Star Citizen når 27 miljoner

Robot
Star Citizen når 27 miljoner

Crowdfundingsuccén har än så länge inte hittat bromsen - nya skepp nu möjliga.

#nyhetstips, #star-citizen


Medlem
Star Citizen når 27 miljoner

fattar inte hur dom får in så mycket pengar hela tiden, sjukt ju. hoppas verkligen att dom gör allt som dom säger.

Medlem

Jag vill ha detta................... nnnnNU!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag vill ha detta................... nnnnNU!

Om folk slutar ge dom pengar kanske dom slutar göra nytt och blir klara istället?

Medlem

Hoppas starkt att de får ut dogfighting prototypen till oss snart. Så vi har lite mer att leka med medans vi får vänta på mer.

Inaktiv

Lär bli en extrem shitstorm om något går fel. Inte bara de som utvecklar spelet utan också kickstarter.

Vore ju störtskönt om Chris Roberts nu packade ihop sitt pick o pack för att aldrig höras vid igen xD. Ett mail till alla som betalat:

"Tack för pensionen, ser redan sandstränderna framför mig.

Vänligen Roberts"

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zidious G:

Jag vill ha detta................... nnnnNU!

Om folk slutar ge dom pengar kanske dom slutar göra nytt och blir klara istället?

Som jag och flera andra har sagt tidigare kommer allt som de har lovat inte vara med vid release. Det kommer läggas till saker allt efter som tiden går.

Varför är det så svårt för folk att fatta det?

k3m
Medlem

Ska bli riktigt intressant att följa det här projektet.

Medlem

Är fortfarande tveksam på att de klarar att leverera. Kul om de gör det men jag kommer inte lägga pengar förrän spelet lanseras åtminstånde i beta och folk som spelar det kan övertyga mig om att det är roligt. Känns som att det tyvärr finns väldigt mycket som kan gå fel.

Medlem

en episk kampanj kan man inte säga nej till!

så...

shut up and take my money!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neocon:

Nej, nästa mål är vid 28 miljoner. Ett stretchgoal vid varje miljon:
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

"New Starter Ship – The team at Consolidated Outland has decided to take Roberts Space Industries head on in 2944 by premiering the Mustang personal spacecraft. We will use these additional resources to create another ship company and starter ship for Star Citizen. The new ship will be offered for sale alongside the Aurora, so players have a choice between two options to begin the game!"

Tack, fixar texten!


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zidious G:

Jag vill ha detta................... nnnnNU!

Om folk slutar ge dom pengar kanske dom slutar göra nytt och blir klara istället?

Som jag och flera andra har sagt tidigare kommer allt som de har lovat inte vara med vid release. Det kommer läggas till saker allt efter som tiden går.

Varför är det så svårt för folk att fatta det?

Jag kan så lite om projektet att jag inte ens kan beskriva vad det består av i en mening. Det jag skrev var ett skämt. So there's that.

Medlem

Många av dom här goalsen var redan planerade från början att finnas med i spelet. Tanken var väl att göra dom om spelet sålde bra vid release, men istället så kan dom påbörja med dom redan nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av neocon:

Var för övrigt också oroad ett tag över att det hela tiden tillkom nya stretch goals som jag kände skulle göra utvecklingen alldeles för spretig och kanske drabba kvaliteten överlag. Har sedan dess förstått att dessa goals oftast är saker de planerat för länge men utelämnat just av anledningen att de inte haft resurserna. Det är alltså inte saker de i stundens hetta hittar på utan att ha tänkt över vilket extraarbete som kommer krävas. Jag är lugn

Kan inte mer än hålla med där. Är rätt lugn när det gäller den biten.

Medlem

Bra jobbat allihopa.

50 mille here we coooome...

Medlem
Skrivet av neocon:

Nej, nästa mål är vid 28 miljoner. Ett stretchgoal vid varje miljon:
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

"New Starter Ship – The team at Consolidated Outland has decided to take Roberts Space Industries head on in 2944 by premiering the Mustang personal spacecraft. We will use these additional resources to create another ship company and starter ship for Star Citizen. The new ship will be offered for sale alongside the Aurora, so players have a choice between two options to begin the game!"

