Molyneux: Fable III var en katastrof

Robot
Molyneux: Fable III var en katastrof

Visionären Peter Molyneux ser tillbaka på sin Fable-trilogi. Och han är inte nöjd.

#fable-iii, #fable-the-lost-chapters, #fable-ii, #microsoft


Medlem
Molyneux: Fable III var en katastrof

Han följer fortfarande sin speldesignsstrategi ser jag.

Medlem

Spelade dock igenom spelet två-tre gånger för det var ganska underhållande. Det var inte lika bra som Fable I men helt okej ändå linjärt var dock ett ganska stort ledord...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Var väl inga större fel med Fable 3 tyckte jag, men det är precis som alla hans spel, average at best.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Håller inte med honom. Fable 3 var utmärkt. Alla fabel spelen var bra och underhålllande. Ja förutom kinect spelet då. De har jag inte spelat.

Medlem

Molyneux = Möllenö !
fable 1 var kul sen växte jag upp.

Medlem

Molyneux var en katastrof rättare sagt.

Medlem

Fable 3 var katastrofalt. Jag vill snarare vända diskussionen och säga att Fable 1 var bra, tvåan var ett steg i FEL riktning och det tredje spelet är liksom han säger, en katastrof. Kämpade något fruktansvärt för att finna nöje i tvåan liksom trean men det kändes ständigt som en kamp att hålla huvudvärken tillbaka. Det jag minns som det absolut värsta i tvåan liksom trean vart kontrollen, känsligheten och det faktum att karaktären näst intill svävar/glider fram känns som beta-stadiet fortfarande var aktuellt.

Medlem

Fable 3 kanske inte var det bästa men det sög inte kollosalt. Kanske inte var en katastrof men nära.

Skribent

"När jag jobbade för Microsoft fanns PR-poliser som alltid försökte lugna ner mig. "

Ser framför mig hur biffiga män i kostym och solbrillor kastar sig framför Molyneux så fort någon drar fram en mikrofon.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Fable: The Lost Chapters är och förblir ett av mina absoluta favoritspel. Där behöver du inte skämmas för mycket, Mullenix. Men Fable III... Vad fan tänkte du/ni på Lionhead där? Nej, hunden betydde inte ett skit för mig. Nej, jag ville inte behöva hålla in knappen för varenda interaktion. Och nej, jag ville VERKLIGEN inte teleporteras till ett jäkla valv istället för att öppna ett vanligt jäkla inventory.

Nej, jag ville verkligen inte spela Fable III. Och jag ångrar att jag ens försökte.

Medlem

Gillade Fable 3 men var det första Fable spelet jag provat så jag hade ju inte så mycket att jämföra med

Medlem

Har aldrig känt mig så ägd som när jag förhandsbokade Fable III. Herrejävlar vilket slag på fingrarna det visade sig vara...

Medlem

Hur vore det att informera alla backers om vad som sker med Godus? För det spelet kommer nog mer än något annat spel han gjort att vara avgörande för hans framtid som utvecklare. Anledningen till att jag backade spelet är att Peter kan göra väldigt bra spel, han kan innovera där andra bara verkar kopiera. Godus har stor potential men i nuläget är det mer ett mobilspel (med mobilspel menar jag inte att man måste vänta på att saker ska ske, vad jag menar är att spelet har så mycket klickande att det gör ont i handen och det är inget skämt).

Takedown må ha varit en besvikelse men Christian och hans team gör iaf allt de kan för att förbättra spelet och informerar med jämna mellanrum om detta. Senast jag hörde något om Godus var innan jul. Personen bakom Limited Theory är ett föredömme när det kommer till att informera om spelet och dess utveckling. Jag förvånas varje gång över hur mycket som har ändrats sedan hans senaste video och grafiskt kan man inte direkt klaga. Gillar man spel som Elite så bör man hålla ögonen på Limited Theory.

Medlem

Fable 2 var fantastiskt, och enligt mig banbrytande för sin tid. Fable 3 försökte göra mer av samma, men det blev bara sämre. Ett misslyckande.

Inaktiv

Han borde knipa igen det där pajhålet och istället förklara vad som händer med hans revolutionerande Godus...

Medlem
Skrivet av Segas:

Han borde knipa igen det där pajhålet och istället förklara vad som händer med hans revolutionerande Godus...

Ja, för mig kommer det spelet vara avgörande för framtida köp hans företag skapar.

