Aion - samligstråd

Medlem
Aion - samligstråd

Hej!

Tänkte samla allas beta intryck från aion här så att man kan få lite kött på benen innan release. Strukturera er gärna så här:

Pve

PvP/RvR

Grafik/interface

Gameplay

Självklart ska ni lägga till mer om ni har mer att berätta om.

----------------------------------------------------------------
En omröstning har även skapats.

/v1c


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Pve: Följer majoriteten av MMO. Inget som står ut, varken negativt eller positivt. Helt okej med andra ord.

PvP/RvR: Vet ej. Slutade på level 15.

Grafik/interface: Hög detaljnivå på grafik och smidigt UI. Mer än godkänt.

Gameplay: Distinkt respons i combat och klart positivt att man liksom LotRO lagt in spells i tiers/chains, vilket gör det lite mer taktiskt och mindre tangent spammande a la WoW.

Jag väntar med köp. Är lite tveksam eftersom jag inte tycker om anime/manga grafiken. Men skulle Aion visa sig bli en hit i EU, så kommer jag nog att bortse från det och ändå inskaffa det enbart för att uppleva massiv laggfri PvP.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Pve Vad jag har testat är det precis som WoW, fast något snyggare med annan miljö.

PvP/RvR Hann tyvärr aldrig testa detta,

Grafik/interface

Gameplay Okej gameplay är väl det viktigaste av allt och det är hur bra som helst! Tycker att det är fritt (friheten) är suverän med vingar som pushar upp det hela då man kan flyga var man vill nästan. Fast det är ju svårt att säga när jag inte spelade så länge (Closed Beta #3) till level 20.

Edit. Ett citat som berättar 61X bättre än mig ;):

Skrivet av MMOSITE:

Western MMOs built on the EverQuest/World of Warcraft model offer incident-packed questing, spectacular dungeons, relatively fast levelling, deft storytelling and universes rich in detail and lore, peopled by grotesque anthropomorphic cartoons clad in spiked, primary-coloured fetish wear. Can't we have a life of beauty and ease? NCsoft thinks so, and Aion: Tower of Eternity is the result.

---
Kommer nog köpa det om pengarna ligger i, det är ju såklart värt pengarna.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nu till den stora frågan: Kan man stänga av en del av glittret samt allt "animestön"?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Nu till den stora frågan: Kan man stänga av en del av glittret samt allt "animestön"?

Det är ju en del varför man köper det, hallå?!
Men jag kan tänka mig det.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Anime/manga soundet karaktärerna har varje gång man kastar en spell är inte direkt någon höjdare. Önskar man kunde stänga av det, men så är inte fallet.

Det enda som NCsoft lovat inför releasen är att version 1.5 kommer att ha NA/EU anpassat ljud, så det lär väl bli annorlunda. Önskar det var valbart, gillar bäst när man bara hör själva ljudet från själva spell kastet. Att höra en röst varje gång blir ganska tjatigt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

okej, jag lyckades iallafall förboka det idag, gör ett litet uppehåll från WAR i 30dagar bara för att pröva det ;), Ni som har spelat betan, vilken klass borde man göra (vilken är svårast att spela)? Jag har alltid gillat utmaningar i MMOs..

Föresten, går det att modda?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vad jag föstått är scout den svåraste klassen upp till ungefär level 20. Väl där genomgår den tydligen stora förändringar och blir en av de bättre. Annars provade jag själv mage, och den var som i de flesta MMOs, med hög damage och lite survability.

Ha det gott i Aion.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Okej, jag har som vanligt beslutsångest.. tur att det är några månader kvar iallafall. Dessa klasser intresserar mig mest: Templar, Gladiator, Sorcerer, Spiritmaster och Cleric


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Har inte testat Aion, men får köra betan nu på Fredag i alla fall Och har beställt spelet!


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Kommer du att använda din beta hela dagen? Annars skulle du kunna få vara en ängel (som i aion) och låna ut den till mig. Jag får spelet med min pcgamer prenumeration och får därför ingen beta..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Pve - Likt WoW, lite grindigt ibland + för battle i luften. Flygandet känns lite som i WoW (ingen fysik inblandad).

PvP/RvR - Rätt skoj med battle i luften, men man blir väldigt lätt förvirrad (blir man attackerad, uppifrån, underifrån, från sidorna eller bakom). Bara provat lite enklare PvP inge RvR.

Grafik/interface - Snyggt jämfört med de flesta andra mmo, dock är grafiken inget som imponerar på mig då jag dels inte gillar anime/manga och att jag dessutom spelar AoC som jag tycker är rejält snyggare rent grafiskt. Interface känns som hemma (en blandning mellan flera mmo interfaces)

Gameplay - Rätt skoj, beroende framkallande, men ingenting nytt förutom att du kan slåss i luften.

Jag väntar till spelet har släppts, fått lite recensioner och provar det med all sannolikhet när det kommer trails/buddykeys.

Medlem

Pve : Kan inte svara så mkt, dödade en mob sen var jag less, hatar stridssystemet.

PvP/RvR: vet ej

Grafik/interface: för mycket glimmer, asiatiskt stuk, rosa svampar etc. etc.

Gameplay: World of warcraft.....skräp.

Medlem

Dödade du en mob i lvl 1 och säger sedan att spelet är skräp, eller har jag förstått dig fel?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det är andra tråden Hannu87 använder exakt samma ordalydelse om Aions stridssystem, så det är förmodligen på de grunderna hans omdömmen är tagna.

By the way V1c... jag har ordnat en beta key till dig.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Det är andra tråden Hannu87 använder exakt samma ordalydelse om Aions stridssystem, så det är förmodligen på de grunderna hans omdömmen är tagna.

By the way V1c... jag har ordnat en beta key till dig.

Pöss på dig! Skicka den gärna i PM eller till victorfz12@gmail.com. Skulle du kunna vidarebefodra mejlet man får med beta nyckeln?
TACK!:up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Var fick nå tag på beta keys? Jag vill också ha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nån som vet vilken tid betan börjar imorrn?

Kan också fråga om det är därför betan inte är igång när jag ska logga in så står det att jag inte har tillgång till aion just nu, har europa som region

Medlem

Är det samma tid som sist, så är det kl 21 svensk tid som gäller.

Så därav ditt felmeddelande.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

för övrigt så går det att stänga av spellcastingstönet
finns en liten checkbox i options..

Medlem

Jaaaaa! Går melee stönet också att ta bort?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

för övrigt så går det att stänga av spellcastingstönet
finns en liten checkbox i options..

Funkar den nu? I så fall är det en välsignelse eftersom stönen var irriterande.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

1
Skriv svar