har du en god möjlighet att se gänget på ArenaNet diskutera hur det egentligen är ställt med spelet för tillfället.

#guild-wars-2, #arenanet


Medlem
Guild Wars 2 – så ligger det till

Inget illa menat nu, men spelar folk fortfarande det? Själv avinstallera jag det sen ett tag tillbaka. Ingen jag känner spelar mer eller aldrig gjort och man hör inte mycket om det mer.

Medlem

Det är många som spelar det fortfarande. Vi är en hel bunt i Ruthless som spelat aktivt på Far Shiverpeaks, och alla är svenskar Visst några har försvunnit (vissa till andra spel, vissa till andra guilds) men många fler har också gått med!

Inaktiv

Samma här, alla man började spela det med har slutat, antagligen strax efter max level, eller en bra tid innan pga tristess. Instanser i spelet är fruktansvärt tråkiga och det spelar ju i princip ingen roll vad du har för gear, allt skalas.

Medlem

Alldeles för få som spelar, och dom flesta som spelar missuppfattar hur det fungerar. Man kan inte stjäla kills...

Medlem

Ledsnade på att man automatiskt är en kombatant. Jag som drömde om att bli fiskare eller merchant som UO.

Medlem

80 warrior med fullt Arah gear och farmar till Legendary

It's still awesome


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Bra med spelet:

Grafiken,PvPn, levlandet (mest pga att själva världen är sanslöst vacker samt att det finns många intressanta och välgjorda varelser).

Men efter det så finns det inte mycket att hurra över. Endgame är på tok för weak så efter min fjärde level 80 så tröttnade jag totalt och avinstallerade spelet.

Levlar i Tera nu istället i väntan på någonting annat.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Bra med spelet:

Grafiken,PvPn, levlandet (mest pga att själva världen är sanslöst vacker samt att det finns många intressanta och välgjorda varelser).

Men efter det så finns det inte mycket att hurra över. Endgame är på tok för weak så efter min fjärde level 80 så tröttnade jag totalt och avinstallerade spelet.

Levlar i Tera nu istället i väntan på någonting annat.

Haha, yeah Tera. Har casual spelat det sedan januari..mycket roligare än vad man trodde faktiskt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag och en kompis spelar fortfarande, Far shiverpeaks är fortfarande ganska aktivt!


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Jag spelar fortfarande "Prophecies" och nöjer mig nog med det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Medlem

Dom måste fixa ett starkare end game, så man vill fortsätta spela när man är 80!

Så förbannat tråkigt att allt är så simpelt jag menar, man har lärt sig alla skills man använder runt lvl 10. (förutom utlitys) som man sen använder resten av spelet.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Guild Wars 2 kommer döda WOW! - Eller vad sa fanboysen?

Det var nog mest media som påstod det.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag spelar fortfarande "Prophecies" och nöjer mig nog med det.

Första Guild Wars är ljusår bättre än tvåan.

Medlem
Skrivet av TexN:

Dom måste fixa ett starkare end game, så man vill fortsätta spela när man är 80!

Så förbannat tråkigt att allt är så simpelt jag menar, man har lärt sig alla skills man använder runt lvl 10. (förutom utlitys) som man sen använder resten av spelet.

Jao!

Fractals höll ett tag, och visade dessutom mycket potential. Men det faller på den totala avsaknaden av en morot för att fortsätta nöta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Guilden jag gick med i har ~30 medlemmar men antagligen inte mer inloggningar än det sedan oktober förra året.

Tråkigt. Jag gillar spelet i sig men MMO:s blir fruktansvärt deprimerande när de drabbas av MMO-döden och stora områden blir helt tomma. I början var det fullt med folk i varje område som hjälptes åt att klara dynamiska events, men nu får man vara glad om man ens stöter på en annan spelare i många områden. :/

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Skelögd:

Bra med spelet:

Grafiken,PvPn, levlandet (mest pga att själva världen är sanslöst vacker samt att det finns många intressanta och välgjorda varelser).

Men efter det så finns det inte mycket att hurra över. Endgame är på tok för weak så efter min fjärde level 80 så tröttnade jag totalt och avinstallerade spelet.

