Färre förbokar Call of Duty: Ghosts

Medlem

Bra. Man ska inte förhandsboka spel. Finns ingen mening, och skadar bara marknaden.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Bra. Man ska inte förhandsboka spel. Finns ingen mening, och skadar bara marknaden.

Borde det inte vara samma argument mot att prenumerera på en tidning?

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Folk är väl less på dyngan. Activision borde börja tänka på nya titlar.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

phi
Medlem

Beslutsångest? Jag är då fulkomligt säker på att jag inte kommer att köpa det.

Finns en enkel sak som man kan göra om man tror detta är problemet, dubble skivor en spelet till Microsoft konsoler och det andra till Sonys dito då har man täckt ganska stor del av marknaden. Det kostar ju inte mycket att skeppa med en extra skiva.

Inaktiv
Skrivet av Vician:

BF4.

Lol CoD slår ju BF med hästlängder...:P

Medlem
Skrivet av anon_4660:
Skrivet av Vician:

BF4.

Det är knappast fakta bara en åsikt från en som gillat pang pang död och spawna och om om igen.
Men kul för dig att du gillar det men kvaliteten är inte högre tycker jag nog att BF serien slår cod.
Brukar vara spelare som suger på teamplay och är stats jägare som kör cod.. Man tycker olika.

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Vician:

BF4.

Det är knappast fakta bara en åsikt från en som gillat pang pang död och spawna och om om igen.
Men kul för dig att du gillar det men kvaliteten är inte högre tycker jag nog att BF serien slår cod.
Brukar vara spelare som suger på teamplay och är stats jägare som kör cod.. Man tycker olika.

"pang pang död och spawna och om om igen" stämmer ju minst lika bra på BF...
VIll påstå att stats-jägare och campers är mycket värre i BF...

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

Did I ever tell you what the definition of insanity is? Insanity is doing the exact... same fucking thing... over and over again expecting... shit to change... That. Is. Crazy.

Stilpoäng.

signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

k3m
Medlem
Skrivet av Xzander:

Det sorgliga är att det kommer sälja som smör ändå... har faktiskt INGEN som helst förståelse för hur denna serie fortfarande kan vara så populär.

Det är obegripligt för mig med!?

Medlem

För min del handlar det om att jag ännu inte vet om dom kommer köra rankade dedikerade servrar man kan administrera!?
Är så fruktansvärt besviken på detta misslyckande i MW3 och BO2. Att sitta och bli frustrerad över att se fuskare komma undan utan att bli utkickade, folk som hoppar som kaniner och på annat vis förpestar spelet. Ja jag har svårt för bunnyhoppande personer. Jag får inte ihop att man i full stridsmundering med en kulspruta och allt annat lull man kånkar på kan hoppa 1,5 meter högt ut från ett hörn och faktiskt träffa något? Nu är det ju så jag vill spela och jag vill kunna välja att spela så med likasinnade. Detta tar man tyvärr bort med att man ej kan köra egna servrar som man kunde i COD4 och BO.

Medlem

Har ifs svårt att tänka mig att man bokar ett spel till en konsoll som man inte har.

Är väl möjligt att man funderar på Ghost sen men då vill man ju sitta där med konsollen och ha lite koll på utbudet först. Tror det är så för dom flesta.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

BF4, CoD, same shit. Spelserier som pressas ut med minimala skillnader där funktioner som tidigare varit vanliga numera kallas nyhet (commander m.m.).
Bättre att stödja någon annan serie som vågar vara innovativ, och inte bara pressar nya spel så fort som möjligt, eller DLC 6 månader före release...

Medlem

Plastpickedollspel kommer alltid sälja.Bara och göra nya barn.

Medlem

Grattis äntligen vanknar folket! och de kommer att skylla på piraterna efter om det säljer dåligt såklart.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Eller kan det vara så att folk börjar tröttna på samma sak om och om igen? Hmm.

