Grottkravlaren Path of Exile släpps i oktober

Robot
Medlem
Grottkravlaren Path of Exile släpps i oktober

Fattar inte hur ett litet team från Nya Zeeland kunde göra Blizzards jobb bättre än dem själva och sedan ge bort det GRATIS.

För er som undrar om nya klassen:

Medlem

Spelade det under stängda betan, tycker personligen det är ett bättre diablo en diablo 3

Medlem

Spelet är helt okej, kört då o då sedan closed beta. Ska man köra detta och få maximal nöje bör man köra på antingen Hardcore eller Onslaught. Allt annat är jävligt tråkigt imo.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Mycket bättre än Diablo 3, dessutom gratis!

Medlem

nog för loot systemet är typ 100gånger bättre en diablo3, men tycker diablo3 har sjukt myckte bättre animationer och snabbare spelstil

Avstängd
Skrivet av Draug:

Fattar inte hur ett litet team från Nya Zeeland kunde göra Blizzards jobb bättre än dem själva och sedan ge bort det GRATIS.

För blizzard valde att göra det enkelt för alla, även för dom som har svårt att lära sig. EA gör samma sak och samma sak med activision och många andra företag. DEnna studie för PoE har inte valt att man ska kunna lära sig snabbt, utan att man ska gå den svåra vägen för att lära sig av misstag.

Dock ser jag det inte fel i hur blizzard gjort med d3, spelet är roligt. Dock är inte AH ok i d3, folk som har svårt för att lära sig såna här spel måste också få in en fot i hela denna genre.

PoE däremot är lite som d2 var och det riktar sig till den generation som föredrar svårare crawlers.

Medlem

Rekommenderar SAMTLIGA att iallfall prova att lira det här med ett par polare över Skype eller dylik rösttjänst.

Det här är verkligen "the real Diablo III" på så många sätt.

Medlem

Visst är det fortfarande inte möjligt att "boosta" folk i Path of Exile? Jag var väldigt hypad inför spelet till en början men insåg snabbt att takten man levlade i var alldeles för långsam.

Medlem
Skrivet av eagiz:

Visst är det fortfarande inte möjligt att "boosta" folk i Path of Exile? Jag var väldigt hypad inför spelet till en början men insåg snabbt att takten man levlade i var alldeles för långsam.

Du kan lätt levla 50 levels på tio timmar om du vet vad du håller på med. Allt i det här spelet beror på hur bra man är. Min första gubbe nådde lvl 56 på en vecka. Min senaste nådde 68 på lite över en dag utan boost helt enkelt för att jag visste vad jag höll på med, vilken build jag skulle använda och vilka rares jag skulle crafta.

Medlem

Skill-trädet är mycket intressant måste jag säga:)

Medlem

Som folk säger, bra mycket bättre än Diablo 3. Hoppas verkligen det går bra för GGG.

Medlem

Roligt spel med stor och aktiv community.

Medlem

Spelade lite beta men fastnade aldrig, inget superfan av dungeon crawlers dock så kan nog bero på det.

Medlem

Tycker det mesta är väldigt bra, men det som inte riktigt kommer upp till d3 är spelkänslan i mitt tycke. Vilket är litet synd.

Medlem

Skulle det här spelet ha D3:s estetik samt animationer skulle det nog kunna blivit ett av världens bästa spel.

Medlem

Jag är dock en av dem som är en gammal Diablo 1/2 veteran, Tyckte Diablo 3 var bra som vilket annat spel som helst, men ingen värdig uppföljare till föregångarna. Reaper of Souls verkar dock åtgärda det mesta inkl kommande patchen.

Kan dock säga att jag aldrig fastnade för Path of Exile. Gillade inte alls det rättare sagt, körde till level 15 eller 20, sen gav jag upp det då jag ledsnade.


signatur

The King is Back

Medlem

Helt ok spel. Skall liras och nötas när tiden kommer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kan man äntligen ha byxor på sig? Jag vet att det var en av de punkter jag störde mig mest på när jag spelade under betan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Var det ingen fet expansion på väg redan också? Har för mig jag läste det.

Kommer givetvis att börja lira igen när det släpps.

Path of Exile>Torchlight 2>stenen ute i min trädgård>Diablo 3.

Medlem

Gillar hur inte ens en enda kommentar kan säga något positivt om spelet UTAN att dra en parallel till Diablo 3. Spela PoE om ni nu tycker det är kul men sluta jämföra det med Diablo 3, är ungefär samma nivå som när tolvåringarna lipar över BF vs CoD...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Tråkiga med spelet är att det saknar stöd för direct controls.
Känns lite 90 tal att peka och klicka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av adrii:

Skulle det här spelet ha D3:s estetik samt animationer skulle det nog kunna blivit ett av världens bästa spel.