Helt jävla sjukt. De vill alltså ha drygt sju miljoner kronor för att ge folk möjligheten att KÖPA ett nytt skepp för en ytterligare en massa pengar. Visst, jag fattar att den miljonen inte bara går till att göra ett nytt skepp, men ändå.

En duktig 3d-modellerare gör klart skeppet på en vecka, kanske två om han måste göra allt från början istället för att modifiera färdiga assets till exempel till interiören. Lägg till ytterligare några daga för rigging, texturer och liknande, och det är ändå en väääldig massa pengar för väldigt lite arbete.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Är fortfarande tveksam på att de klarar att leverera. Kul om de gör det men jag kommer inte lägga pengar förrän spelet lanseras åtminstånde i beta och folk som spelar det kan övertyga mig om att det är roligt. Känns som att det tyvärr finns väldigt mycket som kan gå fel.

Jag har redan tappat hoppet. Spelet har gått från "Har du saknat Wing Commander och Freelancer? Här är spelet för dig!" till att bli ett MMO drivet av mikrotransaktioner. Långt ifrån vad jag vill ha. Mina pengar går till Elite och kanske Limit Theory istället, så får vi se hur Star Citizen blir när det väl är färdigt.

Medlem

OM detta floppar ^_^

Medlem

Tråkigt för dig, för mig spretar det i helt rätt riktning

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zidious G:

Jag vill ha detta................... nnnnNU!

Om folk slutar ge dom pengar kanske dom slutar göra nytt och blir klara istället?

Som jag och flera andra har sagt tidigare kommer allt som de har lovat inte vara med vid release. Det kommer läggas till saker allt efter som tiden går.

Varför är det så svårt för folk att fatta det?

Troligtvis för att det inte nämns i artiklar som denna.

Mycket pengar, men det blir säkert bra i slutändan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte om jag vågar logga in där något mera, då slutar det väl med att man donerar sin själ och skriver under med blod...

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av neocon:

Nej, nästa mål är vid 28 miljoner. Ett stretchgoal vid varje miljon:
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

"New Starter Ship – The team at Consolidated Outland has decided to take Roberts Space Industries head on in 2944 by premiering the Mustang personal spacecraft. We will use these additional resources to create another ship company and starter ship for Star Citizen. The new ship will be offered for sale alongside the Aurora, so players have a choice between two options to begin the game!"

Helt jävla sjukt. De vill alltså ha drygt sju miljoner kronor för att ge folk möjligheten att KÖPA ett nytt skepp för en ytterligare en massa pengar. Visst, jag fattar att den miljonen inte bara går till att göra ett nytt skepp, men ändå.

En duktig 3d-modellerare gör klart skeppet på en vecka, kanske två om han måste göra allt från början istället för att modifiera färdiga assets till exempel till interiören. Lägg till ytterligare några daga för rigging, texturer och liknande, och det är ändå en väääldig massa pengar för väldigt lite arbete.

Du måste skämta, har du ens kollat på de videos som de visat? Har du sett hur otroligt detaljerade skeppen är? De får stora utvecklare, som har mycket mer pengar att röra sig med, att framstå som amöterer.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av 2infinity:

Är fortfarande tveksam på att de klarar att leverera. Kul om de gör det men jag kommer inte lägga pengar förrän spelet lanseras åtminstånde i beta och folk som spelar det kan övertyga mig om att det är roligt. Känns som att det tyvärr finns väldigt mycket som kan gå fel.

Jag har redan tappat hoppet. Spelet har gått från "Har du saknat Wing Commander och Freelancer? Här är spelet för dig!" till att bli ett MMO drivet av mikrotransaktioner. Långt ifrån vad jag vill ha. Mina pengar går till Elite och kanske Limit Theory istället, så får vi se hur Star Citizen blir när det väl är färdigt.

Det kan låta som att det är ett sådant spel ja men baserat på de videos jag sett (och det är många timmar, bland annat har jag sett hela deras 24 timmars Live sändning som de hade för någon månad sedan) så är jag inte alls orolig för att så kommer ske. Chris har hela tiden pratat om en modell som liknar verkligheten, detta är även något jag vill minnas att han pratade om med Freelancer. Mycket av det jag ser i SC är sådant som jag minns att han pratade om redan under den tiden men Microsoft köpte dock upp företaget och sedan skedde en viss "fördumning" av spelet eftersom de inte ville vänta tills spelet var "klart".

