Behöver hjälp med Photoshop CS6

Medlem
Behöver hjälp med Photoshop CS6

Jag håller på och försöker hitta någon knapp i detta förbaskade program som enkelt tar bort smuts i spoilern på en bil som jag har en bild på, bilen är vit så det ser så fult ut med det gatosmutset som är på spoilern

Har försökt med Healing Brush men den suddar ju bara ut hela skiten, även om jag ändrar Mode på den...
Hur kan jag enkelt men effektivt ändra/ta bort den fula smutsen från bilden så den ser fräschare ut?

Medlem

Klonverktyget?

Medlem
Skrivet av cm0s:

Klonverktyget?

Funkar nog MEN det ser mycket uppenbart ut när man har gjort lite och sen zoomar ut igen, finns det inget sätt så det ser naturligt ut på?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av cm0s:

Klonverktyget?

Funkar nog MEN det ser mycket uppenbart ut när man har gjort lite och sen zoomar ut igen, finns det inget sätt så det ser naturligt ut på?

Att klona så att det ser realistiskt ut är lite av en konst. Du kan ju posta bilden här (eller en beskärd del som i vart fall visar spoilern) så kanske någon Photoshop-händig kan göra ett försök?

Skägg.
10 Chambers

CS6 har ju det mycket trevliga fyll-verktyget, har du testat det? Alltså: markera området du vill "ta bort" och trycka delete.


signatur
Medlem

Nämen ojjj då, där hittade man den funktionen med, nu ser det helskapligt ut!

Tack så mycket

1
Skriv svar