Betala och bli level 90 i World of Warcraft

Robot
Betala och bli level 90 i World of Warcraft

Blizzard introducerar ny tjänst för dig som tröttnat på att levla.

#world-of-warcraft, #blizzard, #world-of-warcraft-warlords-if-draenor, #world-of-warcrafts


Medlem
Betala och bli level 90 i World of Warcraft

Jag över reagerar säkert men, W T F?

Medlem
Medlem

Det räcker med att betala mig $ 40 så behöver ni inte spela alls.

Skicka PM för kontonummer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ingen överraskning direkt och personligen så bryr jag mig inte, vill folk betala för att skippa levlandet innan lvl 90 så låt dem göra det då och jag kan faktiskt förstå dem, Levlande i wow har blivit ett onödigt och trasigt ont som tappat all charm, men jag skulle personligen aldrig betala för att skippa det får det är ju trotts allt inte direkt svårt att levla i wow idag.

Medlem

Ytterligare ett bevis på vilken betydelse "mikrotransaktioner" i Free2Play-spel har, när det till och med spiller över till ett spel som lever på en prenumerationsmodell.

F2P är pest och ett otyg för oss spelare.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ser inget problem med detta. Man har kunnat köpa konton från vem som helst tidigare. Detta är dock mycket säkrare och mindre risk man blir lurad.

Medlem

Ser inget problem..har man 8alts så är det gött o skippa att lvl:a i bland.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Zappa:

Ser inget problem med detta. Man har kunnat köpa konton från vem som helst tidigare. Detta är dock mycket säkrare och mindre risk man blir lurad.

Nu köper väl inte folk konton på blocket för att de är max level. De köper väl konton för att inte behöva skaffa gearet själva?

Medlem

Är inte att spela till level 60 som är grejen med spelet? Åtminstonde en stor del i alla fall. Story, mindre quest och annat? Låter lite konstigt...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

hahaha, vad är meningen med att spela sånt här om man inte gör jobbet själv?

Hmm, är kluven till detta. Det känns ju som om man fuskar sig genom spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta säger ju en hel del om kvalitén i eq-typen av mmorpgs.

Medlem

Efter alt no. 5-6 är detta en välkommen service. Har svårt att se det som fusk då jag åtminstone gjort skiten 10ggr innan.

Medlem
Skrivet av Komured:

Ingen överraskning direkt och personligen så bryr jag mig inte, vill folk betala för att skippa levlandet innan lvl 90 så låt dem göra det då och jag kan faktiskt förstå dem, Levlande i wow har blivit ett onödigt och trasigt ont som tappat all charm, men jag skulle personligen aldrig betala för att skippa det får det är ju trotts allt inte direkt svårt att levla i wow idag.

Så å ena sidan så dissar folk nya MMORPG för att dom "är precis som WoW". Sedan betalar folk för att slippa levelande i WoW och gå rakt på gear grinding. Som grädde på moset så gnäller folk sedan om att spelen är "för korta", "det går för snabbat att nå maxlevel" samt "det finns inget att göra på maxlevel"... jag är glad att jag inte valde att bli spelutvecklare, det är inte lätt idag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Folk överreagerar.
Många av spelarna har redan spelat igenom spelets innehåll ett flertal gånger. Jag har t.ex. 6st L90s, och en av anledningarna till att jag inte har fler är för att jag är otroligt trött på att behöva släpa mig igenom 89 levels.

Om folk vill betala $60 (392 SEK) för att slippa tortyren, så låt dem? Det är ingenting som påverkar dig som inte vill betala för servicen, och dessutom reducerar det antalet folk som levlar mot betalning.

Ni som är mot att Blizzard lägger till denna funktionen; förklara för mig den negativa biten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Anwest:

Ytterligare ett bevis på vilken betydelse "mikrotransaktioner" i Free2Play-spel har, när det till och med spiller över till ett spel som lever på en prenumerationsmodell.

F2P är pest och ett otyg för oss spelare.

F2P är ok när det görs på ett bra sätt, på en sida har man Dungeon Keeper mobile och den andra Dota 2.

Medlem

kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.

Medlem

60 dollar, oy vey.

Medlem
Skrivet av JOPPEYKW:

kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.

Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?

Skägg.
10 Chambers

Ni som har den europeiska klienten, vad kostar det här? 60 euro?


signatur
Medlem
Skrivet av Dralle:

Jag över reagerar säkert men, W T F?

överreagerar*

Medlem

Som nybliven förälder har man definitivt inte samma tid till grinding längre, men vill kanske ändå se ny content.

Medlem
Skrivet av smuglan:
Skrivet av Zappa:

Ser inget problem med detta. Man har kunnat köpa konton från vem som helst tidigare. Detta är dock mycket säkrare och mindre risk man blir lurad.

Nu köper väl inte folk konton på blocket för att de är max level. De köper väl konton för att inte behöva skaffa gearet själva?

Jag har sålt konton utan ngn speciellt märkvärdig utrustning iaf. Folk vill bara slippa levla.

Inaktiv

392 SEK för att enbart komma upp till level 90 i ett spel som utvecklarna kräver betalning för varje ny expansion som de släpper (185 - 294 SEK) och även varje månad (109 SEK - jag vet om att Starter Edition existerar)? O.o Det kostar till och med 66 SEK att byta namn på ens karaktär i WoW!!! Likaså att byta utseende (131 SEK), ras (163 SEK) och partigrupp/fraktion/whatever (218 SEK)!!!!! Seriöst??!! Är de helt koko i huvudet, eller?! CCP Games tar enbart betalt per månad och alla expansioner som de släpper, extrainnehåll och övriga funktioner, är 100% gratis. Hela EVE Online kan bli 100% gratis om man så vill!

Activation Blizzard - skärp er! Ni borde skämmas!

Medlem
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av JOPPEYKW:

kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.

Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?

kommer alltid finnas folk som är villiga att betala för att direkt börja spela på maxlevel. även om världen/questen/mobsen förändras varje gång man startar en ny character. förstår inte vad du menar med onödigt? om man levlar i genom en hel värld "bara" en gång, gör det väl den inte onödig bara för det?

förklara gärna vilket som är själva "problemet" för hänger inte riktigt med på ditt resonemang.

Medlem

Wow... först köpa spelet, sen köpa expansionen, sen avgift för att spela och sen microtransaktioner på detta.

Måste vara något slags rekord i girighet. Spyan ligger riktigt nära.

Skrivet av Superior:
Skrivet av Dralle:

Jag över reagerar säkert men, W T F?

överreagerar*

(*) överreagerar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av anon_276063:

392 SEK för att enbart komma upp till level 90 i ett spel som utvecklarna kräver betalning för varje ny expansion som de släpper (185 - 294 SEK) och även varje månad (109 SEK - jag vet om att Starter Edition existerar)? O.o Det kostar till och med 66 SEK att byta namn på ens karaktär i WoW!!! Likaså att byta utseende (131 SEK), ras (163 SEK) och partigrupp/fraktion/whatever (218 SEK)!!!!! Seriöst??!! Är de helt koko i huvudet, eller?! CCP Games tar enbart betalt per månad och alla expansioner som de släpper, extrainnehåll och övriga funktioner, är 100% gratis. Hela EVE Online kan bli 100% gratis om man så vill!

Activation Blizzard - skärp er! Ni borde skämmas!

Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Man ju avstå från detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Känns lite som att Blizzard erkänner att deras spel inte är värt att spela ?

"Vårat spel är jävligt tråkigt fram till maxlevel, så köp maxlevel direkt och skippa all tristess !"

123
Skriv svar