27 miljoner spelar League of Legends varje dag

Robot
27 miljoner spelar League of Legends varje dag

Riot Games levererar skrytsiffror som heter duga.

#league-of-legends, #riot-games


Medlem
27 miljoner spelar League of Legends varje dag

Riktigt roande spel som man tillbringat många 100-tals timmar framför

Medlem

Riot borde verkligen sätta sig på knä och kyssa skorna på
"Icefrog", "eul", "Guinsoo" och alla andra som faktiskt skapat denna genre utan att få någon cred.

Skrivet av zobino:

Riot borde verkligen sätta sig på knä och kyssa skorna på
"Icefrog", "eul", "Guinsoo" och alla andra som faktiskt skapat denna genre utan att få någon cred.

Med denna "logik" finns det en hel del vetenskapsmän, entreprenörer + massa andra yrken genom historien som borde "sona sina brott" och som är "mer viktiga".

OnT: Lol är både bra och dåligt. Varje match har hög toxicity (själv är jag oftast bara tyst och använder pings för kommunikation) men själva spelet är kul i sig. Skulle dock inte säga att toxicity är värre än många andra spel, det är dagens ilandsproblem, tyvärr.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Roligt spel föredrar dock estiken i Dota2 mer, önska att de ändra lite i LoL känns som man spelar Toys R Us the game

Medlem

26,9 miljoner skriker, gråter, gnäller och påstår att de är på smurf-konton och att deras äkta konton är i Platinum/Diamond.

Medlem

guinso jobbar/startade LoL...........

Medlem

LoL är mycket roligare än konkurrenterna dock kör jag inte moba spel längre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag spelar Smite istället

Medlem

Dota 2 FTW 1 lol va kul tills man fick beta key till dota 2.. Nu när terrorblade(soul keeper) har kommit så kommer man lira galet mycket.. terror var en av mina favoriter på dotA !! Får hoppas valve släpper Phoenix eller pit lord ! Får reda på det idag senare runt 21.00 om det kommer eller inte.

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Roligt spel föredrar dock estiken i Dota2 mer, önska att de ändra lite i LoL känns som man spelar Toys R Us the game

Intressant själv föredrar jag verkligen art stilen i lol dota ser mest ut som nåt iohfslafsat, man ser inte tillräcklig skillnad på saker inget hat bara observation jag själv gjort

FM-guru
F.d. Sisyr

Finner pesonligen dessa MobA-spel fruktansvärt ointressanta, och har svårt att se varför så många andra gillar dem. Samtidigt är jag tacksam att det går att göra (Minecraft är väl ett annat exempel) framgångsrika spel som inte är MMO eller FPS...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finner pesonligen dessa MobA-spel fruktansvärt ointressanta, och har svårt att se varför så många andra gillar dem. Samtidigt är jag tacksam att det går att göra (Minecraft är väl ett annat exempel) framgångsrika spel som inte är MMO eller FPS...

Kan inte annat än hålla med. På skolan där jag jobbar lirar tjejerna hay day på deras ipads. Förstår inte charmen med det men att det engagerar dem och utvecklar deras teknologi intresse så varför inte

Medlem

Tycker att LoL har lyckats bättre än konkurrenterna, Dota2 tycker jag känns segt, spells skeppas knte ut direkt man trycker på knappen, kameran känns för inzoomat och gubbarna rör sig i slowmotion, lite som att dom skulle vara gjorda av lera...

En åsikt bara, inget hat mot dota, vilket jag förstått att många föredrar framför LoL


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av zobino:

Riot borde verkligen sätta sig på knä och kyssa skorna på
"Icefrog", "eul", "Guinsoo" och alla andra som faktiskt skapat denna genre utan att få någon cred.

Guinsoo var med och grundade riot tillsammans med pendrag.
Jobbar där fortfarande, tror jag.
Icefrog plockade upp efter de båda lämnade DotA och började med riot games.
Du bör läsa på informationen innan du skriver.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Jisses va skönt att det sista alternativet i alla fall kom över 50%...

Inte för att vara en fanboy, men jämfört med DotA så känns LoL som något barnanpassat familjeprogram som sändes på TV för tio år sedan och som nu sänds i repris...

Lika intressant som foppatofflor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av torylva:
Skrivet av zobino:

Riot borde verkligen sätta sig på knä och kyssa skorna på
"Icefrog", "eul", "Guinsoo" och alla andra som faktiskt skapat denna genre utan att få någon cred.

Guinsoo var med och grundade riot tillsammans med pendrag.
Jobbar där fortfarande, tror jag.
Icefrog plockade upp efter de båda lämnade DotA och började med riot games.
Du bör läsa på informationen innan du skriver.

Icefrog blev dessutom anställd nästan på direkten när Valve började med Dota 2.

Medlem

sjukt.. nej jag spelar inte såna spel

ELF
Medlem

Det märks verkligen att vi alla tycker olika

Jag har försökt gilla Dota 2, men det går bara inte. Spelar jag något moba spel så är det LoL som gäller. Smite har jag testat och det var riktigt skoj och annorlunda. Får bli mer spelande någon gång i framtiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av Dunder:

Jisses va skönt att det sista alternativet i alla fall kom över 50%...

Inte för att vara en fanboy, men jämfört med DotA så känns LoL som något barnanpassat familjeprogram som sändes på TV för tio år sedan och som nu sänds i repris...

Lika intressant som foppatofflor.

Nu låter du ju dock lite som en fanboy ändå.

Medlem
Skrivet av Victorstrandmark:
Skrivet av Newklear:

Jisses va skönt att det sista alternativet i alla fall kom över 50%...

Inte för att vara en fanboy, men jämfört med DotA så känns LoL som något barnanpassat familjeprogram som sändes på TV för tio år sedan och som nu sänds i repris...

Lika intressant som foppatofflor.

Nu låter du ju dock lite som en fanboy ändå.

Fanboys är vi allihopa, allihopa...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av zobino:

Riot borde verkligen sätta sig på knä och kyssa skorna på
"Icefrog", "eul", "Guinsoo" och alla andra som faktiskt skapat denna genre utan att få någon cred.

Jag undrar om Valve, Blizzard och utvecklarna till HoN också gör det?

Vi kan ju alla hylla och kyssa Steve Colley som utvecklade Maze war världens första FPS.

Medlem
Skrivet av zobino:

Riot borde verkligen sätta sig på knä och kyssa skorna på
"Icefrog", "eul", "Guinsoo" och alla andra som faktiskt skapat denna genre utan att få någon cred.

Hade någon av dem ens något med Aeon of Strife, Heroe-Arenas osv att göra?

Medlem

borde funnits ett svarsalternativ att det aldrig skulle komma på frågan att spela spelet ens.

LoL är 2000-talets counterstrike med snorungar som whinear och spelar allan ballan på nätet.

Medlem

LOL är buggigt lider av nästan ständiga lagg problem på de populära europa servrarna. Men jag väljer ändå det över Dota 2, gillar grafiken där man klart kan se vad man gör. Sen är det plus att jag inte hela tiden har en trojan som lägger sig i spelet som det gör för Dota. Sen är det jobbigt att man aldrig får möta några bra spelare i Dota,

Medlem
Skrivet av meajer:

LOL är buggigt lider av nästan ständiga lagg problem på de populära europa servrarna. Men jag väljer ändå det över Dota 2, gillar grafiken där man klart kan se vad man gör. Sen är det plus att jag inte hela tiden har en trojan som lägger sig i spelet som det gör för Dota. Sen är det jobbigt att man aldrig får möta några bra spelare i Dota,

Har inga problem som helst med varken buggar eller "lagg" i LoL. EUW har ju server-problem, men dom håller ju på med att fixa det.

Tror inte Dota2 ger dig en trojan, nej. Kanske något ditt anti-virus uppfattar som det.

Medlem
Skrivet av meajer:

LOL är buggigt lider av nästan ständiga lagg problem på de populära europa servrarna. Men jag väljer ändå det över Dota 2, gillar grafiken där man klart kan se vad man gör. Sen är det plus att jag inte hela tiden har en trojan som lägger sig i spelet som det gör för Dota. Sen är det jobbigt att man aldrig får möta några bra spelare i Dota,

Du får möta spelare av din egen kaliber... Är du inte bättre själv ska du ju inte möta bättre spelare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar