Flappy Bird tillbakadraget – trots massiva inkomster

Medlem

Pengar är inte värda ett skit om livet inte är värt att leva.

Medlem

Jag kan fattar att han inte längre vill ha pengarna eller sitta att hålla på med spelet. Men det är ganska dåligt att han tar ner spelet så att ingen kan få tag på det längre. Han kan väl släppa det fritt eller något istället?

Jag lutar nog mot förklaringen att en rättstvist och NDA ligger bakom. Man brukar få 24 timmar på sig att sluta i de flesta jurisdiska "hotbrev".


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Jag kan fattar att han inte längre vill ha pengarna eller sitta att hålla på med spelet. Men det är ganska dåligt att han tar ner spelet så att ingen kan få tag på det längre. Han kan väl släppa det fritt eller något istället?

Jag lutar nog mot förklaringen att en rättstvist och NDA ligger bakom. Man brukar få 24 timmar på sig att sluta i de flesta jurisdiska "hotbrev".

Eller så skämdes han för det och vill aldrig se det igen.

KoP
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Jösses. Man måste vara ett riktigt nöt om man hostar upp 40 lax för att få spela sunkiga Flappy bird (förhoppningsvis kommer ingen nappa).

Medlem
Skrivet av Necroluster:

För $50.000 om dagen skulle jag ställa mig på Stora Torget i centrala Uppsala och låta folks hundar pissa på mig.

Vilket fjolleri. Tag pengarna och skratta hela vägen till banken för fan!

förmodligen sabbade pengarna hans liv

Medlem

... and nothing of value was lost.

Medlem

På iOS-sidan så kan man om man har Flappy Birds installerat, ansluta enheten till iTunes och köra en synkning till datorn med att den ska föra över appar, så har man den sparad på datorn sen ifall man nu vill.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

För $50.000 om dagen skulle jag ställa mig på Stora Torget i centrala Uppsala och låta folks hundar pissa på mig.

Vilket fjolleri. Tag pengarna och skratta hela vägen till banken för fan!

får du till en sån deal så säg till. kan tänka mej några stänk också för en del av pengarna

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dvärgen:

Jösses. Man måste vara ett riktigt nöt om man hostar upp 40 lax för att få spela sunkiga Flappy bird (förhoppningsvis kommer ingen nappa).

Det finns alltid någon!

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Stag:

Ingen som har läst detta?

http://www.dorkly.com/article/59121/definitive-proof-that-fla...

Det annonserades att spelet skulle dras tillbaka precis efter att den artikeln började spridas..

Eller så är det bara en tillfällighet. Konceptet är ju inte särskilt komplicerat.

Hörde personligen de mest igenkännbara tonerna från Metroid Main theme från en Jazz Jack The Rabbit låt.

Jazz jackrabbit* DONT RUIN MY CHILDHOOD


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ingen som har läst detta?

http://www.dorkly.com/article/59121/definitive-proof-that-fla...

Det annonserades att spelet skulle dras tillbaka precis efter att den artikeln började spridas..

Ska vi räkna upp alla spel med iCopter-mekaniken också?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Stag:

Ingen som har läst detta?

http://www.dorkly.com/article/59121/definitive-proof-that-fla...

Det annonserades att spelet skulle dras tillbaka precis efter att den artikeln började spridas..

Eller så är det bara en tillfällighet. Konceptet är ju inte särskilt komplicerat.

Hörde personligen de mest igenkännbara tonerna från Metroid Main theme från en Jazz Jack The Rabbit låt.

Jazz jackrabbit* DONT RUIN MY CHILDHOOD

IM SORRY! IM SORRY!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

meh see if i care

Medlem
Skrivet av 413X:

Fan va avundsjuk man själv är på detta ändå. Programmeringsmässigt är spelet en total barnlek och spelidén är ännu simplare. Så sjukt random att det säljer så bra. Ska nog minsann börja små koda något jag också.

Eller hur... ser ut som att spelet är ritat i paint liksom... fattar inte varför han tog ner det.. man kan väl 'aldrig' få nog av pengar?

12
Skriv svar