Debut för damlandslag i Fifa 16

Medlem
Medlem
Skrivet av Komured:

Fan på tiden om ni frågar mig.

Ja, som vi längtat efter att spela långsam fotboll


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Komured:

Fan på tiden om ni frågar mig.

Ja, som vi längtat efter att spela långsam fotboll

Långsam men därför teknisk och hyfsat underhållande. Bra initiativ av EA!

Läste förövrigt först "Dags för samlag i FIFA16" Usch.


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

grafiken såg ju nästan 10 år gammal ut...

Medlem

fullsatta stor-arenor? Är det här ett sci-fi spel?

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Zerp:

Finns en anledning att det inte gjorts tidigare pga hur infekterat ämnet är.

Gör damlagen lika starka som herrlagen och 10 miljoner arga män som gillar sport kommer tugga fradga och kasta skit omkring sig.

Gör damlagen väsentligt svagare än herrlagen och 10 miljoner arga feminister kommer tugga fradga och kasta skit omkring sig istället.

Det är en lose-lose situation för EA.

Men dom brudar som klagar läre juh fatta fakta tycker man?

Finns en anledning varför inte damer och herrar möts i vissa sporter.

Att fatta fakta är inte galna feministers starka sida.

Finns väl vissa sporter där en man och en kvinna tävlar tillsammans mot andra, typ vissa tävlingar inom skidor och skidskytte. Som andra har varit inne på så krossar ofta herrjuniorer damproffs, därav är det varken sportsligt eller roligt att se på om damer skulle möta herrar inom t.ex. fotboll eller hockey.

Medlem

För nåt år sedan skrev min nu nioåriga dotter brev till EA om detta... Det var efter att hon hade ifrågasatt idh-lärarens beslut att låta klassens killar och tjejer skjuta handbollsstraffar från olika avstånd.


signatur

// P

Medlem

Synd att man bara kan spela träningsmatcher....

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av karbon:

känns som att brösten är lite över dimensionerade på nyhetsbilden

Ja, det finns ju inte olika storlekar på bröst, alla är ju lika stora, på alla kvinnor.

ja, men så stora bröst har hon inte i verkligheten! Men helt klart bra pr

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Har FZ glömt att lägga till Windows som plattform eller vad, det kommer ju till PC också som jag förstått iaf.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Känns som att det bästa vore att separera könen i spelet för att sedan köra på två olika skalor. Herrarna har sin skala där messi har något kring 90 och damerna har sin skala där marta har något kring 90.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Komured:

Fan på tiden om ni frågar mig.

Ja, som vi längtat efter att spela långsam fotboll

Långsam men därför teknisk och hyfsat underhållande. Bra initiativ av EA!

Läste förövrigt först "Dags för samlag i FIFA16" Usch.

Jag tänker inte skriva vad jag läste först...


signatur

autograph

Medlem

Jag har inget emot att man lägger till några damlandslag, speciellt inte med tanke på att jag knappast tror att det kommer ta särskilt mkt av den budget EA har för att vidarutveckla Fifa15 fill Fifa16. Handlar ju mest om några nya modeller för spelmekanik och fysikmotor etc finns ju redan.

Hoppas dock verkligen att man inte tillåter matcher mellan man- och damlagen och att damspelarna har en egen rating-skala. Allt annat hade bara förlöjligat hela jämnstäldhetsinitiativet som damlandslag innebär, samt förstöra realismen som Fifa byggt upp

Medlem
Skrivet av Baboopa:

Jag har inget emot att man lägger till några damlandslag, speciellt inte med tanke på att jag knappast tror att det kommer ta särskilt mkt av den budget EA har för att vidarutveckla Fifa15 fill Fifa16. Handlar ju mest om några nya modeller för spelmekanik och fysikmotor etc finns ju redan.

Hoppas dock verkligen att man inte tillåter matcher mellan man- och damlagen och att damspelarna har en egen rating-skala. Allt annat hade bara förlöjligat hela jämnstäldhetsinitiativet som damlandslag innebär, samt förstöra realismen som Fifa byggt upp

Spel behöver inte vara 100% realistiska. Jag hade gärna sett fler damlag och ligor i sportspel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kan man hoppas detta blir början till att vi kan få se fotbollsspel med herrlag i ena versionen och damlag i andra ?
det vore iaf förträffligt.
Alt. man kan peta in hela ligor för båda könen i samma spel för den som så vill ha möjligheten.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Baboopa:

Jag har inget emot att man lägger till några damlandslag, speciellt inte med tanke på att jag knappast tror att det kommer ta särskilt mkt av den budget EA har för att vidarutveckla Fifa15 fill Fifa16. Handlar ju mest om några nya modeller för spelmekanik och fysikmotor etc finns ju redan.

Hoppas dock verkligen att man inte tillåter matcher mellan man- och damlagen och att damspelarna har en egen rating-skala. Allt annat hade bara förlöjligat hela jämnstäldhetsinitiativet som damlandslag innebär, samt förstöra realismen som Fifa byggt upp

Spel behöver inte vara 100% realistiska. Jag hade gärna sett fler damlag och ligor i sportspel.

Nä inte "spel" generellt sett men Fifa har ju som målsättning att spelet skall kännas realistiskt i den "värld" som man är i när man spelar fifa. Att bryta detta bara för att inte uppröra vissa känsliga personer med överdrivna feministiska åsikter skulle bara ge ett löjets skimmer över det.
Damlagen hade imao då blivit som ett "funny game mode" typ big heads som fanns i någon Fifa-upplaga

12
Skriv svar