Spela Star Citizen gratis

Robot
Spela Star Citizen gratis

Alla kan testa Kickstarter-succén i en vecka - utan att betala!

#star-citizen


Medlem
Spela Star Citizen gratis

Jag hoppas på både Star Citizen och Elite: Dangerous.. 20 års väntan från att man satt och spelade Elite 2 på min Atari ST och Falcon


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag hoppas på både Star Citizen och Elite: Dangerous.. 20 års väntan från att man satt och spelade Elite 2 på min Atari ST och Falcon

Jag spelade aldrig Elite när det begav sig. Däremot så var jag hooked på Tie Fighter. Star Citizen kanske inte är samma men någonstans på vägen iallafall

I övrigt kanske det är dags att köpa sig en joystik

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Fenix:

Jag hoppas på både Star Citizen och Elite: Dangerous.. 20 års väntan från att man satt och spelade Elite 2 på min Atari ST och Falcon

Jag spelade aldrig Elite när det begav sig. Däremot så var jag hooked på Tie Fighter. Star Citizen kanske inte är samma men någonstans på vägen iallafall

I övrigt kanske det är dags att köpa sig en joystik

Jag har fortfarande kvar min gamla Sidewinder Force Feedback 2 som jag köpte nån gång på 90-talet.. Det är jobbigt att flyga med mus


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag har fortfarande kvar min gamla Sidewinder Force Feedback 2 som jag köpte nån gång på 90-talet.. Det är jobbigt att flyga med mus

This..

har byggt om hela sovrummet bara för att kunna spela...vänta nu..fan oculus rift var det jaa


signatur

New life, New hope

Inaktiv

Elite var ett par år före min tid. Däremot har jag klockat några timmar Starlancer och ganska många timmar Freelancer Chris Roberts har min fulla respekt och tillit med Star Citizen efter det mästerverket.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Fenix:

Jag hoppas på både Star Citizen och Elite: Dangerous.. 20 års väntan från att man satt och spelade Elite 2 på min Atari ST och Falcon

Jag spelade aldrig Elite när det begav sig. Däremot så var jag hooked på Tie Fighter. Star Citizen kanske inte är samma men någonstans på vägen iallafall

I övrigt kanske det är dags att köpa sig en joystik

Ja de va mest Tie fighter för mig med, de va tider de

Elite: Dangerous har jag testat och va inte så imponerad, kan säkert bli bra när de blir färdigt dock.

Inaktiv

Tack för tipset FZ!

Medlem

nice! danke shöön


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Patchar och patchar...detta kommer att ta låååååååång tid!

Medlem

Gå gärna med i Bofors Interstellar

https://robertsspaceindustries.com/orgs/BOFORS


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Trevligt! Mus vs Joystick?

Skribent
Skrivet av Katana:

Trevligt! Mus vs Joystick?

+1


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Flightstick - lätt val!!

Medlem

Ja, ska inte skeppen dessutom ha någon form av fysik? Alltså inte 1:1 styrning som det var i tex X-wing-spelen?

Jag kommer köra joystick alla gånger. Dammar av min Logitech 3D

Inaktiv

Oj! Detta måste testas. Gillar jag det så blir till att pynta in lite.


signatur

War never changes.

Medlem

Kör gärna med min X-55 HOTAS om inte mus+tgb är överlägset bäst rent 'prestandamässigt'. Mest inlevelse bör ju HOTAS vara, speciellt när man sitter med TrackIR också.

Medlem
Skrivet av Fenix:

Gå gärna med i Bofors Interstellar

https://robertsspaceindustries.com/orgs/BOFORS

Hur gamla är ni/hur kommer ni spela?

Medlem

Jag har försökt få tag på en duglig joystick i en månad nu, men det är ju slutsålt i hela Sverige. Hur går jag bäst tillväga om jag vill ha en joystick för ~1,500:- utan att behöva importera från Långtbortistan?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Det absolut mest lovande Space-sim genom tiderna. Varit backer och följt all info sen december. Aldrig haft en missnöjd stund när man följt nyhetsflödet. Kanske att de börjar skaffa partners då vilket är lite läskigt men förhoppningsvis kommer Star Citizen förbli självständigt när det kommer till själva speldesignen.