Jag tror inte alls detta kommer bli ett P2W spel, allting som de visat pekar snarare mot ett spel som kommer handla om ens egna skicklighet. Spelar ingen roll om du har ett bättre skepp om du inte vet hur du ska använda det. Detta är inte BF eller CoD som har RPG-element, ens rank kommer inte innebära att man blir bättre på att skjuta eller andra saker som finns i dessa spel utan kommer användas för att till exempel kunna anta ett visst uppdrag.

Jag har än så länge inte sett något som fått mig att tappa tron på det här spelet, snarare har mostatsen skett ju mer videos som de släpper. Detta är den Chris Roberts jag minns, har svårt att se hur SC skulle kunna misslyckas om så bara 50% av allt som de pratat om finns med i spelet. Eve Online får nog se upp för jag tror att många började spela det på grund av att det inte fanns så många alternativ, har själv varit intresserad av Eve av samma skäl. Jag kommer köra både SC och Elite 4 och även Limit Theory (ångrar verkligen inte att jag backade det projektet, väldigt imponerad av det som visats från spelet).

Medlem

Kan inte sätta fingret på det men hela grejen med detta spelet lockar mig, trots att jag egentligen inte fattar hela gameplayet. Har läst och kollat youtube-klipp i omgångar men jag förstår inte helheten än Hur som helst, konceptet lockar mig trots att jag inte förstår hur det ska knytas ihop.

Medlem

Jag har, till dags datum, betalt ca 1200:- för att "ngn gång" få spela detta spelet med ett digitalt skepp. Givetvis det mesta jag lagt på ett spel någonsin.
Jag är Ok med det, MEN känner samtidigt att dessa stretchgoals på runt 6.5 miljoner sek varje gång ej är i proportion med vad som erbjuds för dem. Det är MÅNGA där ute som har sådant förtroende för Chris R. att det skulle vara helt osannolikt för dem att en del av alla pengar som kommer in hamnar i hans kassavalv. Det förstår jag inte. Vilken företagare som helst har väl i grund och botten bolaget för att det skall generera vinst, och helst en stor sådan. Sedan må Chris vara sååå intresserad av att skapa världens bästa rymdsimulator osv. Jag kan tycka att det "räcker nu" med stretch-goals då jag inte tillhör skaran som tror att kostnaden för att ex. implementera ett skepp till (MED allt däromkring) ligger på 1 mijoner dollar. upp till bevis i stället, leverera spelet och börja sedan jobba på expansioner som de kan ta betalt för.
för annars, när är det "nog"? 50 miljoner? de kommer givetvis komma på nya ideer under hela nästa år att ta in så mkt pengar det är möjligt. deras lista med potentiella stretchgoals är nog längre än det finns intressenter att fortsätta ta ur plånboken för att ge dem.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Jag har, till dags datum, betalt ca 1200:- för att "ngn gång" få spela detta spelet med ett digitalt skepp. Givetvis det mesta jag lagt på ett spel någonsin.
Jag är Ok med det, MEN känner samtidigt att dessa stretchgoals på runt 6.5 miljoner sek varje gång ej är i proportion med vad som erbjuds för dem. Det är MÅNGA där ute som har sådant förtroende för Chris R. att det skulle vara helt osannolikt för dem att en del av alla pengar som kommer in hamnar i hans kassavalv. Det förstår jag inte. Vilken företagare som helst har väl i grund och botten bolaget för att det skall generera vinst, och helst en stor sådan. Sedan må Chris vara sååå intresserad av att skapa världens bästa rymdsimulator osv. Jag kan tycka att det "räcker nu" med stretch-goals då jag inte tillhör skaran som tror att kostnaden för att ex. implementera ett skepp till (MED allt däromkring) ligger på 1 mijoner dollar. upp till bevis i stället, leverera spelet och börja sedan jobba på expansioner som de kan ta betalt för.
för annars, när är det "nog"? 50 miljoner? de kommer givetvis komma på nya ideer under hela nästa år att ta in så mkt pengar det är möjligt. deras lista med potentiella stretchgoals är nog längre än det finns intressenter att fortsätta ta ur plånboken för att ge dem.