Håller med om att D3s animationer och till viss del estetik är bättre. Men samtidigt så har PoE riktigt cool atmosfär som påminner om de äldre Diablo spelen. I d3 känns många miljöerna cartooniga och påminner lite om Warcraft på sina ställen.
Alla akter i PoE är också bra mycket fränare. D3s akter, framförallt akt 2 och akt 3 var fula och tråkiga.

Medlem

Har spelat path of exile många timmar, talent point systemet och currency/crafting systemet må vara väldigt bra, men sanningen är den att spelet helt enkelt inte är kul att spela.

Det är fult (nej inte dålig grafik, rakt ut fult) samt det känns så jävla oresponsivt att spela, sen är spelet det tråkigaste i världen tills man blir typ lvl 50 och har 3st 4linkade items. (om man nu inte har spelat igenom det 150 gånger och kan speedrusha tidiga lvls).

Men visst, smaken är som baken.

Medlem

Ska vi gissa att Scion börjar mitt i skillträdet?

Medlem

PoE är mycket bättre än Diablo 3 det är smitit att samarbeta

Medlem

Kan inte folk vara lite mer konstruktiva än att kläcka ur sig "PoE är bättre än Diablo3!!".

Jag lirade PoE-betan för ett bra tag sedan, förmodligen en ganska tidig build. Mitt intryck var att de hade många bra speltekniska lösningar, såsom skill-trädet och även craftingen tyckte jag om. Men animationer , interface etc. såg väääldigt billigt och oarbetetat ut enligt mitt tycke.

Har även kollat en del på Kripparians youtube-klipp om PoE och vad jag kan se så är det stela estetiska fortfarande kvar.

Jag säger inte att Diablo 3 är perfekt på något sätt, men att säga att PoE är mycket bättre är nog att ta i. Diablo 3 + RoS kommer bli riktigt bra, åt det håll jag hoppades att D3 skulle vara vid release.

Medlem
Skrivet av InterClaw:

Ska vi gissa att Scion börjar mitt i skillträdet?

Låter troligt, och roligt. Jag tenderade å hamna ditåt oavsett när jag lirade förr eller senare.

Grymt kul spel, har inte lirat det på ett tag men för att ta det kort, jag avslutar väldigt sällan spel, men det här spelet är en av det få jag gjort det med, och det med enorm glädje igenom rubbet! Känner mig bra jävla skyldig att jag inte lagt ett öre på en så kul upplevelse, men tyckte ärligt talat det inte fanns något värt att betala för, bara för att stödja utvecklarna.

Lär spela det mer nu när det släpps.
Blir det en wipe förresten? Skulle på sätt och vis föredra att börja på nytt!

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av InterClaw:

Ska vi gissa att Scion börjar mitt i skillträdet?

Låter troligt, och roligt. Jag tenderade å hamna ditåt oavsett när jag lirade förr eller senare.

Grymt kul spel, har inte lirat det på ett tag men för att ta det kort, jag avslutar väldigt sällan spel, men det här spelet är en av det få jag gjort det med, och det med enorm glädje igenom rubbet! Känner mig bra jävla skyldig att jag inte lagt ett öre på en så kul upplevelse, men tyckte ärligt talat det inte fanns något värt att betala för, bara för att stödja utvecklarna.

Lär spela det mer nu när det släpps.
Blir det en wipe förresten? Skulle på sätt och vis föredra att börja på nytt!

Vad jag läste så hade den sista wipen vart strax för jag testade spelet för ett par månader sedan.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Kan inte folk vara lite mer konstruktiva än att kläcka ur sig "PoE är bättre än Diablo3!!".

Jag lirade PoE-betan för ett bra tag sedan, förmodligen en ganska tidig build. Mitt intryck var att de hade många bra speltekniska lösningar, såsom skill-trädet och även craftingen tyckte jag om. Men animationer , interface etc. såg väääldigt billigt och oarbetetat ut enligt mitt tycke.

Har även kollat en del på Kripparians youtube-klipp om PoE och vad jag kan se så är det stela estetiska fortfarande kvar.

Jag säger inte att Diablo 3 är perfekt på något sätt, men att säga att PoE är mycket bättre är nog att ta i. Diablo 3 + RoS kommer bli riktigt bra, åt det håll jag hoppades att D3 skulle vara vid release.

PoE kanske inte är det vackraste spelet. Men jag tycker det inte är så illa. D3 har bra större brister rent gameplay mekaniskt. PoE är beroendeframkallande. Jag vill ta en extra level. Jag vill experimentera med olika skills samt att hitta items.
I D3 kändes det som det mesta som gjorde D2 saknades. Då räcker det inte att det har bättre grafik. Även Kipparian övergav D3.
Men men expansionen kanske blir bättre. Inget AH och mer loot är ju ett jäkla framsteg.

Men som det är nu så är Beta PoE bra mycket bättre än D3 som varit ute i över ett år.

12
Skriv svar