Inaktiv

Han säger så hela tiden. Efter varje Fable-spel. Och nu senast med Godus. Han kallar det innovativt men som det är i sin nuvarande form är det en snarkfest.

Medlem

Grejen med Peter Molyneux är inte att han blir upphetsad inför pressen, när jag intervjuade honom var han extremt lågmäld och tystlåten. Men när han pratar om ett spel, och vad han vill göra med det, så TROR man på honom. Han är helt enkelt extremt övertygande, och sedan blir spelet inte den perfekta vision han tänkt sig, så då blir man besviken.

Jag hoppas fortfarande att han får göra det där perfekta spelet, åtminstone nästan. Ett bättre Fable II i Molyneux regi skulle göra mig överlycklig!

Medlem

Fable II var en katastrof.*

Medlem

Jag kunde aldrig lira första Fable. Blev rejält illamående efter bara ett par minuter av den skakiga, och märkliga, kameran samt den låga FOV:en. Bland det värsta jag upplevt i ett spel faktiskt, och det förvånade mig att inte fler upplevt samma sak efter lite googlande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Första Fable var roligt vill jag minnas men det kan också vara så att många spel upplevdes roligare förr då det inte fanns lika många spel och man hade inte spelat lika mycket som nu.

KoP
Medlem

Fable 1 och 2 var/är riktigt underhållande spel. Håller förövrigt just nu på och nöter Fable Anniversary.

Men 3:an.. näe, det saknades något. Spelet var väl ingen katastrof som en del vill få det att låta men det var helt enkelt inte lika underhållande som 1:an och 2:an.

Medlem

Man var bra en gång = man är alltid bra.
I spel världen verkar de så iaf...

Tider ändras. Nya spel geni kommer. Synd att alla fokuserar på pay2play, greed2grow , steal2create och annat skit. Några duktiga folk kan säkert EA hitta och kasta om till en bra studio som ska skapa något unikt. Men nääääää....

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

"När jag jobbade för Microsoft fanns PR-poliser som alltid försökte lugna ner mig. "

Ser framför mig hur biffiga män i kostym och solbrillor kastar sig framför Molyneux så fort någon drar fram en mikrofon.

Tror snarare det är ett gäng nördar med konstiga kläder och underliga frisyrer som lite försiktigt påpekar att han inte borde säga så si eller så. Med tanke på att dessa PR-människor inte lyckats särskilt bra...

Medlem

Fable III kan troligtvis vara det sämsta AAA spelet som någonsin gjorts! Inte nog med att det är otroligt infantilt att till och med det förvuxna barnet pewdiepie hade skämts, eller att de skrattretande valen mellan extremt gott och extremt ont är så genomskinliga att blinda kan se igenom dem. Lägg där till en riktigt usel dussinstory som en skoltrött sjundeklassare hade ratat som för dålig att lämna som en uppsats. Stridssystemet är dessutom så banalt och så enkelt att man kan klara hela spelet genom att spamma en knapp. Lägger man ihop allt ovanstående så har man ett recept för ett jävla skitspel som aldrig borde lämnat idéstadiet.

Kort och gott jag hatar skiten och önskar att hela spelstudion och samtliga inblandade får domstolsbeslut på att de aldrig får skapa något som helst i spelväg igen, någonsin!

Medlem
Skrivet av KatOne:

https://www.youtube.com/embed/oSaw85bliyQ

Har aldrig känt mig så ägd som när jag förhandsbokade Fable III. Herrejävlar vilket slag på fingrarna det visade sig vara...

Holy shizzleshit! Molyneux måste ju vara ett av de största rövhålen i spelvärlden!?
Det här var ju fan i klass med senaste Alienspelet!

Asså man undrar ju ibland om spelutvecklare öht spelar spel på sin fritid?
Det är som att de inte har en aning om vad de gör ju!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Förstår inte hur man kan tycka att Fable 3 inte var nåt annat än dåligt, riktigt dåligt.

För er som tycker 3:an är "ok", förklara gärna VARFÖR det är ett ok spel.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Förstår inte hur man kan tycka att Fable 3 inte var nåt annat än dåligt, riktigt dåligt.

För er som tycker 3:an är "ok", förklara gärna VARFÖR det är ett ok spel.

Så det är i spelvärlden idag, tar den gärna hela vägen bakifrån utan att yttra sig alls, casual lamers..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

phi
Medlem

Fable var högst mediokert, vilket gjorde att jag struntade i tvåan och trean.

1
Skriv svar