Game Dev Tycoon till Steam nästa vecka
Körde demon för ett tag sedan. Tycker det är extremt likt game dev story till Ios. Är det samma utvecklare? Annars är det ju nästan stulet rakt av
Nä, Kairosoft som gjort GDS. Och ja, detta verkar vara kopierat av det rakt av. Prick samma stuk.
Ironiskt att jävlas med pirater när man stulit något själv.
Körde demon för ett tag sedan. Tycker det är extremt likt game dev story till Ios. Är det samma utvecklare? Annars är det ju nästan stulet rakt av
Nä, Kairosoft som gjort GDS. Och ja, detta verkar vara kopierat av det rakt av. Prick samma stuk.
Ironiskt att jävlas med pirater när man stulit något själv.
Stämmer rätt bra. Skillnaden är att Game Dev Tycoon är smartare designat, vilket blir allt tydligare ju längre in i spelet man kommer.
Tyvärr så tycker inte alla som dig, finns ganska många som gillar det faktiskt
Edit:var menat till stephan men glömde citera >_<
Tyvärr? Det är väl bara bra om det finns folk som gillar spelet. Det betyder dock inte att det inte är bedrövligt eller att utvecklarna inte dragit både en och två fulingar.
Tyvärr så tycker inte alla som dig, finns ganska många som gillar det faktiskt
Edit:var menat till stephan men glömde citera &gt;_&lt;
Tyvärr? Det är väl bara bra om det finns folk som gillar spelet. Det betyder dock inte att det inte är bedrövligt eller att utvecklarna inte dragit både en och två fulingar.
Lol menade dock inte tyvärr, själv älskar jag spelet men vilka fulingar är det du pratar om?
Tyvärr så tycker inte alla som dig, finns ganska många som gillar det faktiskt
Edit:var menat till stephan men glömde citera &amp;gt;_&amp;lt;
Tyvärr? Det är väl bara bra om det finns folk som gillar spelet. Det betyder dock inte att det inte är bedrövligt eller att utvecklarna inte dragit både en och två fulingar.
Lol menade dock inte tyvärr, själv älskar jag spelet men vilka fulingar är det du pratar om?
Den första är ju att det är en ren kopia av Game Dev Story, fast sämre. Allt från namnet till spelmekaniken till de små bubblorna som poppar upp ovanför karaktärerna när de arbetar. Det är så nära att jag absolut tycker att det kan klassas som ett rent plagiat, vilket gör fuling två värre:
De visste att spelet inte skulle få genomslag eftersom det inte var bra nog eller inte marknadsfört nog för att sälja mycket, så de laddade själva upp spelet till Torrent-sajter med en modifikation där man inte kunde klara spelet pga minskade intäkter från piratkopering, sedan kontaktade de spelsajter och sa "titta hur mycket folk piratkopierar vårt spel!". Smart, så klart, men ganska oärligt att själv skapa en situation där spelet piratkopieras, för att sedan vinna folks sympati genom att klaga på piratkopiering.
Oh well. Jag vidhåller att spelet är bedrövligt och att det endast är temat som gör det populärt - om ett game dev spel skulle göras som faktiskt hade vettig spelmekanik skulle det nog bli sjukt framgångsrikt.
själv skapa en situation där spelet piratkopieras, för att sedan vinna folks sympati genom att klaga på piratkopiering..
Inte för att det spelar någon roll vem som laddar upp spelet, det hade ändå blivit crackat och piratkopierat lika mycket.
Har inte spelat detta, men game dev story var smått briljant. Inte så mycket för spelmekaniken, men internhumorn från spelbranschen och alla sköna anekdoter det skapade i de verkliga spelstudiorna.
själv skapa en situation där spelet piratkopieras, för att sedan vinna folks sympati genom att klaga på piratkopiering..
Inte för att det spelar någon roll vem som laddar upp spelet, det hade ändå blivit crackat och piratkopierat lika mycket.
Det förnekar jag inte, men laddar man upp det själv känns det inte som man har rätt att klaga över att folk laddar ner det. Det var ju bara en PR-grej rakt genom, de använde piratkopieringen till en plattform för att marknadsföra sitt spel, vilket uppenbarligen lyckades. I det här fallet var ju piratkopieringen direkt lönsamt för dem. Ingen hade hört talas om spelet innan historien spreds.
själv skapa en situation där spelet piratkopieras, för att sedan vinna folks sympati genom att klaga på piratkopiering..