För det första så har de pratat om att spelet redan från början skulle ha en budget på ca $20 miljoner då de skulle ha använt sig av investerare. Efter att de nått denna summan via backers behövde de inte längre förlita sig på dessa och de vet nu om att det finns ett väldigt stort sug efter den här typen av spel (det är oftast bara en liten del som vågar backa spel via Kickstarter eller andra liknande sidor).

De har även köpt motion capture utrustning som kostar en hel del men jag tror absolut på att detta kommer löna sig i längden både i tid och pengar.

Baserat på det jag sett så är detta ett AAA-spel utan tvekan och skulle en utgivare göra samma spel så hade de nog lagt närmare 60-70 miljoner dollar för de spenderar pengar på saker som Chris nu inte behöver bry sig om.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

De har även köpt motion capture utrustning som kostar en hel del men jag tror absolut på att detta kommer löna sig i längden både i tid och pengar.

Baserat på det jag sett så är detta ett AAA-spel utan tvekan och skulle en utgivare göra samma spel så hade de nog lagt närmare 60-70 miljoner dollar för de spenderar pengar på saker som Chris nu inte behöver bry sig om.

motioncapture utrustningen betalades med en av alla stretchgoals

"baserat på vad du sett"?? har du sett mer än mig? än så länge har vi sett en hangar och några modeller av skepp. jag tror oxå på detta spel (därav mitt stora bidrag till dem), men att påstå att detta ÄR ett AAA-spel innan vi ens sett en pre-alpha.... det är som du, och många andra är sekten kring Er "guru" Chris.
Bara för att han visade att han kunde göra spel på nittiotalet med wing-commander behöver det inte bli bra, men givetvis hoppas även jag det, men kanske lite mer nyanserat.

60-70 miljoner för tillverka ett AAA-spel? intressant info, är det dollar eller kronor...? källa?

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:
Skrivet av PcGamer:

De har även köpt motion capture utrustning som kostar en hel del men jag tror absolut på att detta kommer löna sig i längden både i tid och pengar.

Baserat på det jag sett så är detta ett AAA-spel utan tvekan och skulle en utgivare göra samma spel så hade de nog lagt närmare 60-70 miljoner dollar för de spenderar pengar på saker som Chris nu inte behöver bry sig om.

motioncapture utrustningen betalades med en av alla stretchgoals

"baserat på vad du sett"?? har du sett mer än mig? än så länge har vi sett en hangar och några modeller av skepp. jag tror oxå på detta spel (därav mitt stora bidrag till dem), men att påstå att detta ÄR ett AAA-spel innan vi ens sett en pre-alpha.... det är som du, och många andra är sekten kring Er "guru" Chris.
Bara för att han visade att han kunde göra spel på nittiotalet med wing-commander behöver det inte bli bra, men givetvis hoppas även jag det, men kanske lite mer nyanserat.

60-70 miljoner för tillverka ett AAA-spel? intressant info, är det dollar eller kronor...? källa?

Jag är medveten om att det var en stretchgoal men det är oavsett pengar som de använde från dessa 27 miljoner dollar. Om jag sett mer än dig eller inte beror väl på om du kollat deras 24 timmars Live sändning.

Jag kan ganska tidigt bedöma om ett spel kommer tilltala mig eller inte och jag skulle aldrig rekommendera ett spel som jag inte tror till 100% på oavsett om jag själv köpt det eller backat det. Än så länge ser SC ut att bli det spel som jag väntat så många år på och det har inget med hans tidigare spel att göra.

Själv har jag inte lagt så mycket pengar på SC, Wasteland 2 däremot, tror aldrig jag betalat så mycket för ett spel någonsin=).

Skrev dollar vill jag minnas, har för mig att det är där någonstans som man brukar säga att ett spel är AAA men detta ändras med tiden, AAA idag är ju inte som AAA förr. Dock är denna siffra baerad på ifall Chris hade gjort spelet för en stor utgivare, det vill säga att det är vad samma spel hade kostat om han inte fått pengar via doneringar utan om han hade fått lägga ner tid och pengar på att övertyga en utgivare samt att en utgivare hade haft krav om saker som han nu helt kan bortse från (som att anlita en person som visar hur folk ska "agera", anlita dyra röstskådisar med mera för att inte tala om att spel idag kan ha reklam som kostar lika mycket som spelet kostade att göra).

12
Skriv svar