Inget Final Fantasy 15 på E3

Robot
Inaktiv
Inget Final Fantasy 15 på E3

När Square-Enix inte visar upp Final Fantasy Vers-- jag menar XV, oavsett vad de själva säger, känns det som om spelet i själva verket inte kommer ut, oavsett vad det heter. Kingdom Hearts III känns också som en myt.

Missförstå mig inte, jag hoppas att båda kommer snart och blåser skallen av oss alla, men det känns liksom inte så.

Moderator | Testpilot

Ingen fara. Jobba och gör spelen kanon och visa mer när ni har tid Square-Enix


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det nån som ens bryr sig? Vart ju åratal sen vi fick se ett bra FF spel

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Är det nån som ens bryr sig? Vart ju åratal sen vi fick se ett bra FF spel

Det är just därför jag bryr mig. Jag vill ha ett nytt bra Final Fantasy-spel!

De flesta studios vet inte hur man gör bra grejer när man drar ut på tiden. De flesta blir bara sämre ju längre man väntar.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

De kommer nog visa på TGS istället.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

De börjar nästan göra en FF13 med den här. De har haft det announcat så länge att all hype börjar dö ut i apati. Jag orkar knappt bry mig längre. :,<

Medlem

Alla som väntar sig att Square Enix ska resa sig likt fågeln fenix, väntar förgäves, då SQE numera ska inrikta sig på freenium och mobilmarknaden, för det är där framtiden finns enligt dess styrelse...

Själv hoppas jag att skiten går i konkurs imorgon, så att man äntligen kan få en uppföljare till Deus EX och INTE ETT FUCKING JÄVLA MOBILSPEL!

Skrivet av withaknife:
Skrivet av Cane:

Är det nån som ens bryr sig? Vart ju åratal sen vi fick se ett bra FF spel

Det är just därför jag bryr mig. Jag vill ha ett nytt bra Final Fantasy-spel!

Jag skulle också jättegärna vilja ha ett nytt och bra FF-spel. Men givet deras output de senaste ~10 åren känns det inte direkt lovande. FF XV verkar dessutom vara fastkört i development hell, så... Hoppas kan man ju.

Medlem

Suck, ibland undrar jag hur många bra spel som aldrig blivigt gjorda pga giriga företag och hjärndöda fanboys. Hmm ska vi lägga våra resurser på något nytt och spännande eller till en spel-serie som inte varit bra dem senaste 10-20åren? Kanske dags att släppa taget nu och gå vidare...

Medlem

Tippar på att dom har fullt upp med FFxiv, som det går riktigt bra för.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

1
Skriv svar