Inte för att det spelar någon roll vem som laddar upp spelet, det hade ändå blivit crackat och piratkopierat lika mycket.
Det förnekar jag inte, men laddar man upp det själv känns det inte som man har rätt att klaga över att folk laddar ner det. Det var ju bara en PR-grej rakt genom, de använde piratkopieringen till en plattform för att marknadsföra sitt spel, vilket uppenbarligen lyckades. I det här fallet var ju piratkopieringen direkt lönsamt för dem. Ingen hade hört talas om spelet innan historien spreds.
Dock så klagade dom aldrig på det?
själv skapa en situation där spelet piratkopieras, för att sedan vinna folks sympati genom att klaga på piratkopiering..
Inte för att det spelar någon roll vem som laddar upp spelet, det hade ändå blivit crackat och piratkopierat lika mycket.
Det förnekar jag inte, men laddar man upp det själv känns det inte som man har rätt att klaga över att folk laddar ner det. Det var ju bara en PR-grej rakt genom, de använde piratkopieringen till en plattform för att marknadsföra sitt spel, vilket uppenbarligen lyckades. I det här fallet var ju piratkopieringen direkt lönsamt för dem. Ingen hade hört talas om spelet innan historien spreds.
Dock så klagade dom aldrig på det?
Jo de klagade visst. De grät nästan över att 90%(eller hur många det nu var) laddade ned spelet olagligt.
Lorem ipsum dolor sit amet
Fattar inte folk som klagar över att utvecklare av spel gör något "roligare" variant av anti-piratkopiering för en gång skull, istället för DRM som vi alla vet hur det funkar.
Och fattar definitivt inte idioter som säger att dom kopierade ett annat spel SOM VAR TILL iOS och Android!!!
Visst, konceptet är det samma, men detta är ju till PC, och dom som gjorde det till mobil planerade det ju inte för PC, så varför ska mobilägarna bara ha det då?
Fattar inte folk som klagar över att utvecklare av spel gör något "roligare" variant av anti-piratkopiering för en gång skull, istället för DRM som vi alla vet hur det funkar.
Och fattar definitivt inte idioter som säger att dom kopierade ett annat spel SOM VAR TILL iOS och Android!!!
Visst, konceptet är det samma, men detta är ju till PC, och dom som gjorde det till mobil planerade det ju inte för PC, så varför ska mobilägarna bara ha det då?
Tips: Vill du verkligen ha en diskussion, kalla inte motparten för idioter.
ID software ringde. De krävde att CoD Ghost och battlefield 4 skulle läggas ner och all inkomster från alla FPS-spel gjorda av andra utvecklare skulle betalas in till John Carmacks personliga bank-konto innan måndag.
Bara för att något är likt betyder det inte att det är plagiat. Sen så funkar GDS och GDT lite olika. Man märker det när man spelat båda.
Men men, vad vet jag. Jag är ju bara en slav som köpte PR-jippot med med hull och hår för att pirater klagade på att pirater piratkopierade deras spel.
har spelat detta en massa timmar och det är skoj ett tag, men sen märker man att det inte är särkskilt djupt som man för en synvilla av i början, och att det är satans svårt i early mid game, men super lätt sen hjälper ju inte.
Jag vill sitta så många mer timmar men varje gång jag spelar så ser jag bristerna och hur jag själv skulle vilja att spelet var istället för hur det är.
Men men, vad vet jag. Jag är ju bara en slav som köpte PR-jippot med med hull och hår för att pirater klagade på att pirater piratkopierade deras spel.
Sarkasm är fånigt och bidrar inte speciellt mycket till en diskussion. Som tidigare nämnt så tycker jag det är bra om folk hade kul med spelet, det har jag aldrig sagt något annat om.
Det som jag ser som den stora bristen i spelet är att man tvingas följa stereotypa osynliga riktlinjer för varje genré. Ett FPS måste ha fokus på typ grafik, gameplay och ljud. Om man fokuserar på AI, berättelse och dialog blir det bottenbetyg. Och så vidare. Man tillåts inte vara innovativ om man vill lyckas.
