Playstation Plus – gratisspelen för februari

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Det är det här jag menar... Ända sedan Plus lanserades så har folk tjafsat om huruvida man kan kalla det för "gratisspel" eller inte. Vad spelar det för roll? Det handlar om en prenumerationstjänst och det står klart och tydligt Playstation Plus i rubriken. Folk borde förstå vad det innebär vid det här laget. Är du prenumerant så får du spelen.

Får man behålla spelen även om man slutar prenumerera?

Ja, men du kan inte spela de såvida du inte har en aktiv prenumeration.

Svaret är egentligen nej alltså...

Medlem

Kunde dom inte gett oss Thief på ps4an istället :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Är inte plus en betaltjänst?

Here we go again...

Eftersom det är gratis...?

"Ny månad, ny spelskörd för de som har en Playstation Plus-prenumeration." Första meningen i nyheten.

Artikelns rubrik "Playstation Plus – gratisspelen för februari"

Det är det här jag menar... Ända sedan Plus lanserades så har folk tjafsat om huruvida man kan kalla det för "gratisspel" eller inte. Vad spelar det för roll? Det handlar om en prenumerationstjänst och det står klart och tydligt Playstation Plus i rubriken. Folk borde förstå vad det innebär vid det här laget. Är du prenumerant så får du spelen.

Får man behålla spelen även om man slutar prenumerera?

Ja, men du kan inte spela de såvida du inte har en aktiv prenumeration.

Svaret är egentligen nej alltså...

Fast spelen är ju fortfarande i din ägo, bara det att de är låsta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Fast spelen är ju fortfarande i din ägo, bara det att de är låsta.

Kan jag inte spela det så äger jag det inte.

Medlem

Tycker detta är en bra månad, länge velat sätta tänderna i Transistor och Rouge Legacy.

Förstår inte folk som klagar på att man inte får AAA-titlar till ps4, kom igen nu!. Maskinen har bara varit ute i lite mer än 1 år, ni kan knappast förvänta er gratis titlar förns kanske i December i år, Då kanske man får Knack gratis.

Konsolen är ung och tycker det är kalas titlar på ps3 med. I och med ps+ så har jag fått följande spel gratis till ps3:

DmC
Space Marine 40.000
Bioshock Infinite
Bioshock 2
Darksiders
InFamous 2
LittleBigPlanet 2
Deus Ex: Human Revolution
Saints Row 2
Dead Space 2
Borderlands
Just Cause 2
Red Dead Redemption
Bulletstorm
Resident Evil 5: Gold Edition
Crysis 2
Batman: Arkham City
Mortal Kombat
Sleeping Dogs
Catherine
Uncharted 3: Drake's Deception
Saints Row: The Third
Spec Ops: The Line
Dragon's Dogma: Dark Arisen
Metal Gear Rising: Revengeance
Remember Me
Grid 2
Borderlands 2
Tomb Raider
Batman: Arkham Asylum

Bara för att nämna några. Så att behålla ps3 är ett klokt val. Skönt att kunna spela goa titlar när de är gratis. Alla är kanske inte de nyaste, men det måste inte vara ny släpp för att vara roliga. Som Charles Manson säger i Family Guy

"If I haven´t seen it, it´s new to me"

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Puscifer:

Fast spelen är ju fortfarande i din ägo, bara det att de är låsta.

Kan jag inte spela det så äger jag det inte.

Med andra ord så är P Plus en hyr tjänst, som att gå till en butik och hyra ett spel, du får bara utnyttja det under betalad tid.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ja jag har något emot alla indie-spel! Jag är trött på alla 2D-indie-spel som pumpas ut överallt. Det är inte roligt. Vi har lämnat 90-talet för längesen. Nu är det 3D som gäller.

Jag tycker det är lite konstigt att många verkar se indie-spel som en enda genre där alla spel på något sätt är lika. Det finns ju betydligt mer variation bland indie-spel än bland de så kallade AAA-spelen.

Det påminner lite om några personer jag känner som har väldigt svårt att se på filmer som inte är på engelska eller svenska. Det spelar ingen roll vilken genre det är, är filmen på ett språk de inte kan tycker de automatiskt att det är dåligt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Ja jag har något emot alla indie-spel! Jag är trött på alla 2D-indie-spel som pumpas ut överallt. Det är inte roligt. Vi har lämnat 90-talet för längesen. Nu är det 3D som gäller.