Vadå samma sak, har du sett fiskarna? Next Gen 2K13

Medlem

Om de bara kunde sluta släppa ett nytt COD varje år och istället fokusera mer på vad publiken vill ha och komma på nya idéer, då kanske det skulle bli mer intressant.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Atlas Tasume:

Låter det inte lite paradoxalt att kunna utvärdera morgondagens nyheter i förväg för att besluta om det är värt att köpa tidningen eller inte? ;P

Edit: OnT: Sista spelet som jag förhandsbokade var Simcity. Och detta trots flera besvikelser med andra defekta spelsläpp. Never more... (återstår att se om förnuftet kan hålla fingrarna borta från köpknappen.)

signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Atlas Tasume:

Låter det inte lite paradoxalt att kunna utvärdera morgondagens nyheter i förväg för att besluta om det är värt att köpa tidningen eller inte? ;P

Nu vet jag inte hur du tänkt dig men förhandsboka har alltid betytt att man beställer hem spelet av någon och får det till eller tidigare än releasedagen. Ingen som helst demo- eller beta-version har ingått att utvärdera det hela innan. Detta förfarande har först uppkommit de senaste åren.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av LupX:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Atlas Tasume:

Nu vet jag inte hur du tänkt dig men förhandsboka har alltid betytt att man beställer hem spelet av någon och får det till eller tidigare än releasedagen. Ingen som helst demo- eller beta-version har ingått att utvärdera det hela innan. Detta förfarande har först uppkommit de senaste åren.

Jag syftade på tidningar med just den kommentaren. Hehe, jag hann skriva till en extra edit samtidigt som du postade. Där har du min åsikt gällande förhandsköp av spel

signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av Satheus:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Satheus:

Ingen behöver skaffa nästa CoD eftersom deras största säljpunkt finns i ett annat spel redan.

Ghostbusters?

Rise of the Triad, det nya som kom ut för nån dag sen. Det har dogmode där du är en hund som skäller ihjäl fiender.

Det tycker inte jag är något vidare säljargument. Då köper jag hellre ett spel med tjejer med stora tuttar.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_4660:
Skrivet av chopper:
Skrivet av anon_4660:
Skrivet av Vician:

BF4.

"pang pang död och spawna och om om igen" stämmer ju minst lika bra på BF...
VIll påstå att stats-jägare och campers är mycket värre i BF...

Det får ju stå för dig. Men jag tycker det är stor skillnad på BF och cod serien. BF är mer team baserat än cod.

signatur

Medlem
Skrivet av Styggve:

För min del handlar det om att jag ännu inte vet om dom kommer köra rankade dedikerade servrar man kan administrera!?
Är så fruktansvärt besviken på detta misslyckande i MW3 och BO2. Att sitta och bli frustrerad över att se fuskare komma undan utan att bli utkickade, folk som hoppar som kaniner och på annat vis förpestar spelet. Ja jag har svårt för bunnyhoppande personer. Jag får inte ihop att man i full stridsmundering med en kulspruta och allt annat lull man kånkar på kan hoppa 1,5 meter högt ut från ett hörn och faktiskt träffa något? Nu är det ju så jag vill spela och jag vill kunna välja att spela så med likasinnade. Detta tar man tyvärr bort med att man ej kan köra egna servrar som man kunde i COD4 och BO.

Håller fullständigt med dig. Men har väl försökt hitta något trevligt strategi spel för är trött på spelande kaniner som rusar i 300 knyck.
Jo är ju en gammal BF spelare och gillar inte allt nytt i spel sätt nu för tiden tex: CQ i BF3.
Hyrde BF3 server och som admin på den gick 80% av spel tiden till att jaga fuskare och folk som inte läste server rules. Inte som jag tänkt så lade ner servern och hoppar i bland in i publickträsket för några rundor.
Gör väl ett nytt försök med BF4 men det ger sig hur det blir..

signatur

Medlem

Är så himla trött på dessa 2 krigsspel så kommer kanske inte ens köra någon a dom. Även fast dom skiljer sig så känns det som att det här har jag redan gjort i en annan miljö. Nä hade hellre sett en fortsättning på bf bad company.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Det sorgliga är att det kommer sälja som smör ändå... har faktiskt INGEN som helst förståelse för hur denna serie fortfarande kan vara så populär.

Inte? Låt mig hjälpa dig. De som älskar CoD är framförallt jänkare, och här nedan följer en bild som sammanställer varför de älskar CoD:

signatur

I drank what?

12
Skriv svar