Ori and the Blind Forest

Medlem

Nu har jag spelat igenom det och först var jag totalt trollbunden av hur fint och vackert det är. Sen blev jag lite irriterad, med betoning på "lite", kan väl säga att jag gärna hade gått bärsärkagång på närmsta ICA vid några tillfällen, men hur som helst, när man klarar dessa frustrerande trial and error-eventsen är tillfredsställandet över att ha klarat dem tillräckligt med belöning.

Och när jag satt och höll på med den sista av dessa tidsbaserade events höll jag på att bli galen, hade alt-f4at fler gånger än i alla andra spela tillsammans men till sist gick det. Trial and error, det är inte så dumt egentligen kom jag att tänka på för dessa events är egentligen så korta, med checkpoints här och var hade man varit klar på två minuter. Istället spenderar man uppemot en halvtimme på samma sak, kanske låter trist men som jag nämnde ovan, "att klara av det är en extrem belöning".

Jag har inte spelat ett så här bra spel på väldigt länge, det skulle väl vara Trine och Trine 2 i så fall men detta spelet norpar plats 1 av Trine på min lista och tar över tronen. 5/5

12
Skriv svar