Jag tycker det är lite konstigt att många verkar se indie-spel som en enda genre där alla spel på något sätt är lika. Det finns ju betydligt mer variation bland indie-spel än bland de så kallade AAA-spelen.

Det påminner lite om några personer jag känner som har väldigt svårt att se på filmer som inte är på engelska eller svenska. Det spelar ingen roll vilken genre det är, är filmen på ett språk de inte kan tycker de automatiskt att det är dåligt.

Jag vet att det inte är en genre MEN de mesta är ungefär samma och det är de spelen vi plus-ägare får.

Medlem

Kick and Fennick såg jävligt intressant ut, det ska absolut testas!

Medlem

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Puscifer:

Fast spelen är ju fortfarande i din ägo, bara det att de är låsta.

Kan jag inte spela det så äger jag det inte.

Med andra ord så är P Plus en hyr tjänst, som att gå till en butik och hyra ett spel, du får bara utnyttja det under betalad tid.

Precis min tanke...

Medlem
Skrivet av Luftman:

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Håller med, förstår inte vad det finns att klaga på faktiskt.
Jag anser att PS+ är extremt prisvärt, har haft många, många roliga speltimmar med "gratis-spelen" för en ringa kostnad av 400 nånting per år.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av walter_iego:

Mer urtrista indiespel. Känns som om inte PS4:an får spel som passar till Vitan. Oh, well. Inte lönt att klaga.

Har du av någon konstig anledning något emot alla indie-spel rent generellt eller har du spelat just dessa och tycker att de är urtrista?

Ja jag har något emot alla indie-spel! Jag är trött på alla 2D-indie-spel som pumpas ut överallt. Det är inte roligt. Vi har lämnat 90-talet för längesen. Nu är det 3D som gäller.

Varför inte både och?

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Luftman:

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Håller med, förstår inte vad det finns att klaga på faktiskt.
Jag anser att PS+ är extremt prisvärt, har haft många, många roliga speltimmar med "gratis-spelen" för en ringa kostnad av 400 nånting per år.

Samma här, äger alla 3 konsoler som abonnemanget gynnar, så jag dubbeldippar inte bara, jag trippeldippar!

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Puscifer:

Fast spelen är ju fortfarande i din ägo, bara det att de är låsta.

Kan jag inte spela det så äger jag det inte.

Med andra ord så är P Plus en hyr tjänst, som att gå till en butik och hyra ett spel, du får bara utnyttja det under betalad tid.

Alla som varit med från början får alltså hyra 330 spel i månaden för 40kr. Rätt bra deal!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Da kan man ju inte spela online pa ps4an.

Medlem
Skrivet av FireFart:
Skrivet av Luftman:

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Da kan man ju inte spela online pa ps4an.

Äh, online har man PC för!

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Puscifer:

Fast spelen är ju fortfarande i din ägo, bara det att de är låsta.

Kan jag inte spela det så äger jag det inte.

Med andra ord så är P Plus en hyr tjänst, som att gå till en butik och hyra ett spel, du får bara utnyttja det under betalad tid.

Förutom att du hyr ett spel för en viss summa veckovis med en fast summa varje vecka för varje spel från en hyr tjänst. Men med P Plus så betalar du en fast summa en gång i månaden för några spel och du får behålla dom spelen så länge du hyr nya. Betydligt bättre deal.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Tycker det är fullt berättigat att klaga, ps plus är inte någon tredjeparts prenumerations funktion som det var på ps3, utan är ett krav för att ens kunna lira online.

Själv så införskaffade jag konsolen, körde igenom två titlar och sålde den, kändes meningslöst att ha den stå och damma när det knappt finns några titlar på den, medan enheterna faller i pris

Medlem

Fanns det inte nått nytt som gjorde att man kunde spela ps3 spel på 4.an genom att betala till nån extra tjänst tror dom snackade nått om det på totalbicit podcast ??

Medlem
Skrivet av posyko:

Fanns det inte nått nytt som gjorde att man kunde spela ps3 spel på 4.an genom att betala till nån extra tjänst tror dom snackade nått om det på totalbicit podcast ??