Värt att notera är att spelet är i en ÄKTA pre-alpha-stadie. Det här är inget som egentligen borde vara tillgängligt nu. Spelet i nuläget är mest för att visa backers i vilket skede vi är i och ge oss en chans att få någon from av koppling till de kommande spelen. Så eftersom spelet inte är i BETA-stadie ens så kan de inte lägga allt krut på buggfixar. De kodar för fullt och buggar kommer komma efter varje förändring. Alla online-servrar ligger i Texas också, lagget medför lite extra buggar dessvärre. Men rekommenderar alla att prova på. Speciellt offline-läget mot AI. Snart kommer en stor patch som medför nya skepp, Racing och CO-OP mot AI..

Medlem

X64, dog inombords.
The need for upgrade is strong in this one.

Medlem
Skrivet av Katana:

Kör gärna med min X-55 HOTAS om inte mus+tgb är överlägset bäst rent 'prestandamässigt'. Mest inlevelse bör ju HOTAS vara, speciellt när man sitter med TrackIR också.

Är det 'Rhino'? Jag har surfat ruiint lite och folk verkar inte vara så nöjda med den där. Hur funkar det för dig?

Medlem

För er som letar efter Joystick så hittade jag denna guide där han tipsar lite:

https://www.youtube.com/watch?v=k8MAVJiVyP4

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Katana:

Kör gärna med min X-55 HOTAS om inte mus+tgb är överlägset bäst rent 'prestandamässigt'. Mest inlevelse bör ju HOTAS vara, speciellt när man sitter med TrackIR också.

Är det 'Rhino'? Jag har surfat ruiint lite och folk verkar inte vara så nöjda med den där. Hur funkar det för dig?

Ja det är Rhino. Den funkar finfint för mig. Enda jag stör mig på är att tum-knappen på joysticken inte är en 4vägs-hatt, och att mouse-nipple-saken på gasreglaget är totalt värdelöst. Utöver det så är den riktigt trevlig (om man inte har små händer, hört att pov-hatten kan vara svår att komma åt då).

Följer med ett par olika fjädrar så man kan reglera motståndet i joysticken, vilket är riktigt trevligt. Vissa som flyger helikoptersimulatorer kör utan fjäder t.o.m.

Mjukvaran som följer med är rätt kraftfull. Kan mappa knapparna till diverse macron å grejer, ställa in kurvor etc.

Vill man gå steget längre så är väl Thrustmaster Warthog ett alternativ, men den har rätt styv fjädring så jag tror den blir lite trälig i snabba rymdstrider där man vevar omkring rätt bra med stickan.

Jag är nöjd iaf, men har hört att vissa andra haft problem med sina. Mest använt min i DCS World (A-10C, F-15C).

Geeks Gaming

Alltså för att vara ett av det största crowed foundade spelen så suger deras nerladdningsserver xD

Medlem

SC som det fungerar idag var ju en rätt så hemsk upplevelse med joystick iaf. Mus all the way om de inte hittar på något :/

Medlem
Skrivet av Katana:

SC som det fungerar idag var ju en rätt så hemsk upplevelse med joystick iaf. Mus all the way om de inte hittar på något :/

Alpha. Det kommer bli mycket bättre senare

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av Fenix:

Gå gärna med i Bofors Interstellar

https://robertsspaceindustries.com/orgs/BOFORS

Hur gamla är ni/hur kommer ni spela?

Jag är väl yngst med mina 34 år, men spannet är 34-40 ungefär Några vänner från USA kommer hoppa på sen när det blir retail och de är typ 28 i dagsläget. Det är blandat.. några svenskar, en från turkiet och en i ukraina.. Engelska är det språk som gäller.

Hur vi kommer spela får vi se när spelet fortskrider, men troligtvis blir det utforskning, trading och pve.. vi är inga pvp-fanatiker men kapabla piloter


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Alltså för att vara ett av det största crowed foundade spelen så suger deras nerladdningsserver xD

Kanske lite oväntat högt tryck för tillfället? Jag har då alltid laddat ned mina patcher i 10Mb/s
Testa aktivera p2p-nedladdning. Fast jag vet inte om den funktionen funkar än.

12
Skriv svar