Klarar din dator av The Witcher 3?

Robot
Medlem
Klarar din dator av The Witcher 3?

Inga problem eftersom man köpte helt nytt förra veckan inför spelåret 2015 med massa härliga PC-titlar


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det borde förhoppningsvis flyta på fint.

Skribent
Skrivet av Kimpur:

Inga problem eftersom man köpte helt nytt förra veckan inför spelåret 2015 med massa härliga PC-titlar

Vad blev det då? Låt mig svalkas i skuggan av ditt pc-monster

Jag behöver ny processor och prioritera bättre.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hmm luktar nvidia-optimerat här...det är rätt stor skillnad mellan ett Nvidia GPU GeForce GTX 770 och AMD GPU Radeon R9 290 i ren prestanda.

Klarar mig även denna gång med r9 290.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Citat:

"det är inte mycket som krävs för att få protagonisten Geralt att uppenbara sig på skärmen framför dig."

Skriver ni men är det något spel någonsin som har haft ett högre minimumkrav än GTX 660? I annat fall är det här den direkta motsatsen mot det ovanstående citatet.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Inga problem eftersom man köpte helt nytt förra veckan inför spelåret 2015 med massa härliga PC-titlar

Inget går upp mot ett hederligt nybygge. Jag vill uppgradera min rigg fast jag inte ens behöver, så roligt är det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

the cake is real! har visserligen bara en 3570k men mitt 780 tugga nog bra...äger alla tidigare spel i serien men har aldrig haft tid att sätta mig med dom. men cd project ska stödjas även om dom gör skit!

vilket dom inte gör

Medlem

Släpps ju även till next-gen konsoler, så nog fan ska min 4 år gamla dator klara av det. Shit, 4 år gammal redan? Sandy Bridge fyller 4 år nu på fredag.

Inaktiv

Minns för ett år sedan när jag skulle köpa en ny dator och alla sa:
"i7 är totalt onödigt att köpa, inga spel utnyttjar det"
Här är vi nu.

Medlem

Om jag uppgraderar mitt i5-2500k kan jag förmodligen spela på rekommenderade inställningar.

Vad exakt innebär rekommenderade inställningar? Att jag kan spela spelet utan att det hackar? 30+ FPS? Stadiga 60 FPS? 120 FPS? Vad definierar "Rekommenderat"?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Borde inte bli några problem med en 4690k och ett 970

Inaktiv

Jag ligger lite över minimikraven. Jag blir nog nöjd genom att stänga av anti-aliasing och köra sweetfx.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Om jag uppgraderar mitt i5-2500k kan jag förmodligen spela på rekommenderade inställningar.

Vad exakt innebär rekommenderade inställningar? Att jag kan spela spelet utan att det hackar? 30+ FPS? Stadiga 60 FPS? 120 FPS? Vad definierar "Rekommenderat"?

Skulle gissa runt 60 fps i 1080p-1440p med nästan högsta inställningarna (high-ultra). Inge ubersampling och sånt.

Medlem

Perfa för jag ska köpa ny dator maj / juni klarar iof recomended redan nu.

Medlem

nemas problemas.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Minns för ett år sedan när jag skulle köpa en ny dator och alla sa:
"i7 är totalt onödigt att köpa, inga spel utnyttjar det"
Här är vi nu.

BF3 och BF4 är i stort sett alla spel som nyttjar det. Det är inte ens säkert att Witcher 3 kommer nyttja det även om rekommendationen är det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Rekommenderat
Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
Nvidia GPU GeForce GTX 770
AMD GPU Radeon R9 290
RAM 8GB
DirectX 11
HDD Space 40 GB

Geeks Gaming

Haha fan vad gött klarar mig med 2 år gamla saker. Visst har ett 680 soc men de mäter sig med ett standard 770

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Minns för ett år sedan när jag skulle köpa en ny dator och alla sa:
"i7 är totalt onödigt att köpa, inga spel utnyttjar det"
Här är vi nu.

..när en i5a presterar exakt lika bra som en i7a i spel där det rekommenderas att köra med en i7a.
-----------------------------------------------

Undra hur mycket mitt GTX 580 kommer behöva svettas blir kanske en tidig födelsedagspresent om det inte klarar av det.

Medlem
Skrivet av Draug:

Rekommenderat
Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz
AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
Nvidia GPU GeForce GTX 770
AMD GPU Radeon R9 290
RAM 8GB
DirectX 11
HDD Space 40 GB

http://fat.gfycat.com/HandsomeHomelyFoxterrier.gif

Vad syftar du på jag förstår inte?.. Eller du var bara tvungen att slänga in en meme i kommentarsfältet?

Medlem

vi får se, har ett hyfsat snabt 680 så det borde flyta fint

alla andra krav klarar den

Medlem

Ja det ända jag inte har för rekommenderat är väl GTX 770, men jag använder ett 4 gigs 760 istället, så det borde nog funka fin fint!

Medlem

geforce 560 ti T_T
Får se när man får råd med ett nytt. Fast jag har ju iofs inte spelat ettan eller tvåan än

Medlem

Nej, har bara 5gb ledigt på min lilla SSD.
Får väl avinstallera mina favoritsspel Goat Simulator, Euro Truck Simulator 2 så det får plats!

Medlem

Hm. Uppgraderade precis datorn med mer RAM och ett nytt grafikkort, men ser nu att jag bara nätt och jämnt klarar minimikravet när det kommer till CPU:n. Eftersom jag inte har pengarna att uppgradera den får jag helt enkelt hoppas på det bästa, då. Min i5-2500K har tjänat mig bra i tre år nu; fortsätt tjäna mig väl åtminstone lite längre, pretty please with sugar on top?

Medlem

Var skraj att spelet skulle implodera min dator när jag såg trailers och ingame bilder. Jag gillar CD Project Red.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Nej, har bara 5gb ledigt på min lilla SSD.
Får väl avinstallera mina favoritsspel Goat Simulator, Euro Truck Simulator 2 så det får plats!

du kan ju instalera whitcher på en extern disk, hemska laddnings tider men du får ju ha kvar ets2 och skräpspelet på din ssd

Medlem

Yikes, min i5a får mig att känna att systemkraven är gaaaanska höga. On the plus side så kommer mitt GTX 970 tjäna mig mycket väl här!

Medlem

Yupp klarar på rekommenderat =D

123
Skriv svar