Ratchet & Clank: Nexus

Robot
Ratchet & Clank: Nexus

Efter ett par vilsna år lyckas Ratchet hitta hem. Nexus kittlar både med fanservice och löften om en ljusare framtid, men visar också att storleken spelar roll.

#ratchet-clank-a-crack-in-time, #insomniac-games, #ratchet-clank-all-4-one, #ratchet-clank-qforce, #fuse, #ratchet-clank-nexus


Medlem
Ratchet & Clank: Nexus

Får kanske bli en återresa till denna spelserie någon gång, hade det första och det andra så har mycket att ta igen


signatur

"Blott den är vis som förstår att han inget begriper"

Medlem

Men tyckte du att det var kul?

Medlem

Ärligt talat nu , hur fan kan man få minus för ett namn, hatar verkligen personer som hatar i kommentarerna men ett namn?! hur förstör det spelupplevelsen , kom ni inte på något annat minus så ni la till det istället?

Medlem

Låter som ett trevligt sistaspel för Ps3:an

Skönt att de är på väg åt rätt håll igen med den här underbara serien efter de två flopparna som inte får nämnas vid namn.

Medlem

Kul att man betonar att storleken spelar roll, finns ju ett spel till PSP som heter just Ratchet & Clank: Size Matters.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cirez:

Ärligt talat nu , hur fan kan man få minus för ett namn, hatar verkligen personer som hatar i kommentarerna men ett namn?! hur förstör det spelupplevelsen , kom ni inte på något annat minus så ni la till det istället?

Ta det lugnt! Det finns två andra minus där som "jag kom på" och som sammanfattar mina tankar. Plus en hel recension!

Namnet var helt enkelt en grej jag reagerade på, och en besvikelse för oss som tycker om hur Insomniac tidigare gett oss titlar som "Full Frontal Assault", "Going Commando" "Size matters" och "Up your Arsenal". Och jag tycker det uppriktigt sagt är synd att dom inte fortsatte på den här vägen.

Ratchet behöver sina innuendo-titlar.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

En slags liten fotnot till recensionen: Direkt efter sluttexterna fick jag enorm lombaxabstinens, varpå jag började spela om originalet. Det känns som ett av de bättre besluten jag fattat!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Cirez:

Ärligt talat nu , hur fan kan man få minus för ett namn, hatar verkligen personer som hatar i kommentarerna men ett namn?! hur förstör det spelupplevelsen , kom ni inte på något annat minus så ni la till det istället?

Ta det lugnt! Det finns två andra minus där som "jag kom på" och som sammanfattar mina tankar. Plus en hel recension!

Namnet var helt enkelt en grej jag reagerade på, och en besvikelse för oss som tycker om hur Insomniac tidigare gett oss titlar som "Full Frontal Assault", "Going Commando" "Size matters" och "Up your Arsenal". Och jag tycker det uppriktigt sagt är synd att dom inte fortsatte på den här vägen.

Ratchet behöver sina innuendo-titlar.

Jag förstår fortfarande inte recensionen. Fanns det något underhållningsvärde i spelet? Av dömma från det du skrivit så verkar det finnas otroligt lite att göra i spelet?

Medlem

Tycker att recensionen talar för ett högre betyg än det som ges, recensenten verkar dessutom inte ta hänsyn till priset. Nexus är trots allt inte ett fullprisspel och bör således snarare jämföras med Quest for Booty.

Om man för det priset får ett klassiskt Ratchet-spel av hög kvalitet som även levererar i handling så ser jag det som ett mer än"bra" köp. Men det klart, det avgör jag först när jag själv spelat genom det. Dag 1-köpet är nämligen givet.

Inaktiv
Redaktör
Ponny
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Cirez:

Ärligt talat nu , hur fan kan man få minus för ett namn, hatar verkligen personer som hatar i kommentarerna men ett namn?! hur förstör det spelupplevelsen , kom ni inte på något annat minus så ni la till det istället?

Ta det lugnt! Det finns två andra minus där som "jag kom på" och som sammanfattar mina tankar. Plus en hel recension!

Namnet var helt enkelt en grej jag reagerade på, och en besvikelse för oss som tycker om hur Insomniac tidigare gett oss titlar som "Full Frontal Assault", "Going Commando" "Size matters" och "Up your Arsenal". Och jag tycker det uppriktigt sagt är synd att dom inte fortsatte på den här vägen.

Ratchet behöver sina innuendo-titlar.

Jag förstår fortfarande inte recensionen. Fanns det något underhållningsvärde i spelet? Av dömma från det du skrivit så verkar det finnas otroligt lite att göra i spelet?

Absolut! Som jag skrev är karaktärerna fina (om än historien om dem är korta), vapnen vansinniga (även om de inte förnyas) och gameplayet likt de gamla spelen i serien (och det är en mycket bra sak). Arenan är inte så värst spännande, men det finns andra planeter som är så mycket bättre. Så som ett träsk med openworld-touch, en storstad med ett museum för nostalgikerna och ett par mörka, mer mystiska planeter där du får testa på att leka med gravitationspussel. Det når inte upp till de bästa spelen i serien, men är bra mycket bättre än de två senaste. Tre av fem helt enkelt.