Spelet var som roligast när man levde under illusionen att varje spel man gjorde kunde bli en stortitel. Sen läste jag på wikin och lärde mig att man bestämt måste pynta ut poäng på ett visst sätt för att "göra rätt".
Lärde mig även att det inte är nog med att "göra rätt". Man måste även "göra rätt" lagom mycket för att få ut så mycket deg som möjligt. Hur väl spelet tas emot beror inte på hur avancerad spelmotor man har, utan hur man presterar jämfört med sina tidigare resultat. Det finns alltså ingen fiktiv marknad man slåss emot och som man kan ligga i framkant i, utan man slåss bara mot sin egen historik. Så om man gör ett spel som blir "för mycket bättre" kommer man gå miste om intäkter jämfört med att successivt göra spel som är marginellt bättre, för då kommer man kunna göra fler med toppbetyg.
Det som jag ser som den stora bristen i spelet är att man tvingas följa stereotypa osynliga riktlinjer för varje genré. Ett FPS måste ha fokus på typ grafik, gameplay och ljud. Om man fokuserar på AI, berättelse och dialog blir det bottenbetyg. Och så vidare. Man tillåts inte vara innovativ om man vill lyckas.
Spelet var som roligast när man levde under illusionen att varje spel man gjorde kunde bli en stortitel. Sen läste jag på wikin och lärde mig att man bestämt måste pynta ut poäng på ett visst sätt för att "göra rätt".
Lärde mig även att det inte är nog med att "göra rätt". Man måste även "göra rätt" lagom mycket för att få ut så mycket deg som möjligt. Hur väl spelet tas emot beror inte på hur avancerad spelmotor man har, utan hur man presterar jämfört med sina tidigare resultat. Det finns alltså ingen fiktiv marknad man slåss emot och som man kan ligga i framkant i, utan man slåss bara mot sin egen historik. Så om man gör ett spel som blir "för mycket bättre" kommer man gå miste om intäkter jämfört med att successivt göra spel som är marginellt bättre, för då kommer man kunna göra fler med toppbetyg.
Exakt detta fick mig att sluta spela det... jag hade hur roligt som helst de första timmarna men sen började jag inse hur konstigt det var att det bara gick sämre och sämre... Jag försökte också fatta "realistiska" beslut men insåg sedan att det inte alls fungerar, man måste "spela spelsystemet" snarare än att låtsas vara spelutvecklare. Då dog spelet totalt.
Körde demon för ett tag sedan. Tycker det är extremt likt game dev story till Ios. Är det samma utvecklare? Annars är det ju nästan stulet rakt av
Körde demon för ett tag sedan. Tycker det är extremt likt game dev story till Ios. Är det samma utvecklare? Annars är det ju nästan stulet rakt av
Nä, Kairosoft som gjort GDS. Och ja, detta verkar vara kopierat av det rakt av. Prick samma stuk.
Ironiskt att jävlas med pirater när man stulit något själv.
Man kanske skall ta och spela själva spelet innan man uttalar sig? *facepalm*
Stulit spelet? Sicket fail till trolling.
Enligt er så skulle isåfall dagens Tactical Shooters endast vara kopior på Rainbow Six...
Körde demon för ett tag sedan. Tycker det är extremt likt game dev story till Ios. Är det samma utvecklare? Annars är det ju nästan stulet rakt av
Körde demon för ett tag sedan. Tycker det är extremt likt game dev story till Ios. Är det samma utvecklare? Annars är det ju nästan stulet rakt av
Nä, Kairosoft som gjort GDS. Och ja, detta verkar vara kopierat av det rakt av. Prick samma stuk.
Ironiskt att jävlas med pirater när man stulit något själv.
Man kanske skall ta och spela själva spelet innan man uttalar sig? *facepalm*
Stulit spelet? Sicket fail till trolling.
Enligt er så skulle isåfall dagens Tactical Shooters endast vara kopior på Rainbow Six...
Ja du har rätt i att jag bara har spelat demon. Men från det jag såg och kommer ihåg var det väldigt likt game dev story, pixelgrafik, animationerna, hela processen med spelskapandet.
Sen är ju tactical shooters en hel genre. Går inte riktigt att jämnföra.