Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Robot
Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Det har blivit dags att ta farväl av Lightning tillika en omtvistad Final Fantasy-trilogi. Och Square Enix gör det med en levande värld, på väg mot undergången.

#final-fantasy-xiii-2, #square-enix, #final-fantasy-xiii, #lightning-returns-final-fantasy-xiii, #the-legend-of-zelda-majoras-mask


Medlem
Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Hoppas detta blir riktigt bra.

Moderator | Testpilot

Första spelet hade bara en sådan seg början annars var handlingen, cutscenes och nästan allting väldigt bra T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Första spelet hade bara en sådan seg början annars var handlingen, cutscenes och nästan allting väldigt bra T__T

yep. Tvåan hade bra gameplay men storyn var ganska meh. Detta kan vara bra men jag vågar inte hoppas :S kommer dock köpa dirr antagligen.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Kan man spela detta spel om man inte spelat något föregående eller kommer man inte förstå något av storyn och tycka spelet är skit?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:

Kan man spela detta spel om man inte spelat något föregående eller kommer man inte förstå något av storyn och tycka spelet är skit?

Tror det är en liten för tidig fråga T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag har fortfarande inte orkat spela klart XII-2, storyn var horribel. Kanske blir den bättre, men efter sin föregångare där det var mer film än spel, så vågar jag inte hoppas på något - inte ens vad som komma skall (men det ska bli skönt att Lightning begravs för gott).

Medlem

Bara jag som fick flashbacks till stan i Bioshock infinite av introduktionen?

Medlem

Good riddance.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Inaktiv
Skrivet av Cane:

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Kan inte mer än att hålla med, plot holes så stora att de slukar hela universum, andra FF spel har också haft dumma storys men de är inte närheten av så förbannat värdelösa som dessa. Jag har tappat allt hopp för FF och spelar de bara för att ha gjort det.

På tiden att de slutar mjölka XIII, de kan väl gott ta och trolla fram Versus XIII istället.

Medlem

Ja nu gäller det, de fixar inte en flopp till.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rakoon:

Kan man spela detta spel om man inte spelat något föregående eller kommer man inte förstå något av storyn och tycka spelet är skit?

Tror det är en liten för tidig fråga T__T

Du kan spela tvåan utan att ha spelat det första. Där är en recap som återberättar allt som hände i alla kapitlen i första.

Faktiskt, tvåan var så jävla skön att spela, de bara strunta i att hålla spelarens händer hela tiden som det första gjorde.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cane:

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Kan inte mer än att hålla med, plot holes så stora att de slukar hela universum, andra FF spel har också haft dumma storys men de är inte närheten av så förbannat värdelösa som dessa. Jag har tappat allt hopp för FF och spelar de bara för att ha gjort det.

Lite väl att ta i måste jag säga. Spelet var långt ifrån "horribelt". Sluta åka med "the hatetrain" och skaffa dig en egen uppskattning.
Spelet höll inte Final Fantasy standard men det var långt ifrån ett horribelt spel.

Skrivet av Striva:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cane:

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Kan inte mer än att hålla med, plot holes så stora att de slukar hela universum, andra FF spel har också haft dumma storys men de är inte närheten av så förbannat värdelösa som dessa. Jag har tappat allt hopp för FF och spelar de bara för att ha gjort det.

Lite väl att ta i måste jag säga. Spelet var långt ifrån "horribelt". Sluta åka med "the hatetrain" och skaffa dig en egen uppskattning.
Spelet höll inte Final Fantasy standard men det var långt ifrån ett horribelt spel.

Följer man bara med en bandwagon om man ogillar XIII och XIII-2 nu? Det var som fan.

Medlem

Tur det är två bollar på framsidan så man inte tror att det är Yohio på bilden.

Inaktiv
Skrivet av Striva:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cane:

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Kan inte mer än att hålla med, plot holes så stora att de slukar hela universum, andra FF spel har också haft dumma storys men de är inte närheten av så förbannat värdelösa som dessa. Jag har tappat allt hopp för FF och spelar de bara för att ha gjort det.

Lite väl att ta i måste jag säga. Spelet var långt ifrån "horribelt". Sluta åka med "the hatetrain" och skaffa dig en egen uppskattning.
Spelet höll inte Final Fantasy standard men det var långt ifrån ett horribelt spel.

Skaffa mig en egen åsikt? Vad tror du jag har!? Fanboys... säger då det. Det är utan tvekan den mest korkade storyn som har varit i något FF spel hittills samt att levelsystemet suger. Och don't get me started om hur förbannat linjärt det är.

Medlem

Inte spelat tvåan men ettan var ett riktigt uselt spel. Jag orkade inte ens spela klart det, kom ner till pulse eller vad fan det hette.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cane:

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Kan inte mer än att hålla med, plot holes så stora att de slukar hela universum, andra FF spel har också haft dumma storys men de är inte närheten av så förbannat värdelösa som dessa. Jag har tappat allt hopp för FF och spelar de bara för att ha gjort det.

Lite väl att ta i måste jag säga. Spelet var långt ifrån "horribelt". Sluta åka med "the hatetrain" och skaffa dig en egen uppskattning.
Spelet höll inte Final Fantasy standard men det var långt ifrån ett horribelt spel.

Jag köpte bägge två skitspelen och har klarat 13 medan jag spelade genom 13-2 till ungefär 85% så jag har skapat min egen uppfattning och det är att bägge spelen suger fruktansvärt hårt.

Storyn är ett skämt, karaktärerna är löjliga även för ett japanskt spel, stridssystemet är det sämsta i något ff spel och går mer eller mindre ut på att button masha och bytta paras vid behov, klent level system där man levlar toksnabbt och alla blir identiska med varandra, linjärt upplägg, få intressanta secrets osv. osv.

Spelen är skit, punkt slut

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cane:

FFXIII och FFXIII-2 var ju horribla spel så det känns väldigt osannolikt att detta skulle bli bra

Kan inte mer än att hålla med, plot holes så stora att de slukar hela universum, andra FF spel har också haft dumma storys men de är inte närheten av så förbannat värdelösa som dessa. Jag har tappat allt hopp för FF och spelar de bara för att ha gjort det.

Lite väl att ta i måste jag säga. Spelet var långt ifrån "horribelt". Sluta åka med "the hatetrain" och skaffa dig en egen uppskattning.
Spelet höll inte Final Fantasy standard men det var långt ifrån ett horribelt spel.

Skaffa mig en egen åsikt? Vad tror du jag har!? Fanboys... säger då det. Det är utan tvekan den mest korkade storyn som har varit i något FF spel hittills samt att levelsystemet suger. Och don't get me started om hur förbannat linjärt det är.

Tvåan är ju allting annat än linjärt och levelsystemet är riktigt bra. Också skitkul att levla sina creatures. Fast sen så var storyn också ganska dålig, men kul spel ändå.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Kan man spela detta spel om man inte spelat något föregående eller kommer man inte förstå något av storyn och tycka spelet är skit?

Med tanke på att föregångarna är två rollspel med nästan 100 timmars speltid vardera, så kan det nog bli lite flummigt att hänga med om man börjar på sista delen, ungefär som att börja med Konungens Återkomst


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar