Se VR-demot från Portal

Robot
Se VR-demot från Portal

Klipp från Valves VR-demonstration har läckt ut.

#portal-3


Medlem
Se VR-demot från Portal

Ser ju definitivt ut att vara Source 2 allafall!

Medlem

Valves VR-headset blir ett givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser fram emot detta!

Medlem

Jag har aldrig testat ett VR headset och undrar om man får denna "fish eye" effekt när man har dom på sej eller ser man bara den effekten när det visas på en skärm?

Ase
Medlem

håller tummarna för någon info om nåt nr3 ikväll, portal eller hl Ska bli kul detta hoppas jag, försiktigt skeptisk tills man testat själv.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nercis:

Jag har aldrig testat ett VR headset och undrar om man får denna "fish eye" effekt när man har dom på sej eller ser man bara den effekten när det visas på en skärm?

Ja, det är en effekt som försvinner med linsernas hjälp


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Nercis:

Jag har aldrig testat ett VR headset och undrar om man får denna "fish eye" effekt när man har dom på sej eller ser man bara den effekten när det visas på en skärm?

Ja, det är en effekt som försvinner med linsernas hjälp

Bra att veta Kan ni inte göra en video där ni spelar Outlast med VR så man får se lite rektioner?

Medlem

Är det klart nu eller har de någon mer tid där de ska visa upp något?
Känner paniken komma krypandes om de inte utannonserar något nytt spel.. skiter i vilket nu, bara det har 3 i sig. :<

Medlem

Alltså nu var ju kvalitén på videon inte den bästa, men alltså grafiken i portalVR-demot såg ju jävlat OMFG ut!

Medlem

Någon som vet vad VR-headsetet kommer att kosta?

Medlem

Fick faktiskt lite goa vibbar från E3 när de visade upp Half-Life 2 Popcorn och bärs till 19 ikväll då, neocon Tack för tipset!

Medlem

Varför skriver dom Spoiler alert, but yet så är det inte portal 2, eller source2. :P.

Medlem

Nu får någon ta och släppa ett VR-set snart, har för tusan väntat på detta sedan jag såg grönans maskiner på 90-talet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Vad är det med amerikanare egentligen? De gör inga mellanrum mellan meningarna, när de börjar på en ny tagning. Sjukt irriterande! Man känner sig instängd!

Hur som helst. Löjligt nice demonstration Jag längtar!

Medlem

Them graphics!!!

Satan i gatan vad coolt det såg ut!
Och Norm från Tested som är känslig för åksjuka, kände inte av något efter 20 min spelande.

Looking goooood!

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Nercis:

Jag har aldrig testat ett VR headset och undrar om man får denna "fish eye" effekt när man har dom på sej eller ser man bara den effekten när det visas på en skärm?

Ja, det är en effekt som försvinner med linsernas hjälp

Eller: Den är ju fortfarande där, men den är till för att bygga upp perspektivet man upplever genom linserna, likadant med chromatic aberration filtret

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av fARLIGT:

Är det klart nu eller har de någon mer tid där de ska visa upp något?
Känner paniken komma krypandes om de inte utannonserar något nytt spel.. skiter i vilket nu, bara det har 3 i sig. :&amp;lt;

Det finns LITE hopp kvar, 19:00 http://schedule.gdconf.com/session/glnext-the-future-of-high-...

Valve&#039;s VR demo is a religious experience - CliffyB

Med tanke på tech demot så tror jag att de kommer visa upp Portal 3 som lär bli deras lanseringstitel för Source 2, SteamOS, Steam Machines och SteamVR senare i år.

Skrivet av Deli:

Alltså nu var ju kvalitén på videon inte den bästa, men alltså grafiken i portalVR-demot såg ju jävlat OMFG ut!

Det är definitivt Source 2 och jag är nästan helt övertygad om att de kommer tillkännage Portal 3 senare ikväll då de ska snacka om framtidens grafik. Förmodligen lär Portal 3 bli den stora lanseringstiteln för Source 2, SteamVR, SteamOS och Steam Machines senare i år.

Medlem

Alltså "Framtidens grafik" på GDC börjar ju om dryga 35 min, kommer det finnas någon stream någonstans som man kan kika på?

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Deli:

Alltså "Framtidens grafik" på GDC börjar ju om dryga 35 min, kommer det finnas någon stream någonstans som man kan kika på?

Tror tyvärr inte det. Det är http://www.roadtovr.com/valve-presents-glnext-the-future-of-h... som gäller.

Hvaaaa dom kommer inte in ju?? Finns det någon annan liveblog eller så?


signatur

subterranean homesick alien

Source 2 har ju varit under utveckling många år, de kommer försöka piska de andra grafiska motorerna rejält.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Undrar vad priset blir, är grymt sugen på en sån!

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Och Norm från Tested som är känslig för åksjuka, kände inte av något efter 20 min spelande.!

Ja, det är otroligt men har inte sett en enda klaga på åksjuka. För att citera GabeN på mässgolvet: zero percent of people get nauseous using the Vive VR headset

GabeN &amp; Valve &lt;3

Norm &amp; Wills långa rapport om Vive är nyligen upplagd:

https://www.youtube.com/embed/leg2gS6ShZw

Han har ju börjat bli lite silverräv Gaben.

Kanske dags att börja räkna till tre nu!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar