Warhammer Online stänger ner

Robot
Medlem
Warhammer Online stänger ner

Å ena sidan synd, å andra sidan förståeligt. Jag som köpte CE och var grymt förväntansfull när det kom. Spelade typ en månad och sedan har det inte ens vart installerat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blir alltid lite ledsen när någonting sånt här änder.... Känns lite som om en gammal bekant har dött för att det inte var nog älskat längre.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Wow dödaren dör före wow...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Blir alltid lite ledsen när någonting sånt här änder.... Känns lite som om en gammal bekant har dött för att det inte var nog älskat längre.

Känner medlidande trots att jag aldrig har rört warhammer. Är lite ledsamt när ett spel inte går att spela längre pga utvecklarna, ekonomiskt eller ej...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Kleptomaniac:

Blir alltid lite ledsen när någonting sånt här änder.... Känns lite som om en gammal bekant har dött för att det inte var nog älskat längre.

Känner medlidande trots att jag aldrig har rört warhammer. Är lite ledsamt när ett spel inte går att spela längre pga utvecklarna, ekonomiskt eller ej...

Jag spelade kanske 2 månader ganska intensivt men sen så har jag inte rört det sen dess heller. Finns ändå något där som man saknar lite och minnen om "svunna tider" återkommer.


signatur

Submission is for the weak

Moderator | Testpilot

Tycker spelet för vad det försökte göra var väldigt kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte CE med skyhöga förhoppningar. Om de bara gjort det som DAoC (som fortfarande lever och växer igen) så hade det fortfarande hållt, garanterat. Nu kändes det som de tog det värsta från DAoC och gjorde ett nytt spel som de givetvis inte klarade av att balansera. Synd, de hade guld i sina händer, och förvandlade det till kattguld.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Creative Assembly ska hålla sig borta från Warhammer.
Efter Dawn of war från Relic så hoppas jag verkligen att CA inte får några möjligheter att förstöra detta genom sina så kallade "massiva slagfält".

Inaktiv

Härligt, spelet var riktigt uruselt, och förstås extra synd om Warhammer 40,000: Dark Millennium som aldrig får se ljuset och gjordes om till en enspelarkampanj istället för ett storslaget MMO.

Medlem

Tänk vad Creative Assembly skulle kunna hitta på...

Hemska tanke, skräm inte barnen och dom gamla med sånna mardrömmar som Total War: Rome 2.

Tänk på barnen, tänk på kattungarna, tänk på oss spelare.

Vet inte om jag kommer kunna sova inatt.

Medlem

Valde mellan detta och Age of Conan, och det blev AoC, ett av de mmorpg som jag har haft roligast i om man inte räknar Ultima Online förstås. Tyvärr drevs AoC av Funcom som körde spelet i botten genom att ignorera pvp/rp-communityt, som kanske inte är flest, men det är de som gör spel levande. Genvägar till allt, så det fanns inget folk utanför städerna som man kunde överfulla osv. Droppen blev när de gick f2p, och alla kunde köra gratis, alla utom såna som jag som hade ex en assassin som main. Då lade jag ner för gott.

OT: Trist att warhammer online läggs ner, men man kanske ska sluta i tid.

Medlem

Var verkligen ett fantastiskt spel tills communityn svämmades över av F2P-kidsen med sin aggressiva attityd fylld av obscena skällsord. Utvecklarna satte sedan själva sista spiken i kistan när de förstörde upplevelsen och tog bort de unika startområdena, eller i alla fall gjorde dem frivilliga.

Några av mina starkaste onlineminnen kommer från det nysläppta AoR..även om Dwarf Slayer sedan sin introduktion alltid var löjligt op..

Medlem
Skrivet av Redstar:

Valde mellan detta och Age of Conan, och det blev AoC, ett av de mmorpg som jag har haft roligast i om man inte räknar Ultima Online förstås. Tyvärr drevs AoC av Funcom som körde spelet i botten genom att ignorera pvp/rp-communityt, som kanske inte är flest, men det är de som gör spel levande. Genvägar till allt, så det fanns inget folk utanför städerna som man kunde överfulla osv. Droppen blev när de gick f2p, och alla kunde köra gratis, alla utom såna som jag som hade ex en assassin som main. Då lade jag ner för gott.

OT: Trist att warhammer online läggs ner, men man kanske ska sluta i tid.

spelade själv rushade max level slutade efter ett tag för spelet vart skit skillvis,buggvis och mechanics viss det vart ett stort jävla skämt.

Speciellt när vissa klasser vart op as fuck.

Så kan inte direkt hålla med dig där

Medlem

Jävligt synd att EA totalt pissa på folket. Var med sen start av spelet
Typiskt EA att släppa ett Beta spel.

