Frostbite-chefen: "DX12 ska vara minimikrav för våra 2016-titlar"

Robot
Frostbite-chefen: "DX12 ska vara minimikrav för våra 2016-titlar"

Tuffa krav på Frostbite-titlar


Medlem
Frostbite-chefen: "DX12 ska vara minimikrav för våra 2016-titlar"

Bra! Ser ingen anledning att behöva hålla tillbaka och använda äldre versioner.

Medlem

Iom att win 10 är en gratis uppgradering för alla med win 7 och 8 så tycker jag det verkar vettigt.

Medlem

Jag kör Windows 10 Technical Preview och jag tycker att det verkar bli superbra! Finns gratis att ladda hem för dom som vill testa på Microsofts hemsida


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jaha, så då kommer inte mina 780 i SLI att duga då? De har ju bara stöd för DX11..

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Jaha, så då kommer inte mina 780 i SLI att duga då? De har ju bara stöd för DX11..

Som jag förstått det så kommer de fungera med DX12 också, men inte kunna använda alla nya funktioner som tillkommer med DX12. Vilka de är kan jag inte svara på där emot.

Medlem

Ett grymt beslut, jag hoppas definitivt att det genomförs. Vi behöver forcera bort utvecklare, hårdvara - och därmed användarna - från DX9 nån gång. Och nu har ju två ytterst värdiga utmanare visat sig (Vulkan och DX12).

Så bara att dra åt svångremmen så utvecklingen kan ta ett steg framåt!

Skrivet av Dagonath:

Jaha, så då kommer inte mina 780 i SLI att duga då? De har ju bara stöd för DX11..

Om du läste SweClockers artikel så framgår det tydligt att Nvidia kommer ge retroaktivt DX12-stöd för alla sina kort ända bak till 400-serien (Fermi).

Så om du köpt grafikkort typ de senaste fem åren så du mer eller mindre garanterat safe.

Medlem

Japp då är det spikar Battlefield 2543 släpps 2016.

Medlem

Tycker de ska satsa på en ny spel motor, frostbite har inte kunnat leverera sen BF:BC1 allt efter har bara blivit trasigare och känts halv färdigt.

Släng in DX12 i Frostbite se hur mycket jag bryr mig, när jag står i skydd och kulorna går runt hörn.

Medlem

rätt väg att gå.

Skrivet av Ducci:

Tycker de ska satsa på en ny spel motor, frostbite har inte kunnat leverera sen BF:BC1 allt efter har bara blivit trasigare och känts halv färdigt.

Släng in DX12 i Frostbite se hur mycket jag bryr mig, när jag står i skydd och kulorna går runt hörn.

Jag är dock rätt säker på att grafikmotorn frostbite inte orsakar netcodeproblemen i bf, det ät väl ändå ett separat system. Tycker det är en fin grafikmotor med bra kompromiss mellan prestanda och grafik, men behöver väl uppdateras rätt snart.

Medlem

är han från vettet? ska mitt windows 8.1 redan om 1 år kastas ????

Medlem

Lite Aftonbladet rubrik över detta, stor skillnad på SKA och VILL
Lycka till med minimumkrav på dx12

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

är han från vettet? ska mitt windows 8.1 redan om 1 år kastas ????

Det är ju gratis att uppgradera till Windows 10, så det är ju bara win-win för gamers.

Inaktiv

Joakim Bennet, du kan inte sätta rubriken i citationstecken på det sättet om han inte har sagt exakt så. Det är ju för fan inte ens en korrekt parafrasering.

Medlem
Skrivet av jakub.banach.982:
Skrivet av Ducci:

Tycker de ska satsa på en ny spel motor, frostbite har inte kunnat leverera sen BF:BC1 allt efter har bara blivit trasigare och känts halv färdigt.

Släng in DX12 i Frostbite se hur mycket jag bryr mig, när jag står i skydd och kulorna går runt hörn.

Jag är dock rätt säker på att grafikmotorn frostbite inte orsakar netcodeproblemen i bf, det ät väl ändå ett separat system. Tycker det är en fin grafikmotor med bra kompromiss mellan prestanda och grafik, men behöver väl uppdateras rätt snart.

Kan inte hålla med, tycker den blivit sämre och med fler buggar för varenda funktion de lagt på sen 1.0 versionen.
Första versionen var tajt och med snygga funktioner som läppsynkning på karaktären när man snacka i clan chatt, funktioner som bantats bort för annat.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ett grymt beslut, jag hoppas definitivt att det genomförs. Vi behöver forcera bort utvecklare, hårdvara - och därmed användarna - från DX9 nån gång. Och nu har ju två ytterst värdiga utmanare visat sig (Vulkan och DX12).

Så bara att dra åt svångremmen så utvecklingen kan ta ett steg framåt!

Skrivet av Dagonath:

Jaha, så då kommer inte mina 780 i SLI att duga då? De har ju bara stöd för DX11..

Om du läste SweClockers artikel så framgår det tydligt att Nvidia kommer ge retroaktivt DX12-stöd för alla sina kort ända bak till 400-serien (Fermi).

Så om du köpt grafikkort typ de senaste fem åren så du mer eller mindre garanterat safe.

Tackar för infon!

Medlem

Hrmpf kommer amd göra något liknande?
Annars låter detta garanterat som något nvidia sponsrat.

Mina 6970 kort fungerar fortfarande hur bra som helst för att spela med.

Visst, man kan inte maxxa allt. Men på en 1080p@120hz skärm duger de mer än väl fortfarande.

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Tackar för infon!

Inga problem!

Skrivet av xermalk:

Hrmpf kommer amd göra något liknande?
Annars låter detta garanterat som något nvidia sponsrat.

Beklagar, ingen ondsint foliehatt-konspiration från det gröna laget just denna gång.

Om även du hade tagit och läst SweClockers-artikeln så hade detta stycke text inte gått att missa;

Förutom att användare kommer få enkel och gratis tillgång till mjukvaran står AMD och inte minst Nvidia redo med stöd för äldre grafikkort. Från AMD:s håll får alla GCN-baserade modeller, det vill säga Radeon HD 7000-serien och senare, stöd för DirectX 12. Från Nvidias håll utlovas stöd hela vägen tillbaka till arkitekturen Fermi och Geforce GTX 400-serien.

Så tyvärr släpar just dina kort i 6000-serien efter, men samtidigt så ska man komma ihåg att detta handlar om titlarna som släpps 2016. Jag tror du kommer ha funnit skäl att uppgradera från 6000-serien vid det laget.

Medlem

Om DX12 är minimum krav. Så är fan dags att ni gör ett Battlefield som är roligt att spela också.
Jag vill ha ett Battlefield som är mer som Battlefield 2 istället för Battlefield 3 och 4.

Medlem

Undra vad det betyder för mantle, känns som ett dåligt skämt jag själv gick på.

Huvudsaken är att det blir bättre för alla!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Undra vad det betyder för mantle, känns som ett dåligt skämt jag själv gick på.

"Vulkan is derived from and built upon components of AMD's Mantle."

Kanske inte svaret du hade hoppats på, men Mantle lever vidare... på sätt och vis.

Inaktiv

Det var det bästa jag hört. EA/DICE tror folk kommer köpa deras produkter 2016.

Medlem

Mycket bra beslut, det driver utvecklingen framåt. Bara det är bakåtkompatibel med DX11

1
Skriv svar