Tänker du möjligtvis på Playstation Now?

Medlem
Skrivet av jonnyfive:

Så jävla taggad på Yakuza alltså, pisssynd att PS4 inte är bakåtkompatibel:-( å inte äger man nån PS3 heller såklart suck..

Det suger, Yakuza 4 är amazing. Har spelat samtliga spel i serien, inklusive det rätt meh Dead Souls. Men du kanske kan hitta någon billig PS3 på blocket? Yakuza 5 släpps ju där i sommar också!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av posyko:

Fanns det inte nått nytt som gjorde att man kunde spela ps3 spel på 4.an genom att betala till nån extra tjänst tror dom snackade nått om det på totalbicit podcast ??

Tänker du möjligtvis på Playstation Now?

ja visst så va det funkar det i norden ännu ??

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Luftman:

Värst vad alla klagar, om ni inte gillar PS+ sluta betala för det då, problem löst!

Tycker det är fullt berättigat att klaga, ps plus är inte någon tredjeparts prenumerations funktion som det var på ps3, utan är ett krav för att ens kunna lira online.

Själv så införskaffade jag konsolen, körde igenom två titlar och sålde den, kändes meningslöst att ha den stå och damma när det knappt finns några titlar på den, medan enheterna faller i pris

Är ju över 200 titlar, även om du vore mer kräsen i spelsmak jämfört med mig över mat så borde ju ändå ett par falla i smaken, själv har jag mer än jag kan tugga

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av jonnyfive:

Så jävla taggad på Yakuza alltså, pisssynd att PS4 inte är bakåtkompatibel:-( å inte äger man nån PS3 heller såklart suck..

Det suger, Yakuza 4 är amazing. Har spelat samtliga spel i serien, inklusive det rätt meh Dead Souls. Men du kanske kan hitta någon billig PS3 på blocket? Yakuza 5 släpps ju där i sommar också!

Jag lyckades haffa en PS3 för blygsamma 700 spänn!! Såå nu gäller det bara att hitta nån affär som säljer Yakuza 3, finns tydligen inte digitalt

Medlem
Skrivet av jonnyfive:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av jonnyfive:

Så jävla taggad på Yakuza alltså, pisssynd att PS4 inte är bakåtkompatibel:-( å inte äger man nån PS3 heller såklart suck..

Det suger, Yakuza 4 är amazing. Har spelat samtliga spel i serien, inklusive det rätt meh Dead Souls. Men du kanske kan hitta någon billig PS3 på blocket? Yakuza 5 släpps ju där i sommar också!

Jag lyckades haffa en PS3 för blygsamma 700 spänn!! Såå nu gäller det bara att hitta nån affär som säljer Yakuza 3, finns tydligen inte digitalt

Nu blir jag rejält sugen på att spela igenom Yakuza 3-4 igen innan femman dyker upp!

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av jonnyfive:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av jonnyfive:

Så jävla taggad på Yakuza alltså, pisssynd att PS4 inte är bakåtkompatibel:-( å inte äger man nån PS3 heller såklart suck..

Det suger, Yakuza 4 är amazing. Har spelat samtliga spel i serien, inklusive det rätt meh Dead Souls. Men du kanske kan hitta någon billig PS3 på blocket? Yakuza 5 släpps ju där i sommar också!

Jag lyckades haffa en PS3 för blygsamma 700 spänn!! Såå nu gäller det bara att hitta nån affär som säljer Yakuza 3, finns tydligen inte digitalt

Nu blir jag rejält sugen på att spela igenom Yakuza 3-4 igen innan femman dyker upp!

Wohoo fick tag på ett begagnat Y3 för 99 spänn:-D å fyran "gratis" genom PSPlus. Känner mig lycklig!!

Medlem

Nån som vet när spelen kommer upp? I Playstation stor är det fortfarande spelen ftån förra månaden..

Medlem
Skrivet av jonnyfive:

Nån som vet när spelen kommer upp? I Playstation stor är det fortfarande spelen ftån förra månaden..

5-6e brukar det vara. Oftast 5e.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av jonnyfive:

Nån som vet när spelen kommer upp? I Playstation stor är det fortfarande spelen ftån förra månaden..

5-6e brukar det vara. Oftast 5e.

Första onsdagen varje månad.

123
Skriv svar