Medlem

Trist, jag hade fruktansvärt kul med Warhammer Online i ett par månader men hade inget sug att spela mer än så. Bara Eve kunde få mig att vilja fortsätta spela i år och dar.

Medlem

Tycker detta är otroligt synd. Jag har nog aldrig haft så roligt som i WAR. Det har varit episka strider, speciellt i T2 (då allt var hyfsat balanserat).

Tyvärr plågades spelet av buggar och avsaknad av budget för att fixa allt: Städer, nytt content och framförallt balansering.

Det som förstörde det för mig var framförallt balansen, eller avsaknaden av den. Vi i Europa lyckades bryta systemet genom att maximera skadan, vilket amerikanarna inte fattade...

Roliga uppdrag, främst de episka och genuin spelglädje räcker tyvärr inte när produkten i själv inte är klar för marknaden.

Medlem

Spelat i alla fem år, mycket tråkigt:(

Inaktiv

Spelade vid release rätt intensivt men jag störde mig på att det enorma lagg som ofta förekom då. Karaktärerna som hackade sig igenom världen mestadels vilket förstörde inlevelsen totalt för mig.

Medlem

Tyckte spelet trots sina brister var väldigt underhållande, ska nog behålla min CE som minne.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

RIP WAR!

Buggar till trots hade jag otroligt roligt de åren jag spelade. Blir nog att logga in och fylla på med lite fler screenshots.

Har vi någon mer från Eltharion här på fz tro?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Grymt kul spel, ledsamt att se det upphöra.

Medlem

Vi var ett gäng som körde i knappt två månader. Alla lade ner lite spontant utan att ens prata med varandra om det. När vi sen snackade så sade alla typ samma sak.

"Jag bara slutade spela...". Samma för mig, bara slutade. Det vara bara något som saknades.
Det blev aldrig vad DAoC var för mig, även om det är 10 år sen jag slutade spela det nu, så var det ändå något speciellt med det - GOA till trots.

Medlem

Oslagbar pvp för sin tid, synd att utvecklarna inte tog till vara på guldkornen. Spelade själv i flera år, men tröttnade på all skit de utsatte spelet och spelarna för.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har fortfarande closed beta-fodralet i min bokhylla... DVD och nyckel.

Hypen var faktiskt helt groteskt hög från Mythic's egna hypeansvarige britt. Jag tror han fuckade upp det lite för spelet i slutändan - inget spel hittills hade kunnat leva upp till hans romantik.

RIP detta spel som aldrig nådde ända fram, och plågades av buggar från början till slut.

Medlem

Synd att se, men väldigt väntat. Minns att jag läste ett fett PCG-nummer om det, och som ett fan av Warhammer fantasy tyckte jag det verkade svinballt. Blev dock aldrig att jag spelade det.

Överlag tycker jag det är stor brist på lite mörkare, mindre "cartoony" mmorpg:n med klassisk västerländsk fantasy. Mestadels koreanska skitspel (inget ont om koreaner) som Tera eller rip-offs på WoW (Rise of Magic, Allods Online m.fl).

Har haft kul med GW2 ett tag, men börjar tröttna på det också, då det jag saknar mest där är en "riktig" öppen värld.

Hade vart schysst att se ett Demon Souls/Dark Souls-aktigt mmo... rent estetiskt alltså.

Medlem
Skrivet av conthox:

Å ena sidan synd, å andra sidan förståeligt. Jag som köpte CE och var grymt förväntansfull när det kom. Spelade typ en månad och sedan har det inte ens vart installerat.

You and me both.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hade helt glömt bort warhammer online.. Eller om jag hade förträngt det.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Har fortfarande closed beta-fodralet i min bokhylla... DVD och nyckel.

Hypen var faktiskt helt groteskt hög från Mythic's egna hypeansvarige britt. Jag tror han fuckade upp det lite för spelet i slutändan - inget spel hittills hade kunnat leva upp till hans romantik.

https://www.youtube.com/embed/luJhZxT_gNU

RIP detta spel som aldrig nådde ända fram, och plågades av buggar från början till slut.

Intressant att han inte nämer ett skit hur spelet är. En massa lovord bara om hur bra och häftigt WAR är. Fd politiker eller?

Medlem

Det är tråkigt men förståeligt. Jag hade fantastiskt kul i det här spelet när det var nytt och det höll nog för oss på rollspelservern lite längre än för andra pga en fantastisk community av gedigna rollspelare med pvp-hunger.
Men spelet hade en del stora problem och om de någonsin fixades, så fixades de alldeles för sent.

12
Skriv svar