Hoppas det klargjorde lite.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:

Tycker att recensionen talar för ett högre betyg än det som ges, recensenten verkar dessutom inte ta hänsyn till priset. Nexus är trots allt inte ett fullprisspel och bör således snarare jämföras med Quest for Booty.

Jag tycker inte underhållningsvärdet är högt nog för att motivera ett högre betyg. Och nej, jag tar inte hänsyn till priset. Om jag betygsatte efter det skulle ju gratisspel ha en himla fördel. Men skämt åsido, en trea är ett bra betyg, och Nexus är ett bra spel. Helt enkelt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra recension! Har alla spel i serien (de riktiga då, inte All 4 One eller Qforce) och har sneglat på det här ett tag, även om jag inte spelar spel lika frekvent längre. Hade dock ingen aning om att det var ett lågprisspel, har längtat efter ett fullfjädrat R&C ett tag nu...

Synd att inte arenan levde upp till sina forna glansdagar. På vilket sätt är den sämre än tidigare? För få "uppdrag", helt enkelt? Gillade verkligen de riktigt feta uppdragen som man ibland nötte i timmar för att klara.

Medlem

När släpps spelet? Kommer definitivt köpa det...

Men du Fredrik, om spelet kostar 500 kronor så kanske man ska ge längden på berättelsen högre krav än för ett 200-kronorsspel?

Medlem

Läste för ett tag sen att spelet hade fått en mindre försening, typ 1-2 veckor. Är detta något ni vet någonting om?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Siken:

Men du Fredrik, om spelet kostar 500 kronor så kanske man ska ge längden på berättelsen högre krav än för ett 200-kronorsspel?

Det är en intressant diskussion, absolut. Men jag tycker inte att en berättelses kvalitet handlar om längden. Jag menar, Ni no Kuni kostade 500 kronor och var typ 50 timmar långt, men berättelsen i en och en halv timmes The Wolf Among Us gav mig så himla mycket mer. Det handlar om vad spelmakarna gör av den tiden de ger oss.

Fast å andra sidan, i Nexus har storleken betydelse. Det är som om Insomniac vill berätta ett fullängds-Ratchet på väldigt kort tid. Det märks. Kanske skulle de försökt berätta det med andra grepp? Det tyckte jag Quest for Booty gjorde bra, å ena sidan.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pixxelated:

Läste för ett tag sen att spelet hade fått en mindre försening, typ 1-2 veckor. Är detta något ni vet någonting om?

15 november verkar gälla, har inte hört något annat!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Verkar som ett trevligt adjö till PS3. Spelade alla de klassiska spelen med massor av "gömda" hemligheter som man faktiskt kände sig lite stolt när man hittade/låste upp. Med andra ord var de roliga som "barnspel" men hade så mycket som gjorde att jag som vuxen gärna spelade dem. Men ha orginalspråk på!!!
Finns vidrigt svenskt röstskådespel.

Herr rygg

Anledningen till att jag älskar Ratchet and Clank är till stor del Mr Zurkon och nu får man äntligen träffa familjen!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Herr rygg
Skrivet av Över45:

Verkar som ett trevligt adjö till PS3. Spelade alla de klassiska spelen med massor av "gömda" hemligheter som man faktiskt kände sig lite stolt när man hittade/låste upp. Med andra ord var de roliga som "barnspel" men hade så mycket som gjorde att jag som vuxen gärna spelade dem. Men ha orginalspråk på!!!
Finns vidrigt svenskt röstskådespel.

Jag tycker dock att de svenska rösterna i R&C är bra.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Kul!
Med tanke på att All 4 one och Q-force var rent ut sagt usla så känns det bra att ta farväl av PS3an med detta spel.

Medlem
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av Över45:

Verkar som ett trevligt adjö till PS3. Spelade alla de klassiska spelen med massor av "gömda" hemligheter som man faktiskt kände sig lite stolt när man hittade/låste upp. Med andra ord var de roliga som "barnspel" men hade så mycket som gjorde att jag som vuxen gärna spelade dem. Men ha orginalspråk på!!!
Finns vidrigt svenskt röstskådespel.

Jag tycker dock att de svenska rösterna i R&C är bra.

Jag kan förstå dig , och det är nog lite av en generationsfråga. De har jobbat för att få till "hyffsade" översatta skämt. Men jag är en sådan som gillar de Engelskspråkiga skämten mycket mer. Jag gillar i stort sett ALDRIG dubbad film, även tecknad. Mangafilmer, Japanska, Rysska, Tyska mfl spel blir jag tvungen att få textat eller dubbat (helst textat eftersom läppsynkningen kan bli urusel och störande). Kan ju inte så många språk nog bra. Men vi missar alltid en del underfundiga skämt eller mer information från "författarna" för att vi inte kan originalspråken.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Pixxelated:

Läste för ett tag sen att spelet hade fått en mindre försening, typ 1-2 veckor. Är detta något ni vet någonting om?

15 november verkar gälla, har inte hört något annat!

Hittade nyheten: http://www.gamereactor.se/nyheter/127984/Ratchet+%26+Clank%3A...

1
Skriv svar