Levlar i Tera nu istället i väntan på någonting annat.

Haha, yeah Tera. Har casual spelat det sedan januari..mycket roligare än vad man trodde faktiskt

Håller med er helt! Var helt såld på betan men ja gick på det hypade Guild Wars 2 ist.. Gw2 var ju roande i kanske 2 månader. Efter att skaffat mig studier utanför arbetet vågar inte börja med ett mmo. MEN fick jag lov att välja att börja med ett mmo igen, skulle det utan tvekan vara Tera.

Medlem

Hoppas att Elder scrolls online inte går samma öde till mötes, för mig

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Skelögd:

Bra med spelet:

Grafiken,PvPn, levlandet (mest pga att själva världen är sanslöst vacker samt att det finns många intressanta och välgjorda varelser).

Men efter det så finns det inte mycket att hurra över. Endgame är på tok för weak så efter min fjärde level 80 så tröttnade jag totalt och avinstallerade spelet.

Levlar i Tera nu istället i väntan på någonting annat.

Haha, yeah Tera. Har casual spelat det sedan januari..mycket roligare än vad man trodde faktiskt

Håller med er helt! Var helt såld på betan men ja gick på det hypade Guild Wars 2 ist.. Gw2 var ju roande i kanske 2 månader. Efter att skaffat mig studier utanför arbetet vågar inte börja med ett mmo. MEN fick jag lov att välja att börja med ett mmo igen, skulle det utan tvekan vara Tera.

Då kan jag säga dig att Tera är extremt casualvänligt! Jag brukade jobba till kvällen varannan vecka förut men hann spela tillräckligt ändå, två timmar varannan dag fungerar faktiskt imo.

Jag har spelat i typ två månader nu och är bara på lvl 37, fungerar hur bra som helst och eftersom det är gratis att spela så förlorar man inte direkt pengar på att slöa som man skulle ha gjort med WoW

Skrivet av nilfisk:

Hoppas att Elder scrolls online inte går samma öde till mötes, för mig

Jag har hört lite snack om att dom ska satsa hårt på endgame redan vid release. Förhoppningsvis stämmer det och spelet har stabilt om inte skitbra endgame från dag 1 som bara växer och blir större för varje stor uppdatering


signatur

Game long and prosper

Medlem

Siter på en lap-top i Luleå -.-" så har tyvärr ej tillgång till gw2 atm =D Men det är ett underbart spel, och Friskyttarna är bästa guildet !!!!

Medlem

Kanske ska ta o testa det igen

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Siter på en lap-top i Luleå -.-" så har tyvärr ej tillgång till gw2 atm =D Men det är ett underbart spel, och Friskyttarna är bästa guildet !!!!

Friskyttare! Yeah Buddy


signatur

The spiders won,t find us here.

Moderator | Testpilot

Ska jag ta kommentererna som att spelet failar? Trodde det skulle gå bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

första MMORPG jag köpte, förmodligen den sista.
har inte mer än 20-30h på det.

Medlem

Fattar inte att folk spelar det vidare efter level 5... Fångade 0 intresse från början och gjorde det inte efter det heller.

Moderator | Testpilot
Skrivet av doomn8:

Fattar inte att folk spelar det vidare efter level 5... Fångade 0 intresse från början och gjorde det inte efter det heller.

Skojjigt att det där blev din första kommentar, hehe


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av doomn8:

Fattar inte att folk spelar det vidare efter level 5... Fångade 0 intresse från början och gjorde det inte efter det heller.

Jadu.. Jag spelar det fortfarande. För mig levererar spelet fortfarande. Men kanske inte var ett spel för dig helt enkelt.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Spelade till lvl 20 vid första dagen på launch, sen insåg jag att det var samma generiska trams i ny förpackning som allt annat som släppts de senaste åren... Fick i alla fall tillbaka mina pengar, och kommer aldrig röra det igen. Great success!

Medlem

Pvpa för att få annat utseende på sitt gear utan stats? Det funka inte för mig tyvärr. Endgame är inget som lockar nej.

12
Skriv svar